Clomittaret 2012

Ambrosia Tervetuloa tännekin! :wave: :D Lisäilen sut illalla listaan kun pääsen kotiin ja koneelle, nyt alkaa olla jo melkeen kiire! :D

Aniit Lisään myös sut sinne sitten! =)

ON: Eipä siellä Felicitaksella hullua hurskaammaks tullu, 60e köyhemmäks kylläkin! No, se on pientä ja menis se turhempaankin! Sanottiin että 2,5 ylittävillä arvoilla alotetaan lääkitys! Mutta kappas kappas...mulla 2,65 (helmikuussa otettu) eikä alotettu! Oon kuulema rajatapaus ku marraskuussa otettu arvo oli 2,41! Nyt pitäis sit toukokuussa saada kinuttua lähete jostain verikokeisiin ja kattoo se arvo taas! Jospa sen sieltä polilta vaikka sais! Että kiukuttaa! :kieh: Noh, sain ilmasen ultran...taas! Folli 12,8mm pieni murkula, mut limis oli ottanu kasvun 10,6mm ja oli tälläkertaa 3-viivainen, maanantaina oli siis 6mm eikä viitettäkään 3-viivaisuudesta! Jotain positiivista sentää! x) Mut paljonpa sellasella tekee, kun folli on tuommone! Ja ensimmäisenä se sano, et arvohan on kunnossa! Joo, mut oireet ei! Kerroin sille listan oireita väsymyksestä hiusten ja ihon kuivumiseen sekä aloitekyvyttömyyteen yms.! Mut ei ni ei! Ja oli vielä TIETENKIN sellane lääkäri mikä ei oo tehny lapsettomuustutkimuksia, vaan vain normi gynen vastaanottoja! Aattelin siinä vaiheessa: MISTÄ MUA RANKAISTAAAAAAN???!!!! -.- Eli se ei ollu edes kuullu koko 2,5 arvosta, vaan kysy toiselta lääkäriltä! Mutta näin nyt...käski vaan olla kärsivällinen!! NO KIITTI!!!! :stick:
 


torstai 15.3.





Nimi________kp________YA/YK/YV__________hoitokerta


JeNski91............kp 41/??..............yk8.............................2.clomi
Nyrpee-81.........kp 34/32-33..........ya1/10...........................
Nana2012.........kp 33/??..............ya6/2011.......................3.clomi
10kaks...............kp 30/??...............yk1............................1.clomi
tinksu................kp30/28................yk2............................2.clomi
Pettunia...........kp 29/28-35......... yk16.............................1.femar
undercovergirl....kp 29/30..............ya6/10/yv2...................1.clomi
Calliope............kp 27/30-33?......yk10...............................2.clomi
Ambrosia85......kp 26-28/32.......ya10/10/yk14..................0.clomi
Aniit..................kp 26/?..............ya10/10.........................5.clomi
magda..............kp 25/??..............ya6/10.........................1.letrozol
kiri...................kp25/25-30..........ya10/10........................1.clomi
Ansku83.......... kp 14/31.............yk13/ya11/10...................2.clomi
AamuTorkku.....kp 14/30..............yv3................................3.clomi
P12..................kp12/30...............yk12..............................1.clomi
Lumihiutale92.....kp 9/??..............yk3.............................2.clomi
Vauvaton.........kp 5/??...............ya12/08..........................8.clomi
Inkeri84.............kp 5/??..............yk7.............................4.clomi
Kassiopeia........kp 3/??...............ya8/2010.......................2.clomi
Ranskismopsi...kp??.....................yk?................................3.clomi


Tauolla/taustalla



Piinailijat

Calliope...............dpo 13
Pettunia..............dpo 11
Aniit...................dpo 11



Ghostbusters







PLUSSANNEET

maaliskuu:
Kuume82..11.3...kp30/~30..ya1/11...2.clomi
toiveajatus..12.3...kp 31/??....yk11....2.clomi


helmikuu:
Micaela..22.02....kp29/33.....yk5....3.clomi
Idylli......24.02....kp27/28.....yv3.....2.clomi
Marsiina..26.02...kp47/??...............clomit







Clomittaret 2011 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/1896220-clomittaret-vuonna-2011-a/

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/


Päivittäjä: Ansku83

 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäistä kertaa tämän foorumin puolella, joten minut voi lisätä listaan:
tinksu, kp 29/28, yk2, 2.clomikierto. Lisäksi myös ikää 22 ja esikoista yritetään.

