Eikö kukaan ole kyllästynyt näihin helteisiin?

Ken guru
Tässä siis suora lainaus noitasen kirjoituksesta:


Esikoinen vietti viime kesän Meksikossa ja siellä oli käytännöllisesti koko ajan yli +40 astetta. Sain häneltä muutaman neuvon ja ihan hyvä, koska olin toiminut monessa juuri päinvastoin. Ja niitä neuvoja:

- syö vähän, mutta jatkuvasti
- syö suolaista ja hedelmiä
- juo kuumia juomia ( ei kylmiä)
- juo riittävästi, 3 litraa päivässä on hyvä määrä
- älä yritä olla hikoilematta, koska hikoilu on elimistön normaali keino reagoida lämpöön
- käytä vaatteissa luonnonmateriaaleja
- käy lämpimässä suihkussa (ei viileässä)
- pidä ikkunat kiinni ja verhot ikkunoiden edessä
- laita kaikki ikkunat ja ovet auki aamun viileimpinä tunteina
- hanki tuuletin
- kastele vaate, jos olo tuntuu tukalalta
- nuku kylmäkallen kanssa

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1980791-oikeesti-en-tajuu-miten-joku-tykkaa-tasta-helteesta/sivu4.html
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24093274:
Nyt on pakko peesata sotaherraa. Viime kesänä kärsin helteistä, kunnes sain hyviä vinkkejä siitä, miten elämänsä voi tehdä miellyttävämmäksi säästä huolimatta.
Muakin kiinnostais noi vinkit. Viime kesänä olin raskaana töissä maskit ja kumihanskat käsissä kopissa, jossa reilut 30 astetta lämmintä.. Ei paljon vinkit auttanut kun ilmastointiin ei kuulemma ole rahaa..

Mutta tänä kesänä oon äitiyslomalla, ei oo niin tuskasta eikä tarvi olla töissä.:) En siis ole kyllästynyt.:) Sais silti vähän olla viileempi..
 
Ken guru
Muakin kiinnostais noi vinkit. Viime kesänä olin raskaana töissä maskit ja kumihanskat käsissä kopissa, jossa reilut 30 astetta lämmintä.. Ei paljon vinkit auttanut kun ilmastointiin ei kuulemma ole rahaa..

Mutta tänä kesänä oon äitiyslomalla, ei oo niin tuskasta eikä tarvi olla töissä.:) En siis ole kyllästynyt.:) Sais silti vähän olla viileempi..
Tohon ylös juuri laitoin Keittiönöidan vinkit.
 
"jeps"
Nooh, sisällä +30, eikä tätä saa viileämmäksi vaikka puhallin öyhyää kokoajan ja raskaana itse rv30, joten kyllähän se välillä vähän pistää huokaisemaan, mutta toisaalta pitäähän se kesällä olla lämmin! On lapsellakin kiva uida :) Ja kuitenkin se käy välillä aina viileämpänä, niin kai tämän jaksaa.
 
Hra Majuri
[QUOTE="Annukka";24093607]Helteet riittää..Sisällä nyt +30`C ja tämä on vuokra asunto.
prkl riittää...[/QUOTE]

Opettele nauttimaan lämmöstä, talvella saa palella riittävästi
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24093274:
Nyt on pakko peesata sotaherraa. Viime kesänä kärsin helteistä, kunnes sain hyviä vinkkejä siitä, miten elämänsä voi tehdä miellyttävämmäksi säästä huolimatta.
Kiinnitin jo eräässä toisessa helleketjussa huomiota siihen kun kehuit muuttaneesi asennetta ja sitten olikin helpompaa. Miksi se koskee vain tätä helleasiaa? Minusta kun olet yksi palstan suurimpia valittajia. Kuinka jäisit makaamaan kotiin jos sitä ja tätä ja kuinka muut saa rahaa kotona makaamalla ja kuinka hirveästi maksat veroja ja mitä kaikkea tähän työraha-asiaan oletkaan valittanut! Muuta asennetta!
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24093836]Kiinnitin jo eräässä toisessa helleketjussa huomiota siihen kun kehuit muuttaneesi asennetta ja sitten olikin helpompaa. Miksi se koskee vain tätä helleasiaa? Minusta kun olet yksi palstan suurimpia valittajia. Kuinka jäisit makaamaan kotiin jos sitä ja tätä ja kuinka muut saa rahaa kotona makaamalla ja kuinka hirveästi maksat veroja ja mitä kaikkea tähän työraha-asiaan oletkaan valittanut! Muuta asennetta![/QUOTE]

:D :D Jos sanon, etten tekisi päivääkään töitä, mikäli saisin saman rahan tekemättäkin, se ei suinkaan tarkoita, että inhoaisin työtäni tai työntekoa yleensäkään. Useimmiten olen tuon kommentin laittanut sellaisiin ketjuihin, joissa arvostellaan ihmisiä, jotka laskevat, kannattaako käydä töissä vai ei ja jos ei kannata, eivät töihin menekään. Ymmärrän heitä erinomaisen hyvin, koska en itsekään tekisi töitä, jos siitä ei olisi taloudellista hyötyä.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24093923:
:D :D Jos sanon, etten tekisi päivääkään töitä, mikäli saisin saman rahan tekemättäkin, se ei suinkaan tarkoita, että inhoaisin työtäni tai työntekoa yleensäkään. Useimmiten olen tuon kommentin laittanut sellaisiin ketjuihin, joissa arvostellaan ihmisiä, jotka laskevat, kannattaako käydä töissä vai ei ja jos ei kannata, eivät töihin menekään. Ymmärrän heitä erinomaisen hyvin, koska en itsekään tekisi töitä, jos siitä ei olisi taloudellista hyötyä.
En minä noita ketjuja tarkoitakkaan. Vaan niitä joista niiiin katkerana vingut sitä kun joudut maksamaan niin paljon veroja ja niin paljon sitä ja tätä ja kohta muutan Meksikoon, niin että! :D Sori vaan mutta muistan sinut aina Ruikuttavana noitana.
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24094106]En minä noita ketjuja tarkoitakkaan. Vaan niitä joista niiiin katkerana vingut sitä kun joudut maksamaan niin paljon veroja ja niin paljon sitä ja tätä ja kohta muutan Meksikoon, niin että! :D Sori vaan mutta muistan sinut aina Ruikuttavana noitana.[/QUOTE]
Ai niistä :D Niistähän on jo aikaa. Mähän olen muuttanut asennettani ja vuoden alussa jo pienensin palkkaanikin niin, että makselen vähemmän veroja kuin ennen.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;24094135:
Ai niistä :D Niistähän on jo aikaa. Mähän olen muuttanut asennettani ja vuoden alussa jo pienensin palkkaanikin niin, että makselen vähemmän veroja kuin ennen.
Juu, onhan niistä tosiaan jo muutama kuukausi. :whistle: Ja sekin on toden totta tullut selväksi että olet pienentänyt palkkaasi ja alkanut downshit..tai jotain muuta tosi trendikästä. Hienoa kuitenkin että olet muuttanut asennettasi.
 
vcvc
Ei kyllästytä yhtään, ei ole missään vaiheessa ollut tunnetta että olisi liian kuuma. Saisi jatkua koko kesän! Tosin meidän vuokramurjumme jossa ei ole mitään ilmalämpöpumppuja tai muitakaan hökötyksiä, pysyy aina viileänä. En tiedä miksi....
 

Yhteistyössä