[b]Hyvinkään suunnalta odottavat mammat[/b]


MASUAAN KASVATTAA:




NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

Develly..29V...LA 9.2.2010...kolmas tulossa ( tyttö )

NR75....34v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

marcelina...33v...12.3.2010...toinen odotuksessa (poika)

Tiude....21v.......LA 1.5.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 15.5.2010...esikoinen odotuksessa

Pienokainen....23v.....LA 23.5.2010...esikoista odotellen




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.,........mitat: 3655g ja 48,5cm


 
Täällä ei maha kasvanu oikeestaa paljoo yhtää (mun mielestä..)
neuvolassa kävin ja äänet kuulu :heart: Vauvan liikkeet tuntenut nyt about pari viikkoa.. :heart: :heart: :heart: hassun tuntuisia...vauva oikein innostuu ku alan ruokailemaan :) ..taitaa tulla isäänsä... :LOL: eilen tultiin miehukkeen kaa firman pikkujouluristeilyltä pois ja ollaa nukuttu siis ihan koko päivä...vauvalle tais olla aika ihmeellistä olla laival ku pyöri koko ajan masus eikä meinannu rauhottuu...tuli oikein surullinen mieli et se ei saa unen päästä kii ku mami vaa jammailee :'( mut taitaa olla mullaki heräämäs äidillisyys ku aattelen pikkuisen vointia koko ajan :) :heart: mutta voi mahoton että voi jo nyt rakastaa lastaan :heart: :heart:

-Tiude ja vauva rv 19+0-
 


Heippa vaan kaikille

Meillä murheet vaan jatkuu...ensin mun sairaalassa viikon visiitti synnytyksen jälkeisen manian takia, sitten Kielon possunuha ja molempien vanhempien sairastuminen samaan pöpöön, auton hajoaminen 50 km päähän ja koko porukka messissä, nyt sosiaalivirasto meittin perässä, kun meidän oma rakas hössöttävä neuvolan terveydenhoitaja oli mennyt tekemään lastensuojeluilmoituksen meidän selän takanakun häneltä apua pyysin jotta Kielo olisi saanut yhden yön olla sairaalassa, kun mies ja minä kumpainenkaan ei oltu nukuttu 2 vrk:teen silmänräpäystäkään
Nyt tosiaan ollaan sitten aivan aiheetta lastensuojelun piirissä ja voi helvetti kun niitä on vaikea saada kintereiltä poies vaikka terkkarikin on soitellut sinne ja kertonut ettei ole tarkoittanut et mitään toimenpiteitä pitäisi aloittaa...
Kaiken huippu oli kun sairaalaan menin tyttöä sitten 12h yöunen jälkeen hakemaan, niin joku sairaanhoitaja, jota en aiemmin ollut nähnyt tuli ilmoittamaan että tuossa iltapäivällä tulee sitten kriisiperhe hakemaan Kielon pois...arggghh..voitte kuvitella miten mulla paloi käämit...!!!!!!!

Myönnän että minulla on menneisyys, mutta sentakia ei ole aihetta puuttua perheemme asioihin...kun kuitenkin olen täysin raittiina ollut kohta jo 2 vuotta..kerron nämä asiat siksi täällä, että haluan varoittaa muita äitejä...ÄLKÄÄ OLKO MISSÄÄN TEKEMISISSÄ SOSKUJEN TAI LASTENSUOJELUN IHMISTEN KANSSA..KOSKA NIISTÄ ON TOSI VAIKEA PÄÄSTÄ EROON JA SIKSI TOISEKSI NIILLÄ ON KYLLÄ PYKÄLÄT ETTÄ VOIVAT LAPSEN OTTAA IHAN SYYTTÄKIN.... mm. Miehelleni olivat sanoneet että jos et jää töistä poies niin lapsi viedään......

Koita tässä nyt sitten elellä normaalia elämää, kun tuntuu siltä että kun pieraisee..niin soskut tulee ja vie Kielon... Ja sen verran vielä että sairaalan sosku sitten myönsi kuitenkin että olivat hätiköineet turhaan ja että isot rattaat olivat lähteneet pyörimään syyttä...


Äippä35v ja Kielo kohta 3kk
 
Hei vaan pitkästä aikaa!!