ON sen verran tarkemmin, että lupa vauvalle on annettu 9/10, jota seurasi 14kk jotain yrittämisen ja tjottailun väliltä. Marraskuussa 2011 päätetty aloittaa clomit ovuloimattomuuteen, mutta vasta tammikuussa päästiin aloittamaan, koska kroppa reagoi ongelmiin pitkittämällä kiertoa. Nyt siis menossa toisen clomikierron kp 29/28, mutta epäilen vahvasti raskautta. Edellisenä viikonloppuna puhkesi kysta ja jouduin sairaalaan. Oikealla puolella oli lutistunut rakkula sekä iso, pyöreä rakkula sekä vasen puoli hyvin aktiivinen. Epäilen siis että kysta on vaikuttanut pidentävästi kiertoon - aamulla testi oli ainakin negatiivinen ja alavatsaa vihloo menkkamaisesti. Jos ja kun uusi kierto alkaa, on se välikierto ja sitten jatketaan taas clomeilla.

Yrityskierroksi ilmoitin kaksi, koska tuona 14kk en ole ilmeisesti ovuloinut lainkaan ja jos sen laskisin tähän mukaan, olisin jo toinen jalka haudassa. Näillä mennään ja toivotan kaikille plussia mahdollisimman pian ! :)
 
Viimeksi muokattu:
P12
Nyt paremmalla ajalla kommentoinnin kimppuun...

Ansku kiitos, oli kyllä helpotus että jotain sentään tapahtuu eikä tarvii turhaan hikoilla öitään. Ajattelin että yöhikoilua olis vaan clomien aikana mutta sitä on vieläkin joka yö. Sulla sen sijaan oli huonommat uutiset folliultrasta, mutta eikös ovulaatio voi sullekin tähän kiertoon vielä tulla?

Kilpirauhasjutuista. Mulla on hypotyreoosi ollu jo piiitkään. Kuopuksesta raskautuessa arvot oli päälle 2, en muista tarkkaan minkä verran. Viime syksyn kontrollissa oli 2,68 ja lääkitystä nostettiin, laski 1,84 mutta oli taas noussut helmikuulle 2,45. Nostin itse lääkitystä taas vaikka eräs gyne sanoi ettei tarvitse kun raskaudelle vaaditaan että arvo on alle 2,5. Oman lääkärini mukaan arvon tulisi olla alle 2 ja siellä yritän sen pitääkin, sanoi gyne mitä tykkäsi.

Tuo on jokseenkin rasittavaa kun saa taistella lääkärien kanssa näistä jutuista. Itse väittelen joka kerta limakalvo-asioista oman gynen kanssa mutta hän limakalvoeksperttinä (on tehnyt paljon tutkimuksia limakalvoihin liittyen uransa aikana) vakuuttaa aina että paksuudessa 5-8mm riittää kunhan rakenne on siisti ja oikeanlainen. Kai sitä yrittää vaan jonkin konkreettisen syyn saada sille miksi raskaus ei ota alkaakseen. Limakalvoa olen itse syyttänyt kun ei keltarauhasen toiminnassakaan ole vikaa eikä missään muissakaan hormoneissa.

Endometrioosia se kyllä ihan selvästi mulla epäilee, taas paineli samoja kohtia sisätutkimuksessa kuin viimeksi ja sai mut vääntelehtimään kivusta. Kohdun alla ja vasemman munasarjan alapuolella on tosi kipuherkät paikat ja ne oireilee ovulaation ja kuukautisten kynnyksellä. Nytkin vasenta puolta kivistää vaikka rakkulat kasvaa oikealla. Kesäkuussa on varmaankin laparoskopia edessä, pelkään pahoin ettei clomit tee haaveista totta.

