apua digikameran ostoon

Eli sellanen pitäis hankkia, mutta kun emme niistä mitään ymmärrä.
Onko joku merkki huomattavasti parempi kun toinen? Olen lukenut jostain, että samsungeja ja hp:eitä ei voi ite säädellä vaan se ottaa kuvan, ja ne on sitten yli- tai alivalottuneita. Mutta mahtaako sitten mennä liian vaikeeksi, jos ite pitäis tollasetkin säädellä?
Ja oisko parempi, että kamerassa ois ladattava akku, vai norm AA-paristot? Jotenkin en enää yhtään laturia tänne kämppään haluais, mutta kestääkö ne sormiparistot sitten mitään?

Nyt please vinkkejä ja omia kokemuksia peliin, ettei työnnettäs kättämme ... läjään :LOL:

Niin, ja hinta max 300? Turha enempiä maksaa, kun en tosiaan mikään kuvausexpertti ole :)
 
Piika-äiti harmaana
Jos Canonin powershotin mallistoa, vaikka vanhempaakin, tulee vastaan, niin sijoita siihen. Se kannattaa, ja kamera on kokoaan ja näköään tuhat kertaa parempi.

Piika-äiti
 
Minäkään en ymmärrä noista mitään joten kysyin kaverilta ja sain vastaukseski että on hyvä. Eli siis ostimme olympus-merkkisen kameran ja sen tiedän ladattava akku parempi kuin patterit. Yli 5 megapikseliä vai mitä se oli niin se tarkkuus. Anttilasta tilasin kun sai toisen akun ja kameralaukun kaupan päälle. En ole vielä hirveesti tutustunut siihen, mutta pikkuhiljaa... Ja tuohon sai tilattua suomenkielisen valikon, joka mulle tärkee kun oon ihan uuno kielissä.
 

Yhteistyössä