Clomittaret 2012

Kiitos rohkasusta Pettunia!
Sulla on näköjänsä alkanut yritys samaan aikaan kuin itselläni. Miten aiemmissa raskauksissa -jos saan udella- toivatko clomit avun ilman muita lisädroppeja?

Muistatko, söitkö niitä monta kiekkaa?
 
Jee, tänään kp 11 näkyi ovistestissä juuri ja juuri erotettavissa oleva haamu ovisviivassa.

Uskomatonta, miten tuollaisesta voi olla onnellinen. Haamu ovisviivassa! Mutta sitäkään en ole eläissäni aikaisemmin saanut....:eek: Saapa nähä päättääkö viiva alkaa vahvistumaan vai oliko se vain jekku tikulta.:|

Ja huomenna ultra...
 
Hellou! Aniit, tsemppiä vaan tähän uuteen kiertoon, aina pettymystä seuraa uusi mahdollisuus :) Toiveajatus: mulla eka clomikierto oli täynnä sivuoireita, toisessa ollu oikeestaan pelkät hikoilut päällimmäisenä. Olin itse ultrassa kp 12 (nyt kp 16) ja siellä oli sillon 12,7 mm folli kasvamassa, kuulemma päiviin nähden normaali. myös ovistestiin sain sunnuntaina kaks tasapaksua viivaa (mulle harvinaista) mutta mun kohdallani se ei taida tarkoittaa munasolun irtoamista. se varmistetaan ensi maanantaina verikokeella, jos ei oo irronnut, tuplataan clomit ja jos ei auta ni seuraava askel on gynen mukaan inseminaatio..... en yksinkertasesti pysty ajattelee että niin pitkälle joutus menee... voivoi.

onko teillä kaikilla muuten mies tutkittu ja jos nii missä vaiheessa? meillä on huomenna edessä tuo osuus. jos ootte tutkituttaneet yksityisellä niin mitä maksoi?

Tsemppiä taas kanssasisarille !
 
Nana meillä mies on tutkittu julkisella puolella ennen kun hakeuduttiin hoitoihin yksityiselle. Meillä mies vastustaa insseihin siirtymistä, itse en jotenkin jaksa uskoa enää et näin helpolla tavalla raskautuisin. Harmittaa kun olen tosi huonotuulinen nyt. Nää clomit. :( Tosin, meillä ei oo ees puhuttu mitään insseistä vielä lääkärin toimesta. Kunhan keskenään ollaan pohdittu. Neljäs clomikierto lähti siis käyntiin. En jotenkaan yhtään innostu siitä pistämisestäkään. Kai mulla on joku toivottavasti ohi menevä masennuskausi.
 
Heip!

Kärsimättömänä piti tikuttaa uudelleen ja kyllä mää siinä ovistestissä taisin omiani nähdä. Ei kyllä ollu edes haamun haamua!

Nana, sää oot mua näköjään yhen clomikierron edellä, oon itekki pohtinu miten eteenpäin jos ei nämä ei tehoa. Miten sun eka clomikierrossa -kasvoko sillon folleja? Mää oon kanssa tosi skeptinen siitä, että vaikka kuinka tikku näyttäisi ovista niin ei se kohdallani tarkota että munasolu irtois. Onko sun gyne puhunu Pregnylistä? Tuntuu, että miksi sitä ei saa suoraan. Kuinka helppoa olis tuikata se ihoon -loppus pohtiminen siitä, että irtooko munis vai ei... ;)

Meillä miehen tutkiminen oli samoja perustoimenpiteitä kuin aukkarikin. Julkisella tehtiin, joten yksityisen hinnoista ei ole haisua...
 
Toiveajatus, meillä onnisti toisella clomikierrolla muutama vuosi sitten. Nyt ne kaksi nukkua tuhistelee tuolla lastenhuoneessa. Eli kaiken lapsettomuuden ja tutkimusten jälkeen päästiin sitten lopulta aika helpolla. Clomit toimi mulla täydellisellä vasteella. Toivottavasti sulla näkyis huomenna jo ihan selkeä haamu ovistikussa. Ja ultra kertoo sitten vielä tarkemmin tilanteen. Ollaan tosiaan yrityksessä ihan samassa kohtaa ja nyt kiertokin menee päivää vaille samassa.

