Clomittaret 2012

Aadami
Helou kanssasisaret!
Täällä olis clomikierto meneillään dpo5:ssa ja valkovuoto on ongelmana.
Onko clomit aiheuttaneet muille normaalia runsaampaa valkovuotoa?

vauvaton: mä syön myös metuja ja mulle gyne antoi ohjeeksi että jos plussa jokus saadaan niin metut pitää lopettaa siihen.
 
Aadami Mulla oli viime kierto ensimmäinen clomikierto ja ovulaatiosta aina menkkojen alkuun asti oli riesana juurikin runsas valkovuoto. Ilkeetä ja mulla herätti vaan turhia toiveita. Myöskin alavatsakipua oli aika paljon mulla. Mutta sekin meni varmaan clomien piikkiin.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Metuthan auttavat ehkäisemään alkuraskauden keskennmenoa niillä joilla on pco. Tosin mitä lukenut ja kuullut, aika vähän suomessa käytetään. Toiset lekurit ei suosittele ja toiset puhuu puolesta. Moni diabeteslääkärikin määrää, jos rd.
Mä söin ihan ilman lääkäriä, äitipolin tavisgyne käski lopettaa, yksityisen erikoislääkäri sanoi, että Amerikassa ihan läpi raskauden käytössä, Suomessa ei vielä niin yleistä.

Kysyä voi ja kannattaa, asiasta on tosin niin monta mielipidettä kuin ihmistäkin :) netissä myös kokemuksia.
 
Aadami
Calliope mulla kans kieltämättä hetken kävi toivonkipinä tästä uudesta oireesta johtuen, mutta hyvä palata maanpinnalle näin heti.. Mulla ei ole koskaan ollut mitään valkovuotoja sen kummemmin ja nyt on housut ihan märkänä koko ajan.. :(
Ja mitään kutinaakaan ei ole joten tuskin on hiivaa tai bakteeritulehdustakaan.
Söin monta kuukautta sitten yhden clomikierron jo, mutta silloin ei ollut mitään tällaista.
 
Heip!

Täällä seittemäs kiertopäivä ja vimppa clomi napattiin massuun.

Mun ehkä pahimmat oireet (tahän saakka) on ollut mielen sisäisiä. Kamala depis ja itkuherkkyys. Eilen kun olin lähdössä töihin, huomasin toisen hanskani menneen hukkaan -itkuhan siitäkin meinasi tulla. :O Joten vissiin sitä jollain tasolla vähän ylimääräisillä kierroksilla käydään.

Noista metuista mistä ootta kanssa keskustelleet: mää kanssa kysäsin miten toimia niitten kanssa jos raskaus sattuisi joskus alkamaan. Gynen mielipide oli Naikkarilla, että ehdottomasti loppuu siihen syönti. Olin salaa vähän pettynyt, sillä olen kanssa kuullut, että niillä vois olla suotusa vaikutus varhasten keskenmenojen ehkäisyssä.

Mitähän vielä... Niin, kertokaa viisaammat miten teillä on ollut: Oottako saaneet pyytämällä Pregnylin kaveriksi vai onko pitäny ensin todeta, ettei munasolu irtoo clomeista huolimatta? Tuntuu nimittäin, että miksi sitä ei saa samantien. Ei näitä clomejakaan huvittas syödä yhtään ylimääräistä... :)
 
Perjantai 20.1.2012


Nimimerkki...Ikä...Yritys aloitettu...Toiveissa...Clomikierto...Kp


AamuTorkku...27v.......10/09............2.lapsi........1.clom..... .Kp15

Alliisa............29v........11/10............2.lapsi........3.clom..... Kp23

Aniit..............26v........09/10............2.lapsi........3.clom..... .Kp30

AnnaE...........26v........10/10............2.lapsi........4.clom..... .?

Idylli.............25v........01/10............1.lapsi........1.clom..... .Kp18

magda...........24v.......06/10.............2.lapsi......välikierto. ....Kp31

Nana2012.......28v.......06/11.............1.lapsi........2.clom.... ..Kp10

niiskutar.........36v.......01/09.............2.lapsi........8.clom.... ..Kp13

pipsa79..........31v.......03/11.............1.lapsi.......1.clom..... ..?

