Egyptiläinen mies? Miten saan rakkaani suomeen?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Niinpä. Onnistunee, jos mies on sen verran varakas, että kykenisi omassa maassaankin elättämään vaimon ja lapset. Ja jos on puhtaat jauhot pussissa - ei mitään vaimoja missään, ei sinne tänne tuonne haettuja turistiviisumeja (ts. ei tyttöystävää Saksassa, Tanskassa, Virossa, Ruotsissa, ja epätoivoista yritystä päästä kotimaasta pois tavalla tai toisella).
Totta. Muistaakseni se on 30 €/oleskelupäivä mitä pitää olla mukana rahaa, kun tulee EU:n ulkopuolelta. Tai vaihtoehtoisesti pitää Suomesta löytyä henkilö, joka sitoutuu elättämään maahantulijan sen 90 päivän ajan.
 
[QUOTE="a.p";25879090]Voiko täällä mennä töihin sen 90 päivän aikana?[/QUOTE]
Ei voi. Sinun pitää elättää mies, tai miehellä pitää olla sen verran rahaa tänne tullessaan että itse itsensä pystyy elättämään.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25879098:
Totta. Muistaakseni se on 30 €/oleskelupäivä mitä pitää olla mukana rahaa, kun tulee EU:n ulkopuolelta. Tai vaihtoehtoisesti pitää Suomesta löytyä henkilö, joka sitoutuu elättämään maahantulijan sen 90 päivän ajan.
Eikös sossu maksa tämän 30 ekeä per päivä?
 
[QUOTE="a.p";25879151]No osaa se täydellistä englantia ja ei se mihinkään kaupan kassalle tai tarjoilijaks oiskaan menossa vaan kunnon töihin.[/QUOTE]
Mikä koulutus hänellä on? Jonkun alan erityisasiantuntija?

Ja hei, ei hän mene täällä minnekään töihin ilman työlupaa...
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25879154]Eikös sossu maksa tämän 30 ekeä per päivä?[/QUOTE]
Ei maksa. EU:n ulkopuolelta kun tulee turistiviisumilla, niin pitää maksaa ihan itse tai sen, jonka luokse on tulossa, pitää sitoutua maksamaan. Sossu ei maksa yhtään mitään eikä EU:n ulkopuolelta tuleva ole muutenkaan oikeutettu mihinkään Suomen sosiaaliturvaan. Jos esim tarvitsee lääkärin hoitoa, niin itse joutuu maksamaan. Kela ei korvaa yhtään mitään.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25879176:
Ei maksa. EU:n ulkopuolelta kun tulee turistiviisumilla, niin pitää maksaa ihan itse tai sen, jonka luokse on tulossa, pitää sitoutua maksamaan. Sossu ei maksa yhtään mitään eikä EU:n ulkopuolelta tuleva ole muutenkaan oikeutettu mihinkään Suomen sosiaaliturvaan. Jos esim tarvitsee lääkärin hoitoa, niin itse joutuu maksamaan. Kela ei korvaa yhtään mitään.
Tuohan sortaa ulkomaalaisia! Missä on tasa-arvo?
 
[QUOTE="vieras";25879196]Tuohan sortaa ulkomaalaisia! Missä on tasa-arvo?[/QUOTE]
:D

Joo, aletaan maksamaan sosiaalietuuksia kaikille täällä lomaileville. Minnehän sitä itse lähtisi lomalle, paikallisen sossun etuuksista nauttimaan? :xmas:
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";25879196]Tuohan sortaa ulkomaalaisia! Missä on tasa-arvo?[/QUOTE]
Heh, joo olisihan se vekkulia, kun kaikki Suomeen lomalle tulevat turistit saisivat sossusta 30 ekee päivässä. Matkailu ainakin kasvaisi räjähdysmäisesti :D
 
"Pöö"
[QUOTE="vieras";25879196]Tuohan sortaa ulkomaalaisia! Missä on tasa-arvo?[/QUOTE]

Mene nyt jo siitä provoilemasta. Etkö ole löytänyt tänään vielä mitään kivaa linkitettävää tai kopioitavaa?
 
Jep, ei ole mitenkään taattua, että avioliitto olisi syy oleskelulupaan. Eikä edes yhteinen lapsi. Tiedän tasan yhden tapauksen, jossa oleskeluluvan olisi saanut avioliiton perusteella nopeasti ja tuossakin tapauksessa pari oli asunut morsiamen kotimaassa yhdessä pidemmän aikaa, ja siitä piti olla vuokrasopimukset sun muut todisteina.

Eli jos tää ap:n juttu olisi totta niin vaihtoehdot lienee, että äijä tulee tänne turistiviisumilla, elää omilla rahoillaan ja lähtee sen jälkeen kotimaahansa tai että ap muuttaa sinne Egyptiin, asuvat siellä yhdessä ja tulevat sitten Suomeen. Sitä en tiedä saako suomalainen Egyptiin tuosta vaan oleskelulupaa. Perheiden yhdistämistä ei myöskään sovelleta muihin kuin ns. pakolaisiin.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25879212:
Heh, joo olisihan se vekkulia, kun kaikki Suomeen lomalle tulevat turistit saisivat sossusta 30 ekee päivässä. Matkailu ainakin kasvaisi räjähdysmäisesti :D
Niinpä. Kaikki hyötyisivät.=)
 
Keittiönoita
[QUOTE="a.p";25879272]Eikö sitä voi hakea toinen 90 päivää sit perään kun käy ensin kesän Egyptissä?[/QUOTE]
Egyptistä en tiedä, mutta voi olla sama kuin Meksikosta eli sen 90 päivän jälkeen täytyy olla kotimaassa vähintään 6 kk ennenkuin voi hakea uudestaan turistiviisumia Suomeen.
 
"vaimo"
eikö sulla olis mahis mennä vaikka kesäksi sinne egyptiin? varmaan sulla lomaa opiskeluista ja mies vois varmaan elättää sinua?

itse asuin Turkissa pari vuotta,siellä naimisiin, sitten MINÄ halusin Suomeen opiskelemaan ja täällä on onnellisesti oltu jo 13 vuotta. Ja en ole tossun alla eikä tule mies mua vaihtamaan :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;25879274:
3 kk eikä puoli vuotta. Ja eikös mies rakastanutkaan sua tarpeeksi? Tosirakkaus kestää kyllä moisen pikkuongelman.
Tosirakkaus kyllä kestää. Eikä 3 kk tyhjä pätkä cv:ssä voi pilata rautaisen ammattilaisen (joka puhuu vieläpä täydellistä englantia) uraa. Sitäpaitsi, sen ajanhan voi vaikka opiskella jotain (suomea?) omakustanteisesti tai tehdä vapaaehtoistyötä.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä