Data, tai muut käyttikistä tietävät !!!!

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="poikia3";29801773]Ei se äly nyt sielläkään päässä loista.

On ihan eri asia valita ammattinsa avoimin silmin ja ilman sukupuolirooleihin sidottuja ennakkoluuloja kuin heittäytyä typäräksi ja esittää että pitää tehdä muidenkin työt. Jokainen voi tehdä asioita joissa on hyvä, on sitten mies tai nainen. Itse asiassa monilla työpaikoilla esim sihteerien määrä on vähentynyt, kun edellytetään, että joksinen tekee tietyt asiat itse.

Naisia ja miehiä on tietyissä ammateissa enemmän sen vuoksi, että nämä ammatit ovat perinteisesti olleet sen yhden sukupuolen ammatteja. Lisäksi ennakkoluulot, kuten sinullakin rajoittavat ihmisten ammatinvalintaa. Käsittämätöntä että tässä on miltei otettu takapakkia. Esim it-alalla naiset tienaavat miltei saman kuin miehet ja tällä alalla löytyy tehtäviä hyvin erilaisille ihmisille ja hyvin erilaisia taitoja tarvitaan.

Itse nautin työtovereideni suurta arvostusta osaamiseni vuoksi ja siitä huolimatta olen erittäin naisellinen nainen. Mun ei omassa ammatissanikaan tarvitse osata kaikkea, joku toinen on hyvä jossain muussa asiassa, mutta hän ei ole siinä hyvä sukupuolensa vuoksi vaan siksi, että on nähnyt vaivaa ja opetellut asian.[/QUOTE]

:flower:
 
Ei, sä sanoit, että on miesten jutut ja on naisten jutut. Ja nyt puhut ihmisistä ihan yleensäkki, eli ei olla aiheessa.
KÄYTTÖjärjestelmästä kotitöihin, ja ollaan aiheessa...Miten tuntuu että jos HG:llä sanottavaa ollaan aina aiheessa. In my humble opinion, olemme kaukana AP:n aiheesta mutta nyt vain joku (TM HG) on päättänyt että kotitöiden jakautuminen miehen ja naisen välillä sekä luontaiset roolit eli ihmisten kompetenssit ovat osa tuoreinta IOS:sia (MaC) tai winkkaria, tai mitä tahansa muuta käyttistä (Unix, Linux + lukuisat koodikäännökset)...Mut anyways aiheessa ollaan. Itse vannon työkäytössä vinkkariin, mutta palvelinympäristöissä liputtain Linuxin nimeen hallittavuuden puolesta, kuitenkin muistaen että jos haetaan absoluuttista vakautta ja muokattavuutta niin sitten ihan puhdas Unix tuottamaan haluttua lopputulemaa
 
iu
[QUOTE="mies1";29800920]Kyllä se on ihan normaalia että kaikki vähänkään monimutkaisempi, mekaanisempi tai muuten älykkyyttä vaativa sujuu miehiltä paljon paremmin. Naiset tekevät osansa sitten lastenhoidossa ja kodin ylläpitämisessä, ja siksi ikiaikaisen järjestyksen mukaan naisen tulisi elää perheessä miehen kanssa, joka sitten hoitaa nämä isommat ja vaativammat askareet naisen puolesta tämän voidessa keskittyä sitten niihin töihinsä, jotka osaa. Happygirl ymmärtää tämän järjestyksen eikä edes yritä olla näitä mukamas fiksuja, vahvoja ja omillaan pärjääviä naisia, jotka ovat makuuni melko groteskeja. Naisen kuuluu olla naisellinen ja turvautua miehen apuun.[/QUOTE]
Nyt kyllä m1:n ote lipsuu pahasti tai sit tää on jonkun copycatin tuotos. Ihan liian selkeä provo, jotta kukaan tarttuis. Skarppaa! (Hienovaraisemmalla otteella tästä olis lähtenyt kevyesti tään illan 30 sivun räyhäkkä. :) )
 
  • Tykkää
Reactions: Mythago
"hmm"
Nyt kyllä m1:n ote lipsuu pahasti tai sit tää on jonkun copycatin tuotos. Ihan liian selkeä provo, jotta kukaan tarttuis. Skarppaa! (Hienovaraisemmalla otteella tästä olis lähtenyt kevyesti tään illan 30 sivun räyhäkkä. :) )
sanoisin että ongelma oli enemmänkin liian vähän liioittelua, vaikuttaa vain jonkun tekemältä mies1:n parodialta, mutta alkuperäisen hahmon ollessa jo itsessään niin typerä niin ihmisille tuotti vaikeuksia erottaa parodia parodioitavasta...
 
