”Ei tuollaista vartaloa ole skandinaavin mahdollista saavuttaa”

  • Viestiketjun aloittaja Vierailija111
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Älysikö Martina Aitolahti, että hänen lausuntonsa oli rasistiseen vivahtava. Jos Marina olisi ”Ei tuollaista vartaloa ole skandinaavin mahdollista saavuttaa” sijasta todennut etnisesti suomalaisesta kilpailijasta ”Ei tuollaisia kasvoja ole afrikkalaisen mahdollista saavuttaa”, mikä olisi mahtanut olla mediamyrskyn taso?
Oliko siinä kisassa skandinaaveja ollenkaan?
Sehän oli miss Helsinki.
 
vierailija
Enemmän Martina tässäkin kommentoi ihonväriä kuin itse kroppaa.


Martina Aitolehti älähtää tuoreen Miss Helsingin törkeästä kohtelusta: ”Ei tuollaista vartaloa ole skandinaavin mahdollista saavuttaa”


Julkaistu: 11.1. 12:15

miss helsinki
Kongosta kotoisin oleva Sephora Ikalaba, 19, on joutunut Miss Helsinki -voittonsa myötä rasististen kommenttien kohteeksi.
Miss Helsinki -kilpailua luotsaava Martina Aitolehti ottaa blogissaan kantaa viime viikolla Miss Helsingiksi kruunatun Sephora Ikalaban saamaan rajuun kritiikkiin.

Aitolehti ihmettelee, miten tumman naisen valinta Helsingin kauneimmaksi voi aiheuttaa niin suuren kohun. Kongosta kotoisin olevaa 19-vuotiasta Ikalabaa on haukuttu esimerkiksi taustansa vuoksi sosiaalisessa mediassa kovin sanoin.

– Sephora on joutunut ihan järkyttävien rasistisien kommenttien uhriksi, mitä en vaan pysty tajuamaan millään. Minulle ajatus siitä että jotain arvostellaan värin takia, on täysin omituinen, Aitolehti kirjoittaa blogissaan.


Sephora Ikalaba kruunattiin vuoden 2017 Miss Helsingiksi viime viikon torstaina. (KUVA: Tuomas Selanne)

Aitolehden mukaan hän on saanut yhteydenottoja eri puolilta maailmaa Ikalaban voiton myötä.

Myös Ikalaba itse kertoi Ilta-Sanomille aiemmin hänen voittonsa nousseen puheenaiheeksi esimerkiksi Ranskassa.

– Siellä on jokin missipalsta, jossa ihmeteltiin, miten erivärinen ihminen voi voittaa missikisan. Se on ihan sairasta! Eräs ihminen otti minuun yhteyttä ja kertoi puolustaneensa minua siellä, Ikalaba kertoi IS:lle.


Aitolehti on pöyristynyt tuoreen Miss Helsingin saamasta palautteesta. (KUVA: Tuomas Selanne)

Aitolehti on pöyristynyt siitä, miten ihmiset puhuvat Ikalabasta ja millaista huomiota tämä on herättänyt.

– Muhun on yhteydessä toimittajat ympäri maailmaa, jotka haluavat kirjoittaa jutun siitä, miten voimme valita tumman tytön Helsingin kauneimmaksi? Olen ollut pari päivää väsymyksen lisäksi ihan ihmeissäni, miten tämä on mahdollista vielä vuonna 2017? Aitolehti ihmettelee kirjoituksessaan.


Kongolainen Kelly Kalonji valittiin Miss Helsingiksi vuonna 2013. (KUVA: Tuomas Selänne)

Häntä hämmästyttää Ikalaban voiton herättämä huomio, sillä jo vuonna 2013 Miss Helsingiksi kruunattiin tumma, myöskin Kongosta kotoisin oleva, Kelly Kalonji.

– Tummaihoinen nainen on mielestäni ihan uskomattoman kaunis ja ei tuollaista vartaloa ole skandinaavin mahdollista koskaan edes kovalla työllä saavuttaa, Aitolehti näpäyttää.

Kuntoneuvojana työskentelevän Ikalaban vartalo valittiin Miss Helsinki -kilpailun parhaaksi.


Aitolehden mukaan skandinaavisen naisen olisi hyvin vaikea saavuttaa Sephora Ikalaban vartalo. (KUVA: Tuomas Selanne)

Ikalaba totesi jättävänsä negatiiviset kommentit omaan arvoonsa ja nousevansa niiden yläpuolelle.