Päivi1980........30v......06/10.............4.lapsi.......3.clom..... ..?

Riinali.............33v......11/10.............3.lapsi.......2.clom..... ..Kp?

Ronja76..........35v.......02/11..............1.lapsi......3.clom..... .Kp16

RäsyNukke.......28v......01/10..............2.lapsi.....välikierto. ...?

vauvaton.........28v.......11/08.............1.lapsi......5.clom...... Kp18

Toiveajatus......30v.......11/10..............1.lapsi.....1.clom......kp7



:heart:plussanneet:heart:

Vauva haaveissa ... 25v... 02/11 ... 1.lapsi ... 2.clom ... +15.10+
Rouva Rimpula ..... 30v ... 03/10 ... 2.lapsi ... 3.clom ... +26.12+
kaktuspiikki ......... 28v ... 01/10 ... 2.lapsi ... 2.clom ... +29.12+
 
Kierron 18 päivä menossa eikä tikut ole näyttäny ovista. Toivottavasti lähipäivinä tulee...ja osuis kohdilleen. Seuraavassa kierrossa alkaa muuten clomien syönti ja mitä jos ne eivät toimikaan...

Todella tyhmänä esitän kysymyksen: mikä on kp ja täti? Olen melkein puoltoista vuotta sulkenu silmäni ja uskotellut, että kyllä lapsi tulee ilman lääkäreitä ja lääkkeitä. Siitä syystä en ole paljoakaan seurannut keskusteluja ja olen välillä pihalla :)
 
Aniit: Jaksatko sinne asti odottaa? =) Peukkuja!!

Minä myös ostin tänään testin kun eivät näköjään netistä tilatut testit ehtineet viikonlopuksi tulla. Tätiä edelleen odotan ja huomenna olis tarkoitus testata. Vaikka kyllä ihme saa olla että meillä mitään olisi tapahtunut :) Eli ihmettä odotellen :D
 
Vähän yrittänyt elää ilman tätä konetta ja mahoton tullu tänne uusia ja paljon tekstiä!

ON: Siis kp19 tänään, ovis bongattiin kp15, yritettiin sitten se hyödyntää ja nyt sitten ootellaan mitä tuleman pitää.

Ja Tsemppiä yritykseen Teille kaikille! :wave:
 
Aniit: voi ei :( mitkään sanat ei paranna sitä pettymystä kun ei tärpännyt. voimia sinulle

vauvaton: toivotaan, että tärppää

Olen itse vähän ymmälläni kun ekaa kertaa testasin ovista aamulla aamuvirtsasta (kp 19 ja näytti plussaa) ja vajaat viis tuntia myöhemmin (oli nega). Clearbluen ohjeiden mukaisesti voi tehdä mihin aikaan vuorokaudesta vaan kunhan vähintään 4 tuntia on ollut pissimättä. siis täh?! jatkaakko vaan testaamista...? mulla kierto on kuitenkin keskimäärin 34 pv....
 
Viimeksi muokattu:
Aniit Pahoittelut! Pettymys on varmasti valtava :(

Kassiopeia Se LH-huippu voi olla joillain tosi lyhyt eli voi olla mahdollista, että aamulla näyttää plussaa ja illalla jo negaa. Ainakin toi kp19 ovis täsmäisi ihan hyvin sun kierron pituuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! :wave:

