Ei ne ota mua vakavissaan tk:ssa :(

Mulla on ollu jo kauan (ainakin 4kk) tissi tuolta kädenpuoleisesta sivusta painaessa ihan perkeleen kipeet. Siellä tuntuu pieni patti (voi olla 4kk turvonnut maitorauhanen!? ) Puristaessa rinnasta tulee tippa tai kaks erinäköistä nestettä (harmaata ja kirkasta riippuu päivästä) Niin ja aamulla on alkanu olemaan myös kipeet ku nousee sängystä ylös. Ilman rintsikoita ei voi olla.


Ja ei mulla kuulemma mikään ole! :O Kun jos on syöpä niin ei se sillon satu.. :ashamed:

Eikä mulla oo varaa mennä yksityiselle.. : /

Sanokaa nyt et toi on normaalia..
 
Viimeksi muokattu:
Mä en enää edes haluais käydä koko paikassa.. Siihen on kaksi syytä, toinen on tuo ettei niitä ihan oikeasti kiinnosta.

Mua pelottaa mun vuoden-pari jatkuneet oudot kylkikivut... Mutta siihen saattaa vaikuttaa se että eräs "tuttu" kärsi kaksi vuotta oudoista kylkikivuista, kunto laski ym. kävi kunnallisilla mutta ei tutkittu jne. jne. sitä normisettii.. Lopulta meni yksityiselle ja keuhkosyöpälöydös, kuoli pari kuukautta sen jälkeen kun olin tavannut kyseisen henkilön ja kun kertoi tästä silloin.. Ei ollut silleen mun tuttuni mutta kuuntelin kun kertoi siitä kaikesta kun ei otettu vakavissaan ym. Syöpä oli sitten levinnyt jo imusolmukkeisiin ja ilmeisesti peli oli menetetty jo siinä kun kuuntelin tuota hänen kertomustaan.. Vaikka elämänilo ei ollut mielestäni kadonnut eikä sairaus näkynyt päällepäin oikeastaan mitenkään.
 
Mulla tuli rintaan kans patti ja oli kipeä,nännin kautta tuli myös nestettä.Ultrattiin ja otettin koepala.se oli tulehtunut rintarauhanen (hieno nimi oli mastiitti en muista loppua).On jouduttu leikkaamaan 3krt pois mutta nyt tuntuu rauhottuneen.
 
"Minna"
Mulla onneksi lääkäri sano heti kun valitin pelkästään kipua toisessa rinnassa, että mammografiaan ja ultraan. En minä eikä lääkärikään tuntenut mitään mutta sanoi että aina tutkitaan kuitenkin! Ajan sain samalle viikolle niihin eikä onneksi mitään löytyny. Ihme hommaa teillä, oot vaan sinnikkäänä, meet vaikka aina uudestaan, tai jos sairaanhoitajan kautta pääsis..
 
Syöpä voi olla kipeäkin. Vaikka ei yleinen oire olekaan.

Menet uudestaan. Vaadit eri lääkäriä. Turhauttavaa, tiedän, mutta pelossa on inhottava elää.
Mä soitin sinne kuukausi sitten ja pyysin, että joku toinen voi tutkia mut, mutta ei voi koska omalääkäri on omalääkäri eikä muuta saa. : /
Joo, mä luin että se voi olla kipeä, mutta että ei kauheesti taida rintasyöpää olla alle 25-vuotiailla. Vai onko se vaan että sen jälkeen yleistyy?
 
Mä soitin sinne kuukausi sitten ja pyysin, että joku toinen voi tutkia mut, mutta ei voi koska omalääkäri on omalääkäri eikä muuta saa. : /
Joo, mä luin että se voi olla kipeä, mutta että ei kauheesti taida rintasyöpää olla alle 25-vuotiailla. Vai onko se vaan että sen jälkeen yleistyy?
ei tietenkään ole paljoa niin nuorilla, mutta sinä voit olla se poikkeus.
mene lääkäriin ja vaadi lisätutkimuksia. todennäköistä on ,että huoli on täysin turha, mutta mielenrauhasi takia jo : VAADI!
 
-.-
Mä soitin sinne kuukausi sitten ja pyysin, että joku toinen voi tutkia mut, mutta ei voi koska omalääkäri on omalääkäri eikä muuta saa. : /
Joo, mä luin että se voi olla kipeä, mutta että ei kauheesti taida rintasyöpää olla alle 25-vuotiailla. Vai onko se vaan että sen jälkeen yleistyy?
Harvinaisempaahan se on mutta mahdollista että on nuorellakin.

Enkä halua pelotella että sulla syöpä olis.. käsittämätöntä vaan että eivät tutki sen paremmin jos kuitenkin erittääkin. Näkikö lääkäri sen erityksen?

koita kuitenkin soittaa uudestaan. Se riippuu aina niin hoitajista ja lääkäreistä miten asia etenee ja eteneekö ollenkaan.

Voisitko soittaa sun omalle sairaanhoitajalle?
 