Kävin sitten tänään siellä lapsettomuuslääkärillä. Ultrassa näkymät olivat hyvät, useita 11millisiä rakkuloita oli kasvamassa, ei siis vielä johtofollia. Ensi kiertoon on nyt sitten Femarresepti odottamassa. Clomit ei tule enää meidän kohdalla kysymykseen. Simpat pitäis tutkia, saa nähdä suostuuko mies. Toiveissa tietysti, että mihinkään noista ei tarvittais mennä, vaan luomuihme pamahtaisi tästä kierrosta.

Aniit, miehethän tuntuu tarvitsevan enemmän aikaa sopeutua uusiin juttuihin. Mieli on voinut jo muuttua, kun oikeesti olette inssin edessä. Ja monta hyvää mahdollisuutta onnistua jo sitä ennen clomien avustuksella.
 
Aniit: mikäköhän miehellä on päällimmäinen ajatus siitä miksei insseihin? voin silti kuvitella et sit jos se tilanne meillä tulee eteen nii ei se mikää helppo juttu omallenikaan oo. välillä vaa ku eniten kiukuttaa niin tekis mieli huutaa miehelle että mitä h******ä siinä mariset, naisellehan nää kaikki toimenpiteet joudutaan tekemään!!!! meillä silti miestä risoo ehkä se, kun tää lapsettomuus on koko ajan tavalla tai toisella puheissa ja osa jokapäivästä elämää. ehkä sunkin mies Aniit pelkää että miten elämä sitten inssien aikaan vielä muuttuis, kun se nytkin on jo tällaista... :) mun mies on ottanu kaiken tosi hyvin mutta enemmänkin sais aiheesta mun kanssa keskustella. ja siitä miltä tää kaikki tuntuu.

Toiveajatus: joo, hyvin kasvo yks johtofolli ekassakin clomikierrossa, mut ovulaatiota ei tapahtunut siltikään. siks oon niin skeptinen. ja just tota olin kans miettiny, et miksei mun tilanteessa sais vaan pregnyliä avuksi, mun gyne oli sitä mieltä, että sitä käytettäs vaan inssin yhteydessä, ja että irrotus on niin kemiallinen, että onko irrotettava munasolu sitten kuitenkaan "valmis". en tie, pregnylin haluisin kyllä kokeilla, mutta eipä tässä oo enää ku pari kiertoo jäljellä clomeja. Niin, ja tosta ovistestailusta, jos sulla on monirakkulaiset munasarjat, on mahdollista että testit ei toimi ihan niinkuin pitäis. muista kuitenkin, että ovis on monella vasta oletettua myöhemmin, ja kierron pituus clomeilla voi joko lyhentyä tai sitten pidentyä! pidän peukkuja että kohta näkys kaks yhtä paksua viivaa!!!

Vauva haaveissa: kiitos hintatiedosta :D yllättävän edullinen oli, jos vertaa esim. yksityisellä tehtyihin alun verikokeisiin jotka makso 195 euroo!!

olis kyllä joskus tosi mielenkiintosta tavata tän ketjun ihmiset isolla porukalla, saatas kaikki "kasvot" :) toki asutaan varmaan ihan eri puolilla maata mutta olis ihan mielenkiintonen ajatus että sais tavata monia ihmisiä joilla on samat ongelmat! meillä kun kaveripiiri vaan sikiää sikiämistään, eikä oikeen varmaan ymmärrä mitä tää meidän kohdalla oikeesti on.
 
Nana2012 Me ollaan tehty kaikki lapsettomuustutkimukset Ava-klinikalla. Miehen siemennesteanalyysi oli noin 60-70 euroa, en muista tarkkaa hintaa. Meille oli itsestään selvää, että meidät molemmat tutkitaan. Yleensä klinikat sitä vaativatkin, koska eihän esim. clomeista ole mitään apua, jos miehen simpoissa ilmeneekin ongelmaa.
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan uusi clomitar. Toista lasta yritetään ja clomit jo esikoisen yrityksestä tuttuja. Meneillään on nyt toisen clomikierron kp 8 ( tai no 9, kun vuorokausi vaihtui jo). Yritystä nyt aika tasan vuosi takana, eli 01/11 annettiin toiselle lapselle lupa tulla.

