Arvatkaas mikä auttoi? siis miks jaksan nyt valvoa. Kun ennen olin katkipoikki jo kello 19.00 ja menin yhtaikaa nukkuun nuorimman kans 20.00

  • Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti
Non compos mentis
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
okei. Mä kerron. Mä olen aina mielestäni nukkunut hyvin, koskapa jo tähän aikaan olen normaalisti vuoteessa.
Mutta uni on huonolaatuista. Joten olen aina ollut väsynyt, enkä kovin usein esim muistanut mitä unta olen nähnyt.
Eka käytin tavallista unilääkettä, mutta se oli huonoa. Nukahdin kyllä mutta en muistanut uniani ja olin väsynyt aamuisin.
Sit eräs kerta armas yksityislääkäri antoi reseptin Circadin nimiseen melatoniinia sisältävään lääkkeeseen.
Oon nyt pari vk käyttänyt sitä, ja sen lisäksi että unen laatu ( muistan unet ) joka on osoitus siis siitä, että vaivun tarpeeksi syvään uneen, lisäksi herään vaivatta aamu viideltä kun kello soi. Hiusteni kunto on parempi, sekä ihon. Melatoniini tunnetaan myös antioksidanttina.
Mutta mä uskon että uni on niin tärkeä ihmiselle, että se vaikuttaa just ihoon jne.
Ja sitähän voi siis kokeilla, vaikka ei edes tietäisi onko vajausta vai ei. Se ei ole haitallista koska meidän oma elimistö tuottaa sitä, jopa lapsi voi sitä käyttää.
Ainakin pari vuotta sitten myytiin yöllä lypsettyä maitoa, jossa siis tuota melatoniinia muassa.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
okei. Mä kerron. Mä olen aina mielestäni nukkunut hyvin, koskapa jo tähän aikaan olen normaalisti vuoteessa.
Mutta uni on huonolaatuista. Joten olen aina ollut väsynyt, enkä kovin usein esim muistanut mitä unta olen nähnyt.
Eka käytin tavallista unilääkettä, mutta se oli huonoa. Nukahdin kyllä mutta en muistanut uniani ja olin väsynyt aamuisin.
Sit eräs kerta armas yksityislääkäri antoi reseptin Circadin nimiseen melatoniinia sisältävään lääkkeeseen.
Oon nyt pari vk käyttänyt sitä, ja sen lisäksi että unen laatu ( muistan unet ) joka on osoitus siis siitä, että vaivun tarpeeksi syvään uneen, lisäksi herään vaivatta aamu viideltä kun kello soi. Hiusteni kunto on parempi, sekä ihon. Melatoniini tunnetaan myös antioksidanttina.
Mutta mä uskon että uni on niin tärkeä ihmiselle, että se vaikuttaa just ihoon jne.
Ja sitähän voi siis kokeilla, vaikka ei edes tietäisi onko vajausta vai ei. Se ei ole haitallista koska meidän oma elimistö tuottaa sitä, jopa lapsi voi sitä käyttää.
Ainakin pari vuotta sitten myytiin yöllä lypsettyä maitoa, jossa siis tuota melatoniinia muassa.
joo mutta siinä ei välttis ole sitä tarpeeksi.
 
Itse asiassa tuolla yömaidolla rauhoittui muutama vuosi sitten mein kaikkien yö unet. Annettiin rauhattomalle 2veellee iltaisin aina lasillinen.

Aikuisella varmaan tarve tosiaan suurempi, kuin mitä tuo yömaito sisältää.
Hieno juttu että olet apua löytäny. Itsekin uskon, että unen määrä / laatu vaikuttaa lähes kaikkeen.
 
AinaHarmaa
ja siis kyse ei ole siitä, että pitäis olla vähemmän melatoniinia vaan enemmän. Uni tulee 20 minuutissa. Ennen olin niin herkkä että jos naapurissa oli hieman meteliä tai omat piti ääntä, en tod saanut unta. Mutta nyt saan.
En vaan tiennyt että tää vois johtua tuon puutteesta.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aika mielenkiintoista. Voisikohan johtua vauvani huonounisuus ja oma jatkuva väsymykseni siitä, että minulla ei erity maitoon tarpeeksi melatoniinia?
no sitä voit kokeilla. Ja se ei todellakaan ole vaarallista, mitenkään.
 