Kauheesti täällä on tapahtunut sillä välin kun poissa ollut, onnea nyt kaikille vauvautuneille ihan hurrjan paljon =) Ei sitä ymmärräkkään miten sitä on tullut oltua näin pitkään poissa, sitä vaan on ollut niin paljon muuta, nytten kun äippäloma alkoi uskois että olis enempi aikaa täälläkin palloilla =)

Mutta apuja tartteisin nytten teitiltä, minkä laisia SF mittoja teillä on oikein ollut synnytyksen holleilla?
Mulla on nytten vko 34 menossa, ja mitta on 35, tarkottaako se sitten että siellä on pieni norsunpoikanen tulossa vai mitäs kummaa? Pelottaa ihan hurjasti että siellä tosiaan jonkinlainen jätti ompi.. Sekin mietityttää syntyyköhän se sitten etuajassa taas jos on iso.
Voivoi kun ei oikeen tiiä, neuvolassakin saa niin ympäripyöreitä vastauksia että en sitten tiiä.

Mutta Nuppu09, paljon voimia teitille, ihan älytöntä tuollanen! Oikein pani vihaksi kun luin sinun kirjotusta..

Mutta hyviä vointeja kaikille,pikaisiin palaamisiin ;)

Luckystare ja tomppa 34+1
 
Kiitokset Luckystare tuesta :hug: :heart:

Tuosta sf mitasta...mulla oli vkolla 34, 33 se mitta ja Pimu painoi syntyessään viikolla 38+1 3878g..joten en nyt tiedä sitten tuosta norsunpoikasesta :LOL:
Minkäkoista ovat veikanneet?

Yksi asia mikä vaikuttaa on tietysti lapsiveden määrä...ja että onkos taaksepäin kallistunut kohtu..yms..elä huoli varmasti ihan normaalinkokoinen vauveli tulee olemaan.. :heart:

Äippä35v ja Kielo tasan 3kk :heart:
 
emv
Heippa naiset!

Pitkästä aikaa. Yövuorossa, myös pitkästä aikaa...töissä vihdoin oltu jo reilu viikko, pariin kuukauteen en näin "pitkää" putkee olekkaan saanut olla töissä ilman jotain mikä on laittan umut saikulle. Jospa nyt hetkeks helpottais.

Millukka
: :LOL:

Nuppu: Suloisia kuvia, mut ikävää tarinaa! Onpa teillä ollut tosi rankkaa :hug: En oikein tiiä mitä sanoa! Toivottavasti saisitte pian alkaa viettämään ihan tavallista vauvaperheen arkea ilman viranomaisten vauhkoomista. :heart:

omaa elämää Flunssan jälkitautina (josta viimeks kävin täällä valittaa) tuli sitten bellin pareesi eli kasvohermohalvaus, onneks suht lievä ja alkanut näyttää paranemisen merkkejä. Mut olin siis saikulla sit sen takia reilun viikon. Nyt jo reilu viikko oltu töissä, jee! Ja asiat hyvin.

Ens ma on rakenneultra ja ehkä kysellään sit sukupuolta, jos vaikka näkyis siellä.

-emv ja james 18+6
 
Hyvää joulua näin tapaninpäivän hämärtyvästä illastakin.
Ah ihanaa toimivaa nettiyhteyttä -eli isovanhempien langatonta verkkoa. Se on se mokkulayhteys, joka meidän päivitetyn mäkin tuntuu kaatavan aina kun minä sitä käyttäisin. Mutta langattomalla pelittää.

Tällainen pikapäivitys vaan kuulumisista, mammaloma alkoi viime viikolla ja suunnistimme sukulaiskierrokselle ja joulunviettoon isovanhempien luo saman tein. :xmas:

Aattopäivä oli varsinainen yllärien päivä: aamulla käytiin pojan kanssa hakemassa päivystyksestä lääkkeet korvatulehdukseen ja illalla sain itse käydä kääntymässä synnärillä pienen verisen vuodon takia. Olin sitä jo pelännytkin, että koskahan iskee, kun paikkojen kypsyminen kai sai jo esikoista odottaessa samalla tavalla säikäytettyä kaksi kertaa. Oh-hoh. Onneksi ystävällinen kätilö ja lääkäri totesivat tarkkojen tutkimusten jälkeen että kaikki on ihan kunnossa ja pääsin pois parin tunnin jälkeen kahdeksan aikaan, eli ehdittiin vielä katsomaan mitä lahjoja poika oli saanut ja mitä paketteja oli vielä jäänyt kuusen alle. :)

Masu tuntuu roikkuvan vähän alhaalla ja on vähän tukalasti tiellä. Mutta huomasin ilokseni joku päivä, että hengittäminen käy helposti, joten on siitä roikkuvasta vatsasta jotain iloa :LOL: Kokoarvio oli aattoillan ultrassa 2,8-2,9 kg, ihan ok lukemat näillä main sanottiin.

