[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

Iltaa naiset :wave:

Meillä on ollu koko päivä taas yhtä hullunmyllyä. Miehellä on huomenna 30v. kekkerit ja niitä ollaan järkkäilty.. Huhhuh!

Nuppu09:
Ei kannata kantaa pahaa mieltä tuosta päätöksestä. Ite tein kanssa päätöksen, että annan tissien pikkuhiljaa tyhjentyä. Pumppaan enää vaan kerran päivässä ja päivä päivältä vähemmän. Esikoisen kanssa se oli niin rankkaa pumpata joka syötön jälkeen, että nyt en ala enää siihen. Harmi sinällään, että imetys ei onnistunut, mutta eipä sille mitään mahda ja tärkeää on että on edes yrittänyt. Hyvin ne lapset korvikkeellakin kasvaa :hug:

Millukka: Joo, voisin hei lähteäkkin jumppiin! Pitäis muutenkin nyt koittaa joku päivä tässä treffata ku kerta niin lähekkäin asutaan :) Tulitte muuten vastaan tänään siinä just ennen teiän parkkiksia... Huomasin vaan, että autossa istu mimukka pinkkien rastojen kanssa, joten se olit varmasti sä :D Mites teillä menee päivärytmit - että onko teillä joku ulkoiluaika? Voitais koittaa lyöttäytyy teiän ulkoiluaikaan teiän seuraan (ellei se sitte osi just meiän pikkuisännän päikkäriajalle, joka on 12-14:30)

Jees, mutta täällä siis kaikki hyvin :) Mikä ihaninta, niin vauveli tuntuis ottaneen tavakseen mennä yöunille klo 22 ja herää syömään sitten klo 03 ja aamulla sitten noustaan ennen kasia :) Ei paha rytmi ollenkaan... Muutenkin ihan kiltti vauveli, vähän vaan iltasin köhisee ja öhisee ja kitisee vissiinkin vähän mahaansa tai jotain, mutta ei mitään kurkku suorana kiljumista onneksi :whistle: Että tämmösiä kuulumisia täältä...
 
emv
Hellou naiset!

Kiva oli kuulla teijän kuulumisista. Itte palailin eilen töihin yövuoron merkeissä ja taas istun täällä yövuorossa. Tän yön jälkeen sit pari päivää vapaata. Vti:sta selvitty ja pahoinvointi aika harvinaista, etomista kyllä päivittäin mut sen nyt jaksaakin ihan helposti. Olo siis ihan valoisa :D Juu ja sokereidenki kans menny hyvin, jipii!

Eka neuvola sit ens vkon perjantaina. Ultraa odottelen jo kovasti et sais varmistuksen siihen et kohdussa on oikeesti elämää ja muutenkin ois kiva nähdä ees vilaus siitä pikkutyypistä. Mut ultra vasta 28.10.

Mitäpä muuta, perus shittii :LOL: Huomenna kaverin ja sen ukon tupareihin Jäkeen, baarireissukin ilmeisesti edessä, jaksaakohan kattella känniääliöitä kuinka pitkään? Äsh, kiva lähtee liikkeelle ja nähdä ihmisiä. Ja pääsepähän taas levittämään omaa ilosanomaa, sillä jollen itte kerro niin mies ei kyllä pysty olemaan kertomatta kaikille...on se jotenki hellyyttävää kun toinen on ihan tohkeissaan ja niin mielettömän onnellinen :heart: :heart: :heart: Sillekin eka mukula siis tuloillaan.

Eipä muuta ku hyvät yöt ja hauskat viikonloput ja Nuppu hyvä et oot löytäny keinon millä pysyt paremmil fiiliksil...liikunta ja ulkoilma auttaa yllättävän moneen asiaan. Nimim. itte suhaa aina sauvojen kans klo:23 ristiin rastiin pihalla kun menee mieheen hermo.

Ja sit imetyksestä, ei kai sekään oo vauvalle hyvä jos äippä on loppu pähkäillessään et onnistuuko imetys vai ei ja rinnat rikki ja stressaa muutenki koko imetystä? Suomesssa suhtaudutaan koko asiaan liian tunnepitoisesti ja syyllistävästi. Ja helppohan se on semmosten syyllistää kellä se onnistuu helposti.