Ambrosia sait kuin saitkin viimein clomit, nyt vaan pian uuteen kiertoon muhkeita folleja kasvattelemaan :)
 
Kassiopeia kylläpä luonto ikävän tempun teki sulle. Onko vuoto alkanut kunnolla, vai josko sittenkin jäisi pelkkään tuhruun? Mä olen tosiaan varsinainen tuhruttelija. Eli tuhrua tulee jopa 5-9 päivää ennen menkkoja. Kovasti vain toivoin, että tää lääkitys olis auttanut tohon vaivaan, mut ei niin ei. Lugeja on kanssa kokeiltu, mutta yhtä tyhjän kanssa sekä tuhrujen että raskautumisen suhteen.

Calliope sun oireethan on ihan samat kuin toiveajatuksella, joten ei vielä kirvestä kaivoon. Mulla ei edelliskerralla ollut vielä tossa vaiheessa mitään oireita. Mä olisin Aniit ihan onnesta soikeena, jos mulle tulis maha tai selkäkipuja ennen menkkoja. Ne olis mulla nimittäin erittäin selkeitä raskausoireita. Mut sullako kuuluu normikiertoon?

Hyvät follit P12. Miltäs tuntus ajatus tuplista tai triploista :) ?

Ansku, mielenkiinnolla luin sun kilppariarvoista. Tai siis ei siis ollenkaan kiva, että et lääkitystä saanut. Mulla oli viime keväänä arvo 3,4 ja nyt oon syönyt lääkettä reilu kuukauden. Eilen piti soitella kontrolliverikokeen tuloksesta, mutta unohdin. Mun kokenut lapsettomuuslääkäri sanoi, että arvon pitäisi olla alle 2,5. Mulle oli siis ihan uutta, että toiset arvelee parhaaksi alle kahden arvon.

Tervetuloa Ambrosia ja Tinksu. Toivottavasti Tinksu sulle riittää yksi tabu päivään saamaan ovulaation aikaan. Niin monella täällä kun on jouduttu menemään kahteen tai kolmeen.
 
Ansku83 mulle voi laittaa kp2 ja 2.clomi.

Taidan jäädä taustalle hiukan kokoomaan itteeni. Jos edellinen kaivon pohja oli loputon niin nyt se näyttää vielä toivottomammalta. Lueskelen edelleen mitä kaikille kuuluu, pysyn nyt vaan taustalla.

Toivon kaikille iloisia uutisia plussien osalta ja tsemppiä :wave:
 
Tervetuloa Ambrosia ja Tinksu!

Pettunia mulla on useesti jonkunmoisia kipuiluja ennen menkkoja. Mun on vaikee sanoo et millanen olin silloin kun sen ainoon kerran oon tullu raskaaks. Huomasin sen nimittäin niin että menkoista laskettuna olis ollu sit jo n. 8vkoo. Todellisuudessa oli sit jotain 1.5vkoo vähemmän raskauden kesto. Sen muistan et olin niin väsynyt et olin jo menossa lääkäriin kunnes hokasin tehä testin. :D
Tänään oon ollu kyl aika kipee. Mut maanantaita ennen en meinaa testata. Soisin niin että ne menkat alkais ennen ku ehdin tehdä negatestin. Oon pessimisti, tiedän. Mut kaipa mä vaan suojelen itteeni.
 
Pettunia - Nyt toisen clomikierron jälkeen munasarjat on ollu niin aktiiviset, että seuraavaan clomikiertoon annostus lasketaan puolikkaaseen tabuun. Nousu passiivisista munasarjoista nykytilanteeseen on siis ollut hurja.
 
Pettunia oltiinkin sitten yhtä aikaa koneella :) tänään ei oo vielä tullu ku pienen pientä vuotoa. yleensä mulla on sitä maks 1 päivä ja sit alkaa kunnolla. Luulin, että ois jo tänään. Valmistaudun siihen, että aamulla räjähtää :D mulla on ilman clomeja ollu silloin tällöin kans tuhrua pitkän aikaa ennen menkkoja, en tiiä oisko pitkällä kierrolla jotain tekemistä asian kanssa...Ikävä ongelma kyllä ja kun ei tiedä tarkalleen alkoko ne menkat vai ei. En edes tiiä syytä sellaseen. Toivottavasti tuhrut sulla poistuu ja plussaa pukkaa.

