Anoppi ei puhu enää mistään muusta kuin tulevasta lapsenlapsestaan ja toisesta miniästä!

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
hmm.. mä taidanki olla niit harvoja ketkä tasan ymmärtää ap:ta.

kyllä muakin vituttais jos 24/7 puhutaan vaan toisesta miniästä ja tulevasta lapsesta. Okei onhan se suuri ja iloinen asia kenen tahansa elämässä, mutta ei se anna oikeutta kuitenkaan unohtaa niitä muita läheisiä elämässä.

jos olisin lapseton ja anoppini jauhaisi jatkuvasti jostain muusta ihmisestä, eikä osoita minkään sorttista kiinnostusta vaikka mun asioihin/kuulumisiin nii kyllä se mielen painais alas.. varsinkin jos toiminta olis jatkuvaa.

olis kiva sen anopin kans puhua muistakin asioista kuin tulevasta lapsenlapsesta, VAIKKA se onki iso asia.

muidenki huomioonottaminen kuuluu niihin paljon puhuttuihin käytöstapoihin..
 
Aikuinen
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
joku taitaa olla mustis...
No voi hyvanen aika!!! Olen itse samanlaisessa asemassa kuin ap, elikka mun anoppi hoitaa ja ostaa kaikkea mun lasten serkuille mutta mun lapset eivat ole koskaan saaneet mummolta sylia tai syntymapaivalahjaa. Kylla tommonen kayttaytyminen pistaa ketuttamaan ja ennen kaikkea lapset karsivat.
 
meillä kans
Me ollaan mieheni kans oltu naimisissa jo monta vuotta ja on lapsiakin, miehen veli löysi naisystävän ja anoppi sitä jaksaa jauhaa ettei tuollaista rakkautta ole ennen nähnyt! :LOL: Tottakai alkuihastus on aina sellasta kun on, mutta silti satutti nuo sanat...
 
katkera vieras
anoppeja on todella moneen lähtöön. minun anoppini suosii toisen poikansa perhettä ja hänen lapsiaan. ei ota meidän lapsia ikinä hoitoon edes muutamaksi tunniksi kun hänen tarvitsee säästää energiää veljen lapsiin.. anoppi myös jauhaa koko ajan täsät mieheni veljestä ja hänen naisystävästään ja kuinka he tekevät kaiken niin paljon paremmin kuin me ym. ym. ym. lista on aivan loputon. todellisuudessa mieheni veli on perheen musta lamma sja saanut elämänsä huonoon jamaan(alkoholsmia,huumeita ym.) on se vaan niin huvittavaa kuunnella kun me mieheni kanssa olmme niin paljon huonompia kuin mieheni veli ja änen akkansa. me sentään käymme töissä, ostamme itse ruokamme, vaatteemme, lasten vaatteet ja synttärilahjat muille sukulaislapsille. nuo toiset kun eivät tee sitäkään itse vaan anoppi kantaa kaupasta kaiken tarvittavan ja vähän enemmän kun nämä kaksi luuseria makaavat kotona yhteiskunnan elätteinä. lisään vielä että lapset ovat täysipäiväisesti hoidossa päiväkodissa ja viikonloput sitten anopilla.
 
memmu
Mun anoppi hyyssää jo toisen poikansa lapsia...vaikkei sillä ole vielä edes naista elämässää :D Toinen on kakskymppinen pojan jolppi joka on tasan 15 vuotiaan tasolla. Anoppi odottelee jo kovasti lapsia tälle pojalle...ostelee kaikkee samoja juttuja kun meidän lapsille "On sitten xxxxx:n lapsille valmiina odottamassa". EI se muutenkaan mitään hellyyttä eikä läheisyyttä osoita meidän lapsille. Kaippa se sitten senkin säästää xxxxx:n lapsille... jos se niitä joskus saa.
 
