[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]

emv
Lauantaita!

marcelina: ainakin keskiviikkona Nikula oli paikalla. Jotain se kyllä puhui et ei ois enää tavoitettavissa ti ja to päivinä tms. En tiiä.

Millukka: upea lista, oikein teemaa varten uudistettu! Ja kiitos, olit muuttanu mun LA:n oikeaan päivään. Tack!

Nuppu: Mä en oo ollenkaan Naamakirjassa.

Omaan oloon ei juuri muutoksia. Mamma-farkut kävin ostaa ja tykkään näistä kyllä ihan mielettömästi, ihana kun ei purista! Töissä kuluu tääkin viikonloppu...

-emv ja james 12+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nuppu09:
Alkuperäinen kirjoittaja Millukka:
jep,sellanen sitteri mutta eipä toi likka paljo välitä.ehkä toi tärinä hiukkasern hiljentää sitä :xmas:
pakko myös hehkuttaa ett meijän lotta-potta nukkui viime yönä 10 tuntia :eek: :eek: :eek:
söi iltamaitosa tuossa 9 jälkeen illalla ja kympiltä veivasin sänkyyn ja nukkui aamu 8 asti :eek: :eek: oikein säikähin ku heräsin ett onko kello tosiaan noin paljo. tais kyl jäädä ensimmäiseksi ja viimeseksi kerraksi tollanen uni-putki :D
ihanaa..ei voi olla totta!!10h??? mäkin haluun...

Ole onnellinen..meillä ei olla juurikaan nukuttu 03 jlk.. :headwall: :kieh:

ainiin piti kysymäni et oletkos herkkäuninen itse vai just toistepäin??
mä ole herkkäuninen ja kyllä herään joka nuhinaan melkein. se vähä ärsyttääkin kun ensinnäkin menee puoli yötä ukkoa hakatessa ku se kuorsaa ku katujyrä :headwall: ja pikku neidin sänky on ihan kiinni meijän sängyssä niin kyl kuulen joka nuhinan.

saa nähä miten ens yö menee. sain jo Lotta-potan nukkumaan puol tuntii sit :heart: toivottavasti jäi taas yöunilleen :D katotaan monelta herää syömään. tuskimpa tulee enää tollasii 10tunnin öitä, epäilen.
tää päivä oli paras kyl kaikista, likka jopa viihtyi jo sitterissä ja hymyilyn on nyt hokannu.oli päivänsäteenä tänään ja hymyili useaan otteeseen. lisäksi jutteli sängyssään pitkät tovit leluilleen kun salaa seurasin vierestä.....

mä lisäsin sut feissiin :D

mut nyt piparisuklaan kimppuun ja BB:tä kahtomaan vaikka ei kyl tarvis herkutella ku tiistaina saa nousta jälkitarkastuksessa vaa`alle :headwall:
oon vähä katellu muitten neukkakortteja ett mites oon painanu muiden aikana jälk.tarkastuksessa ja jotain 55kilon luokkaa se on ollu ja se saa olla myös tällä kertaa tuota samaa luokkaa :D :saint: viimosillaan painoin eniten kaikista,olikohan se n.68kg joten saa nähä miten akan käy :snotty:
 
Huomenta! :wave:

Ilmottaudun, että hengissä ollaan edelleen ;)
Meillä illat on edelleen yhtä rutkuumista ja aamut myös :| Tänä aamunakin toi juniori herätti mut varttia yli 6 ja ei se siitä ala enää nukkumaan.. Tai no, alkaa torkkumaan, mutta rutkuttelee sitte 10 minsan välein niin, että en ite pysty enää jatkamaan unia :headwall:

Kävin eilen kaupasta sitte hakemassa Semperin äidinmaitokorviketta ja aattelin sitä kokeilla. Meillä on tähän saakka menty Nanilla ja aloin miettimään, että voiko olla niin, että Nan ei nyt vaan sovi tolle poitsulle. Annetaan nyt Semperille mahollisuus :D Saas nyt nähä auttaako mitään, mutta kovasti toivon noiden rutinoiden vähenevän.

En muuten muista, että sanoinko jo, mutta meillä heitettiin sitten rintapumppukin jo joku aika sitten kaappiin pölyttymään. Koitin alkuun, että pumppailin maitoa tolle juniorille, mutta se loppu tällä kertaa aika lyhyeen. Esikolle pumpparin viitisen kuukautta lähes kaikki maidot ku sekään ei suostunu rinnalle ja meinasin tällekki jos oisin edes pari kuukautta jaksanu pumpata, mutta PAH! Ei vaan aika ja energia riitä niin nyt tuo juniori on sitten ihan täysin noiden korvikkeiden varassa.