Nyt tuntuu niin surulliselta, koska olen mahdollisesti ehkä ovuloinut joka kierrossa ja ei vaan osu. 1. clomikierron verikoekin sen osoitti. ei oo sitten osunu n. 20 kertaan :mad: Koetan keksiä uutta strategiaa ja vetää henkeä. Anteeks tää on niin kauheen itsekeskeistä :ashamed:
 
Mua väsyttää. väsyttää väsyttää ja vielä kerran väsyttää. pystyn nukahtamaan täyteen meteliin ja valaistukseen keskellä kirkasta päivää, mikä ei oo ollenkaan normaalia mulle herkkäuniselle joka ei siedä pientäkään valonsädettä tai meteliä jos yrittää nukahtaa. itku on äärimmäisen herkässä... ja on huonovointisuutta. ja rinnat edelleen kipeet, ei normaalia sekään, ne on nyt ollu kolme viikkoa kipeet.
oli pakko tehä raskaustesti vaik vuoto, jos tota siks voi kutsua, on loppumaisillaan.no negahan se oli, mut jotain on pielessä, kun keksis vaan mitä. mä nukkuisin vaan.
tänään otettiin ihan sovittuna kontrollina 12 putkea verta... hormoneja, kilpparit, insuliinit jne... katotaan löytyyks mitään selittävää. ainaki hyvän väristä oli veri, et tuskin anemiaa ainakaan. eipä mulla muutenkaan siihen taipumusta oo, normi hb yli 160 :D

valivalirutiruti... sorry vaan siskot ;)
 
P12
kassiopeialle halauksia, tuttu tunne tuo että taustalla olo houkuttaa. Siellä mäkin ajattelin enimmäkseen pysyä, yritystä jo niin kauan takana että toivottomalta tää alkaa tuntumaan. Ja palstat pahentaa omaa oloa, tiedä sitten mistä johtuu mutta fiilis on kaikin puolin parempi kun ei käy säännöllisesti vauvakuumesivuilla.

pettunia ajatus tuplista ja triploista on semmonen että tuskin meille sitä yhtäkään enää tulee :D miehen kanssa puhuttiin, ettei pelota yhtään että tärppäis monikkona kun ei ole uskoa siihen yksikköraskauteenkaan enää juuri lainkaan. Tehokas ehkäisykeino on meille kyllä ollut ovulaation aikana sekstailu, ei oo vuoteen käyny "vahinkoa"...

Onko muuten muilla pidempään yrittäneillä samoja ajatuksia, eli usko raskauteen on hyvin lähellä nollaa? Mä en ainakaan jaksa enää yhtään ajatella että tulisin vielä raskaaksi, syön clomeja oikeastaan vaan lyhentääkseni pitkiä kiertoja. Yhtään ovulaatio- tai raskaustestejäkään en oo tilannu tähän kiertoon, menny maku koko vauvanteosta niin pahasti. Ehkä hyvä niin, tulee elettyä tätä "oikeeta elämää" eikä haaveiltua raskaudesta ja vauvasta 24/7.
 
Heiii!

Ansku: Uskon kuinka paljon sua kiukutti klinikalla, on niin uskomattoman ärsyttävää kun laitat rahasi lääkäriin joka sitten ei tiedä yhtään mistään mitään! mielipiteitä lapsettomuusasioissa tuntuu olevan yhtä paljon kuin lääkäreitäkin....P12 joo se on varmaan ihan luonnollista et koska ei raskautta kuulu niin alkaa itse miettimään syitä. joskus joku gyne jopa hieman hermostunut kun huomasi että tiedän uusimmista tutkimuksista enemmän kuin hän.... :D

Ambrosia ja Tinksu : Tervetuloa!!

Kassiopeia: Voimahalaukset ketutukseen. Jos edes hitusen lohduttaa niin clomien vaikutukset lisääntyy kierto kierrolta, eli on todennäköistä että raskautuu mieluummin esim. 3. clomikierrosta kuin siitä ensimmäisestä. Ja sitäpaitsi, ei oo ollenkaan itsekeskeistä niinku kirjoitit, just sitä vartenhan nää foorumit on että tuetaan toisiamme ja puretaan omia fiiliksiä!!

