Eilen kassakone kehotti ottamaan kortin pois...

Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi tyhmyyteni mutta en nyt ymmärtäny että miks se kassakone kehotti ottamaan sen kortin pois? *häpeää kun ei tajua*
miä myönnän ihan saman :ashamed:
Kone ei sanonut syytä, mutta yleensä näissä tapauksissa joko kortti on varastettu tai luottorajat paukkunut pahasti, eli kortti on sulkulistalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi tyhmyyteni mutta en nyt ymmärtäny että miks se kassakone kehotti ottamaan sen kortin pois? *häpeää kun ei tajua*
miä myönnän ihan saman :ashamed:
Kone ei sanonut syytä, mutta yleensä näissä tapauksissa joko kortti on varastettu tai luottorajat paukkunut pahasti, eli kortti on sulkulistalla.
ok. Kiitos =)
 
pöhh
Olet kassalla nähtävästi?
Minullekin se kassakone kerran piippasi että kortti olisi pitänyt ottaa pois ja on kuulemma varastettu,
ikinä en ollut ilmoittanut sitä kadonneeksi.
Onneksi oli tuttu kauppa,tuttu myyjä joka varsin varmasti minut tunsi sillä hän antoi kortin minulle takasin ja pyysi ottamaan pankkiin yhteyttä.
Kävin nostamassa automaatilta rahaa samalla kortilla,maksoin ostokset käteisellä ja sitten marssin pankkiin jossa ne ei osanneet koskaan selittää miksi se kaupan kassakone oli näin ilmoittanut.
Tänäpäivänäkin minulla sama kortti toiminnassa ja ikinä ei ole ollut mitään muuta ongelmaa kuin tuon yhden kerran.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi tyhmyyteni mutta en nyt ymmärtäny että miks se kassakone kehotti ottamaan sen kortin pois? *häpeää kun ei tajua*
miä myönnän ihan saman :ashamed:
Kone ei sanonut syytä, mutta yleensä näissä tapauksissa joko kortti on varastettu tai luottorajat paukkunut pahasti, eli kortti on sulkulistalla.


Ahaa, en ole tiennytkään että se antaa koneelle jotain ilmoituksia, en kyllä olekaan koskaan kassalla töissä ollutkaan. Olen luullut vaan että kassa voi ottaa kortin pois jos epäilee sitä varastetuksi. =D
Mitenkä tämmösessä tilanteessa asiakas suhtautuu jos kortti viedään? Minä ainakin vetäisin kilarit... tosin minun kortissa ei olekaan mitään "vikaa".. =D
 
koli
Alkuperäinen kirjoittaja tuutilulla:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Anteeksi tyhmyyteni mutta en nyt ymmärtäny että miks se kassakone kehotti ottamaan sen kortin pois? *häpeää kun ei tajua*
miä myönnän ihan saman :ashamed:
esim. varastettu kortti jos on, niin pankista laittavat siihen käyttökiellon, jonka kassa sit ilmoittaa. "käyttö estetty, ota kortti!" tai jotain, on se teksti, jonka kassa näyttää meillä ja silloin tuo kortti täytyy palauttaa pankkiin.
 
xxx
Miulla kävi kerran niin että kun oltiin menty naimisiin ja sukunimivaihtui niin piti pankkikorttikin uusia. sain uude kortin jalähdin siitä suoraan kauppaan. Kassalla kone käski ottaa miulta kortin pois. Onneksi oli ukko mukana niin saatiin ostokset maksettua.

Samantien soitto pankkii ja uuuups. pankin täti oli vahingossa laittanut sen uuden kortin pois käytöstä eikä sitä vanhaa. Joka oli jo leikattu kahtia. Siinäpä meni hetki ilman korttia ennenkuin uusi tuli.
 
vieras
Varastetun kortin viemisestä mun mielestä saa sen n.100?, joskus muistan kioskilta pankkiin vieneeni. Jos jostain muusta syystä pitää poistaa kortti, niin saa vähemmän.
 