Oon tässä nyt hetken aikaa seuraillu tätäkin palstaa, kun mulla alkaa eka clomi kierto vaiheessa jossain! Kunhan nää terot oon saanu loppuun! =) Tänään siis 5. päivä teroja ja kaiken kaikkiaan 12 pv pitäis syödä, et tosiaan saadaan ne mensut aikaseks! Nyt on kp75 menossa.
Taustaa: Ollaan yritelty raskautua 11/10 asti, eikä siis ole onnistunut! Esikoinen yrityksessä ja ikää löytyy 28 vuotta. Nyt käytiin naistentautien polilla 17.1. ja siellä sitten todettiin lievä pco. Rakkuloita siis sen verran et just ja just pystyi luokittelemaan pco:ksi. Ja enemmän oli vasemmalla puolella. Itsehän epäilin tuota pco:ta jo vuosi sitten kun oireet täsmäsi, mut hoito päästiin aloittamaan vasta nyt kun se vuosi oli kulunut. Eivät edes suostuneet ultraamaan aiemmin asian varmistamiseksi. Olen kuitenkin lopettanut e-pillerit jo 2004 joulukuussa ja sen jälkeen kärsinyt epäsäännöllisistä kuukautisista. Nyt vihdoin sain selvyyden siihenkin MIKSI-kysymykseen! :D Eikä tosiaan edes epäsäännöllisyyden takia päästy aikaisemmin tutkimuksiin. Ihmetytti kyllä, kun joka paikassa luki: ikä yli 35 tai jos epäsäännöllinen kierto...jne, niin silloin voi hakeutua aikaisemmin hoitoon. Tätä yritin mein neukkitätille selittää, mut se ei kuullu tai halunnu kuulla ku kierrot jotka oli 37,35 ja 31, eli kierrot just ennen sitä perhe-/ehkäisyneuvola-aikaa viime maaliskuussa. Mun kierrot on siis ollu kaikkee 19-90 väliltä, pääasiallisesti kuitenki pysyneet 30-60 välissä.
Aukiolotutkimus tulossa myös ensikuussa.

Kysymyksenä: Onko teillä millaisia nuo kilppari arvot? Ja miten niihin arvoihin ollaan lääkärissä suhtauduttu jos on ollut n. 2,5? :) Kiitos vastauksistanne jo etukäteen! :D

Ja tsemppiä kaikille yrityksiin!!! d:Db
 
Aniit Pahoittelut! :hug:

vauvaton
Toivotaan että testi näyttää plussaa!

Täällä testi tuli tehtyä aamulla. Ihmettä ei ole tapahtunut. Negaa oli. Oli joku todella herkkä testi mikä pitäis näyttää 4 päivää ennen tädin tuloa. Mutta nyt sais täti tulla että pääsis aloittamaan viimeisen clomikuurin ja odottamaan uutta ihmettä että jotain tapahtuisi.
Tässä kierrossa ei ole terolutia ollut tuon verikokeen takia joten ei tietoakaan koska pitäis vuodon alkaa. Verikokeen tulokset pitäis postissa tulla alkuviikosta. Sitä odotellen!! :)
 
Ansku83 Tervetuloa! Kilpirauhasarvojen viitearvo on noin 0,4-4 (vaihtelee vähän labrasta). Joidenkin lähteiden mukaan arvon pitäisi olla alle 2,5 tai jopa alle 2, jos yrittää raskautta. Mulla oli muistaakseni jotain kolmen paikkeilla viime keväänä, kun oltiin yksityisellä lapsettomuusklinikalla tutkimuksissa. Sain silloin lääkityksen siihen, koska meillä on diagnoosina selittämätön lapsettomuus eli kaikki kunnossa kummallakin, joten lääkäri halusi varoiksi sulkea pois ton kilpparin vaikutuksen. Syksyllä siirryttiin julkiselle ja lääkäri sanoi, että voin jatkaa thyroxinia jos haluan, mutta ei hän sitä välttämättömänä pitänyt. Sitten tulin raskaaksi ja lopetin lääkityksen. Keskenmenon jälkeen arvo oli muistaakseni 1,7 joten enää en syö lääkkeitä. Ymmärtääkseni toi 2,5 on vielä ihan ok, mutta joskus siihenkin voi saada lääkityksen, esim. jos on selittämättösti lapseton, niin voidaan kokeilla myös kilpparilääkettä tollaiseen arvoon.
 
Löytyipä mukavantuntuinen pino. Tähän asti olen kirjoitellut tuolla kolmatta odottavien haaveilupuolella, mutta nyt sieltä ovat melkein kaikki vanhat tutut plussanneet. Uudet kirjoittelijat ovat kovin alussa tässä yrityksessä, joten heistä ei oikein ole vertaistueksi. Meillä siis menossa yk15 ja kolmatta lasta toivotaan. Clomifenit on tuttu aiemmasta raskaudesta, joten siksikin tuntui tämä pino omalta. Tiistaina olisi aika tutulle lapsettomuuslääkärille ja vuorossa lähes varmasti taas clomifenit. Nyt kierto menossa 7/28-35, joten tähän kiertoon ei vielä mitkään avut ehdi.