Ja tästä korvikejutusta muuten tulikin mieleen - oon kuullu, että korvikevauvoille suositellaan annettavaksi niitä rela-tippoja päivittäin, mutta sitte neuvolan tätsy alko puhumaan, että noissa korvikkeissa on nykyään niitä jotain hyviä bakteeraja mukana.. Mutta mutta, en mä kyllä ainakaan korvikepurkin kyljestä sellasta tietoa löydä (vai oonko vaan niin pahvi, että en tajuu???). Tietääkö joku tästä asiasta enemmän?
 
tervehdys kaikille pitkästä aikaa!!! :wave:

täällä ollaa hengissä ja hyvissä voimissa..ultrassa käyty (3vk sit) varmistamassa todellinen LA joka tietenkin muuttui ja rakenneultraa odotellaan...
on jäänyt vähän vähiin tääl kaksplussan sivuil käynti kun tykkään enempi vaihdella kuulumisia facebookissa...

Sukupuolta en tiedä vielä, mutta nimesin möykyn "Kaapoksi" :) pitäähän sitä jollain lempinimellä kutsua :)

Elikäs olin ekassa ultrassa 12.10. ja LA muuttui 1.5.2010 :) eli sikiö oli 5pv nuorempi mitä oletettiin.

:heart: saapahan nähdä tahtooko muru tulla ennen äitienpäivää maailmaan... :whistle:
Niskaturvotus oli vaan 0,7mm ja veriseulonnassa kävin..kaikki tulokset olivat normaalit/hyvät.
olo on alkanut helpottamaan ja pystyy jopa kahviakin juomaan ja maha alkanut toimimaan entiseen tapaan.

Kävin 2 viikkoa sitten siskoni luona Savossa, ja sainkin samalla reissulla matkaan yhdistelmävaunut ja turvakaukalon, koska ne olivat hänen 2lapsen käytön jälkeen vielä kuin uudet, joten mitä sitä turhaan ostamaan uusia.Sanoin kyllä miehelleni, että jos hän haluaa varmistaa turvallisuuden, niin ostetaan uusi turvakaukalo autoon ja käytetään sitä turvakaukaloa kotona, mutta tyytyi siihen, joten ei tarvitse upouutta ostaa...
Sen verran luotan/uskon, että yhtä turvallinen se kaukalo on vaikka siinä on 2 lasta elämänsä ensimatkat tehneetkin... :)

Tänään oli neuvolassa lääkärillä alkuraskauden tarkastus, ja "toosa" oli kaikinpuolin kunnossa :LOL: Sydänäänet kuuluivat heti kun lääkäri laitto mahalle sen laitteen :) ennen on joutunut etsimällä etsiä kun maha on niin kovaa mourunnut..Aivan ihana tunne kuulla että kaikki on masussa ok :) :heart:

Saas nyt sit nähdä milloin alkaa masu selvästi kasvaa ja milloin tunnen potkut ja liikkeet..
Kaveri laittoi facebookkiin kuvan raskausmasustaan rv 16+1 ja vauvamasun siit jo erotti, joten samat viikot olis mullakin 2 viikon päästä, joten toivon vaa hartaasti että menis muutama viikko nopeesti nii alkais maha pönöttää..on se niin ihana ylpeenä maha pyöreenä kävellä esim. kaupassa :) :heart: hassuu jotenkin kun alan hössöttää raskauden takia nyt vasta,kun oon jotenkin täysin varmistunut siitä että vauva tulee..alkuvaiheessa ei uskaltanu liikaa innoita jottei putoa korkealta maahan jos jotain olisi käynyt..

Eilen peilistä tutkaillessani aloin kiinnittää huomiota rintoihin...nännipihat ovat selvästi tummentuneet ja näkyy selvästi edellisen raskauden (kesk. 3/08) aiheuttamat arvet jotka tosin nyt tosi haaleat..mutta ylläri ylläri, alkaa ne uudet ihanan violetit arvetkin tulemaan/kummittelemaan :) :LOL: mutta kyllä niitä arpia "ylpeenä" (toivottavasti!) kannetaan, kun tietää mitä saan "palkaksi" toukokuussa, kaikesta muutoksista kehossani... :LOL:

Rakenneultra 11.12. :heart: sitä odotellessa...

Mutta tämmöstä tänne suunnille.

