Arvatkaas mikä auttoi? siis miks jaksan nyt valvoa. Kun ennen olin katkipoikki jo kello 19.00 ja menin yhtaikaa nukkuun nuorimman kans 20.00

  • Viestiketjun aloittaja AinaHarmaa
  • Ensimmäinen viesti
kinuski
Meillä esikoinen sai tota melatoniinia uniongelmiin, ikää oli pojalla silloin 4v, eli tuskin vaarallista on. Mä nukun aina muuten hyvin, mutta nyt mulla on ihan hirmu stressi päällä, enkä saa kunnolla nukutuksi. Käyn kyllä ajoissa nukkumaan, mutta heräilen vähän väliä ja olen aamuisin hirmu väsynyt. Eilen aamulla heräsin jo klo 6, ja tänään klo 7. Väsyttää mutta en pysty nukkumaan. Pitäsköhän kokeilla noita? Kirjottaako lääkäri niitä mulle jos vaan pyydän?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Jos mä pyörittelisin vehnäjauhosta palleroita ja myisin niitä ylivoimaisena unilääkkeenä, noin yhdeksän kymmenestä nukkuisi hyvin ihan niiden voimalla.
Allekirjoitan tämä täysi. Itse olin aikaisemmin todella huonouninen. Homma meni siihen pisteeseen, että mikään ei auttanut, ei unilääkkeet, eikä tässä mainostettu melatoniini. Sanoin miehelle moasti, että voisiko hän vaihtaa nuo mun pillerit vaikka kalkkitabletteihin, niin voisin ehkä nukkua plasebon voimalla, ilman että lääkkeiden vaikuttavat aineet tuhoisi täysin unen laadun.

Mulla vuosien unettomuus ratkesi vasta, kun yksinkertaisesti jätin KAIKKI lääkkeet pois ja aloin kääntämään valveilla olon mielessäni positiiviseksi asiaksi. Eli mikäli en saanut unta, heräsin yöllä enkä saanut nukuttua, tai heräsi aamulla aikaisin, en enää stressaantunut heräämisestäni. Käänsin ajattelutapani tyyliin, että "tosi kiva olla valveilla ja ajatella ja miettiä näitä omia asioitani kaikessa rauhassa". Unettomuusongelmani ratkesi todellakin kahdessa viikossa. Tästä on nyt neljä vuotta aikaa ja tottakai ajoittain on huonoja öitä, etc. tästä huolimatta ongelma ei ole palannut, sillä en stressaa niistä enää.
 

Yhteistyössä