Jännityksellä luin tätä pinoa alusta alkaen ja toiveet oli kovin korkealla Alliisa ja Aniit teidän puolestanne. Pahoittelut siis noista negatesteistä ja jälleen uudesta kierrosta.

Pettunia 35v 11/10 3.lapsi -1 clom. kp7
 
Moikka!

Mulle voi päivittää kp 4... Viikon alussa oli ensimmäinen käynti yliopistollisen lapsettomuuspuolella. Huomenna hormoniverikokeet ja kuun lopussa munatorvien aukiolotutkimus. Jännittää tuo aukiolotutkimus ihan kamalasti, sattuukohan se hirveesti? Muuten ihan hyvä fiilis vaikka onkin alkukierto nyt kun vihdoin asiat menee eteenpäin ja kunnon tutkimukset aloitetaan.
 
Aadami
magda mulla ei ainakaan sattunut. Enemmän se oli sellanen inhottava menkkapoltto. Tosin kaikkihan on yksilöitä, mutta se oli aika nopeakin toimenpide joten kyllä sen jakssa vaikka vähän sattuisikin.
Eli ei kannata turhaan stressata sitä etukäteen! Tsemppiä tutkimukseen!!
 
Mulla nyt siis kp 3 ja tänään alkaa taas clomit. La pistäminen. Pettymyksestä oon pikkuhiljaa selvinny. Mies yritti kovasti muistuttaa et tää oli mahd eka ovulaatio meidän koko yrityksen aikana. Viikon päästä ke on taas folliultra.

Tervetuloa Pettunia!

Tervetuloa myös Ansku83! En nyt muista omia kilppariarvojani, aattelinkin tällä viikolla käydä verikokeissa jotta voin ens viikolla tuolla yksityisellä kysellä asiasta enemmän. Julkisella puolella on ainakin niin ettei millään oo mitään väliä. (Hiukan oon siis katkera saamastani avusta)
 
Tervetuloa Pettunia ja Ansku83!

Hyvä Aniit, että olet hiljalleen toipunut pettymyksestä ja suhtaudut toiveikkaasti uuteen kiertoon :)

Magda, mulla aukiolotutkimus oli tosi kivuton toimenpide. Selvisin ilman hartiapistoksia tai sen suurempia tuntemuksia itse toimenpiteessä. Muutaman kerran nippas ikävästi kun katetria ujutettiin paikalle, siinä se. Monesti ressaaminen ja pelkääminen on itse toimenpidettä paljon pahempaa. :) Mutta toki tiedän niitäkin, kelle tutkimus on tuntunut kurjalta.

Vauvaton, sun ei varmaan auta kuin piinailla vielä hetki!:eek:

ON: Kp 10, ylihuomenna folliultra. En ihmeitä jaksa odotella. Kertokaa ketkä suinkaan vain osaavat sanoa, voiko tuolla vatsassa tapahtua jotain järkevää ilman että on sen suurempia pakotuksia?

Tää eka clomikierto on mennyt aika kivuttomasti. Ainut on toi mieliala. Tympeetä itkusuutta, yleistä alakuloa. Ja pahoinvointia. Eilen kun menin uimaan, tuntui kuin sisukseni olisi kääritty muovipussiin. Hikoilutti ja aaltoja. Miten muilla urheillessa? Tuntui nimittäin että muutenkin oli voimat poissa, huimas ja pyörrytti vaan...

Niin ja oviksen bongaamisen alotin tänään -vielä ei minkäänmoista merkkiä kyseisestä ihmeestä....
 
Mullakaan ei aukiolotutkimus tuntunut sen kummemmin. Toki olin ottanut reilun annoksen buranaa, kun niin oli opastettu. Eli uskoisin, että suurin osa pääsee siinä aika helpolla.

Toiveajatus, clomien oireista muistelen, että ainut kunnon oire oli juuri tuo hikoilu. Eli huoletta vaan, siellä se lääke tekee työtään vaikkei siltä tuntuisikaan.

Olikos meillä loppukiertolaisia jännitettävänä?
 

Yhteistyössä