Clomittarien plussaketju (lapsettomuushoidoista plussanneet)

Heeeii mammat!

Kiitos Luna kysymästä, 4d oli aika jännä kokemus! Oli tosi ihana nähdä taas pikkuinen ja hassua, kun näki tarkasti mm., että millainen nenä pienellä on jne. Suosittelen lämpimästi kaikille, vaikka kirpaiseekin hiukan lompakkoa!

Neuvolassakin meni hyvin ja neuvolatäti vahvisti sen mitä oon aatellukkin, eli mun maha on ihan käyrien alarajoilla. Tosi pieni siis! mikä on tosi hyvä juttu! Mahan saa vielä täysin piiloon vaatetuksella, jos haluan. Hassua, että saatiin jo lipuke, millä voi hakea äitiyspakkausta.. Aateltiin kuitenkin tilata se vasta syksymmällä..

Potkuista.. Toivottavasti luna tunnet pian potkut! Tai toisaalta.. Koen olevani jotenkin tosi "huono tulevä äiti", koska en tykkää potkuista ollenkaan.. On ihana tuntea, että vauvalla on kaikki hyvin ja on eloisa, mutta toisaalta potkut tuntuu välillä tosi epämukavilta, koska niitä tulee PALJON.. Loppuraskauden potkuja odottaessa, heeeh..

Käytiin miehen kanssa ensimmäistä kertaa vähän kattelemassa vaunuja vaikka ei tietenkään osteta niitä ennenkuin vauvan syntymän tienoilla.. Noh, silmiin pisti heti ne kaikkein kalleimmat vaunut ja mieskin oli ihan mukana, eli Bugaboot sitten meille lokakuussa, kiitos! :)

Voih teitä, joilla vuoto pelottelee! Toivottavasti kuitenkin ihan harmitonta edelleen!

Tikkerituulla h-hetki lähenee, täällä odotellaan jo kovasti ihania uutisia! Paljon tsemppiä loppuviikoille ja toivottavasti vauva oleskelee masussa vielä sen muutaman vkon!

Hydra, ihana kuulla susta ja ihanaa kesää myös sulle! Toivottavasti tulet pian tänne meidän kaveriksi! Täällä toivotaan kovasti, että teilläkin pian tärppää! :heart:

muoks: Ainii, seuraava neuvola on 30.7, muuta kummempaa ei taida sitä ennen olla..

Ihanaa kesäkuuta kaikille!

titiuu+potkivaprinsessa (22+4)
 
Viimeksi muokattu:
titiuu kyllä mäkin oon aatellut josko siihen 4D ultraan menis, kun sitä kivempi mitä enemmän pikkuista näkisi:) Hintakaan ei tunnu niin pahalta kun vertaa siihen aikaan verrattuna kun joka kuu meni hoitoihin rahaa:/

miss_piggy ja Hempukkainen toivottavasti vuotoja ei oo enää näkyny!

Mä oon huomannu että mua on päivä päivältä alkanu jännittään rakenneultra enemmän ja enemmän:/
Se on 1.7 eli ei enää kuin pari viikkoa. Ootan sitä samalla suurella odotuksella että pelokkaana. Ihanaa nähdä pikkuinen mutta sit mielessä vilkkuu "entä jos":(
Töissä on tarkoitus kertoa tärkeille asiakkaille ensi viikon keskiviikkona mun raskaudesta. Jotenkin sekin pelottaa että entä jos kerrotaan ja sit rakenneultrassa tuleekin huonoja uutisia:( (Ihanku se yhtään vähentäs tuskaa jos jollekin ei ois viä kerrottu). Aika pitkään on mennyt etten oo pelänny yhtään ja on ollu semmonen olo että kyllä kaikki menee hyvin.
En tiiä johtuuko tää pieneks osaks siitä että paino ei oo oikein noussu, eikä maha selkeesti viä pompsahtanu eikä liikkeet tunnu. Syke kyllä kuuluu dopplerilla. Toisaalta ei tää pelko vain noista johdu, koska mietin liikaa yleisestikin ja asiat voi olla huonosti vaikka kaikki menis juuri niinkuin olettaa.

Sori tää avautuminen:/

luna 17+5
 
Voi Luna, kumpa pelkosi jo helpottaisi. Toisaalta ymmärrän ja varmaan me kaikki ymmärretään sun tunteesi. Luulen, että nyt kun minäki pahimmasta km-pelosta olen päässyt, mielessäni pyörii kokoajan ne testit... Siis seulat. Kävin antamassa verikokeet ja nyt pelottaa... Aivan kamalasti. Yritin miehellekin puhua, mutta hän ei halua puhua. Kuulema kannattaa ajatella vasta JOS jotain olisi.
Fiksuahan se olisi, mutta mitäs omille ajatuksilleen voi. Huoh.
No, nyt tämä siirtyi minunki avautumiseen.
Tulisipa pian 27. Päivä ja ultra-aika.

