diabetes ja vauvakuume

Heis!

Ei diabetestä ole..mutta tuttavilta tiedän sen verran, että pitäs olla tarkka niitten piikitysten kans. Ettei passaa miten sattuu ja mitä sattuu annoksia laitella. Eli tarkasti ja huolellisesti. Suurin osa näin tekeekin, mutta ei ilmeisesti kaikki. Eli ainakin tällä tuttavalla on raskautumisessa ongelmia juuri sen tähden, että piikittelee itseään miten sattuu (+ylipaino). Tietysti voi muutakin olla, mutta ole ainakin tuossa tarkkana.

Toivottavasti tärppi käy diabeteksestä huolimatta :heart:
 
Hei yp!

Täällä kans diabeetikko :D Mulla vaikuttanut sillai, että hoitojen aloituksen aikaan piti lykätä hoitokiertoa monta kuukautta ennen kuin sain pitkäaikaissokerin oikealle tasolle (<7,5%, mielellään <7%). Se tympäsi älyttömästi ja kirosin mielessäni kaikkia niitä, jotka pääsee hoitoihin ns. helposti ilman tällaista ylimääräistä.. Mutta onhan se sille mahdolliselle raskaudelle ja vauvalle vaan parempi :)

Itse raskautumiseen ei pitäisi vaikuttaa, siis jos on pelkkä diabetes. Sitte jos on jotain muuta niin toki diabetes on usein hankaloittava tekijä... Ja onhan se niin, että jos on hoidoissa niin olis pakko koko ajan tsempata itteään, ettei sokerit nousis ja sitte taas se vaikuttais hoitojen aloittamiseen.. Noidankehä.
 
Vielä kun tuli mieleen..niin sitten kun on se vauveli massussa, niin sillon kans tarkkana pistosten kans. Olen jostain lukenut, että voi olla yhteyksiä keskenmenoihin. Mutta eipä noista koskaan tiiä välttis, mikä tulee just jostaki. Käsittääkseni myös tuo sokeriarvojen mittailu olis tosi tärkeää, et kannattaa ehkä ihan johki vihkoon merkkailla?

Oot varmaan tutkinu aiheesta, mutta tuossa oli noista arvoista vähä puhuttu. Ja muistakin..
http://www.diabetes.fi/sivu.php?artikkeli_id=517
 

Yhteistyössä