Huomenna olen menossa ovumiaan kontrolliultraan, joka on samalla jälkitarkastus. Raskauduin heti ekasta clomikierrosta, marraskuussa tein plussatestin, mutta varhaisultrassa todettiin tuulimunaraskaus. Joulukuun 18. oli keskeytys ja nyt siis yhdet menkat takana ja lupa yrittää uudelleen. Kävin jo mittauttamassa hcg:n, joka oli laskenut normaaliksi sekä tk:ssa jälkitarkastuksessa (oli ihan tyhjän kanssa, ei siellä ollut edes ultraa) ja aloitin clomit jo tähän kiertoon. Halusin kuitenkin että varmistetaan ennen varsinaista yritystä, että kaikki on kunnossa ja siksi näin aikainen kontrolliultra.

Meillä vika on minussa, eli ovuloin miten sattuu, kierrot vaihtelee 16-90 välillä. Clomeilla on yleensä mennyt 30 pintaan. Reagoin Clomeihin tosi herkästi ja tällä hetkellä annostus onkin vain 1/2tbl kp 3-7. Noinkin pieni annostus saa kuitenkin aikaan hikoilua, äreyttä ja kuvotusta. Mutta riittää myös tuottamaan ovulaation. Kuulostaa hurjalta joidenkin syömät 3tbl, kun jo yhdestä oksentelen.

Nyt vielä lisää lueskelemaan teidän muiden juttuja.
 
Pettunia ja Nana kai se siihen liittyy et uskoo meidän vielä saavan tällä keinolla vauvan aikaseks ja haluis mahd. luonnollisesti saada. Siemennestenäytteeseenkin suhtautu sillon tosi hyvin joten kyse ei oo siitä et ei haluis itse tehdä "mitään". Ja kyllä se on kaikin puolin ihana mies, tukee ja hoivaa mua. Päänsärky on taas valloillaan ollu joka päivä clomien alottamisen jälkeen. Toistaseks ei onneks muita oireita. Ja tuohon kun Nana kirjoitti tapaamisesta niin olishan se mielenkiintosta. Yks tuttava käyttää nyt clomeja joten hänen kanssaan oon voinu puhua näistä asioista mut sellasten ihmisten kanssa joilla ei oo tarvetta näihin ollu tai niistä on jo aikaa ei oo oikein halua puhua tästä.

Tervetuloa Kuume82! Oletpas sä pienestä annoksesta saanu vasteen! Vau. Itsehän kuulun näihin kolmen tabletin naisiin.
 
Tervetuloa Kuume82! Todellakin, kuten Aniit sanoi, kylläpä selviät pienellä annostuksella!

Pettunia, sullakaan ei siis ollut vielä ultrassa johtofollia! Mikä muuten oli gynen perustelu, että vaihatte Femariin? Mää koitin tänään udella tuosta Femarista, mutta toi lääkäri, joka nytten sattu oleen, ei selvästikään ole tottunu määrään sitä. Kuittasi kysymykseni että "olemme tottuneet käyttämään clomifeniä". Jep. Ja teillä on siis tuplaonni aijemmista clomien syönneistä! =) Itsekään en pistäisi pahitteeksi...

Nana, mää en saanut kysyttyä gyneltä Pregnylistä, koska oli sen verran nihkeä muutenkin. ( tai siinä oli harjoittelija jota varsinainen gyne konsultoi, huoh). Mun mies oli mukana ja meijät laitettiin allekirjoittamaan kanssa hoitosopimukset, mikäli siis siihen inssiin kanssa joudutaan jossain vaiheessa.

ON: Tänään kp 12 oli siis folliultra ekasta clomikierrosta (1tabl./pvä kierron 3-7 päivä). Ja näinhän siinä kävi, että limis oli 8millinen, kuulemma hyvä, MUTTA muuten ei mitään. Jossain vissiin joku 10millinen munis, mutta se olikin ainut elonmerkki pienien rinnalla.Uusi ultra kp 17. Jos ei sittenkään mitään niin Primolutit ja clomit tuplana. Kyllä harmittaa ja tympäsee. :ashamed:
 
toiveajatus noin mullekin kävi ekalla kierrolla! Halaukset sulle. :hug: Olin kans melko varma et heti ne mulla toimii mut vasta kolmella tabletilla oli kunnollinen vaste. Ainiin, alotettiinhan mulla ne menopur pistoksetkin...
 
Kiitos Aniit lohdutuksesta!

