Apua apua, tytöllä niska jumissa jo toista päivää!

eli likalla (6v) niska/hartiaseutu jumissa nyt toista päivää enkä oikein osaa enää pientä auttaa, lämmintä pyyhettä kokeiltu (mitään muuta lämpöhärpäkettä ei oo)
Eilen annoin kokeilun vuoksi yhden PamolF:n ja se veikin kai isoimmat kivut, ollaan venytelty varovasti.. Muuten en olis sitäkään lähteny tekemään, ellei mulla olis omaa kokemusta noista kamalista kivuista.. Tytölle ei vaan auta yhtikäs mikään :(
Ja likka kulkee pää kenossa, eikä uskalla edes suoristaa sitä :(

Eli vinkkiä jos olis antaa ni kiva juttu!!
 
Blue
[QUOTE="vieras";28632603]Ice Power Hot geeli, lämpö vilkastuttaa verenkiertoa ja jumi helpottaa, ainakin mulla :)[/QUOTE]

Ei saa laittaa lapsille mitään näitä kylmentäviä/kuumentavia geelejä!
 
Toivottavasti pian vastaavat. Jo ihan puhelinneuvontakin saattaa riittää mutta noin pienen noin paha lihasjumi on kyllä aika hurja juttu.
No on juu ja itse vielä tiedän miltä se tuntuu ja lapsen kipukynnys on alhaisempi kuin aikuisen ni voin heti omat särkyni kertoa ainakin kymmenellä ja ajatuskin kauhistuttaa : /

Joku ehdotti fysioa, ei meille sellasta anneta, mulla meni kaksi vuotta, ennenku antoivat lähetteen sinne ja sillonki jouduin siitä tappelemaan kahden lääkärin kanssa. Ja meillä on jonot ihan käsittämättömät sinne fysioon jos sinne pääseekin.
 
"mira"
No on juu ja itse vielä tiedän miltä se tuntuu ja lapsen kipukynnys on alhaisempi kuin aikuisen ni voin heti omat särkyni kertoa ainakin kymmenellä ja ajatuskin kauhistuttaa : /

Joku ehdotti fysioa, ei meille sellasta anneta, mulla meni kaksi vuotta, ennenku antoivat lähetteen sinne ja sillonki jouduin siitä tappelemaan kahden lääkärin kanssa. Ja meillä on jonot ihan käsittämättömät sinne fysioon jos sinne pääseekin.
voisko mennä yksityiselle fysioterapeutille. sinne pääsee aika nopeaan ja ei tarvii lääkärin lähettä. mutta miten lapsi muuten voi? niska jumi kannattaa tarkistuttaa. tuli vaan mieleen aivokalvontulehdus, mutta ilmeisesti kuitenkaan ei mitään sellaista oirehdintaa lapsellasi ole?
 
vaivanen
Onko tytöllä ikkuna auki nukkuessa? Onko kotona kaikki ikkunat auki, tuulee sisään?
Mulla myös niska kipeä ja johtuu siitä et toi kylmähkö ja kostea ilma ja veto saa niskalihakset jumiin. Viime yön oli ikkuna kiinni ja enemmän peittoa ja heti helpompi olla.
 
"vieras"
Käyhän apteekissa kyselemässä lasten kipulääkkeistä, ei taida pamol auttaa niskajumiin

Ainakin itse otan niskajumiin mieluummin ibuprofeiinia kuin parasetamolia (jos ei ole lihasrelaksanttia tai sitä ei voisi käyttää)
 
"vieras"
Pahassa "niskajumissa" on hyvin todennäköisesti lihaksissa tulehdusta eikä sitä missään nimessä saa hoitaa lämmöllä. Venyttelykään ei kannata ennen kuin pahin tulehdus on ohi.

Kotikonstein hoitaisin ottamalla sitä parasetamolia kolmesti päivässä vaikka se ei kipua kokonaan poistakaan, koska noin pienelle lapselle ei ole suositeltavaa antaa vielä ibuprofeenia.
Lisäksi kylmäkääre kolmesti päivässä, esimerkiksi pakastevihannespussi tai kylmägeelipussi tyynyliinaan käärittynä, ei paljaaltaan koska voi aiheuttaa paleltuman. Eikä pidetä kuin 10-15 minuuttia kerrallaan.
 

Yhteistyössä