Aniit: "Pessimisti ei pety" :D

Vauvaton: Ihme väsymystä sulla!! itekkin oon väsynyt mut vaan tiettyihin aikoihin päivästä, sulla näyttää olevan oikeen kunnon unetusta :/ aina tietty on mahdollisuus että olisit kuitenki raskaana, mutta paha sanoa kun meille lapsettomille heitetään just niitä raskausoireita (välillä tuntuu että ihan vaan kiusaksi) että aina vaan luulis että nyt on tärpänny...ja sitte taas heitetään märkä rätti naamaan :/

ON: kp 33 tänään. en oo uskaltanu testata. itseasiassa tää on AINOA kierto kesäkuun 2011 jälkeen jollon en oo testannu. viimeksi sen päätin. meinasin aamulla lipsahtaa mutta pysyin lujana :) eilen oli tunnin verran menkkamaista alavatsakipua ja sillo jo alko itkettämään että sieltä ne taas tulee. toisaalta kun se voi yhtä hyvin olla raskausoire. mulla on edelleen lämpöä mutta se nousee vain iltaisin, sinne 37 paremmalle puolelle, ja nyt on siis 8. päivä putkeen.... tosin mulla muitakin flunssaoireita että tiedä häntä sitten. tänää ei mitään kipuilua, rinnat ei edelleenkään kipeet. vauva mielessä ehkä 139 kertaa päivässä, alkaa nuppi seota kohta tän asian kans!!!
 
Kiitos, kivaa vihdoinkion päästä tälle puolelle kun oon käyny välillä jo pidemmän aikaa vakoilemassa :LOL: En vaan oo viittinyt tulla mitään huutelemaan ennen tuo ta reseptiä..

Mua tottakai kiinnostaa muiden sivuoireet clomeista ja siitä että mitä tunteita ne on herättänyt muutenkin.

Meillä lekurit kysyi tosiaan että mitä hoitomuotoa halutaan (ollaan julkisella puolella lapsettomuushoidoissa) ja itse halusin clomit ensin, enkä rankkoja hoitoja.

Mun rivi tänään on siis
Ambrosiadel________kp26-28/32________ YA 10:10 / YK14__________0.clomit

Ans katsoa vaan kuinka käy kierron kanssa. Viime kierrossa meni poikkeuksellisesti 14 päivää viimeisen teron jälkeen :O Huomenna menee vika tero nasukkaan :)
 
Huomenta neidit. Kyllä taas uni maistu niin et vieläki vois nukkua! Oon täs nyt kahtena aamuna yrjönnyt :x, epäilempä että joku tauti yrittää iskeä muhun kyntensä. Eikai se Hcg näin aikaste ala oksettamaa (jos sellasta mussa jollai ihmeellä on)? :stick:
Täältä vielä hurjanisot onnentoivotukset toiveajatukselle! :heart:

Noista yksityisistä kun puhuttiin niin meidän piti moiselle mennä mutta oli taksat niin järjettömän korkeat että päätettiin säästää nekin rahat tulevaa vauvaa varten.
Mua muuten pelottaa kamalasti testata! Tän vkon aikana pitäis hanojen auetakkin. Tuntuu jotenki turhalle testaaminen koska just kun saat sen tehtyä alkaa menkat :headwall:
 
UNder: Mitämitä??? musta kyl vaikuttaa että oot raskaana :D tottakai voi oksennus tulla ennen plussaa jo, itse pitäisin hyvinkin positiivisena merkkinä :) ei ku testaamaan vaan!!!! toivotaan että on vauvaperäinen- eikä vatsatautiperäinen oksennus kyseessä :)
 
:wave:

Meillä on esikoisen ja toisen välillä aika tasan viisi vuotta, nythän olen ihan keltanokka vielä. Ehkäisyä ei ole käytetty esikoisen jälkeen ollenkaan (eli 6½ vuoteen). Aktiivisempaa yritystä (hoitoja) ei ehtinyt olla pitkään, metut+terot vuosia. Ja kyllä, pää tässä hommassa sekoaa! Sympatiat teidän kaikkien puolella :hug:
Ite tykkään, että ennemmin sanotaan suoraan, että nyt ketuttaa ja rankasti. Eihän tämä todellakaan ole helppoa tai mukavaa kelleen ja me, jos ketkä ymmärrämme toisen tuskan ja surun, ketutuksen ja epätoivon. Toisiamme tsempaten ja kuunnelleen saamme hyvää vertaistukea itse kukakin täältä.