Mulla ei ollu mitään suuria toiveita, mutta kyllä sitä näköjään salaa pitää kipinää yllä kun näin pettyy. Miten tuo menopur vaikuttaa? -Lisää tietoa minulle, jolla voin kiusata gynejä. ;)Ainakaan julkisella ei noi lääkärit vaikuta kovin ilahtuneilta tästä netin ihmeellisestä maailmasta, josta potilas voi hankkia myös itsekseen infoa. Pitää tarkotuksella esittää tyhmempää vastaanotolla kuin onkaan.... Yksityisellä voisin kuvitella, että hieman eri juttu.

Voi että tämänpäivänen tympäsee. Huomaa, kuinka suuri merkitys lääkäreillä on. Gyne sanoi vielä "SUURIMMALLA osalla yksi tabletti riittää". Miksei se voinut sanoa esim että "kaikki ei saa riittävää vastetta yhdellä, jolloin annosta nostetaan". Tiedän, tää on tosi pilkun viilausta ja turhaa saivartelua, mutta vastaanotolla on kuiten aina sen verran vereslihalla ja vaikean asian äärellä, että ylimielinen tuhahtelu tuntuu sietämättömältä.

Niinkuin ei muutenkin välillä tuntisi kuuluvansa sirkusosastoon naiseuden ja lapsettomuuden kanssa -tää homma kun on vaan niin tahkoomista. Anteeksi vuodatus ja kiitos aniit vielä tsempistä!
 
Viimeksi muokattu:
toiveajatus sen verran kokemusta julkiselta puolelta että voin kyllä vaan vannoa yksityisen nimeen. Niin kauan käydään yksityisellä kuin on rahaa sen verran et pärjätään. Mutta, luulisin että clomit ja menopur toimivat sinällään suht samoin eli kypsyttävät munasoluja mutta menopur vaikuttaa myös kohdun limakalvoon myönteisesti koska siinä on estrogeeniä. Mut, toivon että joku joka tietää enemmän korjaa jos oon väärässä. :) Mä oon vastaanotolla yleensä ollut tosi aktiivinen, oon sairaanhoitaja ja luulisin että ne pitää hoitsujen innostusta ihan normaalina. :D Mulla alotettiin menopur piikit toisen clomikierron aikana kun kaks tablettiakaan ei ollut saanut follia kasvamaan 10mm suuremmaks. Tosin, sillon ei tääkään auttanut.
Ja vielä tosta sun lääkärin käytöksestä. Toiset meistä ei vaan osaa sanoa asioita kauniisti! Ja lapsettomuushoidoissa käyvä on tosi herkillä. Itse oon itkeny yleensä kotimatkan sen jälkeen surkeeta olooni. Vaikka siis mulla on jo yksi lapsi niin ei se poista sitä tuskaa ettei saa ainakaan kovin helposti lisää.
 
Tervetuloa Kuume82! Toiveajatus: hyvin kyllä oot kuvannut asioita ja just noin tunnen mäkin, että lääkärit ei oikeesti tunnu osaavan käsitellä tätä asiaa oikein. VAIKKA olen yksityisellä (Kuten Aniitkin, niin kauan kun mahdollista koska palvelu on erilaista silti, ja nopeaa) niin tosi töksäytteleviä kommentteja oon saanut ja epäsuoria vastauksia kysymyksiini, tai sitten en vastausta ollenkaan. Eka kerran kun menin ultraan niin totes vaan "joo-o kyllähän nämä munasarjat monirakkulaiset on, sehän sitten selittääkin paljon". kysyin ihmeissäni että anteeks mitä se sitten tarkoittaa? niin vastaus oli "no siis lapsettomilla naisilla on tätä ongelmaa". sillee että okei, kiva pala tuli kurkkuun ja itkua sai pidätellä. Sen jälkeen oon lukenut aiheesta todella todella paljon, lainannut kirjastosta ison kasan kirjoja ja netissä istunut lähes päivittäin. Tämäkös juuri niitä lääkäreitä ärsyttää, kun osa ei edes vielä tiedä kunnolla uusimmista keinoista niin kai se on paha paikka jos potilas tietää enemmän :)

Aniit:just luin yhden kirjan jossa oli lapsettomien tarinoita elämästään ja siinä yks kuvaus oli musta hyvä, jossa nainen kertoi kuinka vaikeaa kenenkään on ollu ymmärtää sitä miksi hänellä on niin vaikeeta kun "hänellähän on jo yksi lapsi". tottakai se varmaan osittain on parempi tilanne kuin niille jotka epätoivoisesti yrittää edes sitä ensimmäistä, mutta ei se paranna sen naisen oloa ollenkaan joka sekundäärisestä
lapsettomuudesta kärsii.