minä
ymmärän sua täysin!!Meillä on melko sama tilanne,paitsi et lapsia on molemilla veljeksilla ja sen toisen nuoremman veljeksen lapsi on kuin joku vitun jumala :( Siitä puhutaan,sitä hoidetaan,sille ostetaan sitä on aina niin vitun kova ikävä!!! Entäs meidän lapset??Hahha ihan samaa,esikoista viel jotenkin huomiodaan mut tätä 8kk tyttävauvaa EI MITENKÄÄN!!!Ehkä anoppi on kade et sain tytön ja hän ei(vaik halusi kovasti,mut sai 3 poikaa). Joten luulen et teidän tilanne on sama vaik saisit lapsia,toisia vaan suositaan :( :(
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lapset vaan on niin ihania ja tärkeitä , että niistä voi ja saa aina puhua, lapsellista minusta tuo ap:n huomionhaku!
Olen samaa mieltä! Mutta en ole kerjännyt huomiota, mutta ilmeisesti se sitten on ihan liikaa pyydetty, että edes joskus puhuttaisiin vaikka säästä, jos on vaikeaa puhua minun tai mieheni asioista! Onhan miehenikin anopin lapsi, mutta eipä hänenkään asiat anoppia kiinnosta. Missään tilanteessa.
joo sama juttu meilläkin! Midän asiat ei kiinosta mut toisen veljen ja sen avovaimon kylläkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
oletteko huomiota vailla vai mikä mättää? kade?
No luitko tuota aloitusviestiäni ollenkaan...
luin ja minusta on ihanaa, että anoppi on innoissaan! omani ei ollut, mutta innostui heti kun pieni syntyi. surin jo odotusaikana, ettei hän välitä pienestä. miksi hän ei saisi olla innoissaan? onko se teiltä pois? jos olette aikuisia ihmisiä, niin ei teiltä tartte tivata koko ajan mitä kuuluu.
Kyse ei olekaan siitä, että "koko ajan pitäisi tivata" mitä meille kuuluu. Edes silloin tällöin olisi kiva, että meidänkin elämästä kyseltäisiin tai keskusteltaisiin, sillä meilläkin edessä muutto, uudet työpaikat, yms.
Mä ymmärrän ihan hyvin, että tuntuu pahalle. Kyllä mäkin soisin tollasen innsotumisen anopille tossa tilanteessa, mut toivoisin silti voitavan jutella muustakin kun siitä tulevasta lapsenlapsesta yms aiheeseen liittyvästä. Kuulumisten kysyminen on ihan kohtuullinen toive. Kannattaa koittaa ystävällisesti ottaa puheeks, että olis kiva jutella muustakin, vaikka lapsenlapsi onkin iloinen aihe.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
hmm.. mä taidanki olla niit harvoja ketkä tasan ymmärtää ap:ta.

kyllä muakin vituttais jos 24/7 puhutaan vaan toisesta miniästä ja tulevasta lapsesta. Okei onhan se suuri ja iloinen asia kenen tahansa elämässä, mutta ei se anna oikeutta kuitenkaan unohtaa niitä muita läheisiä elämässä.

jos olisin lapseton ja anoppini jauhaisi jatkuvasti jostain muusta ihmisestä, eikä osoita minkään sorttista kiinnostusta vaikka mun asioihin/kuulumisiin nii kyllä se mielen painais alas.. varsinkin jos toiminta olis jatkuvaa.

olis kiva sen anopin kans puhua muistakin asioista kuin tulevasta lapsenlapsesta, VAIKKA se onki iso asia.

muidenki huomioonottaminen kuuluu niihin paljon puhuttuihin käytöstapoihin..
Tää on hyvin kirjotettu. :)
 
Väsynyt
Alkuperäinen kirjoittaja venera:
mitäköhän peetä sun niskaan on kaadettu? taidat olla sellainen "pikkuprinsessa". et taida edes ymmärtää miltä kirjoituksesi tuntuvat...

tiedätkös minä en ole mikään anopin lemppari vaan hän inhoaa minua yli kaiken vaikka pojalleen yrittää esittää muuta...pskaa on itsellekin niskaan tullut asiasta jos toisesta..mutta en mä sen perään ala parkumaan vaan oon joka kerta vaan entistä kivempi koko matamille...heitän sitten vaan pikku piikkejä kun tilaisuus tulee...vaikka sun mies olis kuinka "samaa mieltä" sun kanssa niin kyseessä on kuitenkin hänen äitinsä, älä tee maailman vanhinta mokaa ja hauku mammaa miehellesi...loppuviimeksi sä olet sen kaiken pahan alku ja juuri...
Ei voi olla totta, ja vielä tosissasi kirjoitit tuon. :eek:
Huh huh.
Äläkä ala mua neuvomaan, että mitä saan omalle miehelleni sanoa ja mitä en. Mun ei tarvitse edes sanoa sille tästä tilanteesta mitään, kun hän on nähnyt sen läheltä useasti, vähän liiankin usein. Itse puhunut äidilleen, että miksi käyttäytyy törkeästi, mutta ei ole ollut vaikutusta. Itse en edes tiennyt, että on äidilleen mitään mennyt sanomaan.
 
