auttakaa,ulosotto asiaa

  • Viestiketjun aloittaja "help"
  • Ensimmäinen viesti
snsgkm
[QUOTE="help";30431482]No tässä tapauksessa sillä logiikalla, että elatusmaksut, lapsilisä ja toimeentulotuki eivät ole ulosmitattavissa olevia tuloja.

No mutta mä olen iloinen, että asia selvisi.[/QUOTE]

Korostit moneen kertaan että KÄYTTÖTILILTÄ ei muka vois ottaa... joo antaa olla, et taida tajuta mitä kirjoitat.
 
tuloja
[QUOTE="help";30431478]Ihan yhtä paljon mulla on rahaa käytössä, kuin muinakin kuukausina, kun vaunut ym ostan rahoilla jotka sain niitä varten.[/QUOTE]

Niin, mutta ne muut ihmiset eivät saa niiden hankintaa mitään extra-rahaa. Yleensä tavarat pitää ostaa niillä rahoillam, jotka tienaa.
Aika monella ei edes ole varaa ostaa pinnasänkyä vauvalle, vaan nukuttaa vauvaa KELA-paketin ilmaissängyssä. Mihin sä muuten tartte sänkyä vastasyntyneelle?
 
Uo
Jos tulosi yhteensä eivät ylitä tuota paria tonnia niin ei sieltä oteta MITÄÄN. Jos ylittävät niin kaikki se menee. Selvä? Jos minä asuisin lapseni kanssa yksin niin minullejätettäisiin palkasta reilu 900 e /kk ! miten sillä voi tulla toimeen lapsen kanssa ja vielä maksaa laskutkin :) Mielenkiintoinen tuo ulosoton laskutapa kun sosiaalitoimistonkin laskelma on enemmän/kk. :D ulosoton asiakas hakeekin usein toimeentulotukea koska uo vie palkan. Kiva käydä töissä ja lihavoittaa perintäfirmojen tilejä.
 
"help"
Jos tulosi yhteensä eivät ylitä tuota paria tonnia niin ei sieltä oteta MITÄÄN. Jos ylittävät niin kaikki se menee. Selvä? Jos minä asuisin lapseni kanssa yksin niin minullejätettäisiin palkasta reilu 900 e /kk ! miten sillä voi tulla toimeen lapsen kanssa ja vielä maksaa laskutkin :) Mielenkiintoinen tuo ulosoton laskutapa kun sosiaalitoimistonkin laskelma on enemmän/kk. :D ulosoton asiakas hakeekin usein toimeentulotukea koska uo vie palkan. Kiva käydä töissä ja lihavoittaa perintäfirmojen tilejä.
Mulla olisi toimittu toisin.
Mäkin olen aina luullut että tulojen ylittäessä suojaosuuden,aletaan tuloista ulosmitata, mutta myös jos sullaon tilillä suojaosuuden ylittävä summa siitä voidaan ulosmitata, mutta silloin suojaosuus on suurempi kuin jos ulosmitattaisi tuloista. Oli ihan uusi asia mulle.
 
"help"
Niin, mutta ne muut ihmiset eivät saa niiden hankintaa mitään extra-rahaa. Yleensä tavarat pitää ostaa niillä rahoillam, jotka tienaa.
Aika monella ei edes ole varaa ostaa pinnasänkyä vauvalle, vaan nukuttaa vauvaa KELA-paketin ilmaissängyssä. Mihin sä muuten tartte sänkyä vastasyntyneelle?
Nukutan vauvaa? :D
Ja mulla ei ole äitiyspakkauslaatikkoa.

Ja jos jollain on rahallisesti niin huono tilanne, ettei ole varaa lapsen hankintoihin ilman, että se on muusta elämiseen tarvittavasta pois voi muutkin hakea ennaltaehkäisevää toimeentulotukea. ;)

Ja mä olen kyllä ostanutkin muille lapsille itse vaunut, sängyt ym ja lahjoittanut ne tarpeettomiksi jäätyään eteenpäin sellaisille joilla on ollut huonompi raha tilanne.
Samoin vaatteiden kanssa..
En tunne huonoa omaatuntoa siitä, että haen tukea johon olen oikeutettu ja kun palaan töihin maksan taas (kuten monina vuosina) veroja joista osa menee myös niihin soskun rahoihin. :)
 
tuloja
[QUOTE="help";30432969]Nukutan vauvaa? :D
Ja mulla ei ole äitiyspakkauslaatikkoa.

