annatko kanaa muna-allergiselle??

meidän tytöllä (kohta 1vee) on todettu reilu puoli vuotta sitten muna-allergia, ei kovin paha mutta ei ihan lieväkään. en anna siis tytölle mitään mikä sisältää kananmunaa ja itsekin vältän moisia ruokia koska imetän vielä. olen kuullut että muna-allerginen voi saada oireita myös kanan lihasta enkä ole sitten kanaakaan tytölle antanut. mutta mites muut?? onko joku muna-allerginen oirehtinut kanasta?? olis kiva jos tyttö vois syödä välillä muutakin kuin naudan- ja sian lihaa. kalaa en ole antanut sillä tytön isällä on paha kala-allergia ja neuvolassa suositeltiin etten vielä antaisi tytöllekään kalaa.
 
Meillä pojalla aikoinaan muna-allergia.Kanaa annoin ja se sopi hyvin.Lääkäri sanoi silloin tuosta muna-allergiasta,että se ei välttämättä lähde pois,mutta meidän pojalle se sopi noin 2v. :wave:
 
Kesätytön äiti
Broileria olen antanut molemmille muna-allergisille lapsille. Kannattaa ainakin kokeilla, koska useimmille broileri varmaankin sopii. Meidän maitoallergikolle ei sitten sovikaan naudanliha (tämä on yleisempää kuin kananlihan sopimattomuus muna-allergiselle).
 
Nora70
Minä olen antanut myös kanaa muna-allergikolle, joka on kohta 1 v. Kana sopii tosi hyvin eikä ongelmia ole ollut. Meillä oli aluksi naudanlihalle allerginen, mutta nyt näyttäisi jo naudanliha sopivan. Eli kannattaa kokeilla ainakin!
 
Meillä oltiin ilman broileria (ja muita lintuja) noin puoli vuotta. Sitten lääkäri antoi luvan kokeilla ja se tuntuu sopivan.
Kysy lääkäriltäsi jos olet epävarma, joillekin kanan lihasta voi tulla oireita, jos on vaikea allergia.
 

Yhteistyössä