Väsynyt
Kiitos myös asiallisista kommenteistanne, tuesta ja kannustuksesta. :)
Asiallisilla kommenteilla tarkoitan myös eri mieltä olevien ihmettelijöiden viestejä, jotka kuitenkin kirjoitettu fiksusti eikä niin kuin suurin osa. Jännä, että aikuiset (????) ihmiset näpyttelee tänne tollaisia juttuja, siis noin lapsellisesti ilmaistuina. :eek:
 
Väsynyt
Mut oon toki tottunut siihen, että kaikki ihmiset eivät vaan omaa toisten huomioonottokykyä eivätkä missään tilanteessa edes yritä ymmärtää erilaisia ja eri tavalla ajattelevia ja asiat kokevia ihmisiä.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja syystyttönen:
anoppi on iloinen syntyvästä lapsesta. miksi sinäkin et olisi?
Missä vaiheessa olen sanonut, etten ole iloinen syntyvästä lapsesta?
Tietysti olen iloinen, mutta olisi mukavaa puhua välillä jostain muustakin. Tuleva lapsi kun ei minua koske millään tavalla!
oijoi, miksi muka ei? hän on miehellesi sukua sentään! onkohan ap:llä joku negaatio päällä tai kateus?
No miksi sen pitäisi minua koskea, jos miehen veljen vaimo synnyttää lapsen? Totta kai hän on sukulainen, mutta ???
Yhtä paljon sinä olet sukua anopille. Miksi sinun pitäisi sitten anoppia kiinnostaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aikuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
joku taitaa olla mustis...
No voi hyvanen aika!!! Olen itse samanlaisessa asemassa kuin ap, elikka mun anoppi hoitaa ja ostaa kaikkea mun lasten serkuille mutta mun lapset eivat ole koskaan saaneet mummolta sylia tai syntymapaivalahjaa. Kylla tommonen kayttaytyminen pistaa ketuttamaan ja ennen kaikkea lapset karsivat.
Sinä olet aivan erilaisessa tilanteessa, kun kyse on sinun LAPSISTASI. Aloittaja on surullinen ja vihainen, kun ei saa huomiota itselleen, kun toisille tulee vauva.
Minäkin olisin todella vihainen jos olisin sinun tilanteessasi :/
 
näin on
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt:
Mä en jaksa enää tätä! Aina kun käymme anopin luona kylässä, koko aika menee siihen, kun hän selittää mitä osti tulevalle lapsenlapselleen (miehen veljen ja tämän vaimon lapsi) ja mitä tämä toinen miniänsä on tehnyt ja niin edelleen.

Ymmärrän, että anoppi on innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsestaan, mutta miksi hän ei huomioi meitä (minua ja miestäni) millään tavalla?! Miksi hän ei tajua, kuinka se oikeastaan sattuu, kun tulee hänen puheistaan sellainen fiilis, että me olemme täysin arvottomia kun meillä ei ole lapsia ja kun koko ajan vaan toisen lapsensa perheestä jauhaa!

Tuntuu todella, todella pahalta. Mietin, että minä en ainakaan jaksa enää lähteä käymään anopin luona, sillä olisi kiva edes välillä puhua jostain muustakin. Tai tuntea olevansa ihminen, vaikken olekaan äiti.
Ensimmäinen lapsenlapsi on anopillesi iso asia. Lapsi tekee anopistasi isoäidin. Kokonainen elämän vaihe alkaa ja toinen loppuu. Aikansa anoppi käsittelee tätä suurta(mutta niin iloista) muutosta elämässään. Ja toinen miniä on isossa osassa tätä prosessia, ilman tätä naista ei anopista tulisi isoäitiä. Anna tilaa ja aikaa. Huomaat kyllä joskus kun joku pikkuinen mullistaa sinun elämäsi. Anoppisi toimii todennäköisesti kauan lapsenlapsen ja tämän perheen ehdoilla. Älä ole mustasukkainen. Se on ihanaa!!!
 
Miniä
Mikä siinä on, etteivät aikuiset miehet saa itse sanottua äideen asioita vaan miniöioden pitää täällä puida anoppipulmiansa. On aviomiehen tehtävä huolehtia asiat äitinsä kanssa niin, että omalla vaimolla on asiat hyvin. Ei tarvitse miniän joutua itse selvittämään tilannetta. Veri kun on vettä sakeampaa, joten todennäköisyys riitaantua anopin kanssa on paljon suurempi kuin oman äidin...
 
kirsikka
Meillä on taas sillain asiat, että anoppi puhuu ja käy kylässä vaan miehen veljen ja hänen vaimon luona. Ja tämä siis siksi, kun asuvat kuulemma lähempänä. Joopajoo.. meillä kaksi lasta ja ne ei häntä juurikaan kiinnosta, saatika muutenkaan meidän elämä. Mut tätä toista pariskuntaa ylistetään millon mistäkin ja käydään kylässä joka päivä ym. Miehenkin mielestä jotenkin kurjaa, kun hänen lapset ei omaa äitiä kiinnosta ja veljeä pidetään niin korkealla jalustalla ns. Lapsetkaan ei oikein tajua, miksei mummo käy heitä katsomassa ja jos ollaan sinnepäin menossa niin aina on muuta puuhaa ettei voi lastenlasten kanssa olla :/ mutta sitä se kai on, kun ei itse harrasteta sitä persuksen nuolemista...
 

Yhteistyössä