Clomittaret 2013

Neppu ja NiQ, lämpimät onnittelut plussista. Hienoa kuulla onnistumisia, antaa uskoa omaankin touhuun. Täällä voi vilpittömästi olla onnellinen toisten puolesta, kun ymmärtää mitä kaikkea täytyy käydä läpi ennen onnistumista.

Mulla on huomenna kp 2 ja hoitona t+f. Tässä kierrossa clomeilla ei tapahtunut yhtään mitään ( 1 tabletti päivässä) , jotenka mulle määrättiin femarit tilalle. Uusi kierto on aina uusi mahdollisuus:) Ja lääkkeen vaihdon myötä pääsee ultraan, se rauhoittaa aina mieltä kun tietää mitä tapahtuu.

Hyvää lapsettomien lauantaita kaikille, toivottavasti viimeistä kertaa!
 
Kierron pituudesta: söin ensimmäisen terolut + Anastrozol kuurin viime kierrossa. Normaalisti ovuloin kierron 13. päivä, mutta lääkkeiden ansiosta ovis oli jo 8-9 päivä, jos oli ollenkaan. Oli melkoinen pettymys, kun lääkäri totesi ovulaation jo menneen ja tiesin, ettei siimahäntiä ole matkalla ja mies monen tuhannen kilometrin päässä. Suosittelen varautumaan myös aikaiseen ovulaatioon ;)

Progesteroni taso oli 16. Kai se viitearvon sisään menee, mutta eihän toi mikään huisin korkea ole, joten mahdollisesti lääkitys ei tuonutkaan sitä mahtimunista, jota kovasti odotin. Lääke vaihdetaan varmaan Femariin kesäkuussa....plaah, kun ei jaksais odottaa!!!

Niian juttelit jokin aika sitten nivelkivuista. Toki nivelkivut saattavat liittyä joidenkin lääkkeiden lieviin sivuvaikutuksiin, mutta tutustu netissä HLAB27 antigeeniin ja reaktiiviseen niveltulehdukseen. Jos nivelkivut uusiutuvat, niin pyydä lääkäriä tutkimaan ko. geeni. Lyhyesti geeni altistaa bakteeritulehduksen jälkeisille niveltulehduksille ja paranee suht nopeasti (pl. vuoden sairastanut ja reaumaa pelännyt). Reaktiivinen niveltulehdus on selkeästi eri kuin reuma, mutta saattaa toki hoitamattomana johtaa myös reumaan. Syy-yhteyttä lapsettomuuteen ko. geenillä en tiedä olevan, mutta täytyypi sitäkin kysyä seuraavalla kerralla... Jos geeni sattuisi löytymään, niin ei kannata säikähtää! Pitää vain entistä huolellisemmin hoitaa kaikki bakteeritulehdukset kuntoon ja välttää jälkitauteja. Jos nivelkivut kiusaa, geeni löytyy ja lääkärisi ei ko. alttiutta/hoitoa tunne, niin kannattaa varata aika reumalääkärille.
 
Viimeksi muokattu:
Heissan! Sain näin sunnuntaiaamun kunniaksi ovisplussan (kp12), mutta olen silti niin epäileväinen, vääriä plussia saaneena… Olen siis tikutellut Pregcheckeillä ensimmäistä kertaa ja viiva on ollut aika tumma jo monta päivää. Tänään viivat ovat just ja just yhtä vahvat, ClearBlue näytti plussaa (pari päivää sitten oli nega kun varmistelin). Googlettelin muiden Pregcheck-tuloksia ja tuntuu, että ovisplussan pitäisi olla ihan supertumma ("plussasta ei voi erehtyä") :confused: Onko tämä taas joku valeplussa :( Eihän tämä pähkäilemällä muuksi muutu, mutta niin vaan toivon että kerrankin ovis tulisi oikeasti! Mitään muita ovistuntemuksia ei ole ollut. Munasarjoja vihloo mutta sitä mulla tapahtuu aina muutenkin. Ja mua on jännittänyt taas viime päivinä niin että pelkään että ihan vaan sillä pilaan taas oviksen :( Ultraan tiistaina, siellä se kai sitten selviää.

Malla84, tervetuloa femar-jengiin ;) Montako tablettia syöt päivässä ja minä kiertopäivinä? maria080, kohtahan se on jo kesäkuu! Pian pääset sinäkin kokeilemaan femareita :)

Niian, vautsi, pääsittepä nopeasti suunnittelukäynnille! Missäs päin Suomea asuittekaan?
 