-emv ja james jessenpoika POKS 9+0 (noin vartti sit poksui:))
 
Toi on kyllä niin totta, että tuohon imetykseen suhtaudutaan vähän liian tunteella. Kyllä ne lapset kasvaa korvikkeellakin, pääasia, että ruokaa saavat. Meillä esikoinen sai korviketta sairaalasta lähtien (imetin myös osittain puol vuotiaaks) ja toisen kans taas ei korvikkeita tarvittu ollenkaan, tosin olin aivan järkyttävällä imetysdietillä allergioiden takia. Tässä voi vaan todeta, että kun siitä äidinmaidon paremmuudesta aina puhutaan ja että sillä olis vaikutusta muun muassa lapsen allergioihin yms., niin höpö höpö... Esikoinen ei oo niin millekään allerginen, eikä muutenkaan erityisesti sairastele ja nyt tuo kakkonen (jota on siis reilu vuos imetetty) on niin allerginen ja atooppinen ja tuntuu että saa kaikki pöpöt. Tärkeintä on siis, että lapsi kasvaa ja äiti voi hyvin!
 
Kiitokset kaikille ja ihanaa et löytyy vielä sellaisiakin äitejä jotka eivät tuon imetyksen suhteen ole niin jyrkkiä.. :ashamed:

Marcelina, joo Hilkkahan meillä ja aina se jaksaa höösätä ja häslätä..antelee aikoja päällekkäin ja opettaa esim..miten vaipat laitetaan vauvalle päälle (5 lapsen äidille)....yms :LOL: Mutta kuitenkin tosi herttainen ja mukava.. ;)

Millukka ja Harmis..pitäskös ruveta suunnittelemaan yhteistä tapaamista...?? :wave:
Me oltiin jo pe koko päivä Nupun kans liikentees ja hyvin meni,,joten uskaltaisin jo startata uudestaan menoihin..kun olin tuota liikkeelle lähtöä siirtänyt..kun meinasi pieni pelko iskeä et jos vauva rupeaa huutamaan ja en saa sitä rauhoittumaan millään..mulla meinaa kolmannen kanssa niin kävi kun oltiin ostoskeskuksessa vuonna yks ja kaks :ashamed: Jäänyt sellainen kammo ilmeisesti.. :x

Nyt miehel 3 yövuoroa ja sit 4 vapaata..elikkäs kun nämä jaksan niin sais sitten taasen nukkua pitkät yöunet.. :eek:

Äippä35v ja Nuppuliini 3 viikkoa ja 4 päivää :heart:
 
Millukka on nyt vähä huono äiti ja meinas lähteä tänään extempore vähän kaverin synttäreitä juhlistaan hyvinkään yöelämään :ashamed: :ashamed:
ei ollu suunnitelmissa mut äkkiäkös se muuttui :kieh: mahtaahan se olla huomenna krapsa ja en ole elävien kirjoissa.

tänään olin muuten uuden kirppiksen avajaisissa ja ekana roikuin tyyliin oven kahvass asiellä kaverin kanssa. tosin en päässy ekana sisään vaan tokana rynnin :LOL: :LOL: oli muuten hyvä kirppis ja paljon hyvää tavaraa....
mut palataan asiaan kunhan pääsen taas elävien kirjoihin :kieh: :LOL:
tosin saa nähä kauan malttaa olla liikenteessä kun jo nyt mietin ett miten kotosalla menee....
 
emv
Millukka: millä kirppiksellä olit? onks se se Hakakirppis? Oliko hyvä?

Me tultiin kotiin just äsken snägärin kautta, oltiin kaverin tupareissa Järvenpäässä ja lähettiin kotio päin kun muut lähti baariin. Itse siis tietty autoilin enkä koskenu booliin vaan oli omat juomt messis. Olipa hauska ilta! Paljon ihan uusia tuttavuuksia. Nyt nukkumaan, ihanaa lämpimään sänkyyn, on jo väsy ja selkääkin särkee.