Ei, sä sanoit, että on miesten jutut ja on naisten jutut. Ja nyt puhut ihmisistä ihan yleensäkki, eli ei olla aiheessa.
Niin on ns. perinteiset vahvuusalueet, jotka pätee edelleenkin. Miehiä yleensä kiinnostaa tekniikka, autot/moottoripyörät kun naisia taas harvemmin. Sitten on paljon asioista joissa naiset ovat keskimäärin intohimoisempia ja parempia.
 
iu
Naisellisuus=tyhjäpäisyys? Kas kummaa kun minäkin opiskelen yliopistossa ja teen keikkatyötä jatkuvalla syötöllä, että ehkä tuo ei nyt ihan pidä paikkaansa. :) Ei mun ole vielä tähän päivään mennessä tarvinnut osata ns. miesten hommia tehdä, enkä todennäköisesti opettelekaan niitä.
Aika kryptinen viesti, mitä ihmettä mahdat haluta sanoa? Saako tämmöinen naisellinen tyhjäpäinen blondi rautalankaversion? :)

PS: Kuinkas opinnot etenevät, kärsiikö kysyä? :xmas:
 
Aika kryptinen viesti, mitä ihmettä mahdat haluta sanoa? Saako tämmöinen naisellinen tyhjäpäinen blondi rautalankaversion? :)

PS: Kuinkas opinnot etenevät, kärsiikö kysyä? :xmas:
No mut säkin saat miehet tekemään oikein mielellään ne miehekkäät hommat -eikö vain?;) Hehän nauttii siitä!

Mulla on nyt lääkärin aika ens viikolla ja todennäköisesti jään sairauslomalle.
 
iu
No mut säkin saat miehet tekemään oikein mielellään ne miehekkäät hommat -eikö vain?;) Hehän nauttii siitä!

Mulla on nyt lääkärin aika ens viikolla ja todennäköisesti jään sairauslomalle.
Saan ja nauttii, mutta ei se tarkoita,etten mä osais tehdä niitä vähintään yhtä hyvin kuin hän. ;) Varaudu säkin kulta pieni siihen, ettei niitä ritareita valkeilla ratsuillaan ehkä jonain päivänä olekaan oven takana jonoksi asti. :)

Jäät saikulle töistä vai opinnoista vai molemmista? Ootko isostikin kipee? :(
 
Saan ja nauttii, mutta ei se tarkoita,etten mä osais tehdä niitä vähintään yhtä hyvin kuin hän. ;) Varaudu säkin kulta pieni siihen, ettei niitä ritareita valkeilla ratsuillaan ehkä jonain päivänä olekaan oven takana jonoksi asti. :)

Jäät saikulle töistä vai opinnoista vai molemmista? Ootko isostikin kipee? :(
Sehän cool jos osaat ja erityisesti jos kiinnostusta riittää! Mä olen aivan poropeukalo mitä tulee tekniikkaan ja on ihan kaikkien etu että miekkoset hoitaa ne ;D

Molemmista, on liikaa paineita ja töitä ollut enkä osaa sanoa ei kiitos, vaikka just nyt tarviin toipumisaikaa kaikesta p*skasta jota on tapahtunut että joskus pääsis elämässä eteenpäin.
 
iu
Sehän cool jos osaat ja erityisesti jos kiinnostusta riittää! Mä olen aivan poropeukalo mitä tulee tekniikkaan ja on ihan kaikkien etu että miekkoset hoitaa ne ;D

Molemmista, on liikaa paineita ja töitä ollut enkä osaa sanoa ei kiitos, vaikka just nyt tarviin toipumisaikaa kaikesta p*skasta jota on tapahtunut että joskus pääsis elämässä eteenpäin.
Mä osaan mitä vaan, ja jos en jotain osaa, opettelen. :) Helpottaa kummasti oloa, kun tietää, että pärjää vaikka mikä tulis. Suosittelen sullekin, kunhan nyt ensin saat ittes ja elämäs johonkin kuosiin.

Älä liikaa laita niitä opintoja hyllylle kuitenkaan (ainakaan töiden kustannuksella), sillä niillä on taipumus pitkittyessään mutkistua. Usko mua, mulla on (siitäkin! :D ) kokemusta.
 
Mä osaan mitä vaan, ja jos en jotain osaa, opettelen. :) Helpottaa kummasti oloa, kun tietää, että pärjää vaikka mikä tulis. Suosittelen sullekin, kunhan nyt ensin saat ittes ja elämäs johonkin kuosiin.

Älä liikaa laita niitä opintoja hyllylle kuitenkaan (ainakaan töiden kustannuksella), sillä niillä on taipumus pitkittyessään mutkistua. Usko mua, mulla on (siitäkin! :D ) kokemusta.
Tuolla asenteella pääsee varmasti pitkälle =) Jos/kun et osaa, ota selvää ja opettele! Se voi olla todella leimaavaa jos lätkäistään leima "kielipää" "ei-matikkapäätä" Vaikka ne ehkä parisuhteessa helpottaakin ;)

Juu, ei nuo rästiopinnot helpota ollenkaan elämää :/
 
vierasa
Työpaikalla sä hoidat ne jutut jotka sulle kuuluu ja jotka osaat riittävän hyvin. Et ala sooloilemaan ja kokeilemaan hommia jotka ei ole sun heiniä - tai ainakaan niin et saa tehdä.

Sama pätee onnelliseen perhe-elämään: Jokaisella on omat vahvuudet ja on reilua kaikkia kohtaan että antaa myös toisten tehdä eikä päällepäsmäröi. Puolisolla on omat juttunsa, sulla omat. :)
Juuri näin. MUTTA ne jutut, jotka on niitä sinun omia juttuja eivät määräydy sukupuolen vaan persoonan mukaan. Niin työpaikalla kuin kotona.
 

Yhteistyössä