Hipsunpöpsy Tiedän sen ettei mahdollisuus ole hyvin iso per kierto, mutta kyllä tässä alkaa jo pikkuhiljaa toivo loppumaan. Ja tämä pettymysksen määrä joka kuukaus. Kauanko tässä nyt jaksaa enää toivoa pitää yllä.

Jokapaikassa nyt toitotetaan äitienpäivästä, en minä sano ettei siitä sais iloita. On vaan ihan sama mitä tekee niin vastaan tulee hyvää äitienpäivää äideille. Väkisinkin miettii, että saako itse olla koskaan äiti. Tämä oli ensimmäinen kierto kun mieskin näytti sen pettymyksen kun täti tuli kylään. Minä välillä mietin, että tuo ukko lähtee jonkun muun matkaan kun minä oon tällänen p*ska joka ei sille voi perillistä antaa. Ja kyllä ajattelen sen niin, että kaikki vika on minussa vaikka ei olekaan vielä syytä löydetty.

Grill Saako udella mikä se syy oli, kun meille on tutkimukset tehtyinä, niin jospa tekisivät sitten jotain lisää?

Heipa Onnea ovisplussasta <3 Toivotaan, että ihan oikeasti tapahtuisi, täällä peukut pystyssä :)
 
miss_piggy
Tänne ei kummempia, kp 10 ja aloin nyt ovista tikuttelemaan :) Eilen pupuiltiin ihan muuten vaan, voihan sitä ihan varmuudeks alkaa jo talletella että on sitte uimarit valmiina ku munis päättää irrota jos nyt irtoaa :D
Täälläki on ihana auringonpaiste.
 
Maria: Katsoin mun labrakertymän ja multa oli otettu tuo HLAB27 ja se oli negatiivinen. Kiitos kuitenkin vinkistä.Työterveyslääkärini sanoi, että kun laajat verikokeeni eivät paljastaneet selitystä kivuille, pitää hän todennäköisenä yliliikkuvia niveliäni kipujen syynä. Olen menossa fysioterapeutille nyt sitten ohjeita saamaan miten kuluttaisin niveliäni edellusesti.

Heipa: Satkunnasta ollaan. Juu olin kyllä aivan ällikällä lyöty kun hän soitti. En ylipäätä odottanut edes soittoa kun kirjettä joskus elokuussa jossa ilmoitetaan tuleva käynti. Mutta keskussairaala yllätti meidät iloisesti. Toivottavsti huomenna sama meno jatkuu ja jää positiivinen kuva. Tosin olenhan tuolla osastolla jo muutaman kerran vieraillut kun keskenmenoni ovat tuolla hoidettu.

Orpo olo näin äitienpäivänä, kun kaikki töissäkin sanoivat hyvää äitienpäivää (siis potilaat) :( No toivon mukaan joskus asiat ovta toisin. :) Jännittää pirusti huominen käynti. Toisaalta olen hirmu helpottunut, ttä sitten suunnitellaan elokuulle hoitoja ja saan kesän olla rennosti kun suunnitelmat ovat selvät. Toisinaan pelkään hirmuisesti mitä jos hoidot eivät onnistukkaan. No yritän olla toiveikas ja pelkäämättä jotain mitä vielä ei ole edes tapahtunut.
 
Mimmuskainen: Juu, siis multa löytyikin toisesta munasarjasta selvää viitettä endoon, vaikka mut on jo kerran ennen ultrattu. Silloin kaikki oli ihan normaalia, nyt löytyikin endo. Ja sitten se lääkäri sanoikin, että kaikki mun "pikku vaivatkin" sopii siihen diagnoosiin. Eli uusi ultra on meidän "salaisuus".

Niian: O-ou. Meiltä lähti tiistaina myös lähete tuonne Satakunnan keskussairaalaan, koska siellä piti olla kuuden kuukauden jonot! :O Saas nähdä mennäänkö me jonon kautta vai soittellaanko meillekkin jo...

Heipa: Toivottavasti on oikea plussa, mulla pc:n plussa on ollut aina selkeästi tummempi kuin kontrolli, MUTTA en sanoisi että "kyllä sen sitten tietää". Mä otin joka testistä kuvan ja pistin sen koneelle, jotta pysytin vertailemaan niitä. Digiin kyllä luottaisin...
 