Luulenpa, että teillä Luna on kaikki hyvin ja kunnossa! <3
 
Neppu joo ois mahtavaa kun vois vaan päättää ettei ajattele turhia ja ei miettis asioita ennakkoon liikaa!:) Eiköhän me molemmat toivottavasti saada iloisia uutisia:)
Kiitos sanoistas:)
Meillä onkin sit molemmilla viikon sisään ultrat, jännää:)
 
Huoh, söin tänään italialaista salamia. Ostettiin sitä kauppahallista. Nyt sit menin googlettelemaan ja siitä sanotaan aika paljon että ehdoton ei ja saattaa sisältää raakaa lihaa. Oon koittanu olla tarkka noitten ruokien kans mitkä on ehdoton nou nou, mutta sit maalaisjärkeekin oon koittanu käyttää kaikkien ylimääräisten suositusten kans.
Mutta tota en nyt yhtään aatellu kun herkuteltiin tänään miehen kans.
Nyt sit tuli pelko että mitenhän pahasti mokasin (listeria, toksoplasma). Pitänee kysyä torstaina neuvolassa.
Tuntuu ettei kaikkea voi tajuta/muistaa, vaikka pitäisi :/
 
miss_piggy
Täällä ei sitä vuotoa tulllu ku sen yhden kerran silloin pyyhkäistessä. Käytiin Tukholmassa tosiaan tässä parin päivän reissu, eikä ollu minkäänlaista matkapahoinvointia r-pahoinvoinnista puhumattakaan. Jaksoin ihan hyvin vaikka käveltiin tosi paljon. Mun väsymyskin on jotenki menny ohi, ja ainut oire on edelleen vain se, että rinnat on ihan minimaalisesti arat. Tosin seki oire tuntuu olevan menossa ohi...Joten tottakai tässä pelkää että onko tääki nyt menny sitte kesken vai voiko raskaus olla täysin oireeton näin alussa.
Ebaysta tilatut digitestit ei oo vielä tullu, niin ei voi tikutella, onko viikot lisääntyny.

Sain sitte tukholmasta tuliaisiks flunssan, vissiin palellutin itteni, ku välillä paistoi ja välillä oli pilvistä mutta tuuli kovasti. Kiva... Huomenna olis sitte se eka neuvolaki. Harmi ku niillä ei oo ultralaitetta, niin ois saanu varmistuksen että onko kaikki kunnossa..

6+2
 
miss_piggy toivottavasti oot vain niin onnekas ettei pahoja oloja ole:) Tai voi ne olla tulossakin, ei mullakaan ekoilla viikoilla ollu viä niin paha olo. Ja sittenkin kun oli niin ne sai vältettyä jos söi paljon välipaloja (paitsi joinain päivinä kyllä mikään ei auttanu).
Ja joo ois kyllä kiva että kaikissa neuvoloissa ois ultra!

luna 18+0 *poks*
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Ei mun eilinen viesti ollutkaan tullut perille. Höh.

Ihanaa Tikkerituu, kun kohta saadaan eka vauva! <3

Luna: En usko, että mitään kamalaa on sattunut. Mäkin olen panikoinut noiden ruokien kanssa (anoppi jopa ärsyyntyi, kun kerroin etten voi syödä tuota ja tuota ja olen kuulema nipo?) Olen vahingossa syönyt korvasieniä, katkarapuja ja ulkomaisia mansikoita. Onneksi mitään oireita ei ole tullut. Mutta kokoajan täytyy kyllä olla miettimässä mitä suuhunsa pistää...
Eikös salami ole vähän kuin metwursti? Voikohan metwurstia syödä?