Undercovergirl: Mulla kävi mielessä sama kuin Nana2012:lla ;)

Tervetuloheilutus uusille :wave:

(.) kp30
Menkkamaista juilintaa, tissikipuilua, väsymystä, huonoa oloa. Silti tuntuu, kuin "hanat aukeisi". Huomenna aamulla testi ja sitten teroja naamaan, että päästään uusille urille :)
 
under ootan sun testitulosta innolla!

Mulla on nyt nää "oireet": Rinnat on turvonnu, erityisesti toinen. Vatsaa ja alapäätä vihloo välillä. Huono olo välillä. Väsymystä ei voi laskee koska oon lähes aina väsyny. Odotan menkkoja hetkenä minä hyvänsä. Jännää tää on vaikkakin uskon muitten mahdollisuuksiin enemmän kuin omiini. :)
 
Aikasta kivaa "päästä tälle puolelle".. edes hittovie jollekin puolelle tuolta haaveilijoista :LOL:

Kiva nähdä täällä tuttuja muista pinoista, ja kyllä, vihdoinkin mullekin suostuttiin clomit myöntämään. Mitään varsinaista estettähän ei ole, ja pitää ottaa positiivisesti se, että tuolla julkisella puolella kartottavat tilantee huolelllisesti (vaikka meinaisikin oma pinna palaa odotteluun ;) ).
Toki, toivon että pian pääsee törmäämään teihin tuolla odotus-puolella!

Underilla kivan kuuloisia oireita! toivottavasti on sitä väsymystä, eikä mitään kevätväsymysjuttuja!

Yritän pikkuhiljaa päästä mukaan porukkaan ja teidän juttuihin. Normisti oon kaksplussaillu töissä (tätähän ei ääneen sanota) mutta nyt alkanu olee hirvee hulabaloo siellä ettei oikein ehdi. Ja kotona en jaksa sitten päätteellä enää istuakaan, kun töissä saa koko päivän ruudun ääressä nököttää :)

Mua jostain syystä polttelis tilailla testejä.
Koska mulla on niin epäsäännöllinen kierto ollu tähän asti, ja clomien purevuudesta ei ole takuita, niin lääkärit ehdotti että en alota teroja ennenkuin vasta kp 30-tienoilla, mikäli vuoto ei ennen tätä ole alkanut. Toki ennen terojen aloitusta varmistettava raskaustesti.
Ja kun mulla kuitenkin tässä alussa tulee nämä seuranta ultrat, että miten clomit vaikuttaa, niin mietin vaan että kannattaako tässä nyt mitään ovistestejä hankkia stressin lisääjäksi?
Olishan siinä toki se, että tietäis itsekin ovuloiko (vaikka on ne ultrat!) mutta toisaalta syökö se sitten seksin sponttaanisuuden pois? Meillä kun kuitenkin ei pitäis yritysmääristä jäädä raskautuminen kiinni kuitenkaan..

Hankalaa :D !
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Lupaavia oireita undercovergirl! Testailetko huomenna?

Mullakin ollut jo vaikka mitä oireita vaikka vasta kp 25. Viimeiset päivät on vihlonu alavatsaa oikein kunnolla ja rinnatkin on kipeet... Ja mullakin ihan törkee väsymys. Oireet voi tietty johtua femareistakin, tää on ensimmäinen lääkkeellinen kierto sitten syksyn (oisko joku 5 kk sit ku söin clomeja viimeks).

No, piinailu jatkuu vielä. Mulle vois päivittää dpo 9 (ovistestin mukaan, vaikka ultra povasi ovista jo aikasemmaksi)
 

Yhteistyössä