Aurinkokunnalle kysymystä! Ja muutkin tosimonilapsiset!

  • Viestiketjun aloittaja monitoimiäiti
  • Ensimmäinen viesti
monitoimiäiti
Onko kaikki lapset sinun, siis ihan synnyttämiäsi? Miten olet jaksanut raskaudet, oletko jumpannut paikat kuntoon ennen seuraavan yrittämistä? Meillä kuumeillaan seittämännestä, mutta mietityttää miten jaksan raskauden.

Oletko kaikki päivät yksin niiden pienimpien lasten kanssa, ja kuka kuskaa lapset harrastuksiin? Meillä nää ongelmana. En millään viitsis raahata koko lössiä esim yhden pianotunnille tai toisen kerhoonviennille. Isommat käy iltaisin yhteisissä harrastuksissa, kuten sählykerho ja luistelu.

Onko teillä vaatekaapit pyykkikoneen vieressä, vai miten olet järjestänyt sen että vaatteet kulkeutuvat kaappeihin -vai kulkeutuvatko ne? Meillä kasaantuu usein röykkiöksi khh:n penkille.
 
Alkuperäinen kirjoittaja m:
eikös hän juuri synnyttänyt.onkohan edes kotiutunut vielä.ja vaikka olisikin tuskin palstailu päällimmäisenä mielessä
Kaipa sitä nyt kysyä saa. Ja jos palstaileekin niin so? Vai meinaatko jotain hyvä äiti/huono äiti-kiistaa tästä vääntää?

 
vieras
sen tiedän että kaikki ovat aurinkokunnan synnyttämiä lapsia ja aiemmista synnytyskertomuksistaan (ja muidenkin monilapsisten kertomuksista päätellen voi tehdä sen johtopäätöksen että tietenkin jokainen synnytys on rasite äidin kropalle ja mitä enemmän synnytyksiä sitä riskialttiimpaa se on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ghn:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä miten voi kuljetella noin montaa lasta harrastuksiin. 2 on täysi työ, jos ei ole mummoja/vaareja.
juu elä vaan hommaa enempää jos kahdessakin jo liikaa.)huooh
en tietenkään. Siksi juuri, kun 2 lasta on jo työtä ja rahanmenoa. Yksi minulle olisi riittänyt mutta ajattelin,e ttä hän on niin yksin sitten.
 
Lila
10 olen synnyttänyt, hyvin olen kestänyt kaikin puolin, ei mitään ongelmaa. Paikat ihan kunnossa, ei löystymistä tms. Lantionpohjalihaksia olen jumpannut, sellasta kiristys, rentoutus... Meillä ei paljon harrastuksiin viemisiä, mies hoitaa ne, samoin koulukyyditykset. Pyykki on työlästä... Koneeseen saa helpolla ja kuivariin, isomille teen omat kasat kaappiin vietäviksi, nuorempien vien itse. Eli ihan hyvin jaksaa, olen vaan vähän boheemi, ei niin kiinnosta voi "pakolliset". Mutta porukkani kanssa viihdyn tosi hyvin. :)
 
Juu, kyllä olen kaikki perheemme lapset synnyttänyt.
Olen jaksanut raskaudet ihan ok, välillä anemia on vaivannut, mutta se on korjaantunut aina pian lapsen syntymän jälkeen.
Mie en oo ikinä mitenkään erikoisemmin jumpannut :ashamed: , mutta kyllä mie oon aina toipunut silleen ihan entiseen kuntooni jotenkin.
Mie luotan tähän "hyötyliikuntaan", lapset pitää liikkeessä ja kunnossa ;)

Pääosin kyllä päivät vietän yksin pienempien kanssa.
Harrastuksiin ei juurikaan kuskata - polkupyörillä ja kävellenkin pääsee nuo isommat, ja pikkutyttöjen kerho on 200m päässä meiltä kerran viikossa.
Perhekerhoon on 10km, mutta en ole sinne vielä mennyt... syy on juuri tämä vajaan viikon vanha kuopus. Harkitaan tuota kerhoa sit syksymmällä kyllä vielä uudestaan.
No joo... tuli mieleen vielä uimahalli ja kirjasto... Niihin isommat pääsee autolla mun tai miehen kyydissä, kun reissuun voi yhdistää kauppakäynnin kätevästi samalla.

Vaatehuolto kyllä toimii hyvin.
Mie laitan illalla koneen valmiiksi, ja aamulla ekana painan sen päälle. Sit kuivuriin ja toinen koneellinen perään. Päiväunien aikaan lapoilen pyykit aulaan tasolle... kullekin oman pinonsa.
Sit koululaiset vuorotellen iltapäivisin laittavat pyykit omille paikoilleen. Se joka luistaa vuorostaan, saa seuraavana päivänä laittaa tuplamäärän, kun siihen tulee uudet pyykit lisäksi :whistle:
Mie pesen keskimäärin 2 koneellista / päivä, + lauantaisin ja sunnuntaisin liinavaatepyykin.
 

Yhteistyössä