Maanantai 13.5.

Nimi__________kp_______YA/YK/YV__hoitokerta_____muuta

Ansku83....38/26-28....yv2,5....1pu+pr+m+ins....pco/ovl,1.lapsi,29v
RuutuAkka......37/33-36 .......ya 2012.............1.c+t............pco,27v
kaathy..........33/33..........ya?...............2.c+t...........pcos,1.lapsi,26v]
dots..........31/26-32.......ya6/12...........tk......pco,endo,1.lapsi,29v
jenni_noora....31/27............ya10/11........tk(11.t).................1.lapsi
Slartibart........29/30...........yk7.................tk........pco,1.lapsi,25v
Kazu87..........27/28.............ya6/10...........tk.................selitm,1.lapsi
-minävain-.....26/30..............Yk5.........1.t+c...................1lapsi
Miyaka.........25/??..........ya06.............2.c+m+t.........pcos,1.lapsi,34v
Karamelli81.....23/28.............ya4/12..........4. c.....................2.lapsi
Stiina............23/??............yk13/ya 03/12...2.c+t...........pco,1.lapsi,24v.
Sarona..........23/31-40……...ya8/09......1.f+m+t..............pco,1.lapsi,27v
Vauva haaveissa... 17/28-30....ya 4/13.....2. c+m....pco., 2.lapsi, 27v
Hydrangea....16/31-44...yk14/ya1/12..5.ax2+mp+p+2.ins+lpco,1.lapsi,27v
inessa_........16/30............yv6....... .1.c+.t........pco, keliakia..2.lapsi,27v
Grill...........15/30-32.......ya9/11 yk20......-......endo 1.lapsi 22v
Heipa….........13/18-56……...ya11/11......1.fx2...............ovl,2.lapsi,32v
hanzku_91........13/29..........ya1/11......tk/7.c.3ins.3pr)......selitm,1.lapsi
Enna_.............13/31-37........yk9............3.c............pk,ovl
miss_piggy.-..11/30-70.....ya2/12/yk10....1.c........1.lapsi, 31v.(kkm 2/13
skorppari82..10/??..............yv2,5............hoitotauko.......pco,1.lapsi
Niian.....8/27-28......yk9/ya4/2011....tk(2.c+1.pu).....selitm.1.lapsi,26v
Seemi............6/28-41.......ya11/09......1.f.....pco(1/2),1.lapsi,31v
YAW.................5/28............yk17.............2.c+l ...5.lapsi(1.yht),35v
tarana......5/27........yk15..................2.c..........pco,1.lapsi,25v
Mimmuskainen_..3/28-33...ya2/09.........................selitm,1.lapsi,24v
Malla84......3/30-? .......ya3/13.............t+f..............pco,1.lapsi,29v
Hipsunpöpsy....3/32.............yk19............c+l.................2.lapsi

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, pri=primolut pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, x.lapsi=monennesta haaveillaan, selitm.=selittämätön lapsettomuus, pco(1/2)= pco toisella puolella, pk=pitkät kierrot, ovl=ovuloimattomuus, tk=tauko

Tauolla/taustalla/kadonnut
Ambrosia85...................................................................
syksytyttö....?/28-?...........ya3/12........tk(2.c+t)...........pco,26v,1.lapsi
Anne Elliot......?/26-32........yk14........................................1.lapsi
TTT...............?/28.............ya4/2012......tk(3.c).................1.lapsi,29v
miimuli87........?/28............ya2008........3.c+m...........pco,1.lapsi,26v
Syystuuli74....41/28-30.......ya7/2011......3.c.....................2.lapsi,38




Piinailijat
RuutuAkka dpo 15
dots dpo 9
Sarona dpo 8
Miyaka dpo 6




:heart: PLUSSANNEET :heart:

tammikuu:
titiuu85.... 31.1.2013..30/30-32...ya6/12....3.c.........pco,1.lapsi,27v

helmikuu:
Laala.........2.2.2013..28/32-40....yk9.........3.f................pco,2.lapsi,28v
Marjaana84..6.2.2013...27/28.....yv1.5........1.c+ins..............1.lapsi
fenixlintu....10.2....27/29-34.......ya1/2012.....2.c..................2.lapsi,36v
mirjami_73..10.2....26/24-25.......yv1.5........c+l...............2.lapsi,36v
Miramei.....19.2.......29/?.............ya6/11.........2.c...............1.lapsi
Karamelli81...23.2....32/28.............ya4/12........3.c...........2.lapsi...(km:()