EJK
Mä soitin sinne kuukausi sitten ja pyysin, että joku toinen voi tutkia mut, mutta ei voi koska omalääkäri on omalääkäri eikä muuta saa. : /
Joo, mä luin että se voi olla kipeä, mutta että ei kauheesti taida rintasyöpää olla alle 25-vuotiailla. Vai onko se vaan että sen jälkeen yleistyy?
Tuntuupa olevan tietämättömiä tk-avustajia / hoitajia tiimissäsi. Ensinnäkin, sinulla on ihan lainmukainen oikeus vaihtaa kerran vuodessa oman kuntasi sisällä hoitoa antava terveyskeskus. Toisekseen, pyydä saada lähete mammografiaan, jotta mielesi rauhoittuu. Kerro, että asia pyörii jatkuvasti mielessäsi.
 
"mie"
Mulla oli myös pitkään kipeä rinta, jossa tuntui pari kovaa kohtaa ja vihertävää/harmaata vuotoa. kävin yksityisellä rintojen UÄ tutkimuksessa ja gynellä, myös kaikki mahd. labrat otettiin. Jostain syystä oli vaan nestettä kertynyt pariin rintatiehyeeseen. Gyne sanoi, että toisilla vaan tulee tuollasta ja voi kestää vaikka koko elämän ja on normaalia...
 
"jos"
ne ei tk_ssa ota vakavasti meet illalla päivystykseen ja sanot että sattuu ihan saakelisti ja et pysty olemaan kotona. sitten tod.näk saat lähetteet naistentaudeille seuraavaksi päiväksi jne.

näin me ollaan tehty jos ei oma tk ole ottanut tosissaan.
 
  • Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
Harvinaisempaahan se on mutta mahdollista että on nuorellakin.

Enkä halua pelotella että sulla syöpä olis.. käsittämätöntä vaan että eivät tutki sen paremmin jos kuitenkin erittääkin. Näkikö lääkäri sen erityksen?

koita kuitenkin soittaa uudestaan. Se riippuu aina niin hoitajista ja lääkäreistä miten asia etenee ja eteneekö ollenkaan.

Voisitko soittaa sun omalle sairaanhoitajalle?
Ei nähnyt varmaan ei tullut siksi, kun olin tyhmänä juuri aamulla puristanut. Hoitaja varaa yleensä aina lääkärille ajan ja sitten ollaan taas samassa. Pitänee yrittää vielä päästä tutkimuksiin sen kanssa.
 
[QUOTE="jos";24649846]ne ei tk_ssa ota vakavasti meet illalla päivystykseen ja sanot että sattuu ihan saakelisti ja et pysty olemaan kotona. sitten tod.näk saat lähetteet naistentaudeille seuraavaksi päiväksi jne.

näin me ollaan tehty jos ei oma tk ole ottanut tosissaan.[/QUOTE]

pitäskö tehä tälläin. Jos eivät ota mua seuraavaksi vakavasti ni kokeilen noin.
 
Foortti harmaana
Älä puristele sitä itse.
Mulla on kanssa ollut jotain patteja, kuopuksen jälkeen just.
Ja ne ultrattiin, ei ollut mitään.
Ihan pinnalla olevat on suhteellisen turvallisia patteja (yleistys), mutta syvemmällä ovat taas ei välttämättä...

Suositettelen kyllä sitä yksityistä ihan mielenrauhan takia.
 
lol
Arvauskeskuksessa, tai ylipäätään julkisella puolella ne ei ota mitään tosissaan. Vaikka sulla olis pää irti ni ne sanoo että hmm hmm katsotaan joo ehkä ei tarvi tehä mitään...
Joku keuhkoveritulpan saanut nainenkin meni hakemaan tksta apua ja sille vaan sanottiin että rauhotupas tuo on paniikkihäiriötä vaan ja seuraavana päivänä se nainen löytyi kuolleena. :)))))))))
Ikinä en kävis muualla ku yksityisellä.
 
"vieras"
Mä soitin sinne kuukausi sitten ja pyysin, että joku toinen voi tutkia mut, mutta ei voi koska omalääkäri on omalääkäri eikä muuta saa. : /
Joo, mä luin että se voi olla kipeä, mutta että ei kauheesti taida rintasyöpää olla alle 25-vuotiailla. Vai onko se vaan että sen jälkeen yleistyy?
Siis eiks nykyisin ole se laki, että saa kunnan sisällä vaihtaa tk:sta, jos potilas haluaa? Eiköhän luulis lääkäriäkin saavan vaihtaa.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24650245]Siis eiks nykyisin ole se laki, että saa kunnan sisällä vaihtaa tk:sta, jos potilas haluaa? Eiköhän luulis lääkäriäkin saavan vaihtaa.[/QUOTE]

On. Sulla on siis oikeus valita lääkäri. Vaadi toista lääkäriä ja jos eivät suostu käske tutustumaan uuteen terveydenhuoltolakiin, joka on tullut voimaan tänä vuonna.
 

Yhteistyössä