Egyptiläinen mies? Miten saan rakkaani suomeen?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
Shukran. Tuon voi heittää salaam aleikumien vaihtamisen päätteeksi. Onko se muuten oikeasti pelkästään muslimien välinen tervehdys vai voiko esimerkiksi kopti käyttää sitä?

Tiesitkös, että Iranissa "salaam" on yleinen tervehdys, vaikkei se olekaan farsia? Aikoinaan alueella asui sotaisia arabiheimoja, joiden leirejä lähestyttäessä piti jo kaukaa huutaa, että rauhan asialla ollaan. Tervehdys jäi elämään.
 
Shukran on kiitos suomennettuna.
Salamu alaykom(rahmatullah wa barakatuh) morjens tyylin tervehdys.
Pelkkää Salam:ia voi mun mielestä käyttää muidenkin kesken, pidempi taas...
Makuasia..
Muoks. Meidän ex naapuri irakin katolilainen tervehti pidemmällä versiolla meitä kuten me heitä..sivuhuomio
 
Viimeksi muokattu:
Shukran. Tuon voi heittää salaam aleikumien vaihtamisen päätteeksi. Onko se muuten oikeasti pelkästään muslimien välinen tervehdys vai voiko esimerkiksi kopti käyttää sitä?

Tiesitkös, että Iranissa "salaam" on yleinen tervehdys, vaikkei se olekaan farsia? Aikoinaan alueella asui sotaisia arabiheimoja, joiden leirejä lähestyttäessä piti jo kaukaa huutaa, että rauhan asialla ollaan. Tervehdys jäi elämään.
Kyllä se on muslimien tervehdys, eikä koptit sitä keskenään käytä. Muuten kyllä käyttävät muslimien kanssa, enempi virallisien asioiden puitteissa.

Enpäs tiennyt.
 
"a.p"
niinpä niin. Oletko kateellinen vai mikä mättää?
Mies kysyi multa haluanko jatkossa että se puhuu mulle työasioistaan. Se on koko ajan sanonut tulevansa mun luo ja sanonut tulevansa töihin mut ei oo tiennyt että mua kiinnostaa sen soittelut pomolle:) Että kuule ihan hyvin tää alkaa. EI tästä voi mitään päätellä! Idiootti!
 
"a.p"
En enää tässä vaiheessa lopeta koulua kun sitä on jäljellä niin vähän. Kyllä ne teidän persut on niitä luusereita:D kyllä mä kuule saisin suomalaisiakin miehiä mut en huoli!
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25880318]En enää tässä vaiheessa lopeta koulua kun sitä on jäljellä niin vähän. Kyllä ne teidän persut on niitä luusereita:D kyllä mä kuule saisin suomalaisiakin miehiä mut en huoli![/QUOTE]

Varmasti kyllä, tuntuu olevan aika matalalla nuo kriteerit.
 
"a.p"
miten niin matalalla? Mun mies on komea, ihana , rikas, hyvässä ammatissa, hieno auto, kiltti... mitä vielä pitää olla? alkoholi ongelma? persujen jäsenkirja persetaskussa?
 
"jep jep"
Sain egyptiläiseltä kundilta Lauantaina 7.4 kaveri pyynnön fb:ssä. Tässä juteltiin sitte paljonki ja selvis että, tällä on suomessa sukua jo. Tämä lateli "ihastuneena" kaikkee maan ja taivaan välillä, kuinka oon kaunis ja ihana ja olen ensimmäinen kuka saa hänet tuntemaan jotain kohtaan näin. Itseäni tämä ei kiinnostannu joten tänään ilmotin että, en mene ikinä naimisiin ja olen eronnu kirkostakin. Edelleen tämä kertoi kuinka tulee tänne, rakastutaan ja mennään naimisiin ja haluaa pitää huolta ja rakastaa... Ilmotin edelleen että, en mene ikinä naimisiin. Loppu keskustelu meni sitte näin:
Minä: i will never get married
- good for u
Mina: bad for u?
- yes

9 minuuttia tämän ilmoituksen jälkeen tämä niiiiin ihastunnu,rakastunnu heppu poisti mut kaverilistaltaan =D
Onneks on järkeä päässä sen verta että, kokeilee ensin miten reagoi ku ilmottaa että ei ikinä mene naimisiin. Saattaa ukon suunnitelma näyttää ruman naamansa =) Tässä tapauksessa tämä tietenki "rakastuu" johonki helppoon tapaukseen.
 
