Eikö joku oikeesti käytä huuhteluiainetta pyykissä? :o

Alkuperäinen kirjoittaja aamutuinen:
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Alkuperäinen kirjoittaja ellimelli:
Pyykit on kovat ja koppuraiset ilman huuhteluainetta sen takia, että koneeseen laitetaan liikaa pesuainetta ja näin ollen se liika pesuaine jää niihin vaatteisiin kun ei huuhtoudu pois.
Minä en laita kuin murto-osan siitä määrästä, mitä pesuaine purkin kyljessä käsketään pesuaineita laittamaan ja on kyllä pyykki pehmeää ja puhdastakin.

Kokeilkaapa hyvikseen laittaa pyykkit pesun jälkeen vielä huuhteluohjelmalle ja katsokaa miten kummasti lisähuuhtelussakin vielä pesuaineet vaahtoaa, vaikkei lisää pesuainetta ole laittanutkaan...
Tämä on totta:) Se että ilman huuhteluainetta pyykit haisee, on niissä ne pesuaineenjäämäät jotka haisee.
tässä näemmä vastaus meidän koppuraiseen pyykkiin.. käytän 1-1,5dl pesuainetta/koneellinen
:ashamed: täytynee alkaa pestä pienemmällä pesuaine määrällä :whistle:

huuhteluainetta ei käytetä juuri koskaan.. vie pyykeistä imutehoa ja suurinosa vaatteista sellaisia ettei saa pestessä käyttää huuhteluainetta :/
Paljo mahdollista että syy on siinä, ainetta ei tarvita paljoakaan.
 
genre
En käytä kovinkaan usein huuhteluainetta ja kun sitä laitan, niin laitan vaan pikkulirun (noin 5 ml). Edellinen huuhteluainepullo kesti melkein vuoden. Eikä tod oo koppuraista pyykkiä... Pesuaineena on pääasias omoa ja nestemäisenä milloin mitäkin. oikeen täyteen koneelliseen laitan lisähuuhtelun ja silloin aina tilkan huuhtista...
 
minä
Olen käyttänyt, mutta hajusteetonta. Ehkä mullakin on ollut liikaa pesuainetta, kun ilman huuhteluainetta pyykit jäävät karheiksi. Tänään olen menossa pyykkitupaan. Ajattelin koittaa tota etikka vaihtoehtoa, kun huuhteluaina näyttää olevan loppu enkä halua käydä kaupassa nyt.
Tavalliset hajusteettomat pesuaineet ovat kerrassaan karmeita. En käsitä kuinka joku voi niitä käyttää. Niiden tuoksut ovat pahoja, ne ovat peräisin kemikaaleista ja siten myös tuottavat iholle ja hengitysilmaan kemikaaleija. Älytöntä!!!!
 
Ei lapsia, ei lapsipyykkiä. Mutta farkkuja ja rintsikoita rankasen huuhteluaineella, mitä ei pitäis tehdä, mut en halua vetää jalkaani pahvisia farkkuja enkä päälleni narisevia t-paitoja, joten huuhteluaine kuuluu pesuun yhtälailla kuin pesuaine.
 
:)
käytin ennen kuivausrumpua juuri ton koppuraisuuden takiacomfortin aloe vera huuhteluainetta! nykyään en enää käytä koska rumpu tekee pyykistä ihanan pehmeää, käytän sitä punaista perlana pesuainetta jää ihana tuoksu pyykkiin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
En oo koskaan käyttäny eikä oo ikinä ollu koppuraista pyykkiä.
peesi. Paitsi pyyhkeet on karkeita mutta siihenkin auttaa kuivausrumpu.
Jos ei käytä huuhteluainetta, pyyhkeet ja lakanat voi mankeloida, ja sen jälkeen niistä tulee mun mielestä ihania.
 
Meilläkään ei käytetä enää kuin satunnaisesti petivaatteiden pesussa.. musta taas tuntuu et vaate ei ole puhdas jos se on lötkö :D
Silloinkun nuo oli vielä alle 2vuotiaita nuo muksut niin meilläkin käytettiin huuhtista aina.. nyt vuoden verran siis ilman ja takasin normipyykkiin en sitä huoli :)
 
pimu
En käytä, eikä pyykit ole ikinä olleet koppuraisia!! Meillä käytetään nestemäistä sertoa ja pyykit ovat pehmeitä. Mitä järkeä tuhlata rahat huuhteluaineeseen??<- turha
 
en
Käytä huuhteluainetta. Finlayson ainakin suosittelee ettei pyyhkeisiin käytetä. Menettää imukykyä. Kuivausrumpuun laitan.

Katsokaa ettette käytä zeoliittipesuaineita. Ne pilaa pyykit ja koneen.
 
Käytän ja en käytä. Kaapissa on huuhteluainepullo, lirautan sitä joskus aina sekaan. Lakanoille tykkään laittaa huuhteluainetta, pyyhkeet saa etikkaa.
Tavispyykki saa huuhteluainetta ehkä noin joka toinen pesu pikkulirun, pyykkipulveriakin käytän aika niukalti.
 

Yhteistyössä