Avuttomat naiset

miksi kävisin miehen terveystarkastuksessa, kun mieskään ei käy minun terveystarkastuksissa? Mitä sä nyt taas sönkötät sönkkö?
No miksi pärjäätte niissä yksin mut neuvolassa et? Ettekste jaakaan kaikkea yhdessä?

Mun mies on keski-ikäinen. Se saattaa geeneillään saada jossain terveystarkastuksessa jo jonkun suomalaisen miehen perustautidiagnoosin joka tipauttaa kyllä meidät pohjalle. Mut en silti mene joka tarkastukseen.
 
Pey
No miksi pärjäätte niissä yksin mut neuvolassa et? Ettekste jaa kaikkea yhdessä?

Mun mies on keski-ikäinen. Se saattaa geeneillään saada jossain terveystarkastuksessa jo jonkun suomalaisen miehen perustautidiagnoosin joka tipauttaa kyllä meidät pohjalle. Mut en silti mene joka tarkastukseen.
En ole väittänyt että teemme kaikkea yhdessä vaan että mies on ollut kiinnostunut tulemaan aina neuvolaan mukaan.

Sinä itse yrität väittää, että naiset joiden miehet haluaa mukaan neuvolaan, on avuttomia eikä osaa tehdä mitään yksin.

Eikö teidän ikäisillä jo ole riskiraskaudet kyseessä, että kannattas varmaan miehenkin olla kiinnostunut raskauden kulusta tai vaihtoehtoisesti käyttää ehkäisyä jos on kerran niin kamalan kiire ja terveyskin reistailee.
 
vierailija
Kyllä se yhteiselämä menee tosiaan toista huomioiden. Koska sulla on vanha sairas mies, olet joutunut huomaamattasi kantamaan liian suuren taakan perheen edestä ja tämä nykyinen raivosi kertoo, ettet oikein enää jaksakaan. Löytyisikö ketään, joka voisi auttaa?
 
Kyllä se yhteiselämä menee tosiaan toista huomioiden. Koska sulla on vanha sairas mies, olet joutunut huomaamattasi kantamaan liian suuren taakan perheen edestä ja tämä nykyinen raivosi kertoo, ettet oikein enää jaksakaan. Löytyisikö ketään, joka voisi auttaa?
Vanha ja sairas? Ei sillä nyt vielä mitään sairautta ole.
Keski-iän määritelmä, mun mies löytyy noista Wikipedian ikähaarukoista, nuoremmasta päästä:

Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65.
 
En ole väittänyt että teemme kaikkea yhdessä vaan että mies on ollut kiinnostunut tulemaan aina neuvolaan mukaan.

Sinä itse yrität väittää, että naiset joiden miehet haluaa mukaan neuvolaan, on avuttomia eikä osaa tehdä mitään yksin.

Eikö teidän ikäisillä jo ole riskiraskaudet kyseessä, että kannattas varmaan miehenkin olla kiinnostunut raskauden kulusta tai vaihtoehtoisesti käyttää ehkäisyä jos on kerran niin kamalan kiire ja terveyskin reistailee.
Mitä raskautta mä nyt tässä olen suunnittelemassa?

Ja edelleen, painopiste on tässä ketjussa naisissa jotka vaatii miehen vaikka vessaan mukaan. Se jos mies haluaa itse osallistua niin on kiva, mutta valitettavasti mies on ollut joissakin tapauksissa pakotettu.
 
Pey
Mitä raskautta mä nyt tässä olen suunnittelemassa?

Ja edelleen, painopiste on tässä ketjussa naisissa jotka vaatii miehen vaikka vessaan mukaan. Se jos mies haluaa itse osallistua niin on kiva, mutta valitettavasti mies on ollut joissakin tapauksissa pakotettu.

Ton kaltaset naiset on aina suunnittelemassa lapsia, vai tuleeko niitä sitten vaan... Mieshän ei sitten oke kiinnostunut kun hänellä on sairautta ja kiirettä, mutta lisää vaan lapsia tekee hänkin. Miestä toki kuunnellaan, niinkuin itse sanoit, mutta ei mies kumminkaan sano mitään, ikinä, koska ei osaa puhua.