-emv ja james jessenpoika
 
Millukka hyvä käydä tuulettamassa välillä päätä niin jaksaa sitten taas paremmin katraansa kanssa =)

Meillä viime yönä Nuppu halusi maitoa 3h välein ja ite meinasin nukahtaa syöttäessä..nukahti kyllä ihanasti joka syötön jlk ja sain itsekin sittten jonkun verran torkahdettua korvatulppien avulla..toi meidän pieni neiti pitää vaan niin hirveetä örinää nukkuessaankin että oksat pois..outo tapa..visiin vatsaa vähän vääntää ja ei kuitenkaan niin että kurkku suorana huutais..2 yötä vielä.. :|

Sunnuntaita kaikille :wave:

Äippä35v ja Nuppuliini 3 viikkoa ja 5 päivää :heart:
 
Toivottavasti Millukalla oli hauska ilta! ;)

Pitääkin käydä ens viikolla kattoo se uus kirppis. Me ollaankin mukavasti ihan kävelymatkan päässä, joten siellä tulee varmaan vähän useemmin sitten käytyä. Tosin oon sellanen hamstraaja, että kaapit on jo täynnä neidille ja poitsulle vaatetta, jotka on vielä isoja. Ja vanhat vaatteet on jemmassa, tosin pienimmät ennätettiin myydä keväällä kirppiksellä. Että varsinaista tarvetta ei millekään oo. Varsinkin, kun ei ees tiedetä tämän kolmannen sukupuolta. Kaupassa kyllä kattelen vaaleanpunasia toppapukuja, mutta en uskalla ostaa...
 
Huomenia :wave:

Jaa että Millukkaki pääs eilen viihteelle? Se on hyvä se... Se oiski ollu ku oltais Hyvinkään yöelämässä törmätty :D Oiski ollu hauskaa ku pari juuri synnyttänyttä ois kekkuloinu siellä rinta rinnan alkomahoolin voimalla :LOL: Meillä nimittäin oli eilen miehen ja sen kavereiden 30v. kekkerit ja tämä mammahan lähti juhlimaan niitä. Meillä oli tilat vuokrattu ja siitä sitte lähettiin keskustaan. Käytiin kattoo Medari, mutta eihän siellä ollu yhtikäs mitään järkevää nii mentiin sitten Amarilloon istuksii hetkeksi ennen ku lähettiin kotia nukkumaan =) Nyt tässä just mietin, että kun lapset on vielä hoitopaikoissaan niin pitäiskö alkaa vaikka imuroimaan kämppää... kävis sekin homma niin paljon helpommin ku ei ois ketään pyörimässä jaloissa tai vaatimassa ruokaa ;) (en siis oo krapulasta kärsivä ihminen).

Nuppu09: juu, hyvin vois treffejä järkkäillä. Meillä ei muita rajottavia tekijöitä oo ku poitsun päikkärit, jotka osuu 12-14:30 välille.. Ruokailut ja muut hoituu ihan missä vaan, joten mä ainakin oon täysin avoin ehdotuksille :) Mukaan vaan kaikki kynnelle kykenevät!

Mutta jeps, nyt on aamukahvi hörpätty, joten ei muuta ku imurin varteen kiinni ja hommiin ;) Mies pitää mua ihan kahjona ku sen mielestä kukaan ei voi krapulapäivänä olla tällänen :whistle: Mutta mikäs tässä ku ei oo mitään merkkiä siitä, että ois eilen ollu viihteellä (paitsi, että yöunet on vaan jääny vähän lyhkäsiks, joten vähän väsyttää...)
 
:wave: elävien kirjoihin lukeutuu hän..... :LOL: vähä meinaa krapsa olla mut ei hirveen paha.....

tää akka meni Fiinan kautta (yks juotiin siel ja oli tasan 5 ihmistä) aleen ja sieltä hopikseen.... ja tappiin astihan sitä tuli oltua, yllätys!

taksi jonossa sai ventata ikuisuuden ja oisko ollu puol 5 aikoihin sit tää akka kotona :ashamed:
mut hauskaa oli ja se oli pääasia :whistle: :whistle:
 
Nuppu09: juu, hyvin vois treffejä järkkäillä. Meillä ei muita rajottavia tekijöitä oo ku poitsun päikkärit, jotka osuu 12-14:30 välille.. Ruokailut ja muut hoituu ihan missä vaan, joten mä ainakin oon täysin avoin ehdotuksille Mukaan vaan kaikki kynnelle kykenevät!

