Ehdotelkaas lapsiperheeseen sopivaa koirarotua!!

  • Viestiketjun aloittaja "Malla"
  • Ensimmäinen viesti
"pinni"
[QUOTE="Malla";24462410]Saisiko perusteluita, miksi russeli ei sopisi??[/QUOTE]

No pelkäksi seurakoiraksi ja lenkkikaveriksi, sillä on vähän turhan paljon energiaa. Vaatii muutakin toimintaa kuin lenkkeily.
 
"tööt"
[QUOTE="Malla";24461868]Hakusessa olisi joku ei niin iso, eikä niin pieni koira vaan sellainen "keskikoko". Turkki olisi hyvä olla helppohoitoinen. Mitä ehdottaisit? :)[/QUOTE]

Jospa käyt tuolta hauvakoneesta hakemassa vauhtia, niin saa rodusta vähän hahmotusta.
 
"vieras"
Russeleilla koulutus erittäin tärkeää, eikä ihan helpointa. Sukulaisilla oli ainakin helvetin äkänen russeli, ei kyllä mikään sylikoira tosiaan :D

Terrieriä en kyllä ensimmäisenä harkitsisi lapsiperheeseen.
 
"vieras"
[QUOTE="Malla";24462415]Kai se kauneus on katsojan silmässä koirienkin suhteen... en vain pidä sen ulkonäöstä. :/[/QUOTE]

No kannattaakohan sun sitten ollenkaan hankkia koiraa, kun ne on niin rumiakin. Ja ihan ensimmäiseksi tutustu koirarotuihin, sulla ei taida olla mitään käsitystä niistä.
 
"Malla"
[QUOTE="vieras";24462472]No kannattaakohan sun sitten ollenkaan hankkia koiraa, kun ne on niin rumiakin. Ja ihan ensimmäiseksi tutustu koirarotuihin, sulla ei taida olla mitään käsitystä niistä.[/QUOTE]

Jos minusta kolme koirarotua ovat rumia, niin minun ei kannata hankkia ehkä mitään koiraa?
Ja jostain kai jokaisen on aloitettava? Sinä olet syntyessäsi tuntenut kaikki koirarodut ja rakastanut niistä jokaista???
 
vrs
[QUOTE="vieras";24462472]No kannattaakohan sun sitten ollenkaan hankkia koiraa, kun ne on niin rumiakin. Ja ihan ensimmäiseksi tutustu koirarotuihin, sulla ei taida olla mitään käsitystä niistä.[/QUOTE]

Älähän nyt suutu, ystävä hyvä! Toinen tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Minustakin villakoirat on rumia, ei se sitä tarkoita, ettenkö niistä koirina pitäisi tai olisi muuten koiraihminen.
 
vrs
[QUOTE="Malla";24462450]Vanhempieni luona asuessa meillä oli lähes aina koira, parhaalla kertaa kaksi samaan aikaan. Parhaiten kokemusta ihan vain sekarotuisesta pystykorvasta ja labradorinnoutajista..[/QUOTE]

Hmmm. Eli olet elänyt koiran kanssa, muttet ollut siitä päävastuussa?

Olisiko kyseessä teidän tämänhetkisen perheen ensimmäinen koira? Minkä ikäiset lapset? Onko puolisollasi koirakokemusta?
 
"vieras"
[QUOTE="Malla";24462289]Koiraa ei olisi tarkoitus käyttää näyttelyissä tai muutenkaan erityisemmin missään... hakusessa siis seurakoira ja lenkkikaveri.[/QUOTE]

sheltti on iloinen kaveri, joka jaksaa leikkiä ja lenkkeillä :)
 
[QUOTE="joku";24462443]Sekarotuinen jossa paimenkoiraa tai noutajaa. Pysyy terveenä, maksaa vähän ja elää kauan. Monet puhdasrotuset elää vain 10 vuotta kun sekarotuset yleensä 13-15 v.[/QUOTE]

just joo, voi toki pysyä terveenä, voi myös sairastella. Katsos ku eikö ne sekarotusetkin rotukoirista "tehdä" joten on ihan sattuman kauppaa terveysasiat ja luonneasiat, niinkuin kaikilla eläimillä.

Aloittajalle: Lapinkoira tosiaan on säänkestävä, mutta täytyy muistaa että kyseessä on kuitenkin tosi sosiaalinen rotu, eikä siis miksikään ulkokoiraksi passaa vaan haluaa olla omien ihmisten kanssa siellä missä ne ihmisetkin.
Joku ehdotti bortsua ja sitä ei tosiaan kannata edes harkita ellei ole aikaa ja kiinnostusta harrastamiseen.
 
juu ei
[QUOTE="Malla";24462343]Harmi, että villakoira on mielestäni äärimmäisen ruma, enkä siksi sitä halua. :/
Mitä mieltä olette russelista? Sopisikos se?
Onko jollakulla parempaa kokemusta tästä rodusta?[/QUOTE]

Russelit tarvitsee todella paljon aktivoimista!! Todella energinen, eikä tosiaan vain lasten seurakoira. Pelkät kusetuslenkit EI riitä. Tuosta sais aikamoisen räyhääjän, jos pääkoppaa ei aktivoida jatkuvasti.
 
MEille on vastikään hankittu Pohjanpystykorva ensimmäiseksi koiraksi. Kokemusta koiran kasvattamisesta ei kummallakaan, minulla eikä miehellä ole. Lapsena ollessani perheessäni oli kyllä koira, mutta isäni sen oli kouluttanut.

Joka tapauksessa. MEillä koira on tarkoitettu, seurakoiraksi, lenkkikaveriksi ja lintukoiraksi. Sais nähdä kuinka käy, mutta kyseisestä rodusta olen kuullut suurimmaksi osaksi myönteistä palautetta. Pitäisi sopia erinomaisesti lapsiperheeseenkin. (paitsi nyt meillä on puremiskausi meneillään, mutta eiköhän tämä tästä)
 
"vieras"
[QUOTE="Malla";24462612]Onko teillä kokemusta cottoneista? Jos tyytysikin vähän pienempään? :)[/QUOTE]

Tyytyisit?

Oletko sä edes lainannut tai ostanut koirakirjoja ja lukenut netistä eri koiraroduista?

Ja minusta mikään koira ei ole ruma. Ei edes ne koirat jotka ovat voittaneet rumin koira tittelin.
 
[QUOTE="vieras";24462782]Tyytyisit?

Oletko sä edes lainannut tai ostanut koirakirjoja ja lukenut netistä eri koiraroduista?

Ja minusta mikään koira ei ole ruma. Ei edes ne koirat jotka ovat voittaneet rumin koira tittelin.[/QUOTE]

Olen varmasti kamala ihminen, kun itse en pidä kaikista koiraroduista. En voisi kuvitellakaan hankkivani itselleni esim. chihuahuaa tai villakoiraa. Tekeekö se minusta huonon koiraihmisen ja minulla ei saisi olla koiria ollenkaan?
 
[QUOTE="vieras";24462782]?

Ja minusta mikään koira ei ole ruma. Ei edes ne koirat jotka ovat voittaneet rumin koira tittelin.[/QUOTE]

Mä olen henkeen ja vereen koiraihminen ja mun mielestä tosi moni koira on ruma.

Ja ulkonäöllisestikin sen näköisiä on tosi paljon, mitä en oman kattoni alle päästäisi asumaan. Sen lisäksi rotuominaisuudet lisättynä ulkonäkökriteereihin jäljelle jää kymmenkunta rotua, jotka "huolisin" kanssani asumaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory

Yhteistyössä