Clomifem-hoidosta plussanneet!

pah! oli sitten aluesairaalan äippäpoli unohtanu laittaa lähetettä sinne yliopistolliseen niin eipä ollu ultraa! :kieh: oli vaan diabeteslääkäri..noh,kaikki arvot ok,sokerit ja kilpparit kans. pississä marginaalisen vähän proteiineja(?) ei kuulema haittaa. huomenna pitää soitaa sinne aluesairaalaan että lähetettä kehiin! seuraava aika kolmen viikon päästä,jospa sitten ois jo lähetekkin perillä. mies vähä petty kun ei päässy tyyppiä moikkaan,mutta onnes tosiaan kolmen viikon päästä taas! en muistanukkaan että niin usein saa käydä! :)
 
Olin eilen illalla niin pilvissä etten malttanu kirjotella. Eli kaikki oli hyvin, pieni vahva sydän löi ja piti olla rv 8+0 niin sain kolme pvää lisää eli nyt tänään sitten jo rv 8+4 :) Ei voinu muuta kun tirauttaa kyyneleen kun sen kuvan näki. Yksi sikiö oli (onneksi) vaan! Esikoiseksi riittää yksikin, kun opettelee hoitamaan sitä :) Nyt sitten odottelemaan vkon 12. ultraa joka on 23.2. :)
 
mahtavaa tinsq! onnea paljon! kyllä se on maaliman ihanin tunne kun näkee sydänäänet ja kuulee että kaikki hyvin!
soittelin tuossa sinne aluesairaalan puolelle ja kyselin että mitähän sille minun lähetteelle oikein tapahtu..oli kuulema lääkäri sen laittanu,että vika ois nyt sitten yliopistollisen puolella...onnes oli mukava hoitsu linjan toisessa päässä ja aiko rueta selvittämään asiaa (kuuli vissiin minun syvän huokauksen!) sano vaan että elä hätäile,minä selvitän asian ja sulle tulee aika postissa! kerrankin näin jouhevasti hoitu asiat!:)
tonnikalaa tekee kauheesti mieli,pitää selvittää saako sitä syödä! yleensä en edes pahemmin tykkää siitä mut nyt tekee mieli tonnikalalämppäreitä! :p
mulla varmaan tippuu kohta takalegot kun ei pysty niitä pesemään! heti alkaa sellänen yökintä ja örinä kun tarjookaan harjaa sinne asti,ihan sama koitanko pestä aamulla vai illalla! :x
eilen (ehkä hieman liian aikasin) kateltiin turvakaukaloita,tai minä kahtelin ja huusin ukolle aina että "entäs tää,tuu kattoon!" :) tultiin kyllä sitten siihen tulokseen että kannattaa ehkä ostaa ennemmin käytetty kun uusi,ei sitä kuitenkaan kovin kauan tarvii kun pitää jo siirtyä isompaan. viime vuonna sai moni kaveri lapsen joten eikös ne ala olla jo liian isoja kaukaloon? ajateltiin myöhemmin kysellä,josko joltakin joutas jo myydä pois.
tulipas taas tekstiä! Hyvät viikonloput kaikille!:wave:
 
kaktuspiikki: AARGH! Vitsit miten ärsyttävää varmast, ku ette sit päässykää näkemää pikkukaveria! :headwall: No toivottavast uus aika tulis nopeesti. Ai sulla on jo pahoinvoinnit alkanu, onnea vaan kovasti. :D heh heh.. ;) Noist hankinnoista, ni kyl mäkii aloin kattelemaa aika aikasii kaikkea ja meilläkii tultii siihe tuloksee, et käytettynä hommataa niin paljo, ku mahollista. Niitä tulee kuitekii loppu peleis käytettyä nii vähä aikaa, et ei kannata liikaa intoutua niihi törsäilemää. Myös yhelt kaverilta saahaa/ostetaa kaikkea mahollista kantokopasta vaatteisii ja mahollisest myös vaunut. Kattelin netistä tori.fi sivuja ja sielt löytyy yllättävän halvalla tosi hyvää tavaraa! :) Suosittelen!