Miss_piggy: Olis kyllä mahtavaa, jos neuvoloissa olisi ultramahdollisuus. Mä uskon myös, että siellä masussa on kaikki hyvin ja olet vaan (ainakin vielä) onnekkaana välttynyt pahoinvoinnilta. En mäkään ole vielä kertaakaan oksentanut, mutta ruoka ei meinaa mennä alas. (Kohta käy varmaan niinkuin Lunalle ja tuun kertomaan, että oksensin... :LOL:)

Täällä olis soitto huomenna neuvolaan. Mulle iskenyt joko ihottuma tai joku rokko. Keskivartalossa (ja vähän käsissä,jaloissa ja kaulassa) ihmeellisiä punaisia läiskiä ja näppyjä, joista osasta lähtee nahat. Yök.
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Neppu niinpä! Oon just koittanu etten ois hysteerinen mistään ylimääräisistä suosituksista mutta neuvolan suosituksia noudattasin. Mutta tuntuu että kaikkien ruokien sisältö ja valmistustapa pitäs tietää että vois olla ihan varma:)
En oo kenenkään kuullu sanovan että meetwurstia ei sais syödä, mutta sekin kai voi sisältää raakaa lihaa, voi kyllä riippua maastakin. Mutta aion kysyä noita torstaina neuvolassa. Mutta tuskin on vaarallista syödä meetwurstia, eiköhän siitä muuten kaikki puhuis enemmän. Ja joo tuntuu että jotain varmasti on suuhunsa pistänyt mitä ei ois saanu, kun ei kaikkea voi muistaa. On se kuitenkin eri asia että ees yrittää:)

Ja mä päivittelen etusivulle noita tulevia tapahtumia, eli ilmotelkaa vaan tolleen punasella kun päivitettävää

Niin joo ja olin sit vähän etuillu vihanneksissa:D Eli olin hypännyt kokonaan sipulin yli:D Eli viime viikolla oli sipuli ja vasta nyt alko bataatti:)

luna ja bataatti 18+0
 
Viimeksi muokattu:
Siis eikö katkarapuja ja ulkomaisia mansikoita saa syödä?! Oon syöny kul pakastekatkiksia enkä muista lukeneeni ettei sais. Myös Virolaisia mansikoita oon syönyt, kun musta ulkomaisiin pakastemarjoihin (tarkemmin vielä vadelmiin) liittyi ainoastaan se että pitäisi kiehauttaa ennen syöntiä. Huomasin myös polttareissa viikonloppuna kun tapasin kolmatta ja toista odottavia mammoja, että hyvin maistui kaikki mitä pöydässä oli mukaan lukien leipäjuustot ym. Uskon että maalaisjärjellä pärjää, ite en oo vielä onneks ressiä noista saanut :)

Pari tippaa verta tänää taas pöntössä, no ei mitään uutta. Syke kuuluu edelleen Dopplerilla ja välillä tuntuu repivän kohtua niin et venyis. Ootan liikkeitä hulluna! Tänään mies silitti mun kumpua, kun ekaa kertaa pallo kuulema kiinnitti hänen huomion :D

Ihanaa kun on nelipäiväinen viikko, juhannuksena mökille ja pääasiassa ruoka (mulla...). Sit onkin kiva mennä alkuviikosta neuvolaan punnittavaksi.

Hempukkainen 16+5 (tai enemmän)
 
miss_piggy
Mitä ne nyt oli mitä ei sais syödä? Eikö ainaki joku graavattu lohi, että pitäis olla kypsää? Ja esim. homejuusto? Mutta mitä jos sitä homejuustoa on vaikka pitsan päällä että se on lämmitetty?

Neuvola meni ihan ok, ja hyvä uutinen on, että pääsen jo ensi viikolla varhaisultraan julkiselle! Hoitaja sanoi että mut pitää ultrata, että nähdään onko kaikki kunnossa, ku on se keskenmeno taustalla ja tää alkoi nyt clomeilla ilman seurantaultraa :)
Muutenki sitte ilmeisesti jatkossa ultraillaan vähän normaalia useammin, tai näin ainakin ymmärsin, että alussa parin viikon välein :D
Sai perua sen kalliin yksityisen lääkärin ku pääseeki nyt julkiselle.
 
miss_piggy hieno juttu että ultrat onnistuu noin! Ilmottele tänne päiviä jos tahot ne etusivun listalle.

Katkaravuista en tiedä mitään (en tykkää:) ) mutta kai niitä kypsennettyinä voi syödä.
Raakaa kalaa ei saa syödä ja ei kai ulkomaisia marjoja sais syödä mutten tiiä missä raja menee:) Eli mitä eriä niissä virolaisissa on suomalaisiin verrattuna:)
Homejuustoja saa syödä just esim. pitsan päällä kun kypsennetty.
Raakaa lihaa ei sais syödä ja se kai vähän karsii noita joitain salami ym tuotteita.
Mutta huonoa tuuriahan se on jos koittaa noissa olla suht tarkkana ja sit jotain vahingossa syökin semmosta mistä sit pöpöt tarttuu.

