Anoppi tuli tänään meille...

... toi mukanaan kaupan laskiaspullia ja ilmoitti pontevasti, että vauva 7kk saa tänään maistaa ekan kerran "kunnon kamaa" eli marsipaania ja kermavaahtoa! Ihan tosissaan. Sitten sanoin, että ei, ei taideta vielä antaa. Että muistatkos mitä sanoin, vauvallehan ei saa antaa sokeria, ja lehmänmaitoa vauva ei maistele vielä kolmeen kuukauteen.

:eek: :eek: :eek:

Välillä mietin, onko anoppi oikeasti noin hidas vai testaako hän mua?
 
"huono äiti"
Meillä kyllä poju sai sormen päästä imasta jo ristiäiskaakun kermavaahtoa...tossa se nyt on ekaluokkalainen jo että ei hänelle kovin huonosti siinä käynyt...Ei kyllä liika tiukkis kantsis olla..mutta kukin taaplaa tyylillään...
 
vieras
No en kyllä itsekään omilleni ole antanut sokeria, suolaa ym. alle vuoden ikäsenä. Tiukkis ehkä joidenkin mielestä mutta ehkä sillä on vaikutusta sit lapsen terveyteen myöhemmin. ei kai niitä verisuonia tarvii heti vauvalta ruvata tukkiin. Paitsi tän palstan mukaan tarvii.
 
Kyllä meillä sai tuon ikäinen pikkusen maistaa, ei kai sille kerrasta koko pullaa tarvi antaa eikä se siitä murusta rikki mee.
Mutta ymmärrän kyllä, meilläkin on appiukko/anoppi aina syöttämässä isoja määriä herkkua ja pitää vähän rajottaa.
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en kyllä itsekään omilleni ole antanut sokeria, suolaa ym. alle vuoden ikäsenä. Tiukkis ehkä joidenkin mielestä mutta ehkä sillä on vaikutusta sit lapsen terveyteen myöhemmin. ei kai niitä verisuonia tarvii heti vauvalta ruvata tukkiin. Paitsi tän palstan mukaan tarvii.
Ihan pienestä verisuonet tukkoon mene...kukaan ei puhunu voin syöttämisestä :O
 
......
varmasti molempia! ihan hönttiä hommaa. kyllä vanhempien pitää saada päättää milloin lapsi syö ja mitä, siihen vielä mä lisäisin, että sokeri ei missään nimessä ole nykyisessä muodossaan lainkaan tarpeellinen aine kenellekään, saati lehmänmaito.

kannattaa pitää kiinni omasta näkemyksestään, vaikka mummojen ja neuvolantätien enemmistö muuta hössöttäisikin.
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja ......:
varmasti molempia! ihan hönttiä hommaa. kyllä vanhempien pitää saada päättää milloin lapsi syö ja mitä, siihen vielä mä lisäisin, että sokeri ei missään nimessä ole nykyisessä muodossaan lainkaan tarpeellinen aine kenellekään, saati lehmänmaito.

kannattaa pitää kiinni omasta näkemyksestään, vaikka mummojen ja neuvolantätien enemmistö muuta hössöttäisikin.
Ot, ihan kun siitä yhdestä laulusta :D
 
ohis
Alkuperäinen kirjoittaja ......:
varmasti molempia! ihan hönttiä hommaa. kyllä vanhempien pitää saada päättää milloin lapsi syö ja mitä, siihen vielä mä lisäisin, että sokeri ei missään nimessä ole nykyisessä muodossaan lainkaan tarpeellinen aine kenellekään, saati lehmänmaito.

