Clomifem-hoidosta plussanneet!

nooh tilasin sit sen dopplerin kun oli tarjouksessa :ashamed:
ei voinu vastustaa kiusausta! =)
kyllä meillekin porukat tietää ja siskot että jouduin syömään clomeja mutta ei silti ihan vielä uskalleta huudella..äitille piti tietty munkin eka sanoa kun se on ollu tukena koko ajan. anopille pitäs vielä kertoo,ärsyttää vaan kun se rupee jeesustelemaan ja siunailemaan,siis hyvällä tavalla,mutta en oikein tykkää sellasesta. enkä tykkää siitäkään et tullaa silittelemään (vielä olematonta) mahaa ja lässyttämään...Älkää koskeko muhun!! :LOL: mies tietysti saa lääppiä niin paljo kun haluaa :D
no joo,nyt pakkaseen reippailemaan! viikon jatkoja!:wave:
 
Paljo se doppler makso? Mä katoin jostai jotai sellasta neuvolan tapasta, mis ei siis oo mitää kuulokkeita, vaan ne sydänäänet kuuluu ihan kaikille, ni se oli jossai nettikaupassa jotain 50e. Eihä ne pahan hintasia onneks oo. :) Älä sit vaa huolestu jos ei heti ala sykkeet löytyä, ku viikkoja on kuitekii viel niin vähä. :D Eiks niil joskus rv 12 paikkeilla ala kuulua, mut vaatii toki vähä harjottelua löytää se pikku vauveli sieltä. Saa nähä, saahaaks myö sil torvella mitää kuulumaa. No se ei onneks iso investointi ollu, ni meneehä se sit vaik polttopuuna takassa jos ei muuta käyttöä oo. :D Ois kyl niin kiva saaha sil sydänäänet kuuluvii, ni sais mieskii vähä konkretiaa tähä hommaa!

Mä en kans tykkää yhtää jos tullaa lääppimää mahaa! Siis muut ku oma ukko. Ei onneks kyl kukaa muu ookaa tullu, ku äiskä vähä halus kokeilla. :) Meiän anoppi ottaa onneks tän raskausasian aika lunkisti. Ehkä sitä on rauhottanu viime kesänä syntyny sen eka lapsenlapsi. ;)
 
mymosa
mulla on tollanen yksinkertainen ja halpa doppleri. Antoi kyllä huojennusta siitä lähtien, kun äänet vain istukan takia alkoi kuulua.
Mutta tuolla se nyt lojuu turhana, kun liikkeet tuntuu.. Eli ehkä oisin jättänyt ostamatta, jos sais valita uudelleen.
 
mitähän se makso....alle 40e kuiteskin ja sit se geeli muutaman euron. joo siellä sivulla sanottiin että voi alkaa kokeilee kuuntelua rv12 lähtien,mulla varmaan kestää pidempään kun on tota estettä tossa pikkasen :D ehkä hieman hätiköin sen tilauksen kanssa mutta oli niin hyvä tarjous! se näytti ihan korvalappustereolta,oli ne kuulokkeet ja sitten tulee piuha tietokoneeseen jos haluaa koneelle ne äänet,vaalenpunanen on se vehe. vähä hassu sinänsä kun se koko vehe pitää käsittääkseni painaa mahaa vasten,siinä ei ollu sellasta erillistä "kapulaa" minkä ois painanu mahaan niinku neuvolassa. kalliimissa vehkeissä oli näytöt ja sellaset "kapulat" mutta ne oli jo reilustu yli satasen siten!
huominen vielä töitä ja sitten äippäpolille! wuhuu!
 
Clomifem-hoidosta plussanneet



Nimi.......mones lapsi,......tärppikierros.............La

Mymosa....................3............1.kierrosta......
vauva haaveissa........1............2.kierrosta..........20.6
elvi räppääjä.............2.............luomu..............3.9
vilinäiti......................3..............?......................?
kaktuspiikki................2..............2.kierrosta........elo/syyskuu
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä olis kanssa yksi Comifenin avulla pussannut. Meillä tarina meni siten, että jätin pillerit viime keväänä ja kaikki alkoi hyvin. 6kk täydelliset mensut aina oikeaan aikaan tms. Sitten yht'äkkiä alkoivat olla tod. epäsäännölliset ja hakeuduin gynelle. Totes että mulla on joku verenpurkaus munasarjassa joka sekoitti kaiken. Tästä kuitenkin onnena se että huomattiin aina kahden munasolun kypsyvän kerralla joten eivät ilman apua jaksa kasvaa ja irrota.
Sitten vain keltarauhashormoni käyttöön ja Comifen kierron 3.-7. pvä. Ekalla kierrolla tärppäs. Nyt on eka neuvola takana ja huomenna varhaisultra. Tänään 8+0. La pitäisi olla josku 6.9 tienoilla.
Tsemppiä kaikille yrittäjille ja onnea jo plussanneille!!
 