Itse oon puhunu avoimesti todella monelle tästä, koska en kestä niitä "koska te TEETTE lapsia"-kysymyksiä enää keneltäkään. Ne on raivostuttanu mua jo ennen ku ollaan suunniteltu lasta, mutta nyt vois suutahtaa reilusti seuraavalle joka sitä kysyy. Eihän kukaan kysy puolitutulta vaikka työkaverilta kahvitunnilla sitäkään, kuinka usein harrastaa seksiä tai paljonko teillä on asuntolainaa tai mitkä oli sun vuositulot! Koska ne ei kuulu kenellekkään, en tajua miks tätäkin pitäs olla aina selittelemässä :) Kyllä musta vois ihan hyvin kysyä vaikka että "oletteko te suunnitelleet että hankkisitte joskus lapsia"? tai jotain tohon tyyliin mutta nää "kyllä teidänki jo pitäs tehdä lapsi"-tyyliset kommentit saa näkemään punaista!!!

Ajattelen silti niin, että me kaikki ollaan tän kokemuksen jälkeen todennäkösesti vahvempia, ja selvitään ehkä paremmin elämässä eteen tulevista muista haasteista.
 
Toiveajatus, tuplaonni tosiaan sananmukaisesti. Kärsittiin useampi vuosi lapsettomuudesta, joten olin niiiin kiitollinen siitä, että sain kaksi sitten kerralla. Tämä kolmannen tahkoaminenkaan ei tunnu niin rankalta tässä tilanteessa.

Mulle tuli siis viimeksi clomeista niin hyvä vaste, että nyt ei edes yritetä niillä. Ei nimittäin ole toiveissa toisia kaksosia :) Femarit on vaan ilmeisesti hirrrrveen paljon kalliimpia kuin clomit. Harmi Toiveajatus, kun ultra ei tuonut sulle parempia uutisia.

Itsekin olen ihan uusi täällä, mutta tervetuloa kuumeilemaan minunkin puolestani Kuume.

Kyllä sitä lääkärissä näitten asioitten tiimoilta tosiaan odottaa äärimmäistä hienotunteisuutta.
 
Hieman hiljaiseloa tässä elelen. Kirjoituksia on tullut paljon lisää, mielenkiintoista seurata keskustelua.

Pakko kans laittaa palautetta noiden lääkäreiden kommentoimisesta käyntien yhteydessä. Mikään, siis ei MIKÄÄN ole niin raivostuttavaa kun lääkäri suu hymyssä sanoo: "Kyllä me ollaan optimistisia, että tässä kierrossa osuu. Muista sit ilmoittaa raskaudesta." Aivan käsittämätöntä. Ens kerralla sanon asiasta jos ehdin ennen kuin itku tulee.

Ittelläni kp 23 eli tässä on vielä aikaa kärvistellä osuiko puputtelut kohdilleen. Seuraavasta kierrosta alkaa sitten 1. clomikierto...
 
[
Femarit on vaan ilmeisesti hirrrrveen paljon kalliimpia kuin clomit.
Itse Femarit varmaan onkin kalliita, mutta samaa tavaraa myy Ratiopharm Letrozol-nimellä ja ne on huomattavasti edullisempia kuin clomit, 100 pilleriä makso alle 20 e (sain vielä kela-korvauksenkin kun lääkäri ei määritelly mihin tarkoitukseen lääke tuli, sehän on oikeesti rintasyöpälääke)

Te jotka ootte käyny hormoniverikokeissa ootteko soitellu ja kysyny tuloksia ja kuinka nopeesti? Mietin vaan pitäiskö saada tulokset ennen aukiolotutkimusta...
 
Täältä löytyikin tälläinen clomittaret ketju niin pakko kysyä onko muille clomit aiheuttanu yöllisiä pissakäyntejä ja muutenkin pissattaa useammin??