Että semmoista täällä.

:hug: Nupulle ja äidille kertomasi kuulostaa hurjalta ja toivon teille vaan kovasti pärjäämistä ja voimia. Uskallatko kokemasi jälkeen kuitenkin pyytää vielä apua, jos sitä tuntuu esim. kuvaamasi kaltaisessa sairastelutilanteessa tarvittavan? Kuvittelin, että todelliseen tarpeeseen sellaista kotiinkin voisi saada -mutta taitaa olla sitten kyse vaan jostain parin tunnin lastenhoito tai ruuanlaittoavusta.. jos siitäkään?
Kyllä tuo apu vanhempien vähäunisuuteen on kaikista tarpeellisinta, kauhulla olen seurannut kauempanana asuva tutun pienenn allergisen lapsen sairastelua ja yövalvomisia. Ei ole sukulaisia tuuraamaan eikä mitään ulkopuolista apua. Ihmettelen kuinka itse sellaisesta selviäisin -esikoinen kun on ollut aika hyvä nukkuja aina vaikka meillä pitkät rituaalit nukkumaanmenossa onkin pääseet jäämään päälle. :/

Nyt taidan nauttia vielä glögimukillisesta ja hyvästä kirjasta. Hyvää joulunjatkoa kaikille ja turvallista vuodenvaihdetta!! =)

Riikkis rv 35+4
 
Täällä taas kohtukuoleman ja keskenmenon jälkeen. Nyt mennään raskausviikolla 12, huomena varhaisultra (vai miksi sitä kutsutaankaan).

Tästä oli jo aiemminkin juttua, mutta mitä jumppaa suosittelette Hyvinkäällä tälläiselle mahankasvattajalle? Ootteko löytäneet jonkun sellaisen, joka on tarkoitettu myös odottajille? Se jumppa missä kävin vuosi sitten on nyt muuttunut ja pitäs löytää joku uus.

Marie
 

MASUAAN KASVATTAA TAMMIKUUSSA:




NirppaII...27v.....LA 1/2010.....toinen odotuksessa

luckystare....23v...LA 24.1.2010.... esikoista odotellaan

Riikkis75...33v..........LA 26.1.10 ...toinen odotuksessa

Develly..29V...LA 9.2.2010...kolmas tulossa ( tyttö )

NR75....34v........LA 23.2.2010...tulossa kolmas

Annien.....25v...... LA 25.2.2010............toinen tuloillaan

marcelina...33v...12.3.2010...toinen odotuksessa (poika)

Tiude....21v.......LA 1.5.2010....esikoista odotellaan

emv.....25v......LA 15.5.2010...esikoinen odotuksessa

Pienokainen....23v.....LA 23.5.2010...esikoista odotellen

Marie1981.......28v.......LA 15.7..........toista odotetaan




NYYTTINSÄ SAANEET:


PIKKU PRINSESSA:

Nuppu09...15.9.2009, mitat: 3878g ja 51 cm
Millukka...21.9.2009, mitat: 3772g ja 50 cm.

PIKKU PRINSSI:

ssihinä...5.8.2009, mitat: 4170g ja 53cm
onnijuuli...6.8.2009, rv 41+4 mitat: 3084g ja 50cm
HarmaaHarakka...19.9.2009, mitat: 4225g ja 52cm
chilitin........8.11.2009.,........mitat: 3655g ja 48,5cm


 
tervetuloa takaisin joukkoon marie81 ja toivottavasti kaikki menee hyvin tällä kertaa loppuun asti :wave: :wave: kerrotko vielä puuttuvia tietoja mitä haluat listaan laitettavan =)
hyvää alkanutta vuotta kaikille Hyvinkään mammoille!
tuun kertoon kuulumisia paremmalla ajalla kun nyt täytyis toi persreikä laittaa jo kylelleen pikku hiljaa tältä illalta
:LOL: ;) :whistle:
 
Oih...miten ihanan sivun on Millukka meille taasen tehnyt... =)

Ruvetaanhan arvon naiset taas vähän aktiivisemmaksi jookosta... :p

Tuolta listalta bongasin, että olis lähiaikoina vauvoja taas putkahtelemassa..
Tsemiä loppuraskauksiin ja tietty kaikille muillekin tasapuolisesti... :heart:

