Data, tai muut käyttikistä tietävät !!!!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Miten ammatti ja työpaikka liittyy siihen, että sä olet niin laiska ettet viitti tehdä/opetella pärjäämään itsenäisesti?

Sun älykyys....:LOL: Et edes itse tiedä mistä tässä puhutaan.
Mitä järkeä minun on tehdä homma X jos kaveri tekee sen paremmin ja mielellään ja hän on siinä vieressä?
Voi rakas kun tästä maailmasta aika monilta loppuisi leipätyöt jos asenne olisi, että kaikki pitää tehdä itsenäisesti ja järkeä ei saa käyttää.
 
meni ohi
No voi hyvää päivää sinun älykkyys kyllä loistaa jälleen :D :D Menetkö sinä töissäkin viemään siivojan tai jonkun toisen työt, koska sun pitää päästä näyttämään koko maailmalle et susta on tekemään kaikki? Käy sääliksi perheesi ja työyhteisösi. :/
Mistä sä oikein puhut?

Eli väänetään sulle ny rautalangasta tämä tilanne: sinusta on naisellista jos ei osaa/eikä jaksa opetella niitä "miesten" hommia. Monen muun mielestä ei ole "miesten" hommia vaan ne ovat ihan perusasioita joita kaikkien tulisi osata. Koita ny pysyy aiheessa vaikka et mitää mistää tajuakaa.
 
Mitä järkeä minun on tehdä homma X jos kaveri tekee sen paremmin ja mielellään ja hän on siinä vieressä?
Voi rakas kun tästä maailmasta aika monilta loppuisi leipätyöt jos asenne olisi, että kaikki pitää tehdä itsenäisesti ja järkeä ei saa käyttää.
Mistä noi työpaikat tähän väännät? Ei sun tekstissä ole mitään järkeä.
Eihän kukaan voi kaikkea osata, mutta tässä nyt puhutiin ihan näistä kodin perusaskareista joita kaikkien tulisi osata, ei tässä mistä aivokirurgiasta puhuta.
 
kerrros
HG:n ajatuksenjuoksu on jotain mihin en ole aikaisemmin törmännyt ja toivottavasti en törmääkään. Ymmärrätkö kaiken tahaleen väärin vai oletko oikeesti noin tyhmä?
 
"Miu"
Mitä enemmän mä luen noita HG:n (ja mies1:n) juttuja niin sitä enemmän mä ihmettelen voiko oikeesti olla tollasia ihmisiä.. Oon edelleen sitä mieltä että noi on provoja, ei kukaan voi olla noin naiivi.

Ei tietokonejutut tai muut tekniset jutut ole mitenkään miesten juttuja pelkästään. Itsekin opiskellu tekniikan alalla (vaikka olen nainen, huii!) ja aina kiinnostunu tietokoneista ym vaikka mikään nörtti en olekkaan. Musta tietokonejutut ja muutkin arkipäivän tekniset jutut on semmosia mitkä kaikkien pitäs tietää. Fyysisesti raskaat hommat jätän kyllä hentona tyttönä miehelleni.
 
  • Tykkää
Reactions: LIEN ja Puuhippa
[QUOTE="Miu";29801860]Mitä enemmän mä luen noita HG:n (ja mies1:n) juttuja niin sitä enemmän mä ihmettelen voiko oikeesti olla tollasia ihmisiä.. Oon edelleen sitä mieltä että noi on provoja, ei kukaan voi olla noin naiivi.

Ei tietokonejutut tai muut tekniset jutut ole mitenkään miesten juttuja pelkästään. Itsekin opiskellu tekniikan alalla (vaikka olen nainen, huii!) ja aina kiinnostunu tietokoneista ym vaikka mikään nörtti en olekkaan. Musta tietokonejutut ja muutkin arkipäivän tekniset jutut on semmosia mitkä kaikkien pitäs tietää. Fyysisesti raskaat hommat jätän kyllä hentona tyttönä miehelleni.[/QUOTE]

Mä en kyl usko, että olisi ihan "oikea" ihminen kyseessä, ei täällä kellään muulla lukemisenymmärtäminen kuse noin pahasti.
 
Mistä noi työpaikat tähän väännät? Ei sun tekstissä ole mitään järkeä.
Eihän kukaan voi kaikkea osata, mutta tässä nyt puhutiin ihan näistä kodin perusaskareista joita kaikkien tulisi osata, ei tässä mistä aivokirurgiasta puhuta.
Työpaikalla sä hoidat ne jutut jotka sulle kuuluu ja jotka osaat riittävän hyvin. Et ala sooloilemaan ja kokeilemaan hommia jotka ei ole sun heiniä - tai ainakaan niin et saa tehdä.