maaliskuu:
luna_82............16.3.....35/~34....ya3/12..1.a+pu (4.c+l).pco,1.lapsi,31v
Hempukkainen...21.3....34/28-32....ya10/10......tk (4.c+l)...........27v
Hyy2.............28.3....28/28-34...ya9/11.2...c+pr...... pco(1/2),2.lapsi,26v


toukokuu:
Neppu_....3.5...28/28..ya2010syksy.....1.ivf........pco,1.lapsi,27v
NiQ..........6.5....28/32............yk13........5.c+m+pu+pr+IUI.......2.lapsi





Clomittaret 2012 -pinoon linkki: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/lapsettomuus/2072054-clomittaret-2012-a//

Clomittarien plussapinkka: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2079283-clomifem-hoidosta-plussanneet/

Päivittäjät:Ansku83, Hydrangea ja Grill



KEVÄISIÄ PLUSSAPUHUREITA KAIKILLE!!!!


 
Viimeksi muokattu:
Grill, mukavaa, jos viitsit kanssa joskus päivittää listaa. :)

Mojito ja apsu, mun lääkäri ei ole sen paremmin kommentoinut mun myöhäisiä oviksia. On vaan sanonut, että ehkä se on vaan mun kropan rytmi. Ehkä voisin niistä huomenna kysäistä.

Malla84, pahoittelut uudesta kierrosta. :hug: Hienoa, että siellä kuitenkin uudet tuulet puhaltaa ja on uudet mahdollisuudet edessä. :)

Heipa, mulla ainakin PC:n liuskassa plussa on niin selkeä, että siitä ei voi erehtyä. Tikuta ihmeessä huomenna vielä uudestaan, jos viiva olisi vahvistunut. Tosin jos CB:kin hymyili, niin eiköhän se voisi ovista jo nyt tarkoittaa. :)

Mimmuskainen, inhottavaa, kun mitään korjattavaa vikaa ei löydy ja siltikään ei tule plussaa. Yritä jaksaa. :hug: Eiköhän teillekin vielä löydy se oikea lääke ja hoitomuoto, joka tuo oman pikkuisen.

ON: Huomenna ensin yksityiselle folliultraan ja heti perään julkisen ensikäynnille. Hieman jännittää, miten pistokset on vaikuttanut. Onko vaan kysta kasvanut vai kenties liikaa folleja. No, huomenna se selviää.
 
Kiitoksia kommenteista :heart: Kyllä nyt jotenkin tuntuu ettei tämä taaskaan mene niin kuin pitäisi. Nyt illemmalla testasin taas niin tuli haaleampi viiva (kuten myös eilen illalla). Ei ole sellaista selvää piikkiä näkynyt. En vaan ihan ymmärrä miksi CB kuitenkin antoi plussan. Ei auta kuin vaan varmistella ja yrittää unohtaa tikkujen tulkitseminen.

Hydrangea, sulla onkin sitten tapahtumarikas huominen. Peukut pystyssä että pistokset ovat tehonneet niin kuin oli tarkoituskin.
 
Hydrangea Tsemppiä huomiselle, toivottavasti sulle on sitten hyviä uutisia kerrottavana meille :)
No se on inhottavaa, mutta minkäs teet kun ei vaan syytä löydy. Olis vaan henkisesti helpompaa kun tietäis syyn ja tietäis voidaanko siihen mitään tehdä vai yritetäänkö tässä vaan niin kauan kunnes alkaa ikä tulemaan vastaan ettei enää kannata yrittää.
 
Piinaviikko alkaa. Toiveet eivät ole korkealla. Mitähän sitten tapahtuu, jos nyt(kään) ei onnistu. Olipa positiivinen äitienpäiväjuttu Hesarin sunnuntaisivuilla. Mutta hyvä muistutus elämän raadollisuudesta. Ei kannata lukea, jos ei halua tippaa linssiin.
 
Tietämättömyys lapsettomuuden syystä on varmasti todella raastavaa! Minuakin lääkäreitä myöden lohdutellaan aina, että kun syy on selvillä niin ongelma on helppo korjata. Noh helppo ja helppo, mutta on siinä kerran onnistuttu.