Miltä tuntuu tälläset väittämät? Vähän niinkuin samaan tyyliin mitä itsekin olet tässä nyt väittänyt kaikenlaista.
 
vierailija
Älä jauha jatkuvasti niistä terveystarkastuksista, koska neuvolassa käynti on ihan eri asia. Raskausaika ja lapsen syntymä ovat ainutkertaisia asioita isälle.

Ketjussa on puhuttu isän kiireisyydestä ja siitä, ettei hänellä ole työkiireiden vuoksi aikaa. Kukaan ei ole huomioinut sitä puolta, että ehkäpä lapsen odotus ja syntymä ovat hyvä syy löytää aikaa työn sijasta myös perheelle ja laittaa välillä perhe tärkeysjärjestyksessä työn edelle. Ei työnteko tarkoita sitä, että sille pitää antaa koko elämä eikä mitään muuta saa olla. Yhteiset, ehkä hiukan pakotetut, neuvolakäynnit voivat näille kiireisille miehille olla juuri se, mitä he tarvitsevat. Kun meillä lapset olivat pieniä, mies teki palkkatyössään 10-12 tuntista työpäivää (kuukausipalkalla, ilman ylityökorvauksia). Se, että mies oli mukana neuvolassa ja lääkärissä, piti hänet paremmin mukana perheen elämässä. Jos olisin hoitanut kaiken itse, niin uskon, että mies olisi jossain vaiheessa alkanut tuntea itsensä hyvinkin ulkopuoliseksi ja työstä olisi pikkuhiljaa tullut elämän ainoa sisältö.
 
vierailija
Tulipa mieleen sekin näkökulma, että töissä kiireinen mies on usein mies, joka haluaa tuntea itsensä tärkeäksi. Sellainen mies kaipaa samaa tärkeyden tunnetta myös kotona. Ehkäpä avuttomat naiset ja kiireiset miehet ovatkin parisuhteen toimivuuden kannalta hyvä yhdistelmä. Siinä kumpikin osapuoli saa parisuhteesta tarvitsemansa roolin.
 
vierailija
Nyt ei kannata sotkea tätä mihinkään karskiin käytökseen. Enkä erityisen haastaviin tilanteisiin kuten jos jollakulla naisella on fyysinen tai psyykkinen tila huono jne.
Ja ymmärrän että jonkun kaveriperheen luo halutaan molemmat puolisot.
Ja oma mieheni on tosi osallistuva, en siis ole kateellinen.
Mutta tunnetko avuttomia naisia tai oletko itse semmoinen?

-Semmoinen ei voi lähteä kauemmas kauppareissulle (jos asuu maalla) ilman miestä.
-Naisen vanhemmat asuu vaikka 100 km päässä mutta autollahan ei voi vaikka joku viikonloppu lähteä yksin lasten kanssa, jos miehellä työkiireitä tms. Mies on saatava aina mukaan.
-Jos semmoinen on raskaana niin ne jokainen neuvolakerta käydään yhdessä kuuntelemassa ne sydänäänet (juu kyl isille riittäis muutama kuuntelukerta plus ultrat).
-Päiväkodista haetaan muksut aina kaksittain.
-Tk/sairaalan päivystykseen lapsia viedessä on oltava aina se mies mukana, vaikka lapsella ei olisi mikään järkyttävä syy olla siellä.

Ei siinä mitään. Herttaista. Mut mietin välillä että kuinka paljon miehet joutuvat tekemään turhia reissuja, kun se logistiikka voitaisiin hoitaa tehokkaammin.
Kyllä tunnen ja tiedän. Kaikki ihmiset ovat avuttomia omalla tavallaan.
 
vierailija
Mun mielestä se avuttomuus on vaikka sitä ettei osaa muka vaihtaa edes lamppua. Ei jaksa kantaa paljon mitään ja yleinen vähän kaiken pelkääminen ja omenan viejät ja vittuilijat jotka alkaa itkemään ja haluisin käpertyä johonkin haisevaan kainaloon tyypit. Sellanen yleinen heikkous ärsyttää mua todella paljon.
 
vierailija
Niin ja on se avutonta luulla elävänsä jotain keskiaikaa, kun ihmisellä muka pitää olla haarovälissä jotain tiettyä, että se osaa viedä lapsensa neuvolaan. Ei meillä mies siihen mitään *nippelitietoa* tarvinnut, että osasi turvakaukalon neuvolaan kantaa.
 
