Apua reenaukseen

Mulla olis nyt sit syyskuun puolessa välissä tiedossa 5km juoksutapahtuma. Normaali lenkki on n. 3km ja sen hölköttelen 1-3 kertaa viikossa.

Miten mun nyt kannattaa reenata, jotta selviäisin kunnialla tosta 5 kilometristä? Tiedän pystyväni sen juoksemaan nytkin, mutta oudokseltaan saisin siitä todennäköisesti jotain rasitusvammoja. Vauhtini on todella hidas, mutta näin lyhyessä ajassa sitä tuskin sais parannettua?

Tausta tietona sanottakoon että olen ylipainoinen ja molemmat polvet on jo valmiiksi hajalla, lisäks selkä ja lonkka kiukuttelee välillä.
 
vierass
Kai teet myös näitä pyrähdystreenejä, eli juostaan pätkä lujaa ja kävellään että syke laskee ja taas pätkä juostaan. Ylämäkijuoksu auttaa myös kunnon kohottamiseen.
 
Juu jonkin näköistä intervallia olen juuri lisännyt. Porrasjuoksua haluisin kokeilla, kun vihaan ylämäkiä, mutta en ole vielä löytänyt sopivia lähistöltä. (Läheisellä metroasemalla olis, mutta onkohan se liian julkinen paikka käydä reenaamassa) Mulle iski nyt vähän paniikkin kun just kuulin että mut on jo ilmoitettu tuohon juoksuun.
 

Yhteistyössä