Tietysti myös tarkoitin muitakin palstailijoita jos työkiireiltänne ennätätte..Missäs treffattais..EHDOTUKSIA?? :whistle: :whistle:
 
Heippa pitkästä aikaa,

tulin ilmoittautumaan. Olen kyllä ketjua lueskellut ja kuvia katsellut, mutta ollut kaikkea proggista töissä ja kotona sen verran, että tietokoneella en ole pahemmin extraa kirjoitellut.

Kotitouhuista mm. sellaista että on taas säännöllisesti käyty lääkärissä kun poika päätti yhtäkkiä lakata kakkaamasta (->lääkäriin) ja vko pari myöhemmin ilmoitti että oli työntänyt keitosta pippurin sieraimeensa (->lääkäriin). Meillä on esikoisella vakuutus ja omavastuu on mennyt jo "rikki" tän syksyn osalta, niin nyt on kaikki reissut lääkäriin taas kotiinpäin. :snotty:

Masu-Sintin vakuutus on VIELÄKIN ottamatta, pakko alkaa täyttää hakemusta just nyt eikä huomenna.

Saatiin viikonloppuna ystäväpariskunnalta muhkea paketti vähänkäytettyjä ranskalaisia (mies on Ranskasta) vauvavaatteita, etupäässä yöpuvun tyyppysiä potkupukuja. Ovat suomalaisten lasten vaatteista eroavia siinä nämä ainakin, että materiaali on sellaista veluuria (puuvilla - polyesteriä taitaapi olla) ja takana on monessa napitus pysty- ja vaakasuoraan. Mielenkiintoisia puettavia, lieneekö siinä syy että on vähänkäytettyjä :)
Kirppiksiltä yritän pysyä kaukana, mies on antanut säännön, että saman verran pitäisi aina lähteä, kun tulee uuttakin tavaraa. :D

Leppoisia syyspäiviä odottajille ja ihan pienten mammoille.

Riikkis (ei muista rv:jaan)
 
emv
Heippa.

Nyt pari päivää taas menty pahoinvoinnin kanssa, eilen oli onneks vapaa ja tänäänki töissä meni yllättävän hyvin. Sinänsä mitää kummallista uutta ei kuulu, kovasti odottelen perjantain neuvolaa.

Voikaa hyvin naiset!

-emv ja james jessenpoika 9+3
 
Päiviä neidit ja rouvat :wave:

Täällä on kumpiki jäppinen päikkäreillä, joten tällä mammalla on hetki aikaa palstaille :D
Kahvia tässä ryystän samalla ja nautin hiljasuudesta. Ukkoki lähti työmatkalle ja mun äitini on tulossa tänne tässä iltapäivällä jossain kohtaa. Se tulee jelppimään ja seuraksi huomiseen saakka =)

Tuolla ulkona on muuten aivan mahtava keli! (jos joku ei ole huomannut ;)) Vähän toivon, että se mummi pärähtäis paikalle kolmeen mennessä niin voitaisiin sitten koko poppoo suunnata puistoon nauttimaan tosta kelistä. Eilenki oltiin puistossa ja esikoinen hokasi miten ihana juttu liukumäki on. Nyt on sitte kiva juosta sen perässä ensin portaisiin kattomaan, ettei se tuu sieltä persus edellä alas ja seuraavaksi sitten liukumäen puolelle nappaamaan kiinni ku se on niin kahjo, että heittäytyy siihen mahalleen ja tulee mahallaan pää edellä alas.. Mistäköhän on saanu geeninsä :whistle:

Vähän tässä suunnittelin, että ens viikolla vois koittaa saada kasattua pojat ja rattaat autoon ja vois mennä kattomaan sitä uutta kirppistä. Jokos kaikki on siellä käynyt? On vissiin ihan hyvä paikka? Aattelin, että pahin alkuhuuman aiheuttama ruuhka vois ens viikolla olla jo hellittäny nii mahtuis sinne sitte ihan rauhassa pyörimään poitsujen kanssa. Mietin, että sinne vois varmaan jossain kohtaa ottaa sitte omanki pöydän ja raahata sinne vanhoja vaatteita. Mulla kaapit notkuu sellasia vaatteita, mitä en ehkä ikinä enää saa mahtumaan päälleni ja nyt ois ehkä aika laittaa ne kirppikselle. Mitä sitä itteänsä kiusaamaan sellasilla "tavoitevaatteilla", joihin ei oikeesti tuu enää koskaan mahtumaan :whistle:

Jepsan.. Mutta jatkan nyt vielä tätä omaa rauhaisaa hetkeäni omassa hyvässä seurassani täällä hiljasuudessa :LOL: . Nyt voiskin melkein kaivaa maistraatin nimipaprut esiin ja täytellä ne - saataisiin sitten vauvelille nimikin ;) Juu, ja koitin tässä muuten muuttaa nikkiniki Harmikseks, mutta pentele vieköön - se oli jo varattu!!