Onnea Tinsqulle onnistuneesta varhaisultrakäynnistä! Hienoa et kaikki oli hyvin ja pikkunen oli kasvanu jopa yli odotusten. :) Noita ultria sais olla kyl mun mielest useemmi.. Oon nii kärsimätön luonne, etten aina meinaa malttaa oottaa seuraavaa käyntiä. 2 viikkoa pitäs viel ootella rakenneultraa. |O Mites sun vointi muuten? Onks mitä oireita ollu?

ON: Myö saatii eile se kuuntelutorvi postista ja illalla sit innoissaa mies kokeili sitä. Se viel nii polleena kehu, ku epäilin, et näiköhä mitää kuuluu, et hän on sellane tohtori, et varmast kuuluu. ;) No eipähä kuulunu kyl pihaustakaa. :D Taitaa olla ainakii näil viikoilla ja täl vararavinnolla aika pilipalipeli-tötterö koko torvi! :D Mies ku kuunteli mun sydänääniä rintakehältä, ni just ja just kuuli ja ilman sitä torvea korva rintaa vaste kuulu paljo paremmi. Naurettiikii, et taitaa olla oikee äänenvaimennin koko tötterö. Huumoria siit kyl saatii revittyä illal väsyneinä, mut ei paljo muuta. :LOL:
 
Kyllä täälläkin jo kärsimättömänä ootellaan seuraavaa ultraa...mutta se menee melkee 4vkon päähän :(
Juu olo on ollut.. Eli kuin oppikirjasta vois luetella. Pahoinvointia on ollut jo muutaman vkon, pari kerraa saanut halaillawc-pönttöä. Nyt sentään onneks vaan kuvotusta, joka kyllä yltyy jos ei muista syödä tarpeeks usein. Rinnat on oikeesti todella kipeät ja turvoksissa. Mies on kyllä innoissan kun ne on kasvaneet, mutta mä en koska pitää nukkuakin jumppaliiveissä, että voi kääntää kylkeä ilman kipua. Kai se josku siitä sitten helpottaa. Mutta nää kaikki oireet muistuttaa siitä ihanuudesta mikä masussa kasvaa, eiköhän tässä jakseta :)
Miten sulla (Vauva haaveissa..) on olo ollut?
 
Tinsq: Joo sama mulla, ois voinu alkuraskauden oireet just suoraa oppikirjasta luetella. Tosin pahoinvoinnista selvisin kyl aika helpolla, ku en oksentanukaa ku yhen ainoon kerra. Kuvotus oli kyl melkei joka aamu. Rinnat kasvo kans ja ukkeli oli innoissaa. ;) Nyt olo on tosi mainio. :) Virkee ja vatsakii alkaa somasti pyöristyä. Nyt ei enää pysty salaamaa tätä raskautta mitenkää eikä kyl oo mitää tarvistakaa. :) Raskausviikkoja on nyt siis 19+2 eli puoliväli häämöttää jo tosi lähellä. Uskomattoman nopeesti aika on kyl menny! :) Nyt on tullu kyl uutena aika ikävänä oireena päänsärky. : / Mul särkee tosi harvoin päätä normaalisti, mut nyt on viikon verra särkeny useemman kerra ja yhen kerra piti jopa ottaa parasetamolia siihe jomotuksee.. Tavallisesti en joudu särkylääkkeitä käyttämää. Mietin, et oiskoha verenpaineessa tai hemoglobiinissa jotai häikkää vai onko iha vaa taas normiraskausoire ilman sen kummempia syitä. Täytyy seuraavas neuvolassa tai r-ultrassa kysyä jos viel sillo vaivaa.

ON: Mulle on iskeny kauhee "pesänrakennusvietti"! Bongasin Etuovesta yhen pienen omakotitalokolmion ja siitä sit kauheesti innostuin. :) Tää meiän nykyine asunto ku on pelkkä rivarikaksio, ni tila käy ens kesänä kyl auttamatta pieneks. No sain miehen suostuteltua ees näyttöö, jonka varasinkii ens viikolle. :) Sen talon vanha ikä (-79) ja autokatoksen mataluus (ei mahu varmaakaa meiän tuleva auto sinne) vähä mietityttää.. No täytyy käyä kuitekii tsekkaas se ja miettiä sit jatkoa.
 