Oon lähdössä italiaan kesälomalla niin varmaan neuvolasta tarkistettava uskaltaako siellä syödä muuta kuin kypsennettyä:)
Hyvä hetki mennä italiaan kun ei tiiä saako syödä salamia ym, irtojäätelöä, juustoja eikä ainakaan juoda viiniä:D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Noista ruoka-aineista meillä saatiin neuvolasta hirmu lista mitä ei saa syödä, itse en ihan 100% ole sen mukaan mennyt kylläkään mutta pääosin. Home- ym. pehmeät juustot on kiellettyjen listalla paitsi esim. pitsan päällä kunnolla kuumennettuna, samoin graavi- ja kylmäsavukala. Korvasienet, maksa, ulkomaiset marjat (kuumentamatta), hauki, pastöroimaton maito ja siitä valmistetut tuotteet, raaka liha (metukka on periaatteessa raakaa lihaa eli kylmäsavustettua, olen kyllä syönyt mutta ainoastaan suomalaista...), pellavansiemenet ja merilevävalmisteet ovat"kiellettyjen listalla". Katkaravuista ei mun saamassa listassa puhuta mitään.

Hienoa miss_piggy että ultrailevat niin saat varmistusta että kaikki on kunnossa.

Multa voi ottaa tuolta listasta tyhjäksi seuraavat tapahtumat -kohdan kun mulla on vaan nuo rutiinineuvolat 1 x vko kunnes h-hetki koittaa.

Tikkerituu 37+2
 
Ihana ruoka-ainekeskustelu.
Oon ajatellut katkaravut raaoiksi kaloiksi tai meren eläviksi, siksi niitä olen vältellyt. :D Pitäisköhän tuo metukan syönti lopettaa... Mut onko muut leikkeleet sitten kypsiä?
Onko teillä tietoa sillistä, saako syödä? (himottais)

Me kun käytiin vuosi sitten Italiassa ni en tainnut muuta syödäkään kun juustoja, pizzoja ja viiniä! Toiv. .Luna keksit jotain herkkuja sieltä! :) Koska lähdette?
 
Mulla se marjojen ulkomaalaisuuden raja on muualla kuin Suomessa tai Ruotsissa kasvatetut. Ero on se, että ulkomaalaisia marjoja esim. kastellaan p*skavedellä ja käsittelyprosessit eivät ole puhtaita. Ulkolaiset pakastevadelmathat ovat tästä syystä aivan klassinen esim. noroviruksen tartuntalähde. Eli en syö niitä kyllä silloinkaan kun en ole raskaana :LOL:

Katkarapuja olen syönyt ihan huoletta raakanakin eikä niitä mainita ainakaan yleensä riskielintarvikkeiden listalla. Kalan kohdalla riskiä merkittävästi lisää vakuumipakkaus joka suosii esim. listerian lisääntymistä kalatuotteissa.

Mutta yksiselitteisiä nuo suositukset eivät ole, periaatteessa noista saa tiukalla tulkinnalla tosi vaikean ja rajoitetun ruokavalion, löyhemmästi tulkittuna voi joitakin poikkeuksia lukuunottamatta syödä melkein mitä vaan...
 
Neppu silliä oon syöny surutta :D en oo lukenu et ois kiellettyä. Samoin mätitahnaa saa syödä mut mätiä ei. Leikkeleitä ja metukkaa oon syöny, samoin ulkomaisia pakastemarjoja oon laittanu keväällä kääretortun täytteeks (keitin ensin).

Luna Me oltiin Roomassa just ku olin plussannu! Viinit jätin juomatta mut esim
Pizzassa vedin parmankinkkua huoletta. Vasta Suomessa tajusin et ei ois saanu, lääkäri lähinnä naureskeli kun "hysterisoin" asiasta...

Juhannusmenu koostuu uusista perunoista, sillistä, Viola-täytteisistä pekoniin käärityistä sienistä, lihavartaista ym. Slurps! Lisäks oon varannu itelleni alkoholitonta valkkaria, Rekorderligin mansikka-lime siideriä ja limua. Ja sipsiä, karkkia ja muutinpohkalettutarpeet. Ai miten nii ruoka mielessä? ;) Täytyy sitä jostain saada nauttia kun kuplajuomat jää tänä vuonna!