AinaHarmaa
no jaka tapauksessa mulla tää auttaa sekä unen laatuun että myös ihon kuntoon ja hiuksiin. Siis hyvä uni on ihmiselle elintärkeä. Kysykää yynä lisää jos kiinnostaa.
 
Joo melatoniinia saa vaan reseptillä. Sen takia että sen pitkäaikaisvaikutuksista ei oo viel tarpeeks tietoo.

Mulla on ittelläni kans tuol kaapissa purkillinen, on ihan Melatoniini nimellä, Yliopiston apteekin omaa. Kerran mä oon sitä ottanu mut seuraavana päivänä oli ihan kamala olo. Joillekkihan se saattaa tehdä "krapulan". En sit tiiä johtuko tuosta vai yleensä siitä unettomasta jaksosta, seki helposti tekee pahaa oloa ku ei saa oikee nukuttua.

Täytyypä tässä ottaa ihan asiaksi että joku ilta sen testaa.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Joo melatoniinia saa vaan reseptillä. Sen takia että sen pitkäaikaisvaikutuksista ei oo viel tarpeeks tietoo.

Mulla on ittelläni kans tuol kaapissa purkillinen, on ihan Melatoniini nimellä, Yliopiston apteekin omaa. Kerran mä oon sitä ottanu mut seuraavana päivänä oli ihan kamala olo. Joillekkihan se saattaa tehdä "krapulan". En sit tiiä johtuko tuosta vai yleensä siitä unettomasta jaksosta, seki helposti tekee pahaa oloa ku ei saa oikee nukuttua.

Täytyypä tässä ottaa ihan asiaksi että joku ilta sen testaa.
no toi krapula ei pidä paikkaansa. Se kyllä johtuu jostain muusta.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
no toi krapula ei pidä paikkaansa. Se kyllä johtuu jostain muusta.
No sellaista siitä saattaa sivuoireena tulla.
johtuu jostain muusta. Tää ei ole elimistön ulkopuolinen lääke.
Hmm.. Liika on aina liikaa ja meidän elimistöt sietää eri hormoneja eri tavalla. Yksi soppii yhdelle ja toinen toiselle oli sitten kyseessä lääke tai sen annostus.
 
AinaHarmaa
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
no toi krapula ei pidä paikkaansa. Se kyllä johtuu jostain muusta.
No sellaista siitä saattaa sivuoireena tulla.
johtuu jostain muusta. Tää ei ole elimistön ulkopuolinen lääke.
Hmm.. Liika on aina liikaa ja meidän elimistöt sietää eri hormoneja eri tavalla. Yksi soppii yhdelle ja toinen toiselle oli sitten kyseessä lääke tai sen annostus.
väärin, olet ehkä hoitsu mutta et lääkäri.
Tätä voi kokeilla jokainen, ilman haittaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
no toi krapula ei pidä paikkaansa. Se kyllä johtuu jostain muusta.
No sellaista siitä saattaa sivuoireena tulla.
johtuu jostain muusta. Tää ei ole elimistön ulkopuolinen lääke.
Ei oo ei, mä kyl tiedän mitä melatoniini on. Valitettavasti vaan siitäkin saattaa sivuoireita saada.
 
höm höm
Tässä vähän lisätietoa ko. valmisteesta - esim. ei ole tarkoitettu pitkäaikaiseen käyttöön jne.

http://www.emea.europa.eu/humandocs/PDFs/EPAR/circadin/H-695-fi1.pdf
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja AinaHarmaa:
no toi krapula ei pidä paikkaansa. Se kyllä johtuu jostain muusta.
No sellaista siitä saattaa sivuoireena tulla.
johtuu jostain muusta. Tää ei ole elimistön ulkopuolinen lääke.
Hmm.. Liika on aina liikaa ja meidän elimistöt sietää eri hormoneja eri tavalla. Yksi soppii yhdelle ja toinen toiselle oli sitten kyseessä lääke tai sen annostus.
väärin, olet ehkä hoitsu mutta et lääkäri.
Tätä voi kokeilla jokainen, ilman haittaa.
Kysyinpäs tästä yöllä meidän päivystävältä lääkäriltä ja hän sanoi, että tämä ei todellakaan sovi kaikille ja voi toisille aiheuttaa sivuvaikutuksena mm huonovointisuutta.. Joten älä ap siellä kaikille suosittele..
 

Yhteistyössä