-Tiude ja Kaapo rv 14+3
:heart: -

ps. tulihan se possurokotekin otettuu 23.10. ja ei mitään oireita tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja HarmaaHarakka:
Huomenta! :wave:

Ilmottaudun, että hengissä ollaan edelleen ;)
Meillä illat on edelleen yhtä rutkuumista ja aamut myös :| Tänä aamunakin toi juniori herätti mut varttia yli 6 ja ei se siitä ala enää nukkumaan.. Tai no, alkaa torkkumaan, mutta rutkuttelee sitte 10 minsan välein niin, että en ite pysty enää jatkamaan unia :headwall:

Kävin eilen kaupasta sitte hakemassa Semperin äidinmaitokorviketta ja aattelin sitä kokeilla. Meillä on tähän saakka menty Nanilla ja aloin miettimään, että voiko olla niin, että Nan ei nyt vaan sovi tolle poitsulle. Annetaan nyt Semperille mahollisuus :D Saas nyt nähä auttaako mitään, mutta kovasti toivon noiden rutinoiden vähenevän.

En muuten muista, että sanoinko jo, mutta meillä heitettiin sitten rintapumppukin jo joku aika sitten kaappiin pölyttymään. Koitin alkuun, että pumppailin maitoa tolle juniorille, mutta se loppu tällä kertaa aika lyhyeen. Esikolle pumpparin viitisen kuukautta lähes kaikki maidot ku sekään ei suostunu rinnalle ja meinasin tällekki jos oisin edes pari kuukautta jaksanu pumpata, mutta PAH! Ei vaan aika ja energia riitä niin nyt tuo juniori on sitten ihan täysin noiden korvikkeiden varassa.

Ja tästä korvikejutusta muuten tulikin mieleen - oon kuullu, että korvikevauvoille suositellaan annettavaksi niitä rela-tippoja päivittäin, mutta sitte neuvolan tätsy alko puhumaan, että noissa korvikkeissa on nykyään niitä jotain hyviä bakteeraja mukana.. Mutta mutta, en mä kyllä ainakaan korvikepurkin kyljestä sellasta tietoa löydä (vai oonko vaan niin pahvi, että en tajuu???). Tietääkö joku tästä asiasta enemmän?
En tiedä sen ihmeemmin noist rela-tipoista ja meil on kyl käytetty niitä ihan alkupäivistä asti..auttaa tai ei..mut itselläni ainakin tiedän et vatta menee heti sekaisin jos unohtuu ostaa apteekista tota lacto-seveniä..
 
Nyt on sitten otettu se sikainfluenssarokotus. Oikeastihan se rokotus olis aloitettu vasta klo 14, mutta ku pääsin töistä klo 12, niin menin neuvolaan kysyyn, saisinko samantien, ettei tarvi edestakaisin reissata sen takia. Joten neuvolantäti pisti sen, tai oikeastaan työharjoittelija. Olisin käynyt myös tk:ssa samalla reissulla ottamassa tavallisen influenssarokotuksen, mutta ei ollu yhtään parkkipaikkaa vapaana, perkule vieköön. No, yritän huomenna uudestaan töiden jälkeen tai sitte perjantaina ku on vapaata.
 
emv
Totta tosiaan, kovin on hiljaista. Viime aikoina itte oon palstalla käynyt vaan lukee niitä ketjuja, joita seuraan/joihin kirjoitan mut ei oo tullu itte kirjoiteltuu ollenkaan.

Viime perjantai illalla kaaduin ikävästi, niin et huuli ja polvi aukes ja pohje revähti. Nyt sit kepin kans huitonu menemään. Ja saikulla. Ilmeisesti vauvalla kaikki ok, ei ole alkanut supistelemaan eikä ollut mitään vuotoa tai muuta. Sitä mä pelästyin kaikkein eniten kun kaaduin!

Perjantaina taas töihin. En siis voi vielä ainakaan astua tolla jalalla normaalisti. Sit kun meen perjantai-lauantai yöks töihin ni sunnuntai on vapaa ja maanantaina alkaa viikon loma. Lähden mun äidin kans Lontooseen sunnuntaina kolmen yön reissulle. Asuttiin siellä vuosi -99 eli nyt siitä on 10 vuotta, mennään sen kunniaks vähän muistelemaan mitä elämä oli silloin. En oo varmaan neljään vuoteen käyny siellä. Tosi kiva lähtee! Toivottavasti jalka silloin parempi. On toi päivä päivältä vähän parempi.

Juu ja tämän raskauden toka vti päällä eli taas antibiooteilla. Jipii!

Tässäpä kuulumisia. Mitä muille?