Toivottavasti hyd sinulla on mahdollisimman tuotteliaat lääkärikäynnit! Mäkin huomenna klinikalle soittelen niin voisin kysäistä myöhäisistä ovulaatioista. Epäilen kyllä, että tämä on minunkin luonnollinen kierron rytmi, kun siihen ei nämä hoidotkaan vaikuta.

Pah ja pah. Aamulla testasin negan ja iltapäivästä alkoi vuotokin. Aamun nega ehti kyllä viiden ja seitsemän välillä muuttua roskishaamuksi, joten epäilen, josko munasolu olisi hedelmöittynyt, mutta ei syystä tai toisesta ei tarrannut kiinni. Luteaalivaihekin oli päivän edellistä pidempi. Just my luck. Nyt kauhea stressi huomisesta, että antaako ne aloittaa uuden pistokiekan suoraan perään ja millä annoksilla. Kelan maksukatto lähenee kyllä, mutta vielä taidetaan joutua osa maksamaan itse. Nehän suosittelee kunnallisella välikiertojen pitämistä, mutta mulla on joku erityislupa jatkaa suoraan, joskin aina joku muu tekijä pakottaa tauolle, kystat tai hiihtolomat. Jos ei pistoksia saisi alottaa, niin tuskin ehtii ennen kesätaukoa ja hoitojen jatko menisi elokuulle...Ei kuulosta houkuttelevalta.

Tsemppiä kaikille rankkaan äitien päivään! Ja aurinkoista alkavaa viikkoa. Nenä pystyyn ja kohti uusia pettymyksia!
 
Tänään yksityisellä ultrassa yksi 10 mm folli ja kaksi noin 8 mm follia. Limis reilu 6 mm. Lääkäri epäili, että toi 10 mm on johtaja. :) Kysta ei ollut kasvanut ollenkaan. Puregonilla jatketaan nyt 75 iu perjantaihin asti. Silloin uusi tsekkaus. Lääkäri epäili, että inssi voisi olla sitten ens viikon ma-ti sektorilla. :)

Kolmella follilla uskaltaa kuulemma vielä tehdä inseminaation. Lääkäri sanoi, että hänen hoidoissaan ei ole vielä kertaakaan tullut kolmella follilla kolmosia. Riski on kuitenkin aina olemassa niin moneen vauvaan kuin on follejakin. Eikä se todellakaan ennenkuulumatonta ole, että kaikki kiinnittyis matkaan. Onneksi siis näitä folliultria tehdään. :) Myös ton mun limiksen takia seurannat on ehdottomia, niin tiedetään taas, kuinka paksuksi se ehtii kasvamaan inssiin mennessä, että tiedetään ottaa se lääkityksellä huomioon tarvittaessa jatkossa.

Kysyin myös mun myöhäisistä oviksista ja lääkäri sanoi, että näin lääkinnällisissä kierroissa oviksen ajankohdalla ei ole väliä, eikä myöhäinen ovis heikennä mahdollisuuksia.

Samalla reissulla tuli käytyä myös julkisen puolella. Siellä oli ihan mukava naislääkäri. Sovittiin, että jos tästä kierrosta ei vielä tärppää, niin ensi kierto mennään ennen kesätaukoa vielä samalla setillä, siis anazol 2 mg kp 3-10, kp 11 ultra ja siitä eteenpäin puregon. :) Jos tästäkään ei vielä tärppää, niin sitten kutsuu ivf-jono.

Kokonaisuudessaan näistä reissuista jäi siis hyvä fiilis. :) Nyt vaan jatketaan piikittelyä ja odotetaan jännityksellä perjantaita. :)
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja NiQ
miss_piggy
Voiko clomeista tulla sivuoireena närästystä tai huonoa oloa? Mulla on eilis-illasta asti ollu tossa rintalastan alapuolella semmosta kuplintaa ja kurinaa, ja närästystä, yölläkään ei oikein saanu nukuttua. Aattelin että joku noro tulee mutta ku maha itsessään ei kuitenkaan oo kipeä :O en tiä, tai sitte oon vaan syöny jotain sopimatonta...
kp 11, en oo tänään ovista tikutellu mutta mitään tuntemuksia ei oo joten en usko että on ihan vielä tulossakaan.
 