"vieras"
[QUOTE="a.p";25880393]miten niin matalalla? Mun mies on komea, ihana , rikas, hyvässä ammatissa, hieno auto, kiltti... mitä vielä pitää olla? alkoholi ongelma? persujen jäsenkirja persetaskussa?[/QUOTE]

Sinä tuhlaat rahasi matkustamalla Egyptiin monta kertaa. Jep.

Egyptiläinen mies haluaa oleskeluluvan Suomeen. Kaikkein helpoimmin se käy, kun menee naimisiin jonkun suomalaisen hölmön kanssa. Joka vielä elättää miehen kaupan päälle.

Onnea vaan ap.
 
-Yksinhuoltaja-
Mites sun romanssi sujuu tällähetkellä ? :)

Itse olin myös HYVIN rakastunut kun tapasin ihanan miehen nimeltä MAHMOUD. (asunut suomessa 2 vuotta ) Noh, ei siin mitää tapailtii ja eleltiin normaalisti, hän kävi töisssä, minä kävin töissä. Alko paljastumaan mitä ihmeellisimpiä asioita, vaikka luulin tuntevani rakkaani perinpohjin. SUURIN SHOKKI OLI, kun kuulin että hän on ollut suomalaisen naisen kanssa naimisissa eikä KOSKAAN ollut maininnut mulle mitään siitä vaikka oltiin seurusteltu jo 1½ vuotta! Kysyin suoraan häneltä et oliko liitto lumeliitto, vastas nöyrästi kyllä. Noh, eleltiin ja oleiltiin taas, sitte kauniina syyspäivänä kärsin aamupahoinvoinnista.
JA KAS, OLIN RASKAANA. Hetken shokista selvittyäni aloin iloita asiasta. Soitin Rakkaalleni että tulla kotiin pian, hän tuli.
Kerroin hänelle "ilouutisen".

Hän järkyttyi, alkoi huutamaan, "lapsi pitää ottaa pois!" vastustin ja mies lähti ovet paukkuen.
Illalla hän tuli kotiin ja kertoi että jos en mene lääkäriin ottamaan lasta pois, hän tekee sen "omin käsin" lyömällä vatsaani ja potkien niin että lapsi tulee pois.

Järkytyin.

Tein päätökseni ja sanoin että Haluan pitää lapseni, valitsen mielummin lapseni kuin rakastamani miehen.
Yks kaunis päivä hän ei tullut kotiin.. Ei koskaan.. Hän lähti Egyptiin. FUCK HEAD!!!!!!!!!!!

Vielä tänäkään päivänä hänestä ei ole kuulunut mitään. Enkä osaa etsiä häntä mistään.
Tyttäremme on kaunis , vuoden ikäinen prinsessa.

Ps. Kannattaa tutustua HELVETIN hyvin siihen mieheen, ja olla siltikin varauksella.. Vaikka minäki muutaman vuoden hänen kanssa seurustelin, paljastu aina uusia asioita ja hän tuli päiväpäivältä agressiivisemmaksi/omistushaluisemmaksi. Nimenomaan pelottavaksi.
Kurdit on kurdeja.
 
kaukorakkaus
satuin löytämään tämän keskustelun kun googlasin millä saa egyptiläisen Suomeen. Ihan aluksi haluan sanoa rasisteille ja muille jotka eivät siedä muslimeja: älkää lukeko enempää, tämä on tarkoitettu luettavaksi vain niille jotka hyväksyvät kaikenmaalaiset ihmiset elämänkumppaneina.

Itselläni on nyt tilanne että egyptiläinen kaukorakkauteni ei tunnu pääsevän Suomeen sitten millään. Hän on vuosia sitten kulkenut meren yli erääseen Välimeren maahan laittomaksi siirtolaiseksi. Olemme nyt tunteneet toisemme yli puoli vuotta, juttelemme netissä ja webbikamerassa. Mies on kovasti tulossa luokseni mutta jo kaksi yritystä on epäonnistunut ;( Hänet lähetettiin ensimmäisellä kerralla lentoasemalta tullista poliisivankilaan ja nyt toisella kerralla takaisin kotimaahansa eli Egyptiin. Hänellä oli jo viisumi tänne mutta se ei riittänyt koska piti kuulemma matkustaa omasta kotimaastaan. Soitin juuri rajavartijalle ja kyselin asiasta....sain tiedon että vaikka lähtisi nyt uudelleen Egyptistä eli kotimaastaan tänne niin lopullisen päätöksen tekee maahanpääsystä siitä huolimatta rajavartija vaikka kuinka olisi viisumi ja kaikki kunnossa ! Mies on laittanut rahaa jo vaikka kuinka paljon turhiin lentolippuihin ja viisumeihin ja alan olemaan todella vihainen kun häntä ei päästetä Suomeen ! Ihan kuin kyseessä olisi joku Osama bin Laden tai jokin muu suuri terroristi !!! Ihan tavallinen egyptiläinen mies eikä vaan saa tulla tänne ! Kai tässä lopulta käy niin että minä joudun lähtemään sinne missä hän on, kun niin päin se onnistuu ihan normaalisti. En vain kestä sitä kuumuutta mikä hänen kotimaassaan on mutta ei tässä enää muutakaan kohta keksi.