Kirjotelkaahan kuulumisia! :LOL:
 
Jaa kuulumisia. No vielä olis kaks päivää töitä, sitten alkaa parin viikon "kesäloma", jippii. Maanantaina menen tosiaan rakenneultraan Naistenklinikalle, ja tiistaina lähdetään tyttären kans pohjois-suomeen muutamaksi päiväksi. Oon siis sieltä kotoisin, oonkohan mä sen jo kertonu täällä vai missäköhän mä kerroin. No, ihan sama. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja marcelina:
Jaa kuulumisia. No vielä olis kaks päivää töitä, sitten alkaa parin viikon "kesäloma", jippii. Maanantaina menen tosiaan rakenneultraan Naistenklinikalle, ja tiistaina lähdetään tyttären kans pohjois-suomeen muutamaksi päiväksi. Oon siis sieltä kotoisin, oonkohan mä sen jo kertonu täällä vai missäköhän mä kerroin. No, ihan sama. :p
meillä vanhimmat neidit 10v. ja 9v. lähti tänään muorilaan kaenuuseen. Mistäs päin sää oot kotosi alunperin??? minä oon kaenuusta,suomussalamelta alunperin :kieh:

 
Millukka: Ukko on takas kuvioissa, mutta enemmän äitistä varmana oli täällä apua ku tosta :LOL: Moneltas sun miekkosen työvuoro alkaa? Sumpittelisin mielelläni! Mulla kun on auto ens viikolla ihan hurjat kaks päivää ja sit se menee TAAS huoltoon.. Eli kotona kökitään...

Pitää muuten hehkuttaa täälläki ku on niin hyvä fiilis - kun Mazdoissahan on tiedettävästi "vähän" sitä ruosteongelmaa niin saanpahan korjautettua vuoden 2003 autoni ruosteet takuuseen! Hienoa, että noinki "vanhoissa" autoissa takuuhuollot vielä pelaa B) Vaihtelevat siinä ainaki uudet lokarit ja kai ne jotain takaluukullekkin tekee :D Mullahan on kohta puoliks uus auto ku tulee sen verran uusia osia :LOL:

Ukko piti tänään vapaapäivän töistä nii laitettiin mukelot hoitoon mummille ja lähettiin vähän shoppaamaan vaatteita ittellemme :) Oltiin Jumbossa ja voi hyvää päivää! minkä verran siellä oli porukkaa! Joillain vissiin on jo syyslomat alkanu ku oli sellanen ryysis!! Huhhuh :eek: Käytiin vähän Ikeassakin, eikä sielläkään tilanne ollu sen rauhallisempi :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
minä oon kaenuusta,suomussalamelta alunperin :kieh:
Vai että Suomussalmelta. :LOL: Pieni on maailma, mun äiti on kotosin Suomussalmelta ja siellä tuli pienenä kaikki kesät aina vietettyä ja edelleen käydään siellä mökillä kesäsin ja mun mummi asuu siellä. Jos oot ihan kirkonkylältä kotosin, niin luultavasti tunnetkin tai tiedätkin mun isovanhemmat tai vanhempas ehkä ennemminkin tietää. ;)

Me käytiin siellä uudella kirppiksellä muutama päivä sitten. Hyvää tavaraa näytti olevan aika paljon. Sain jopa pari neutraalia pientä vaatetta ostettua, kun ei sitä sukupuolta tiedetä ja edellisten pienet vaatteet ennätettiin jo myydä pois.

Tänään mennään esikoisen ja mun äidin kans Ti-Ti Nallen synttärikonserttiin. Saa nähdä, mitä neitokainen tykkää siitä, kun Tuttiritarin konsertista oli keväällä pitäny lähtee pois, kun oli niin kova meteli. Neiti kun ei yhtään tykkää kovista äänistä. Oli siis keväällä mun äitin kans kahdestaan siellä konsertissa.
 

Yhteistyössä