Sama pätee onnelliseen perhe-elämään: Jokaisella on omat vahvuudet ja on reilua kaikkia kohtaan että antaa myös toisten tehdä eikä päällepäsmäröi. Puolisolla on omat juttunsa, sulla omat. :)
 
Työpaikalla sä hoidat ne jutut jotka sulle kuuluu ja jotka osaat riittävän hyvin. Et ala sooloilemaan ja kokeilemaan hommia jotka ei ole sun heiniä - tai ainakaan niin et saa tehdä.

Sama pätee onnelliseen perhe-elämään: Jokaisella on omat vahvuudet ja on reilua kaikkia kohtaan että antaa myös toisten tehdä eikä päällepäsmäröi. Puolisolla on omat juttunsa, sulla omat. :)
Toi on totta, mutta sulla ei ole omaa juttua missä loistaisit, ja työpaikalle pääseminenkin on toisinaan kiven alla...Kun toisel puolel persehikiää ja silleen. Kyl sul o rankkaa. Mut onneks oot hyvä omissa jutuissas mistä lista kaksoispisteen jälkeen :
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkeä Harmaa;29801910:
Toi on totta, mutta sulla ei ole omaa juttua missä loistaisit, ja työpaikalle pääseminenkin on toisinaan kiven alla...Kun toisel puolel persehikiää ja silleen. Kyl sul o rankkaa. Mut onneks oot hyvä omissa jutuissas mistä lista kaksoispisteen jälkeen :
No voih, kyllä Ilkeä Harmaata nyt jokin harmittaa.. :/ Mikä on noin huonosti? Kyllä se siitä:hug:
 
Työpaikalla sä hoidat ne jutut jotka sulle kuuluu ja jotka osaat riittävän hyvin. Et ala sooloilemaan ja kokeilemaan hommia jotka ei ole sun heiniä - tai ainakaan niin et saa tehdä.

Sama pätee onnelliseen perhe-elämään: Jokaisella on omat vahvuudet ja on reilua kaikkia kohtaan että antaa myös toisten tehdä eikä päällepäsmäröi. Puolisolla on omat juttunsa, sulla omat. :)

Töissä mä teen sitä mistä mulle maksetaan ja en vieläkään ymmärrä mistä sä tähän nää duuni jutut vedät, miten ne liittyy tähän? Eikä meillä töissä ole miesten ja naisten töitä vaan kaikkea pitää tehdä mitä se duuni vaatii, siksi mulle sitä palkkaa maksetaanki.

Kyllä meillä osaa kaikki tehdä kaikkea kotona, ei meillä mitää "omia" juttuja ole eikä kenenkään tarvitse päällepäsmäröidä. Ihme sepustuksia sulla.
 
No voih, kyllä Ilkeä Harmaata nyt jokin harmittaa.. :/ Mikä on noin huonosti? Kyllä se siitä:hug:
Tyhmät/piittaamattomat ihmiset saavat vereni kuohahtamaan, ja se miten kukaan voi olla noin kujalla, etten sanoisi jopa kujapäällikkönä kuin olet, on jotain mitä en soisi ihmiskunnan kokevan koska kuitenkin evoluutio opettanut meitä selviämään myös haastavissa oloissa. Sen sijaan jos tonnikalapurkin aukaisumekanismi on viallinen niin veikkaan että kuolet nälkään.
 
Töissä mä teen sitä mistä mulle maksetaan ja en vieläkään ymmärrä mistä sä tähän nää duuni jutut vedät, miten ne liittyy tähän? Eikä meillä töissä ole miesten ja naisten töitä vaan kaikkea pitää tehdä mitä se duuni vaatii, siksi mulle sitä palkkaa maksetaanki.

Kyllä meillä osaa kaikki tehdä kaikkea kotona, ei meillä mitää "omia" juttuja ole eikä kenenkään tarvitse päällepäsmäröidä. Ihme sepustuksia sulla.
Yritän havainnollistaa sulle, ettei se ole edes ihanne että ihmiset tekisivät kaikkea hyödyntämättä toistensa vahvuuksia. Jos sulla on järkeä päässä niin ymmärrät, että ihmisillä on luontaisia kykyjä, mielenkiinnon kohteita ja töitä kannattaa organisoida. Ja siis sama pätee KOTItöihin. Eli ollaan edelleen asiassa.
 
"hupsu"
Yritän havainnollistaa sulle, ettei se ole edes ihanne että ihmiset tekisivät kaikkea hyödyntämättä toistensa vahvuuksia. Jos sulla on järkeä päässä niin ymmärrät, että ihmisillä on luontaisia kykyjä, mielenkiinnon kohteita ja töitä kannattaa organisoida. Ja siis sama pätee KOTItöihin. Eli ollaan edelleen asiassa.
Minun työpaikallani tehdään tasan yhtä asiaa, jokainen meistä tekee samaa tehtävää, niin miehet kuin naisetkin. Jokaisen pitää pystyä tekemään sama asia samalla tavalla, niin ettei tapahdu virheitä, eikä ole kovin montaa tapaa tehdä niitä tehtäviä. On muutama oikea tapa, kaikki muut ovat vääriä. Ei siinä sukupuolella ole mitään merkitystä.
 