Vauva haaveissa..: Mullakin on nyt ollut päänsärkyä jonkin verran. Mulla on migreeni taipumus ja ennen ollut siihen vahvat hyvät lääkkeet. Nyt niitä ei tietty voi käyttää ja nää päänsäryt kyllä jäytää. Lääkäriltä kysyin asiasta, on kuulemma normaalia hormonien takia. Parasetasetamolia voi ottaa ja myöhempähä raskautta voi käyttää jotain tiettyä migreeni lääkettäkin. En kuitenkaa ole uskaltanut ottaa lääkkeitä vaan kituutan :)
 
siis joo pahoinvointia ollu kaks viikkoo,ei ole onnes tarvinnu oksentaa kun pari-kolme kertaa mutta tää etova olo ja yökkäily ei myöskään ole mukavaa! :x rinnat on kans arat,kohta pitää varmaan ostaa urheiluliivit et sais enemmän tukea,yöt oon just ja just pärjänny ilman liivejä.
Mua rupes naurattaa toi vauva haaveissa kommentti talon iästä! me ite muutettiin kolmisen kuukautta sitten omakotitaloon joka on rakennettu -76!:) eikä mitään vikaa ole ilmenny vielä,eikä myöskään rakennustarkastaja löytäny! kannataa teetättää se rakennustarkastus ennen ostoa,rauhottaa kummasti mieltä,eikä tule sit yllätyksiä! meilläkään ei tarvii muuta tehdä kun tapetoida ja laatoittaa pesuhuone uusiks(siinä sitä onkin!) siistit tapetit kyllä on mutta ei ihan meidän makuun!
Onnea talon ostoon! :)
 
Tää nyt menee vähä talokeskustelun puolelle, mut kattoks kaktuspiikki se kuntotarkastaja niit putkia jotenkii vai mite se sai niitten kunnon selvitettyä? Mul ei oo hajuakaa, mite kuntotarkastus tehää, et mittaileeks se esim. jollai laitteilla lattian päältä niitten putkien kuntoa vai mite ihmeessä.. Ku eihä se nyt lattioita voi alkaa auki repimää, et näkee ne putket. :D Ois se kyl nii ihanaa saaha ens kesäks uus isompi asunto, et ois vauvallekii sit ihan oma huone. :)
 
ei se putkia kahtonu,rakenteet kävi läpi joka huoneesta ja mittas kosteuden sellasella mittarilla,kävi välipohjalla ja katolla,tarkisti kivijalan onko ehjä,ikkunat tarkisti kans ja mitähän muuta?! koko talon kuiteskin kävi läpi. ne putket meitäkin vähän arvelutti tämän ikäsessä talossa,mutta siinä on vaan luotettava että ne kestää! ja pidettävä vakuutukset kunnossa. jossain vaiheessahan ne on uusittava,toivottavasti ennen kun posahtaavat! :p se kannataa tarkistaa myyjältä onko ne kuparia vai muovia ne putket,jos muovia niin muistaakseni helpompi remppa kun sinne muoviputken sisään voi sujauttaa uuden putken.
on se kyllä mahtava asustella omassa talossa,myökin asuttiin ennemmin kaksiossa. oma piha ja oma rauha,ei kuulu naapurin mölinät seinän läpi ja saa myös ite pitää vähä ääntä niin ei oo heti kukaan oven takana valittamassa! ja koiran kannaltahan tämä on kans hyvä,on silläkin tilaa enempi ja tota pihamaata missä juosta. ja nyt kun tulee perheenlisäystä,saa vauva oman huoneen,kunhan ensin kasvaa,alussa pidetään pinnis meidän huoneessa!
Hyvät viikonloput!
 