-emv ja james jessenpoika 13+3
 
emv, tosi kurjaa. Onneksi vauvallasi on kuitenkin kaikki kunnossa. Mulla neuvolantäti epäili tänään tulehdusta "siellä", joten huomenna täytyy käydä labrassa kokeissa, jne. Ja kysellä sitten perjantaina tuloksia tädiltä. Maanantaiksi varasi mulle neuvolalääkäriin ajan. Mulla on ens viikolla torstaina taas Naikkarilla käynti.
 
emv
marcelina: ääh, toivottavasti ei oo tulehdusta, ois ikävää semmonen!

Mulla next neuvola 23.11. ja seuraava Nkl:n käynti just ennen joulua. Mä sain lähetteen ja ajan Hyksin silmäpolille kun alkuraskauden silmänpohjakuvissa näkyi jotain uutta (siis muutoksia ollut jo useamman vuoden, mut ei niille mitään oo tehty kun niin pieniä olleet). Sinne kans aika sit joulukuun puolivälin jälkeen. Ja pelkopolilta ootan aikaa, ei synnytyspelon takia mut kaiken neula-, toimenpide- ja lääkäripelon vuoksi. Synnytystä en ainakaan vielä osaa pelätä kun en tiiä mitä oottaa (en erityisesti kyllä haluakkaan kuulla mitään kauhukertomuksia ettei ala pelottaa). Joulun tienoilla raskaus jo puolivälissä! Huh huh. Aika menee lujaa!

Ai niin ja Naikkarin np-ultran lääkäri haluaa et teen jonkun vuorokausi virtsankeräyksen...never done that before, dm-hoitaja vaan sanoi et no, sisätautilääkäri ois laittanu vaan siihen perus yövirtsan keräykseen. Vähänkö hankala on tehä vuorokausikeräys! Töissä ollessa en voi (ei semmost kylmää paikkaa missä säilytellä vessakäyntejen välissä) ja nyt se vti ja antibioottikuuri ni en voi...et lomalla kai se on sit tehtävä.

Tässäpä tätä tuli taas länkytettyä illan iloksi. Missä hei kaikki muut hyvinkääläiset?

-emv ja james 13+3
 
Mä en muista, oonko koskaan joutunu kerään tuota vuorokausi-virtsankeräystä. Mutta monet kerrat oon keränny sitä yövirtsaa. Mulle olis pitänyt tulla kans kutsu nyt syksyn aikana niihin silmänpohjakuvauksiin, mutta eipä oo vieläkään näkyny eikä kuulunu. Mulla ei oo koskaan ollu silmänpohjissa minkäänlaisia muutoksia, mistä olen äärimmäisen onnellinen.
 
Heippa mammat :wave:
Meidän pieni rakkauspakkaus syntyi isänpäivänä klo. 3.44.
Mitat 3655g/48,5cm/35 ja täyden kympin poika :)
Synnytys oli helppo ja nopea ja kummatkin voidaan hyvin, päästiin jo maanantaina kotiin :heart:
 
emv
Chilitin: Onnea! :flower: :hug: Poika tuli sitten isänpäivälahjaksi!

marcelina
: Mulle just oltiin puhuttu siitä et muutokset silmissä saattaa pahentua raskauden aikana...se mua vähän pelottaa et jos onkin siis jotenki pahentunu tai et jos noita silmiä pitää jotenki operoida. No nyt sit odotellaan. Ilmeisesti mun silmiä tullaan sit kuvaamaan uudelleen raskauden aikana just kun ne saattaa pahentua. :(

-emv ja james 13+4
 
chilitin, voi miten kivasti sattui just isänpäiväksi syntymään. Onnittelut! :flower:

emv, joo.. Mulle kans sanottiin, että raskaus voi vaikuttaa/pahentaa silmänpohjia, joten siksi just onkin syytä kuvauttaa niitä. Tosi ärsyttävää kyllä tuommonen..
 
Millukka varmaan haluaa päivittää meitin listaa, ku ehtii, niin saadaan chilitinkin sinne synnyttäneiden osioon..? :p

(en tarkoita tällä sitä, että olisin itse laiska päivittämään, mutta ku Millukalla on aina niitä kaikkia hienoja klumeluureja vai mitä ne ny oli)
 

MASUAAN KASVATTAA:



NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

Develly..29V...LA 9.2.2010...kolmas tulossa ( tyttö )

NR75....34v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

marcelina...33v...12.3.2010...toinen odotuksessa (poika)

Tiude....21v.......LA 1.5.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 15.5.2010...esikoinen odotuksessa

Pienokainen....23v.....LA 23.5.2010...esikoista odotellen




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.,........mitat: 3655g ja 48,5cm


 

Yhteistyössä