kannattaa pitää kiinni omasta näkemyksestään, vaikka mummojen ja neuvolantätien enemmistö muuta hössöttäisikin.
Juu raamatulla päähän :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en kyllä itsekään omilleni ole antanut sokeria, suolaa ym. alle vuoden ikäsenä. Tiukkis ehkä joidenkin mielestä mutta ehkä sillä on vaikutusta sit lapsen terveyteen myöhemmin. ei kai niitä verisuonia tarvii heti vauvalta ruvata tukkiin. Paitsi tän palstan mukaan tarvii.
Ihan pienestä verisuonet tukkoon mene...kukaan ei puhunu voin syöttämisestä :O
no kaikesta pienestähän se terveyden menetys liikkeelle lähtee. Varsinkin jos ei edes pienenä vauvana saa elimistö kehittyä ilman turhia myrkkyjä. Eihän se nuorena näy mutta vanhempana sitten kyllä. Sit kun ei voi oikein mitään.
 
No joo, ehkä vauva ei olis menny rikki... Mutta saakeli, tuo anoppi ottaa mua niin päähän monella tasolla. Mut ihan oikeesti, jos mä olisin antanut sen syöttää vauvalle niitä, niin se olis aina työntämässä makeaa suuhun!

*muoks
Ne oli Fazerin pullia! Vauva siis menetti paljon?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja ......:
varmasti molempia! ihan hönttiä hommaa. kyllä vanhempien pitää saada päättää milloin lapsi syö ja mitä, siihen vielä mä lisäisin, että sokeri ei missään nimessä ole nykyisessä muodossaan lainkaan tarpeellinen aine kenellekään, saati lehmänmaito.

kannattaa pitää kiinni omasta näkemyksestään, vaikka mummojen ja neuvolantätien enemmistö muuta hössöttäisikin.
Ot, ihan kun siitä yhdestä laulusta :D
...että sinusta välitän. :D
 
miniä
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en kyllä itsekään omilleni ole antanut sokeria, suolaa ym. alle vuoden ikäsenä. Tiukkis ehkä joidenkin mielestä mutta ehkä sillä on vaikutusta sit lapsen terveyteen myöhemmin. ei kai niitä verisuonia tarvii heti vauvalta ruvata tukkiin. Paitsi tän palstan mukaan tarvii.
Ihan pienestä verisuonet tukkoon mene...kukaan ei puhunu voin syöttämisestä :O
No mutta jos pienelle lapselle annetaan jotain, niin sitä se oppii pyytämään toistekin. Mun anoppi on antanu pojalleen pienenä mitä vaan, ja sen näkee. Verenpainetta ja läskiä on kertyny parin ihmisen edestä.
 
Emma
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en kyllä itsekään omilleni ole antanut sokeria, suolaa ym. alle vuoden ikäsenä. Tiukkis ehkä joidenkin mielestä mutta ehkä sillä on vaikutusta sit lapsen terveyteen myöhemmin. ei kai niitä verisuonia tarvii heti vauvalta ruvata tukkiin. Paitsi tän palstan mukaan tarvii.
Ihan pienestä verisuonet tukkoon mene...kukaan ei puhunu voin syöttämisestä :O
no kaikesta pienestähän se terveyden menetys liikkeelle lähtee. Varsinkin jos ei edes pienenä vauvana saa elimistö kehittyä ilman turhia myrkkyjä. Eihän se nuorena näy mutta vanhempana sitten kyllä. Sit kun ei voi oikein mitään.
Voi elämän kevät, itkiskö vai nauraisko??
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tyyhtynen:
No joo, ehkä vauva ei olis menny rikki... Mutta saakeli, tuo anoppi ottaa mua niin päähän monella tasolla. Mut ihan oikeesti, jos mä olisin antanut sen syöttää vauvalle niitä, niin se olis aina työntämässä makeaa suuhun!

*muoks
Ne oli Fazerin pullia! Vauva siis menetti paljon?
No ei, kirjoitin tahallaan hassusti. :)

Mutta sitten joskus kun annat lapselle laskiaispullaa, niin ainakin itse antaisin oikeasta kermasta tehtyjä pullia, enkä mitään lisäainekeino"kermavaahtoja".

 

Yhteistyössä