kaktuspiikki: Välittäjä soitteli tänää, et olikii jo se asunto menny, et nyt meillä vaan etsinnät jatkuu. Joku nuori pari ehti ensin. No ei meitä kauheesti harmita, ku ei ihan 100 varmoja siit asunnosta oltukaan, et oisko se meille just se passeli. Se autokatos muodostu ehkä suurimmaks ongelmaks, ku meillä alkaa ens kesänä oma yritystoiminta taksiyrittäjinä, ni se taksi ois melkei pakko saaha katoksen alle. Jatketaan siis nyt vaan asunnon etsintää ja koitetaa toimia supernopeesti ens kerralla jos vastaan tulee joku ihana! :)
 
ei kun vaan kahtelemaan seuraavia kohteita! kannataa ihan rauhassa katsella ja vertailla niin löytyy se mieluinen koti eikät tule sitten arvailuja myöhemmin että olisikohan sittenkin pitänyt ostaa se toinen. me löydettiin suht helpolla tämä talo ja ihastuttiin kyllä heti eka näytössä tähän,kyllä sen sitten tietää kun se oikea kohdalle osuu!
Mulla on tänään verensokerit ollu ihan liian korkeella! : / johtunee siitä kun ei oikein ulos pääse kun on pakkasta ja viikonloppuna tulee herkuteltua hieman ja nukuttua pitkään niin jää mittailuja välistä...ärsyttää nämä tällaset päivät kun sokerit sohottaa pilvissä! ja pelottaakin että miten se pikkunen sitten voi ja toivottavasti ei sille tule vahinkoa!
pitänee rueta vaikka siivoomaan niin tulis edes vähä liikettä...:ashamed:
 
kaktuspiikki: Joo etsinnät jatkuu. Itse asiassa ei meiän ollu ees tarkotus seuraavaan vuoteen tai reiluun vuoteen ostaa mitään asuntoa, mut tietty jos joku aivan ihana kohalle sattuu, ni kannattaa toimia nopeesti. Voi olla, ettei sit tuukaan mitään yhtä kivaa pitkään aikaan. Ja se on kuitenkii tosi asia, et tää kaksio ei meille riitä enää kovin kauaa..
Viikonloput on kyl sellasta mässäilyä ja löhöilyä, et iha pelottaa, paljo tuota painoa loppujen lopuks täs ehtiikään kerääntyä.. :ashamed: Nyt on tullu jo reilu 4kg ja loppua kohdenha niitä kiloja vast alkaakii tulla. Suunnitelmat on kovat ens kesälle, et sit alan kyl kuntoilemaa kovasti ja karppaamaa taas pitkästä aikaa ja joka päivä vaunulenkkeilemää yms., mut toivottavast noi hurjat suunnitelmat sit myös toteutuu. :D Eile meiän pikkune oli muute taas tosi vilkkaalla tuulella ja tunsin sen potkuttelut useemman kerra sen päivän aikana. Jospas ne alkaiskii pikku hiljaa tuntua useemmi ja kovemmi, ku vauveli saa vähä massaa kerättyä ja voimaa kinttuihinsa. :heart:
 
Tänään alkais sitten 10. rv eli tasan 9+0 tänään :) Aika menee kyllä todella hitaasti. Onneks viikonloppuna oli nii paljon ohjelmaa että se meni nopeasti.
Nyt vaan on alkanut vihmomaan alavatsasta aika paljon. Eilen oltiin koko päivä reissussa ja tuntui välillä kun ei olis voinu kävellä kunnolla kun niin paljon vihloi. Mulla on kyllä ollu samanlaisia kovia mensukipuja joskus, ja kun ei mitään vuotoa ole kuitenkaan tullut niin olen vielä toiveikkaalla mielellä.
Mukavaa viikkoa kaikille!
 