Hempukkainen 16+6
 
Hempukkainen ei ois pitäny lukee teidän juhannusruokia nälkäsenä!!! :D
Tekis sikana mieli muurinpohjalettuja, hillon ja kermavaahdon kans.
Ja uusia perunoita oon himoinnu kans ja ollaankin ostettu niitä jo monta kertaa:) Kohta jo takapihan perunatkin valmiita herkuteltaviks:)

Natureon alkoholiton valkkari on muuten ihan hyvää! Oon sitä parina kesäiltana juonu kun ollu ystäviä kylässä. Ja golden capin alkoholiton omenasiideri ihan ok, aika omenamehun makusta, yleensä vaan tykkään kuivista siidukoista niin mm. fizzin kuivaa omenaa on välillä ikävä:)

Voi vitsi, pitääkin oikein alkaa miettimään juhannuksen ruokia ja juomia:)

Tikkerituu joo varmasti hyvä kun kuuntelee tervettä järkeä noissa, itekin varmasti liikaa hysterisoin välillä kun en haluis mitään vaaraa pienelle aiheuttaa, mutta en silti miettiä joka suupalaa.

Neppu heinäkuun ekalla viikolla lähdetään Italiaan, viikoksi:) Pitsalla ainakin voin herkutella ja pitää varmistaa viä jäätelöt, irtojäätelöstä en tiedä mutta ehkä pakattuja voi syödä niitäkin:) Pitää mennä sit jonain kesänä uudestaan silleen että siä voi nauttia muistakin herkuista, sekä viineistä:)
Voi tulla vähän kade olo kun mies herkuttelee mielinmäärin mutta toisaalta se ei ole vielä koskaan käynyt Italiassa niin saakin herkutella:)

Ei oo enää kauaa kesälomaan, ihanaa:)
 
Kiva ku nää kännyviestit ei tuu perille. No, uusi yritys.

Sain tänään lisäpelättävää. Kävin näppylä-paukama-ihottuman takia lääkärissä. Epäilee parvovirusta, jota ei kuulema ole hyvä sairastaa raskaana. Aiheuttaa sikiölle jotain ja aiheuttaa myös keskenmenoja. Saan taas toivoa, toivoa ja toivoa että kaikki olisi hyvin. Ens keskiviikkoon asti joudun tulosta odottamaan... Pitäkää peukkuja, että tämä olis vain jotain harmitonta ihottumaa.

Mitähän vielä...
Pelottaa, harmittaa... niin ja kutittaa. Murr.
 
Neppu voi ei! Mistä parvovirus tulee? Toivottavasti se ei oo sitä vaan jotain vaaratonta. Hyvä kun se nähtiin nyt niin varmasti sitä parempi mitä aiemmin todettiin ja hoito voidaan aloittaa, mutta toivottavasti tosiaan jotain mitä ei tarvii murehtia:/ Tarkotikko ens keskiviikolla viikon päästä keskiviikkoo? Vai huomista? Toivottavasti ei viikkoa tarviis jännittää:/ Pidän peukkuja että kaikki ois hyvin!!!
 
Kiitos Luna! Ihanaa, että olet olemassa. Luotan nyt kovasti siihen, että lääkäri arvioi väärin. Se on siis (en tiedä miks kirjoitin virus) rokko, jota yleensä on lapsilla. Mutta esiintyy myös siis aikuisilla. Siis tiedon saan vasta ensi viikon keskiviikkona. Ärsyttävän pitkä aika.

Mutta tänään tuli 11 0!
 
miss_piggy
Rokoista puheen ollen, mulla on ollu pienenä sekä vesirokko että tuhkarokko tms... Miehestä en oo varma onko ollu, enkä tiedä miehen tytöstäkään. Sanoinki miehelle, että jos se tulee vanhempana niin sitte se on kivuliaampi ja hankalampi hoitaa ku on kaikki paikat rakoilla.

Täällä kamala flunssa alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Väsymys on silti aivan kamala, mutta johtuu nyt tästä lenssusta. Mitään r-oloja täällä nyt sen kummemmin ei oo edelleenkään vaikka kuinka koittaisin hakemalla hakea :D Jännittää kyllä se maanantain ultra että mitä siellä selviää.

Tänään 6+5
 
Hauskaa juhannusta kamut!

Mulla oli tänään neuvola, kaikki oli hyvin!
hemoglobiini pikkusen laskenu(130->123) mutta se kuulemma normaalia.
verenpaineet 110/65 ja painookin oli tullu 1kg lisää, vaikka oman puntarin mukaan
olin huolissani ettei ois yhtään noussu. Sydänäänet kuulu hyvin, eka tiheemmin
kun tyyppi liiku, mutta kun rauhottu niin jotain 130.
Huojentava uutinen oli se että kohtukin oli kuulemma kasvanu viikkojen mukaisesti:)
Seuraavaks pitäs täytellä netissä esitietolomake sairaalaa varten! Ja ens neuvolassa puhutaan jo
kelajuttuja! Hurjaa!
 

Yhteistyössä