Hydrangea jeee! Jännitys jatkuu:) Ja mahtavaa että ensikäynti meni noin hyvin ja että ei ainakaan ns. aloteta kaikkea alusta vaan jatketaan sillä mikä on todettu toimivaksi! Mutta tietenkin toivotaan ettei julkisen hoidoille ole tarvetta:) Toivottavasti niistä kolmesta follista yksi on sun tuleva talvivauva:)
Ja hienoa kuulla ettei myöhäiset ovikset oo haitaksi hoidoissa, ihme kun ei tullut itsekään asiaa koskaa kysyttyä.
 
luna, oli kyllä suuri helpotus, kun julkisen käynti meni hyvin. Pelkäsin, että ne päättäiskin muuttaa hoitosuunnitelmaa täysin tai laittais suoraan ivf:ään. Hyvä, että tiedossa on vielä ainakin yksi kierto julkisella ennen siirtymistä. Halutessamme kuulemma voidaan sielä vielä neljäskin inssi tehdä. Jotenkin toi ivf:ään siirtyminen pelottaa. Tosin niin sitä pelotti nää OI-hoidotkin, mutta hyvinhän näistäkin on selvitty. :) Toivotaan, että jatkoa ei tarvitsisi miettiä, vaan tää kierto olisi vihdoin se meidän kierto.

ON: Ainiin, unohdin mainita, että se johtofolli oli vasemmalla! :) Oon pelännyt, että se puoli ei toimi ollenkaan, kun aiemmat kolme ovista on tapahtunut aina oikealta. Lääkäri tosin sanoi, että näin pienellä otannalla ei vielä voi mitään päätellä. Jos katsotaan esim. 100 kiertoa, niin siinä tapauksessa noin 50 % ovulaatioista tapahtuu vasemmalta ja toinen 50 % oikealta. Vasemmalla siis oli 10 mm ja ne kaksi 8 mm oikealla. Lisäksi molemmissa munasarjoissa paljon hieman pienempiä. Toivotaan, että maks. noi kolme isointa lähtisi kasvamaan. Mielellään vaan yksi. Laskeskelin tuossa myös, että kelan lääkekatto taitaa täyttyä jo mahdollisesti tässä kierrossa, viimeistään ensikierron alussa. Sen jälkeen lääkkeetkään ei ole enää niin kalliita. :)
 
Täällä oltu tänään kp 13 folliultrassa ja tuloksena oli 8 mm limis ja 23-24 mm folli vasemmalla. :) Gynen mukaan se oli puhkeamaisillaan. Eli clomit kasvattaa mulla hyvin yhden follin, joten nyt olis syytä alkaa sit tapahtumaan muutakin! ei paljon hyvänkokoiset follit lohduta, jos raskaus ei kuitenkaan ala... :headwall:

Hydrangea: Mulla taas on ollut follit nyt seurantaultrissa aina vasemalla. Oikealla on vissiin hiukan pco:ta ja vasen munis on normaali, joten johtunee siitä.

Miss piggy: clomien sivuvaikutuksista: mulla selvin on ollu päänsärky ja mielialanvaihtelut. Ne on onneks kestänyt vaan muutaman päivän.

Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille :hug:

Onneksi muuten äitienpäivä on taas vuodeksi ohi. Facebook oli niin täynnä äitiyden ihanuuden hehkutusta eilen, että meinas ihan yrjö tulla... |O Elämällähän ei ole tarkoitusta, jos ei saa olla äiti... niinpä...
 
Ihmeellisiä asoita tapahtuu:

Päätin tänään tehdä pitkästä aikaa raskaustestin ennenkuin huomenna soitan lääkärille, ettei mennkkoja kuulu teroista huolimatta. Viimeiset menkat olleet helmikuussa. Viimeksi olen negan testannut kuukausi sitten... No ensimmäiseen testitikkuun tuli heti kaksi viivaa... En millään uskonut silmiäni.. No sitten löysin kaapista viikkonäytöllä olevan digitestin ja siihen tuli RASKAANA 3+. Tein vielä yhden testitikun ja uskottava se on, että kaksi viivaa tulee. Täytyy vielä huomenna aamupissasta tehdä testi ja soittaa lääkärille. Tämä on ihan hullua ja ajatukset ihan sekaisin.. Miten voisin olla raskaana ku menkkoja ja ovulaatio ei tietääkseni ole tässä ollut.. Mutta ilmoittelen miten tässä käy... :)
 

Yhteistyössä