auttakaa,ulosotto asiaa

  • Viestiketjun aloittaja "help"
  • Ensimmäinen viesti
"help"
Jos ulosotosta tulee päätös, että väliaikaistoimena ulosmitataan suojaosuuden ylittävä määrä käyttötililtä pitäisikö summan näkyä jossain.
Siis sen summan joka ensin "jäädytetään"?

Tänään kolahti päätös postissa jossa kerrotaan että 7.11 ulosmitataan suojaosuuden ylittävä summa tililtä, mutta tilitapahtumissa ei ole mainintaa eikä näy että mitään olisi lähtenyt?

Mistä mä voin tietää paljon se summaon, kun ei katevarauksissakaan ole mitään mainintaa?
 
"help"
minulla on kolme lasta

Päätöksessä lukee että pankkitililtä ulosmitataan suojaosuuden ylittävä summa,enintään826,10 euroa 7.11.2014.
Suojaosuuden kohdalla lukee summa 2111,40.

Kuitenkaan tililtä ei ole mitään tuolloin 7.11 lähtenyt eikä missään ole mainintaa summasta.
 
"help"
Ja entiedä mikä on tilin saldo ollut 7.11.2014

Soitin numeroon, joka päätöksessä oli, mutta ihminenjoka tekee inun asiassa päätökset jne palaa vasta maaanantaina töihin.
Nyt en tiedä uskallanko käyttää kaupassa rahaa jos minulla ei olekkaan rahaa käytettävissä vaikka tililläniin lukee..opintolainakin on menossa 15 pvämaksuun..
 
"help"
Kävin lukemassa ulosottoviraston sivuilta, että mun tuloista vain äitiyspäivä raha tuloa josta voidaan ulosmitata.

Mun tililläni on ollut hetkellisesti enemmän rahaa, koska olen saanut sosiaalitoimistosta ennaltaehkäisevää tukea vauvan hankintoihin.En ole päässyt hankintoja heti tekemään koska lapsella todettiin sydänvika ja olemme olleet sairaalassa.
Muutenkin jos olisin ollut kotona ja tilanne olisi ollut normaali olisin päässyt hoitamaan asioita ja tilillä ei olisi ollut noin paljon tuolloin rahaa..
Nyt jos tililtäni lähtee yli 800 e ei ole varaa maksaa vuokraa, kun opintolaina lähtee maksuun 15 pvä.
 
"help"
Eihän mun tilille jää todellakaan tota summaa elli.
Jos 7 päivä mun tililtä on "jäädytetty"reilu 800 euroa ja mä olen tässä välissä ehtinyt maksaa sähkölaskun,perintätoimistoihin sovitut laskut ja käynyt ruokakaupassa.
Ja opintolainaa menee liki 300 euroa tililtä.
Noista rahoista pitäisi myös hankkia vauvalle vaunut,sänky,turvakaukalo jne..
Ja maksaa 500 euroa vuokraa sekä ristiäiskustannukset maksaa.
 
"help"
[QUOTE="zxc";30427023]Jos mä nyt mitään ymmärrän, niin jos sulla on vähemmän rahaa tilillä kuin suojaosuus (2111 EUR), niin ei sieltä voi mitään ottaakaan.[/QUOTE]
Tuolloin 7.11 on ollut suojaosuuden ylittävä summa koska olen saanut sosiaalitoimistosta avustusta lapsen hankintoihin ja lisäksi takautuvat elatusmaksut kolmelta kuukaudelta.
Enkä ole päässyt heti rahoja käyttämään koska mulla on kuukauden ikäinen sydänviasta kärsivä vauva jonka kanssa ei olla oltu edes kotona..
 
"help"
[QUOTE="siis";30427059]Miksi sä lisäännyt kun taloustilanteesi on tuo? lapset ansaitsevat vanhemmat joilla on talous kunnossa.[/QUOTE]

Kerro tämä exälleni joka pimitti laskujani ja läväytti mulle pinon kun oli saapunut jo vireilletulo ilmoitus.
Olisin välttänyt ulosoton jos olisi ollut tuolloin maksaa lähemmäs 800 euroa kerralla.
Pelkistä lapsilisistä ei vaan ollut.

Ja kyllä tuo onnistui helposti kun asuimme eron jälkeen vuoden verran yhteisessä asunnossa, kun en löytänyt omaa asuntoa.

Ja kyllä aikomuksena on maksaa joka penni pois jotta saadaan uuden mieheni kanssa asuntolaina, mutta en pysty siihen ennen kuin opintolaina on maksettu pois..
300 euroa kk on jo aika paljon kotiäidin rahoista.
 
"minimii"
Kaiken järjen mukaan ne rahat olisivat hävinneet jo.

Ja toisekseen tuo kuulostaa automaattiselta kirjeeltä, silloin 7.11 on katottu mitä sun tilillä on.
Ja ilmeisesti niiden laskuopin mukaan sieltä olisi voinu ottaa sen 800 jotain euroa mutta
ne otetaan yleensä heti ja näkyy pankkisiirtona.

Jos olisin töissä niin neuvoisin nostamaan kaikki rahat ja maksamaan laskut pankin tiskiltä kunnes asia selviää.
 
"help"
[QUOTE="zxc";30427122]Jos on "jäädytetty" tililtä, niin varmasti näet sen vaikkapa verkkopankin tiliotteesta.[/QUOTE]
Ei näy.
Ei katevarauksissa eikä tilitapahtumissa.
 
"help"
[QUOTE="minimii";30427131]Kaiken järjen mukaan ne rahat olisivat hävinneet jo.

Ja toisekseen tuo kuulostaa automaattiselta kirjeeltä, silloin 7.11 on katottu mitä sun tilillä on.
Ja ilmeisesti niiden laskuopin mukaan sieltä olisi voinu ottaa sen 800 jotain euroa mutta
ne otetaan yleensä heti ja näkyy pankkisiirtona.

Jos olisin töissä niin neuvoisin nostamaan kaikki rahat ja maksamaan laskut pankin tiskiltä kunnes asia selviää.[/QUOTE]

Päätöksessä lukee,että kolmen viikon kuluessa ulosmitataan.

"Väliaikaistoimi peruutetaan välittömästi, kun toimeen ei ole enää aihetta ja viimeistään kolmen viikon kuluttua sen tekemisestä.Jos väliaikaistoimen kohteena olevaa omaisuus ulosmitataan, toimi katsotaan peruutetuksi ulosmittauspäätöksellä."
 
"help"
[QUOTE="help";30427101]Näin minäkin luulin.
Mun kuukausittaiset tulot ei todellakaan ole niin suuret, että niistä jäis ulosmitattavaa.
Siksi mä en ole sairaala ravaamisen ohessa pitänyt kiirettä vaunujen hankinnalle ym kun on ollut muuta ajateltavaa.[/QUOTE]

Ja noista tuloistakin on ainoa mistä voidaan uslomitata äp.raha.
Ulosottoviraston sivuilla lukee ettei sosiaalitoimiston antamista rahoista voi ulosmitata..
Eikä lapsilisistä..tuskin elatusmaksuistakaan?
 
vv
Aika hassua jotenkin että tänään tulee päätös ja 7.11 olisi jo ulosmitattu. Luulisi että tuo ulosmittauspäivä olisi joskus päätöksen saapumisen jälkeen eikä ennen.
 

Yhteistyössä