vierailija
Muu mua häirinny ku se että miksi MIEHET joutuu sun mielestä tekeen turhia reissuja? No raskausajan neuvolakäyntejä ne ei voi yksin hoitaa mut kaiken muun kyllä.
Eikäpähän tollasesta tilanteesta ulkopuolinen voi tietää että kummasta se lopulta johtuu että joka paikkaan mennään yhdes.
Ja jos johtuuki avuttomasta naisesta niin ehkä se on sille miehelle ok? Ku varmaan se nainen on aina ollu sellainen eli mies on tienny mitä ottaa.
Sama minulle tuli mieleen. Miksi ihmeessä mies ei voi yksin hakea lasta päiväkodista ja käydä kaupassa? Nainen joutuu tekemään ihan turhia reissuja, kun tällaiset jutut voisi paljon kätevämmin hoitaa yksinkin. Varsinkin, jos mies on perheessa se, joka muutenkin käyttää pääasiassa autoa.
 
Pey
Niin ja on se avutonta luulla elävänsä jotain keskiaikaa, kun ihmisellä muka pitää olla haarovälissä jotain tiettyä, että se osaa viedä lapsensa neuvolaan. Ei meillä mies siihen mitään *nippelitietoa* tarvinnut, että osasi turvakaukalon neuvolaan kantaa.
Nimenomaan!
Pitäisi lopettaa se miesten pitäminen jonain jälkeenjääneinä tai vaihtoehtoisesti hamppia viisaampia miehiä.
 
Pey
kaikista järkevintähän olisi, että molemmat kävisivät töissä, toinen yöllä ja toinen päivällä, niin ei tarvis laittaa lasta tarhaan ollenkaan. Näin arki sujuisi hienosti ja molemmat hoitaisivat yksin asiansa.
 
vierailija
Mun mielestä se avuttomuus on vaikka sitä ettei osaa muka vaihtaa edes lamppua. Ei jaksa kantaa paljon mitään ja yleinen vähän kaiken pelkääminen ja omenan viejät ja vittuilijat jotka alkaa itkemään ja haluisin käpertyä johonkin haisevaan kainaloon tyypit. Sellanen yleinen heikkous ärsyttää mua todella paljon.
Se että tuollainen ärsyttää kertoo paljon sinusta.
Et voi lempeästi hyväksyä omaa heikkouttasi ja tarvitsevuuttasi, tai olet kokenut torjuntaa ollessasi haavoittuvassa tilassa mistä sinulla on jäänyt aggressiivinen suhtautuminen heikkouteen.
 
Mun mies halusi olla mukana aina neuvolassa, milloin vaan kykeni tulla. Ei liittynyt mitenkään siihen etten olisi osannut mennä yksin.
Näin meilläkin. Tuleva isi halusi tulla ja toki sai olla mukana. Paljon se terkkarilta kyseli asioita joihin en edes ois osannu vastata itse. Sykettä kuunteli aina innoissaan. Kyl se ties ja mä tiesin että pärjäisin itsekin käynneillä. Sai sillälailla olla mukana odotuksessa kun se vauva oli mun mahassani eikä sen.
 
vierailija
Mä kuuntelen mun miestä. Ne avuttomat naiset ei aina tunnu tajuavan että kaikilla miehillä ei ole ihan maailman paras aika revetä johonkin neuvolaan tai kauppareissulle eli ajattelevat vain itseään.
Mun mies hakisi mulle vaikka kuun taivaalta mutta on kehunut että onneksi en ole kaikessa häntä tarvitseva, koska meillä olisi arki aika jumissa silloin.
Meilllä kummallakin on yleensä aina aikaa ja mielenkiintoa osallistua esim. omia lapsiamme (syntymättömiäkin) koskeviin asioihin.

Onko se väärin?
 
vierailija
Mitä raskautta mä nyt tässä olen suunnittelemassa?

Ja edelleen, painopiste on tässä ketjussa naisissa jotka vaatii miehen vaikka vessaan mukaan. Se jos mies haluaa itse osallistua niin on kiva, mutta valitettavasti mies on ollut joissakin tapauksissa pakotettu.
Ai niin, tosiaan. Vessassakin ollaan käyty yhdessä lasten kanssa. Samassa isossa lastenhoitovessassa. Sekin on varmaan väärin?
 

Yhteistyössä