[/QUOTE]

Jos olet vähävarainen, niin hyvä kysymys on, miksi ihmeessä sulla ei ole äitiyspakettia? Se on just tarkoitettu vähävaraisille, että taataan vauvalle minimivarusteet. Älä vaan sano, että muutit sen rahaksi. Niitä tavaroita ei saa sillä rahasummalla.

Jos sä siis käyt töissä normaalisti, niin miksi sulla ei ole säästöjä, jota käyttää nyt? Onko kaikki mennyt kulutukseen?
 
"help"
Jos olet vähävarainen, niin hyvä kysymys on, miksi ihmeessä sulla ei ole äitiyspakettia? Se on just tarkoitettu vähävaraisille, että taataan vauvalle minimivarusteet. Älä vaan sano, että muutit sen rahaksi. Niitä tavaroita ei saa sillä rahasummalla.

Jos sä siis käyt töissä normaalisti, niin miksi sulla ei ole säästöjä, jota käyttää nyt? Onko kaikki mennyt kulutukseen?
Itseasiassa mulla on kaikki mitä äp.pakkauksessakin..
Mulla on kaksi lasta joilta olen säästänyt unisex vaatteita ja ne vaatteet jotka ovat olleet "suosikkeja". Äp.pakkauksen vaatteet ovat aivan järkyttävän näköisiä ja tosi isoja kooltaan vastasyntyneelle.
Lisäksi kynsisakset ym löytyy lapsiperheestä ennestään.

Ja kävin töissä ihan normaalisti ennen raskautta ja sen jälkeenkin viimeisille viikoille asti. :)
Mun mies opiskelee ja mun tulot on olleet ainoat tulot koska en halunnut miehen ottavan lainaa ja mä olen palkasta maksanut ulosottoon ja opintolainaa pois.
Ollaan pärjätty hyvin mun työssä olo aikana..mutta eipä noista rahoista paljon säästöön ole jäänyt ja jos olisikin ni eiköhän ulootto ne olisi vienyt. :D
 
"help"
Alkuperäinen kirjoittaja helppo säästökeino;30433416:
Pidä jalat ristissä, jos on velkaa edellisestä suhteesta niin heti uutta muksua uuden äijän kanssa. Ja viu viu kun ei oo rahaa.
Tää on jo vanha "vitsi" tässäkin aloituksessa jo käytetty.

Ja mä enole heti lisääntynyt uuden äijän kanssa. :)
Lisäksi vauva ei ollut suunniteltu, mutta musta ei ollut abortin tekoon kun joku aika takaperin saatoin hautaan yhden lapsistani joka ihan elämänsä alku metreillä menehtyi.

Että jospa pysyisit asia linjalla puheissasi tai olisit hiljaa jos ei ole mitään oikeaa asiaa.
 
"help"
Tililtä mitää viedä vaan siitä tulosta mitä sulle maksetaa,mutta ei kuitenkaan sossutuesta.
Eli suojaosuuden jälkeen ylimenevästä osasta joko 2/3 menee uo
Montako kertaapitää selittää.
Mun tililtä OLISI otettu JOS en olis toimittanut ulosottovirastoon papereita joista selvii mistä rahat on peräisin.
Ja koska ainoa ulosmittaus kelvollinen tuloni on äp.raha joka on niin pieni, että jää suojaosuuden alle ei mun tililtä voitu mitata mitään koska muut tulot ei oo ulosmittauskelvollisia.
Jos en olisi toimittanut noita tietoja ois mun tililtä ulosmitattu rahaa ihan kuten voidaan ulosmitata jos on säästötilillä yli suojaosuuden, joka muuten lasketaan eri tavalla kuin jos ulosmitataan tuloista suoraan.
 

Yhteistyössä