"poikia3"
Työpaikalla sä hoidat ne jutut jotka sulle kuuluu ja jotka osaat riittävän hyvin. Et ala sooloilemaan ja kokeilemaan hommia jotka ei ole sun heiniä - tai ainakaan niin et saa tehdä.

Sama pätee onnelliseen perhe-elämään: Jokaisella on omat vahvuudet ja on reilua kaikkia kohtaan että antaa myös toisten tehdä eikä päällepäsmäröi. Puolisolla on omat juttunsa, sulla omat. :)
Juurikin näin. Mutta sukupuolella ei ole mitään merkitystä siinä, missä kukakin on hyvä. On myös asioita, joissa kumpikaan ei ole hyvä tsi joista kumpikaan ei tykkää ja toinen saattaa tehdä niitä siksi, että rakastaa toista. Ja toinen tekee vuorostaan sitten jotain muuta.
 
  • Tykkää
Reactions: Happygirl-91
Vieruus
Yritän havainnollistaa sulle, ettei se ole edes ihanne että ihmiset tekisivät kaikkea hyödyntämättä toistensa vahvuuksia. Jos sulla on järkeä päässä niin ymmärrät, että ihmisillä on luontaisia kykyjä, mielenkiinnon kohteita ja töitä kannattaa organisoida. Ja siis sama pätee KOTItöihin. Eli ollaan edelleen asiassa.
Mutta siis. Jos sulla on kaksi ystävää mies ja nainen joista molemmat ymmärtää tekniikan päälle niin kysytkö apua mieheltä siksi koska se on mies? Minä ymmärrän meillä miestä paremmin teknisiä asioita ihan luonnostaa (olen siis mielestäsi miesmäinen). Pitäiskö mun sit kuitenkin jättää sille ne hommat vain siksi koska se on mies?

Ja sit tärkeä kysymys. Ethän toitota noita sun 50-luvun mielipiteitä niille lapsille joita hoidat? Tulis enemmän niitä naisinsinöörejäkin.
 
[QUOTE="hupsu";29801972]Minun työpaikallani tehdään tasan yhtä asiaa, jokainen meistä tekee samaa tehtävää, niin miehet kuin naisetkin. Jokaisen pitää pystyä tekemään sama asia samalla tavalla, niin ettei tapahdu virheitä, eikä ole kovin montaa tapaa tehdä niitä tehtäviä. On muutama oikea tapa, kaikki muut ovat vääriä. Ei siinä sukupuolella ole mitään merkitystä.[/QUOTE]

Ei tietenkään työelämässä sukupuolella ole väliä, mutta jokaisessa yhteisössä hyödynnetään vahvuuksia. Kotona hyödynnetään miten pariskunta parhaaksi katsoo.
 
Mutta siis. Jos sulla on kaksi ystävää mies ja nainen joista molemmat ymmärtää tekniikan päälle niin kysytkö apua mieheltä siksi koska se on mies? Minä ymmärrän meillä miestä paremmin teknisiä asioita ihan luonnostaa (olen siis mielestäsi miesmäinen). Pitäiskö mun sit kuitenkin jättää sille ne hommat vain siksi koska se on mies?

Ja sit tärkeä kysymys. Ethän toitota noita sun 50-luvun mielipiteitä niille lapsille joita hoidat? Tulis enemmän niitä naisinsinöörejäkin.
kysyn silloin mielihyvin sitä naista, ihan kumpi vain käy. Ei ole siis väliä muuten kuin, että useimmiten miehet hoitavat näppärämmin ns. "miesten työt" mutta upeaa, että on paljon naisia jotka ovat kiinnostuneita niistä myös ja ovat taitavia niissä! Erilaisuus on parhautta.
 
Yritän havainnollistaa sulle, ettei se ole edes ihanne että ihmiset tekisivät kaikkea hyödyntämättä toistensa vahvuuksia. Jos sulla on järkeä päässä niin ymmärrät, että ihmisillä on luontaisia kykyjä, mielenkiinnon kohteita ja töitä kannattaa organisoida. Ja siis sama pätee KOTItöihin. Eli ollaan edelleen asiassa.
KÄYTTÖjärjestelmästä lähti, ja sulla ei ole kykyjä mihinkään.
 
Yritän havainnollistaa sulle, ettei se ole edes ihanne että ihmiset tekisivät kaikkea hyödyntämättä toistensa vahvuuksia. Jos sulla on järkeä päässä niin ymmärrät, että ihmisillä on luontaisia kykyjä, mielenkiinnon kohteita ja töitä kannattaa organisoida. Ja siis sama pätee KOTItöihin. Eli ollaan edelleen asiassa.
Ei, sä sanoit, että on miesten jutut ja on naisten jutut. Ja nyt puhut ihmisistä ihan yleensäkki, eli ei olla aiheessa.
 

Yhteistyössä