Tässä kopio meitin uusista kuulumisista

HUH HUH :attn:

Kylläpä on ollut vilskettä ja vilinää taasen. Mies koko joulun töissä...7-15..piti vaan aluperin olla..mutta kuinkas sitten kävikään.. Normivuoron lisäksi hoisi vielä koko laitosalueen lumet, kun sitä nyt sattui tulemaan, pukkina olemiset juopoille ja narkkareille :LOL: ja olisi vielä pitänyt lähteä laitoksen siivoojan rikkoontunutta putkea huoltamaan...mutta onneksi osasi kieltäytyä...elikkäs me Kiepparin kanssa sitten oleskeltiin melkein hereilläoloaika 12h yksin koko joulun...eipä kiva fiilis ollu...mutta osataanpahan ainakin seuraavana jouluna ennakoida tilanne erilailla.. :ashamed:

Tämän kaiken lisäksi meillä oli se sossujen syynäyskokous tänään 29.12, mikä veti mun hermot aikas kireelle.. :$ Kerroinkin siitä jo aiemmin pinoissa...
Noh..hyvinhän kaikki meni lopulta, eli saadaan jatkaa aivan rauhassa elämäämme..ilman mtn kyttäämisiä, tai avohuollon tukitoimia..tms..poistavat meidät kirjoilta ja sillä siisti..
Mutta on sanottava vielä että ihmeellisiä kysymyksiä kyllä esittivät..kuten "mites kun Kielo on hereillä, niin mitä sinä teet sen kanssa ja minkälainen rytmi tytöllä on ja että ulkoilutatko lasta koskaan...jne..siis kävivät todella huolellisesti läpi kaiken mahdollisen ja mahdottoman..
Onneksi lopussa Kielo heräsi ja väläytti ihanan hymyn täteille jotka sulivat siihen hymyyn aivan totaalisesti...
Toikin juttu ois saanut jäädä käymättä..niin ei olisi niin pahaa oloa ollut koko ajan ..ja se tosiaan että välillä tuntui siltä että jos pieraisee..niin likka viedään...
:attn: :eek:

Tässä uusimmat ja pimu nukkuu melkein joka yö upeasti..
nukahtaa 21-22**herää syömään 06.00 ja jatkaa vielä tohottamista tuonne kasiin tai ysiin...soseitakin ollaan jo ruvettu syömään..parhaiten uppoaa peruna/porkkana/maissisose..imelä ilme kun yrittää hedelmäsoseita antaa..joten toistaiseksi on siitä luovuttu.. =)

Kirjoitelkaahan kuulumisia**

:heart: Ja oikein hyvää alkanutta vuotta 2010

Äippä35v ja Kielo 3,5kk :heart:
 
Hei vaan kaikille piiiiiitkästä aikaa!

Täällähän on tapahtunut kaikenlaista ;) Meillä on ollu aika haipakkaa täällä näiden pikkumiesten kanssa niin mammakaan ei ole kerennyt roikkua kaksplussan sivulla :LOL: Sitä alkaa olla aika ulkona maailman menosta ;)

luckystare: Tohon SF-mittajuttuun, niin mulla oli ekassa raskaudessa rv 35+2 tuo mitta 37 ja poika syntyi 4220g painoisena viikolla 40+1. Tokassa raskaudessa rv 34+4 mitta oli 36 ja poitsu syntyi 4225g painoisena viikolla 41+1. Että eipä nämä meikäläisen ipanat ole ainakaan mitään mega-kokosia olleet, vaikka maha onkin ollut aikasta valtava ;) Tohon mahan kokoon tosiaan vaikuttaa kohdun asento ja lapsiveden määrä, ihan niin kuin Nuppu09 tuossa jo mainitsikin. Mulla oli ainakin isosta mahasta sellanen etu, että sai ylimääräsiä ultrakäyntejä ja pääsi näkemään vauvelit useammin kuin sen normaalin 2 kertaa kun ne seurailivat vauvan kasvua jättimahan takia ;)

Marie81: Tervetuloa takaisin! Tällä suunnalla on ainakin peukut pystyssä, että tällä kertaa kaikki menisi hyvin ja onnellisesti loppuun asti :heart:

Niin ja hei, ihanaa alkanutta uutta vuotta 2010 kaikille!! :hug:
 
Mun tiedot 28v, LA 15.7, toista odotetaan.