kaktuspiikki: Mä katoin tollasta doppleria (tarjouksessa 50e), mut en sit saanu kuitetaa aikaseks ostaa sitä, ku mies oli nii sitä mieltä, et ei myö sellasta tarvita. No torven sain onneks kuitekii tilata, ku oli niin halpa. :D
Angelsounds doppler JPD-100B kotidoppler - Angelsound Doppler / Angelsounds / Kotidoppler / Babysound Doppler / Syd
Toi lista on iha hyvä. :) Siin on mun mielestä kaikki tarpeelline tieto. Nyt onkii helppoa päivitellä tota listaa, ku ei tarvii enää kiertopäiviä laittaa ja muutella sit päivittäin. Mäpäs kokeilen, osaanko ite päivittää tota listaa ja koitan lisätä Tinsqun siihe. En oo koskaa nimittäi noita listoja päivitelly..

Tinsq: Tervetuloa joukkoon! :wave: Sulla clomit toimi ainakii hienosti, ku jo ekasta tärppäs! :) No kyl mullakii jo tokasta tuli plussa. Toisilla ne näyttäs toimivan hyvi jos raskautumisen esteenä ei oo mitää kovin "vakavaa". :)
 
Viimeksi muokattu:
Clomifem-hoidosta plussanneet



Nimi....................Mones lapsi.....Tärppikierros.....LA

Mymosa......................3...............1.....................30.4.
Vauva haaveissa..........1................2....................20.6.
Elvi räppääjä...............2...............luomu..............3.9.
Vilinäiti.......................3................?....................?
kaktuspiikki.................2................2....................elo/syyskuu
Tinsq..........................?................1....................6.9.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Listan saa eka sivulle, kun sen tuosta kopioi ensin. Eli muokkaa, maalaat tekstin ja kopioit. Sitten vain etusivulle vanhaan viestiin liitetään toi :)

Mulle voi laittaa la 30.4
 
voi jösses...eli mun pitää nyt sitten muokata toi oma tekemä,siis lisätä siihen tinsq ja sit kopioida se ekalle sivulle..huoh! =)
mutta miks sen pitää olla siellä eka sivulla? eikö sitä vois nyt vaan tästä lähin aina muokata kun tulee lisää porukkaa? tai voinhan mä koittaa..hetkinen!

ee onnistu! :ashamed: eekä riitä hermo ennee,joten saapi olla! lähen syömään! :popcorn:
 
Viimeksi muokattu:
No päivitetää sit, ku tulee porukkaa lisää. Ajattelin vaa, et uudetkii näkis sit helposti ekalta sivulta heti, ketä tääl on ja mikä tilanne kelläkii on. Ettei tarvis ettiä sitä listaa tuolt sivuilta. Eikä tulis sit niitä listojakaa montaa, ku ois vaa se yks eka sivulla, mitä muokataa. Mut voiaa päivittää kyl ain uus listakii, jos uusia tulee. :)
 
täydellä mahalla onnistu paremmin! on se kyllä helpompi kun päivittää tota etusivun listaa aina.
täällä taas uusi oire,nälkä! vähä väliä pitää syödä jotain kun on nälkä,siis ihan oikee nälkä ei mikään mieliteko. ei kovin hyvä juttu kun sitten pitää pistää enempi insuliinia ja se ei ole hyvä kun tyyppi kasvaa mahassa kasvaa liikaa : /
huomenna äippäpoli ja diabeteslääkäri,pitää kysyä siellä mitä mieltä asiasta vai olenko nälässä =)
tervetuloa tinsq! mahtava saada lisää porukkaa!
palailenpa huomenna kertoilemaan ultrauutiset,jospa kaikki olis hyvin vieläkin :heart:
 
mymosa
No niin ja kiva kaktus kun otit tuon päivityksen, onhan se helpompi tuolta etusivulta katella .)

Aika vaan matelee.. tuntuu, ettei se äitiysloma ei tuu ikinä, tammikuukin on pitkä kuin nälkävuosi ja pakkaset paukkuu ens viikolla yli 30 ja tietenkään mulla ei oo kunnollista toppatakkia.. huoh.
 
