auttakaas tyhmää..(kuivausrumpu)

kuinka tarkkaan pitää kattoo vaatteista noi merkinnät?

vai heitättekö vaan ihan kaikki kuivuriin?

mitkä menee helposti pilalle, mitä taas ei saa tuhottua siellä?

nimimerkillä: onko työvaatteet huomenna kokoa 86cm :xmas:
 
Aika monessa vaatteessa on kieltomerkki. Mut mä laitan sinne melkeen kaiken paitsi alusvaatteet ja kalvolliset ulkovaatteet. Lapsen paidoissa on usein jotain printtejä, ne käännän nurinpäin ja käytän alhasempaa lämpötilaa. Venytän vaatetta vähän ennen ja jälkeen rummun, muuten kutistaa esim. sukat, collegehousut ym.
 
pääsääntöisesti tungen sinne kaikki PAITSI fleecet, villavaatteet ja mikrokuitu alusvaatteet sekä näitä ns. teknisiäpaitoja en sinne laita. Ainut mitkä olen saantu kutistumaan ihan kunnolla on miehen villapipo (meni vahingossa)

Lisään vielä et core tai muita kalvoulkoilupukuja en laita rumpuun
 
tossa ei oo lämpötiloja vaan noita puuvilla, tekokuidut, arat vaatteet ym ohjelmia, sensorikone, eli määrittelee itse sen ajan mitä kuivaa vaatteista irtoavan kosteuden mukaan..

vai onko ne kaikki sellaisia? emmä tiiä mitään :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
pääsääntöisesti tungen sinne kaikki PAITSI fleecet, villavaatteet ja mikrokuitu alusvaatteet sekä näitä ns. teknisiäpaitoja en sinne laita. Ainut mitkä olen saantu kutistumaan ihan kunnolla on miehen villapipo (meni vahingossa)
Mun mielestä rumpu taas on fleecelle hyväksi; tulee tosi nätiksi ja pehmoiseksi, samoin velour-vaatteet.

 
tadaa
H&M:n vaatteet ei yleensä kutistu, eikä Lindeksin, Kappahlin kutistuu aika paljon. NameIt kutistuu pikkasen. Farkut , pyyhkeet ja lakanat ei kutistu yleensä. Äijän Adidakset on kutistunu paljon... Minä rummutan melkein kaiken, ostan tietoisesti lapsille yhtä kokoa reilumpia vaatteita, paitsi henkalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
tossa ei oo lämpötiloja vaan noita puuvilla, tekokuidut, arat vaatteet ym ohjelmia, sensorikone, eli määrittelee itse sen ajan mitä kuivaa vaatteista irtoavan kosteuden mukaan..

vai onko ne kaikki sellaisia? emmä tiiä mitään :ashamed:
arat vaatteet -ohjelma kuulostaa siltä että kuivaa matalalla lämpötilalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saimaanrannan äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
tossa ei oo lämpötiloja vaan noita puuvilla, tekokuidut, arat vaatteet ym ohjelmia, sensorikone, eli määrittelee itse sen ajan mitä kuivaa vaatteista irtoavan kosteuden mukaan..

vai onko ne kaikki sellaisia? emmä tiiä mitään :ashamed:
arat vaatteet -ohjelma kuulostaa siltä että kuivaa matalalla lämpötilalla.
no mä aloin kans miettii et pitäiskö pelata varman päälle ja käyttää sitä..ehkä sitä sit ajan kanssa oppii rohkeammaksi :D
 
Minä olen kuivausrummulla pelastanut yhden neuleen! Pesulapun mukaan sen sai pestä 30 asteessa ja niin teinkin, mutta kuitenkin mohairtyyppinen (keinokuitu) neule muuttui tosi "nukkaiseksi". Käsin en jaksanut ruveta sitä nyppimään, mutta kuivurin tuuletusohjelma irrotti sen nöyhdän ja neuleesta tuli kuin uusi!
 
Rumpuuilija
Minä oonkuivannut meidän rummulla ihan kaiken! Villavaatteet yms ja mitään en ole onnistunut pilaamaan, kuivaan kaiken herkille vaatteille ohjelmalla ja alhaisella lämpötilalla.
 
Yksvaan
Laitan kaiken paitsi toppavaatteet. Viikkaan ne jo rumpuun nätisti, venyttelen jne ja on sileää ja siistiä poistullessa. Villavaatteitakin olen uskaltanut laittaa 20 asteeseen. Mitään en ole pilannut.
 

Yhteistyössä