NP-ultrassa kaikki oli normaalisti. Mä olin ihan intona, kun 12 viikkoa tuli täyteen, jotenkin niin epätodellista ajatella, että niistä kriittisimmistä viikoista pääsi ohi.

Mun suurin ongelma on syöminen, voisin syödä melkein mitä vain ja ihan kokoajan.

Viikonloppuna olin yhden toisen raskaana olevan kanssa ruokapöydässä, tosin se ei tiennyt mun raskaudesta ja oli aika hurja seurata kuinka tarkkaan se selvitti esim mansikoiden alkuperän ja ettei mehussa ole A-vitamiinia yms. Mä oon luullut olevani tarkka, mutta huomasin etten todellakaan ole.

Marie
 
emv
Heippa pitkästä aikaa!

Marie
: Tervetuloa! Ja onnittelut et maaginen 12 viikkoa on porskuteltu ja ultrassa kaikki oli ok.

Nuppu: Kiva kuulla et teillä asiat järjestyi sit kuitenkin ilman mitään härdelliä ja saatte nyt elää rauhassa sitä vauvaperheen arkea. Me oltiin miehen kans molemmat joulu töissä ja ajateltiin et no, ens jouluna sit on meijän vuoro.

Millukka: Tosiaan oot tehnyt makean sivun! Tack.

ON: Rakenneultrassa kaikki ok ja neuvolassa tänään samaten. 20.1. jo seuraava ultra ja sit 1.2. taas neuvola. Sukupuoli on vielä meille mysteeri, omapäinen, villi pikkutyyppi tuolla masussa kyllä kasvaa. Raudan syöminen alkoi tänään ja siitä tuli kyllä hurjan huono olo...molemmat päät lauloi :LOL: no nukkuminen sit auttoi. Samaten närästystä alkanut ekaa kertaa elämässä aina välillä tulemaan. Mikäköhän valmiste on raskaana ollessa ok? ei tullut neuvolatätin kans siitä puhuttua...

Hei voidaan hyvin naiset ja teijän muruset :heart: Ja hyvää uutta vuotta kaikille!

-emv ja james jessenpoika 21+2

(huh kun mäkin oon jo pitkällä, vastahan mä aloin kirjottelee täällä)
 
Toosii pitkästä aikaa tulin tänne lukemaan kuulumisia.
Muutama päivä enää laskettuun aikaan ja pari viikkoa tuli sitten jymy-uutinen. Vaaveli onkin perätilassa, vaikka neuvolassa on luultu olevan pää alaspäin. No magneettikuvissa on käyty ja lantiossa pitäisi olla tilaa, joten jos tässä itsekseen lähtee syntymään, niin alakautta on tarkoitus yrittää, koska sektiota pelkään vielä enemmän.

Onks täällä kenelläkään positiivista kokemusta kummastakaan sektio / perätilasynnytys?

Joulu meni mukavasti ja esikoinen tykkäs kovasti. Joulun jälkeen iski vähän masennus, jotenkin tuntuu ettei tää raskaana oleminen lopu ikinä. Tahtois jo vauvan syliin ja eroon tästä ahdistavasta jännityksestä.

Mutta oikein onnellista uutta vuotta 2010 kaikille!
 
Tervetuloa Marie mukaan ja voimia odotukseen kaiken kokemasi jälkeen! Toivottavasti kaikki menee hyvin ja voit nauttia raskaana olosta.

Omalta, luckystaren ja Nirpan osalta alkaa odotus kohta olla "pulkassa". En voi sanoa kuin, että menipäs aika nopeasti. Kohta iskee varmaan haikeus, koska lapsiluku on kait täynnä tämän Sintin syntymän jälkeen. Kaipaa raskaana oloa, vaikka ei tämä olotila nyt niin herkullinen enää ole: vaappuva ja jomottava.

Nirppa miten perätila todettiin, ultrassako? Tsemppiä aika kimuranttiin tilanteeseen. Tuttujen poika syntyi perätilaisena suunnitellulla sektiolla ja se oli mennyt ihan hyvin.

emv närästys on ollut tuttu vieras täälläkin molemmissa odotuksissa ja todella kamala vaiva kun valvotti esim. joulunpyhinä. Itselläni on auttanut kupliva kivennäisvesi, esim. Lidlin sininen "vissy". Neuvolan terkkari vähän ihmetteli kun mainitsin keinostani, ja muisti tietysti heti varoittaa liian suolaisen perinteisen vissyn juonnista, että voi turvottaa.

Riikkis
 

Yhteistyössä