Avot, nyt on hyvä lista! :) Taitaa kaikki käyä läpi nää samat klassiset raskausoireet. :D Mullakii oli alussa koko aja iha kauhee nälkä! Sai olla parin tunnin välein syömässä jotai ja aamullakii sai saman tien tehä aamupalan, ku nous sängystä. Mitää muuta ei sitä enne voinu tehä tai iski heikotus. Toi pahoinvointi alko kyl onneks vast rv9 ja loppu jo rv13 ja siitä alkokii mun keskiraskauden virkee, hyvä jakso, mikä jatkuu edelleen. :) Mielialat heitteli kans alkuraskaudessa iha mite sattuu ja tissit alko kasvaa kunnolla jo rv10 eli jo sillo joutu uusia yhtä kokoa isompia liivejä ostamaa.

mymosa: Alkaaks sulla joskus maalis-huhtikuussa äippäloma? Mite muute ne vauvan vakuutukset? Riippuu varmaa vakuutusyhtiöstä, mut meillä on vakuutukset Pohjolassa ja niitten sivuilla neuvotaa ottamaa lapselle vakuutus jo viimeistää 3kk ennen sen syntymää. Kauheen aikasii pitää tollasetkii asiat muistaa/tajuta hoitaa!
 
piti vielä tulla tänne panikoimaan kun surffailin ympäri nettiä ja jotenkin ajauduin kaksosraskaudesta kertoville palstoille. Siellä eräs äiti oli käyny rv6 ultrassa vuodon takia(ihan kun minä) ja näkyny vain yksi syke ja toinen tyhjä pussi(niin kuin mulla). sitten seuraavassa ultrassa olikin ollu 2 sykettä,sinne toiseenkin pussiin oli tullu asukas! :O
sitten aika monella oli kaksosraskauksissa raskaustesti näyttäny tosi aikasin haamuviivaa. Mulla oli kans viikon verran se haamuviiva ennen kun vahvistu,tosin luulin hedelmöittymisen tapahtuneen ennemmin mutta se olikin todellisuudessa tapahtunut melkein 2 viikkoa myöhemmin! eli tosi aikasin sain sen haamuviivan!
ja siihen kun ottaa vielä huomioon että söin clomeja ja tehän tiedätte niiden vaikutuksen.... voi olla että panikoin taas,jospa huomenna selviis enemmän...
laitan joka tapauksessa koneen kiinni nyt!! :wave:
 
no oishan se ihanaa,varsinkin kun niin monta vuotta on haaveiltu ja yritetty! sepä siinä onkin että saa sitten kaksinverroin pelätä ja kun muutenkin kuulun riskiraskausryhmään niin vielä tuplat! mutta huomennahan se opivottavasti selviää!
Tuosta vauvavakuutuksesta,minun diabeteshoitaja sanoi että jos sinne asti päästään niin kannattaa ottaa se vakuutus hyvillä ajoin ennen laskettua aikaa,koska silloin ei tarvitse kuulema kun yksi lappu täyttää,mutta jos vauva ehtii syntyä niin silloin on toimitettava kaikki mahollinen,synnytyshistoria ym ja lappuja saa täytellä mooonta. eli kannattaa varmaan ajoissa toimia,muistaakseni se hoitsukin puhu tosta että jo 3kk ennen voi sen ottaa.
mutta nyt,huomiseen! ;)
 
mymosa
Äitiysloma alkais 2kk päästä, eli maaliskuun viimesellä viikolla.

Meillä ei oteta vakuutusta, ei oo ollu muillakaan en kyllä ole ees kauaa tienny moisesta. Tosin if ei kuulema anna jos ylipainoa ja rd.
 
kaktuspiikki: Mite ultra meni??

ON: Oon ollu vähä huolissani, ku en oo tuntenu monee päivää mitää liikkeitä. No tänää sit oikei etsimällä etin sen vauvelin painelemalla mahaa hellästi ja kyllähä sieltä sit muutamat potkut tulikii, ku kohalle osuin. :heart: Tänää tuli postissa myös se kuuntelutorvi, mitä testataan miekkosen kanssa kyl illalla. :) Meiän kissan sydänäänet koitin kuunnella sillä, mut en kyl kuullu. Ainoastaa hengitys kuulu keuhkojen päältä kuunneltuna.. :D
 

Yhteistyössä