Itsellä on ensimmäinen clomikierto menossa ja jokunen päivä ovulaation jälkeen alkoi yölliset pissakäynnit ja normaalisti en koskaan tarvi käydä yöllä vessassa. Terv.keskuksessakin kävin kun epäilin tulehdusta mutta aivan puhdas pissa oli. Ja aamuisin olen omituisen virkku, herään pari tuntia normaalia aikaisemmin.

Nyt mietinkin onko nämä jotain clomien sivuvaikutuksia vai olisko raskausoireita...
Dpo11 menossa eli jännät hetket. Testiä kehiin dpo14 jos ei sitten täti tule.
 
Huh olipas tullut tekstiä sitten viime käynnin :D

Aadami kyllä silti pitää toivoa olla vaikka toisen kokemus olisikin mitä! :) Kuinka kävi?

Aniit tsemppiä uuteen kiertoon täältäkin! Se on joka kerta pettymys kun täti tulee vaikka kuinka olisi muka ollut jalat maan pinnalla toiveiden kanssa. Itku tulee ainakin mulla joka kerta. Mutta onneksi siitä ajan kanssa pääsee taas uuteen nousuun :) Ja meillä myös on mies kovasti inssiä vastaan joten tiedän sun fiiliksen. Saa nähdä muuttuuko mieli jos ei tärppiä kuulu. Toivotaan. Peukkuja myö sinne!


Nana2012 meillä mies kävi Tampereen Ava-klinikalla siemennesteanalyysissa. Kävi samalla reissulla kun oli muutakin asiaa sinnepäin :D Omavastuu oli 60 euron luokkaa. Muutoin ollaankin sitten käyty vähän siellä täällä hoidoissa. Eka seurantaultra oli Felicitaksella kun se oli ainoa joulun välipäivinä auki. Nyt siirryttiin Väestöliitolle edullisempien hintojen vuoksi. Mutta yksityisellä siis vielä ainakin. :)

Ja Kuume82 tervetuloa mukaan! Tää on hyvä pino :)

Sitten vielä vähän ON: Alkuviikosta oli tosiaan täällä se aukiolotutkimus ja luojan kiitos (!) sieltä tuli hyviä uutisia. Molemmat näytti olevan auki. Olin ehtiny kehtittää tästä kamalan stressin itselleni. Ja huoh, nyt on edes mahdollisuus. Taas jaksaa. Tutkimus oli melko kivulias mutta pian onneksi hävisi ne kivut sitten kun vähän lepäili tutkimuksen jälkeen. Ja lääkäri oli onneksi kovin ymmärtäväinen ja kannustava. :)
Nyt on menossa täällä välikierto koska clomeista oli niin hyvä vaste että lääkäri suositteli olla joka toisen kierron ilman niitä. Saattavat kuulemma vaikuttaa pidempäänkin, eli siten että oma kroppa heräilis hormonitoimintaan.. onko muilla ollut tällaista??
Ja tutkimuksen yhteydessä näkyikin yksi folli 13mm joka saattaa kuulemma kasvaa vielä ja irrotakin jos tuuri käy. Nyt arvonkin tikutellako vaiko eikö :D Joten täällä hyvä fiilis tällä hetkellä, mutta sen verran on pessimistin vikaa minussa että täältä tullaan varmaan alas vielä monesti.

Taasen tsemppiä kaikille eteenpäin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Vauvaton :hug:

Magda, iso kiitos hyvästä vinkistä. Aina ei itse muista apteekissa kysyä, onko halvempia rinnakkaislääkkeitä.

Aronian, mulle tuo pissatus on selkeä raskausoire. En muista, että clomeista olis tullu vastaavaa.
 
Täälltä tultaisiin mukaan jos mahtuu!! Keväällä kokeilimme clomeja 2.kiertoa, toisella raskauduin mutta loppujen lopuksi todettiin tuulimunaksi. Nyt 9kk tauon jälkeen lähtee yrityskerta 3 clomien kanssa. Tänään kp.1/33-39 ja menossa mukana :)
 
Tervetuloa Micaela!

ON: olin eilen kilpirauhaskokeissa. Nyt soitin tulokset ja TSH oli 4.9 ja T4V 17. Harmittaa jos ja kun tää nyt hidastuttaa hoitoja. Laitoin hoitavalle lääkärille säpo:n. Katsotaan mikä on vastaus. Harmittaa. Syyskuussa TSH oli jotain reilu 2.
 

Yhteistyössä