– Ei noihin kommentteihin pidä lähteä mukaan. Ihmisten mieli muuttuu, kun näkevät, että hoidan hommani täysillä. Se lannistaa heidät lopulta, määrätietoinen nuori nainen totesi.
Iida Kantola
 
vierailija
Kutsuuko joku siis tuossa lehtijutussa suomalaisa skandinaaveiksi? :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

Suomalaiset ovat mongolialaisten jälkeläisiä, eli eivät ole edes ns eurooppalaista alkuperää vaan aasialaista alkuperää oleva ryhmä.



 
vierailija
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005040637.html

Öööö, siis mitä. Kun katsoo tuolla jutussa olevaa kuvaa niin aika tasapaksulta näyttää tuo Martinan hehkuttama kroppa. Vatsan seutu yhtä suoraa pökkelöä, vaikka hoikka toki on. Ei ole kunnon lantiota enkä näe tuota vartaloa sellaisena etteikö siihen voisi suomalainenkin nainen päästä. Kyllä ne on melko toisenlaisia vartaloita joita suomalaisen on vaikea tavoitella.

Mä tiedän monia ihan tavallisia suomalaisia hoikkia naisia joilla on kurvikkaampi kroppa kuin tuolla Sephoralla. Ja tiedän lukuisia naisia jotka ovat paljon kauniimpia kuin hän. Ei mua tuo ihonväri tuossa haittaa vaan se, että valitaan voittajaksi se joka ei ole edes kaunis eikä kroppa ole mitenkään erikoinen. Kilpailijoissa olisi ollut paljon parempiakin vaihtoehtoja.

Onhan noita kauniita mustaihoisia naisia, mutta tuo uusi Miss Helsinki ei ole kaunis.
Ihan sama tuo jauhaminen vartalosta, vaikka olisi kuinka täydellinen vartalo tuolla, niin ei se ihmistä kauniiksi tee! tämä kohu ollut siitä, jos valittiin ruma missi!
 
vierailija
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005040637.html

Öööö, siis mitä. Kun katsoo tuolla jutussa olevaa kuvaa niin aika tasapaksulta näyttää tuo Martinan hehkuttama kroppa. Vatsan seutu yhtä suoraa pökkelöä, vaikka hoikka toki on. Ei ole kunnon lantiota enkä näe tuota vartaloa sellaisena etteikö siihen voisi suomalainenkin nainen päästä. Kyllä ne on melko toisenlaisia vartaloita joita suomalaisen on vaikea tavoitella.

Mä tiedän monia ihan tavallisia suomalaisia hoikkia naisia joilla on kurvikkaampi kroppa kuin tuolla Sephoralla. Ja tiedän lukuisia naisia jotka ovat paljon kauniimpia kuin hän. Ei mua tuo ihonväri tuossa haittaa vaan se, että valitaan voittajaksi se joka ei ole edes kaunis eikä kroppa ole mitenkään erikoinen. Kilpailijoissa olisi ollut paljon parempiakin vaihtoehtoja.

Onhan noita kauniita mustaihoisia naisia, mutta tuo uusi Miss Helsinki ei ole kaunis.
EI HYVÄÄ PÄIVÄÄ :D sieltä löyty kateellisen katkera muodoton kukkakeppi huutelemassa. Meeppä muualle avautumasta! On näillä Kareneilla vaan aikaa somessa huudella. Sijoita sun köyhä energias vaikka kirjan lukemiseen tai takapuolen pesemiseen. Kun kerran nousette pytystä haisevine pyllyineen pesemättä. Sephora on ansainnut pystinsä ja sä voit muodoton possu pitää haisevan suusi kiinni
 
vierailija
Mä olin ihan järkyttynyt kun tuo kruunattiin Helsingin kauneimmaksi. Kylläpä Helsingissä on sitten kauhean näköisiä naisia jos tämä on kaunein. Onneksi täällä maalla joka toinen on kauniimpi! Ihonväristä viis!
 
vierailija
Miksi näitä kauneuskilpailuja enää järjestetään? Puhutaan paljon siitä kuinka paha olo varsinkin nuorilla on ulkonäkökeskeisyyten liittyen. Miksi sitten asiaan ei puututa ja lopeteta näitä turhuuden markkinoita.
 

Yhteistyössä