Ja kun tätä nyt kuitenkin luki ne maahanmuuttajavastaiset ihmiset niin voin sanoa että ihan tarpeeksi on kokemusta noista kotimaisista miehistä ja tarpeekseni olen saanut. Tiedän myös millaisia etelämaalaiset miehet ovat, kaikki naiset eivät heidän kanssaan tule toimeen.

Olisi mukava kuulla mitä ketjun aloittajalle kuuluu, saitko miehesi tänne vai miten meni ?
 
ap:)
satuin juuri olemaan palstalla:) Oon nykyisin tuolla vauva puolella joten en oo enää täällä. Mies tuli suomeen viime keväänä. Itse on oikein tiedä mitä kaikkia lupia ja mistä mies anoi että pääsi suomeen mutta mun näkökulmasta se kävi helposti sillä en tehnyt yhtään mitään:) Mies oli hakenut Egyptistä käsin insinöörin paikkaa suomesta ja sai töitä siis. Mentiin sitten kesällä naimisiin ja vauvakin on jo 1kk. Syksyllä muutettiin Egyptiin ja nyt oon ollut Suomessa n.2kk. Halusin Suomeen synnyttämään. Mies on reissannut tota väliä kolme kertaa kahden kk aikana:) Nyt se on tulossa taas suomeen pariks kuukaudeks töihin ja sitten lähdetään vauvan kanssa Egyptiin takaisin.
 
Ei ymmärrä
Haukuit aiemmin suomen paskaksi maaksi, miksi ihmeessä halusit tulla tänne paskaan maahan synnyttämään ?
Ja nostan hattua miehesi työnantajalle joka antaa noin paljon vapaita miehellesi matkustaa. Olisi kannattanut valita insinöörin työ kun on noin helppoa.
 
teilaaja
Kumma kun nuo naiset jotka noita Välimeren molemmin puoleisten maitten karvakulleja haluaa, niin miksi ei he mene sinne. Tänne vaan haluavat niitä hakkaamaan ja omia tapojaan juurtamaan.
 
"vieras"
satuin juuri olemaan palstalla:) Oon nykyisin tuolla vauva puolella joten en oo enää täällä. Mies tuli suomeen viime keväänä. Itse on oikein tiedä mitä kaikkia lupia ja mistä mies anoi että pääsi suomeen mutta mun näkökulmasta se kävi helposti sillä en tehnyt yhtään mitään:) Mies oli hakenut Egyptistä käsin insinöörin paikkaa suomesta ja sai töitä siis. Mentiin sitten kesällä naimisiin ja vauvakin on jo 1kk. Syksyllä muutettiin Egyptiin ja nyt oon ollut Suomessa n.2kk. Halusin Suomeen synnyttämään. Mies on reissannut tota väliä kolme kertaa kahden kk aikana:) Nyt se on tulossa taas suomeen pariks kuukaudeks töihin ja sitten lähdetään vauvan kanssa Egyptiin takaisin.
Hyvä kusetusyritys! :D Huono siis itseasiassa. Ei ole edes vuotta siitä vielä kun tämän ketjun aloitit ja nyt on jo "vauva 1kk". Varmaan keskosena syntyi eikö totta?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";28077787]Hyvä kusetusyritys! :D Huono siis itseasiassa. Ei ole edes vuotta siitä vielä kun tämän ketjun aloitit ja nyt on jo "vauva 1kk". Varmaan keskosena syntyi eikö totta?[/QUOTE]

Ja Suomi on täynnä työttömiä insinöörejä, niin totta hitossa täältä epyktiläinen karvaranne heti insinöörin paikan saa! Justiinsa, varppina saa!
 
[QUOTE="vieras";28077787]Hyvä kusetusyritys! :D Huono siis itseasiassa. Ei ole edes vuotta siitä vielä kun tämän ketjun aloitit ja nyt on jo "vauva 1kk". Varmaan keskosena syntyi eikö totta?[/QUOTE]

Saati että olisi päässyt lentokoneeseen noin pitkän matkan ajaksi viimeisillään raskaana :whistle:
 

Yhteistyössä