mulla oli viime viikolla kans nuita menkkamaisia kipuja,ilkeesti jomoteli.Ei kuiteskaan niin pahasti että olis liikkumista haitannu! Mutta ne on kuulema ihan normaalia,kohtu kasvaa niin se tuntuu sellaselta. ja kun ei mitään vuotoja ole niin tuskin on sullakaan sen kummempaa!
minä oon ihan sika väsyny ja kiukkunen ollu tämän päivää! tuntuu ettei töitäkään jaksas millään tehä! tänään vielä ollu oikein perusmaanantai,hoitolapset yökkäilee ruokapöydässä,yks pissi housuunsa ja matto meni siinä samassa ja tuntuu että koko ajan ovat toistensa kurkussa kiinni!:kieh:
hermot on niiiiin tiukilla!! aamulla sai suoraan sängystä juosta vessaan oksentamaan,tai eihän sieltä tyhjästä mahasta mitään tullu. eka kerta että heti kun silmät auki saapi niin on oksennus tulossa! sitten rupes päähän koskemaan se yökkäily. kaikki vastustaa tänä päivänä! :headwall: jospa tämä tästä...
parempia viikon jatkoja teille!
 
Aah.. onneks alkaa helpottamaan nuo alamasu kivut. Eikä edelleenkään mitään mitään vuotoa :) huh! Pelästytti!
Kaktuspiikki:Tiiän tunteen, mullakin on noita kiukku päiviä. Ja oon huomannut että mun ennen niin pitkä pinna lasten (myös aikuisten) kanssa, ei ole ollenkaan niin pitkä :I Kaipa se siitä jossain vaiheessa palaa.. :)
Toivottavasti tulee mukavampi loppuviikko!!
 
hermot edelleen tiukilla,tosin nyt johtuneet tuosta ukko kullasta tai ei niinkään siitä mutta kun on hermot tiukilla niin eipä tässä muita ole kelle napista...:|
maanantaina ois eka neuvola,saas nähä joko kuuluu sydänäänet kun viikkoja on sitten vasta 8+1. onnes oon jo päässy ultralla kuikkaamaan niin tietää että kyllä siellä asukki on! :)
mua tynpii vähä toi elokuun epelit-palsta kun siellä ei noteerata mitenkään mua :O nimimerkkikin on jätetty pois päivityksistä eikä viesteihin vastata,jotenkin tuntuu että siellä on joku sisäpiiri joka vaan kirjottelee,joten enpä kirjottele sitten enää sinne ;) en tiedä johtuuko se siitä kun siellä niin kärkkäästi tivataan laskettua aikaa että saisivat päivitettyä sen sinne listoihin,mutta minähän en sitä vielä edes tiedä pitkään aikaan kun sektiolla mennään diabeteksen takia! muutenkin ihmetyttää sellaset pinot joissa pitää joka asia päivittää ja työntää sinne listoihin! minusta meillä on just hyvä toi meidän lista,kaikki tarpeellinen,ei mitään liikaa.
mites muilla olotilat? päähän meinaa itellä koskee kun ei ole ulos päässy koko viikolla,muuta kun äkkiä postilaatikolle ja takas :headwall:
Eipä muuta kun viikonjatkoja! :wave:
 
Tinsq: Hyvä et on menkkamaiset jomottelut jo helpottanu. :) Ei oo kiva säikkyä koko ajan jotai.. Muistan hyvi, mite alussa ja kyl joskus vieläkii, sitä pelkäs koko ajan jotai.

kaktuspiikki: Mulla kans raskaus on vaikuttanu mielialoihi tosi paljo ja alkuraskaudessa etenkin vaikutti. Olin ku perseesee ammuttu karhu ain joskus ja todellakin, kukas muu siitä sai kärsiä, ku oma mies. : / Nyt oon onneks taas oma ihana itteni.. :LOL: Sä ku sanoit tost Elokuun Epelit-palstasta, ni oon joskus käyny sun kuulumisia lukees myös sieltä (varsikii sillo, ku oli jännät paikat, et onks se tuulimunaraskaus vai ei), ni oon huomannu kans, et ei ne paljoo sun kuulumisia kommentoi.. : / Kai niil on sit nii vakiintunu se porukka, et jää uudet tulokkaat huomioimatta. No mut täällä sun kuulumiset ainakii aidosti kiinnostaa eli kirjottele nyt tänne ainakii. =)

ON: Meil oli eile miehen kans surupäivä, ku jouduttii lopettamaa meiän pupuvanhus. :'( Sil oli jo nii paljo kaikkea vanhuuden kränää ja viimeset päivät näytti jo tuskasilta, ni meiän mielestä oli parempi päästää se jo kärsimyksistään. Itkutha siinä tietty tuli, ku pitkäaikanen ja tosi rakas lemmikki lähti.. Nyt meil on vanha leskipuputyttö kotona ihmettelemässä, mihi kaveri katos. :( Täytyy koittaa löytää ennen kesää pikkuselle uus hyvä koti, mis ois sille myös uus kaveri.