vieras
Ihmiset on niin pirun tyhmiä, että eivät tajua, että sillä oman pikku mussukan aviomiehen kortilla EI voi maksaa omia ostoksia, koska kortti on HENKILÖKOHTAINEN. Usein nämä järjenjättiläiset jäävät vielä tappelemaan asiasta kassan kanssa, ihan kuin kassa ei tietäisi mitä tekee. On muuten ihan kiva lisätienisti, kun nappaa kortin, niin vie sen pankkiin ja saa 150e. Eli kassaneitoset, kannattaa syynätä tarkkaan kortteja!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset on niin pirun tyhmiä, että eivät tajua, että sillä oman pikku mussukan aviomiehen kortilla EI voi maksaa omia ostoksia, koska kortti on HENKILÖKOHTAINEN. Usein nämä järjenjättiläiset jäävät vielä tappelemaan asiasta kassan kanssa, ihan kuin kassa ei tietäisi mitä tekee. On muuten ihan kiva lisätienisti, kun nappaa kortin, niin vie sen pankkiin ja saa 150e. Eli kassaneitoset, kannattaa syynätä tarkkaan kortteja!!!
Mutta niistä kai ei saa noin paljon rahaa, kun ei ne ole varastettuja... tai ilmoitettu varastetuksi?
 
pöhh
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Siis asiakkaan visa/pankkiyhdistelmän. Vein sen pankkiin, sanoivat että niistä kaiketi joku palkkio maksetaan. Osaako joku sanoa tuon palkkion summaa? Se pankin täti ei tiennyt...
miten asiakas suhtautui, kun et korttia antanut takaisin?
Täytyy kyllä sanoa että minä olisin suuttunut jos kassa olisi oikeasti vienyt minun korttini kun joku virheellisesti siten ilmoittanut korttini varastetuksi,mahdollisesti painanut väärin sen oman korttinsa numeron tai jotakin.
Aivan varmasti olisin vaatinut poliisit paikalle jos korttiani en olisi takaisin saanut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmiset on niin pirun tyhmiä, että eivät tajua, että sillä oman pikku mussukan aviomiehen kortilla EI voi maksaa omia ostoksia, koska kortti on HENKILÖKOHTAINEN. Usein nämä järjenjättiläiset jäävät vielä tappelemaan asiasta kassan kanssa, ihan kuin kassa ei tietäisi mitä tekee. On muuten ihan kiva lisätienisti, kun nappaa kortin, niin vie sen pankkiin ja saa 150e. Eli kassaneitoset, kannattaa syynätä tarkkaan kortteja!!!
Mutta niistä kai ei saa noin paljon rahaa, kun ei ne ole varastettuja... tai ilmoitettu varastetuksi?

Kyllä saa. Olen vienyt kassaurani aikana n.20 korttia pankkiin, joista suurin osa oli tällaisia tapauksia, että mies/nainen maksaa puolisonsa kortilla. Ja aina siitä on maksettu saman verran, riippuen tietysti kortista. Jos kassa on kiltti, niin voihan hän toki luovuttaa kortin takaisin oikealle omistajalle, jos tämä tulee näyttämään henkkarit (sääntöjen vastaista), mutta minä olen ainakin ollut sen verran raha-ahne, että ylimääräiset tienistit ovat kelvanneet vallan mainiosti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pöhh:
Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mahza:
Siis asiakkaan visa/pankkiyhdistelmän. Vein sen pankkiin, sanoivat että niistä kaiketi joku palkkio maksetaan. Osaako joku sanoa tuon palkkion summaa? Se pankin täti ei tiennyt...
miten asiakas suhtautui, kun et korttia antanut takaisin?
Täytyy kyllä sanoa että minä olisin suuttunut jos kassa olisi oikeasti vienyt minun korttini kun joku virheellisesti siten ilmoittanut korttini varastetuksi,mahdollisesti painanut väärin sen oman korttinsa numeron tai jotakin.
Aivan varmasti olisin vaatinut poliisit paikalle jos korttiani en olisi takaisin saanut
Miksi olisit suuttunut, eihän se ole sen kassan vika? Oliskos susta kivaa jos joku rosmo sais sun korttis aina vaan takas käyttöönsä?

Asiallinen mies oli, tuumas vaan että täytyy maksaa käteisellä. Ei riehunut, syytellyt jne. Jos olis jotain em, niin oisin soittanut vartijat paikalle, korttia en ois luovuttanut. Jos kone käskee ottaa pois, niin se otetaan pois.
 

Yhteistyössä