Vauvakuulumisista sen verra, et eile näin ekaa kertaa potkut mahan päältä! :) Tai kaks potkua sain bongattua. Tuntuu, et se potkii kovastikii, mut sit ku saan paidan ylös ja mahan esii, ni sit se ei haluukaa näyttää enää, miten kovaa se osaa jo motata äitiään. :D Tänää on muute tasan puoliväli, jee! Toine samanlaine viel ja tää mamma alkaa olla varmast aika turpees kunnossa. :LOL: Reilu viikko viel r-ultraan.
 
mymosa
Kaktus, laitat seuraavan kerran punaisella ja isolla päivityspyynnöt. Ite huomasin päivittäjänä, että jäi joskus huomaamatta jotkut pyynnöt.

Mä olen huomannut kanssa olevani oikeen pyllyyn ammuttu karhu, toki en pura sitä mieheen, vaikka hermo palaakin nopeemmin. Sen sijaan täällä palstalla pitää hetki välillä miettii, ettei tuu kirjoitettua kärkkäästi :D

Huomenna ois diabeteslääkäri ja ultra, mahtavaa, pääsee moikkaa pikkuista ja saa varata ajan sektion arviointiin.. jee..kääk..jee..kääk..

27+2
 
niin varmaan pitäs tehä ja kissankokosin kirjaimin! ;) no eipä minua haittaa,mieluummin kirjottelen tänne! ja välillä tuonne keskenmenon jälk plussanneisiin.
kävin pikku kävelyllä kirpakassa ilmassa niin johan tuli reippaampi ja parempi mieli! :) karsee kerrospukeutuminen ja kun olit saanu ährättyä kaikki kamppeet pääle,iski pissihätä! ja ei kun uusiks! :LOL:
hetken oli sellanen virkeys päällä että jos vielä siivois mutta se meni ohi!jos sitten huomenna...
nyt pitää lähtee laittamaan uuniin tulet niin tarkenee sohvalla katella telkkaria!
viikonjatkoja!
7+3 (lisii,lisii!!)
 
mymosa
Toi pissahätä on ihan hirveetä.. varsinkin jos lähtee autoilemaan, käyt ennen lähtöö ja parinkymmenen kilometrin jälkeen alkaa tuntuu jo.. Eikä sitä auta yhtään, jos tuo kaveri potkii juuri tuonne rakon tienoille :D
 
mulla ei vielä ne potkut vaikuta,on kyllä pidättämistä ilmankin! minä en nykyään pysty olemaan autossa pitkiä matkoja kun tulee pahaolo! piti yksi työpaikan koulutuskin perua sen takia,linkulla ois menty ja mulla tulee normaalistikkin linkussa paha olo niin nyt vielä herkemmin! :x
 
Heippa taas... Aika menee hitaasti kun odottaa, mutta kuitenkin niin paljon on kokoajan ohjelmaa ettei ehdi kirjottelee.. :) Tänään mentäs sitten jo 9+4 ja lasken jo päiviä ultraan.. ja siihen et kerrotaan muille. Ollaan sovittu että ultran jälkeen vasta kerrottaan esim. vanhemmille ja kavereille.. on ollut välillä vaikee pidätellä iloa... :)
Tuohon pissahätä keskusteluun voin kyllä yhtyä. On sellanen että ei tarvitse kun töistä lähtiessä käydä vessassa niin huonaa 20 min myöhemmin bussissa et nyt pitäs päästä uudelleen vessaan. Ei kivaa, herättää myös yöllä tosi usein... Ihanuuden vuoksi kärsii mitä vaan :):heart:

Oikeen mukavaa viikon loppua kaikille!! :wave:
 

Yhteistyössä