Eka raskaus oli kohdunulkoinen, onko muita?

Mulla leikattiin kohdunulkoisen myötä koko toinen munatorvi pois,
nyt menossa uuttayritystä....
yk2, kp33... eli 2vuotoo vasta ollu, koska ensimmäisen vuodon tulo kesti 7vk. paraneminen muutenki oli tosi pitkäkestosta mulla.
 
Pahoittelut sulle operaatiosta!
Metotreksaattipiikin sain viime viikolla, kun hcg oli n. 800. Ei ollut mitään selvää ultralöydöstä, eikä kipuja tms. Ylihuomenna kontrolli, jolloin toivon mukaan hcg lähtenyt laskuun.
Vaikka hoitaja viime kerralla lohdutti, että kohdunulkoinen on yleensä sattumaa, niin silti minusta tuntuu, että takana on pikemminkin jokin fysiologinen este tms. Siksi mietinkin, että pitäisikö mennä johdinten aukiolotutkimukseen, kunhan normaalitoiminta ja menkat taas pääsee käyntiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja suopöllö:
Pahoittelut sulle operaatiosta!
Metotreksaattipiikin sain viime viikolla, kun hcg oli n. 800. Ei ollut mitään selvää ultralöydöstä, eikä kipuja tms. Ylihuomenna kontrolli, jolloin toivon mukaan hcg lähtenyt laskuun.
Vaikka hoitaja viime kerralla lohdutti, että kohdunulkoinen on yleensä sattumaa, niin silti minusta tuntuu, että takana on pikemminkin jokin fysiologinen este tms. Siksi mietinkin, että pitäisikö mennä johdinten aukiolotutkimukseen, kunhan normaalitoiminta ja menkat taas pääsee käyntiin.
Hei!
Mulla oli 08/01 ja 01/02 kohdun ulkopuoliset raskaudet. Kummassakaan ei ollu ultralöydöstä eikä selviä ulkoisen oireita. Metotreksaatilla ne kummatkin keskeytettiin. Niden jälkeen meni aikaa ennen kuin tutkisivat, löytyi syy; toinen munanjohdin tukkeessa.
 
hcg lähentelee nyt nollaa, 29.12. oli 2. Mutta hitaastihan tää on laskenu tuolta marraskuun alun n. 800 arvosta.
Ja itse asiassa nyt on alkanut kuukautiset - voiko olla mahdollista, vaikkei hcg oo vielä ihan nollassa?
 
Kirjoiteltiinkin tästä asiasta tuolla lapsettomuuspuolella :wave: (noista hymiöistä ei löydy surullista heiluttajaa, soipisi paremmin aiheeseen)

Muistaakseni minulle sanottiin jollakin lääkärikäynnillä, että alle 5 hcg on sama kuin nolla. Ts. kun hcg alle 5, sitä ei enää kontrolloida.
Minusta sinulla voi olla ihan hyvin kuukautiset, minulla tulivat ensimmäiset metotreksaatin jälkeen ihan ajallaan. Vuosin kylläkin kuin raanasta ja olin vietävän kipeä. Sitä en pahus vaan muista, oliko hcg jo laskenut alle tuon "normaalin" rajan.
Minulla viimeinen mitattu arvo oli myös 2.
Parempaa jatkoa sinulle!
 
Alkuperäinen kirjoittaja suopöllö:
Hei,
onko kohtalotovereita? Miten teillä sen jälkeen meni, tulitteko uudestaan raskaaksi vai alkoiko hoitorumba?

kirjoitin sulle tänne jo aikaisemminkin. mitens sun kuulumiset?
ensimmäinen raskaus tosiaan oli KU,
nyt plussasin.
Eli paistaa se joskus risukasaankin, aurinko siis. :)
Puoli vuotta sitten leikattiin toinen munatorvi

 
Reilu vuosi sitten alettiin yrittämään lasta, ekasta kierrosta "raskaaksi", oli kohdunulkoinen ja toinen munatorvi poistettiin. Toinen katsottiin operaatiossa normaaliksi. Pari kuukautta pidettiin taukoa, minulla alkoi kuukautiset neljä viikkoa poiston jälkeen. Toisesta yrityksestä tulin uudestaan raskaaksi ja nyt meillä on suloinen tyttö.

Munatorven poiston jälkeen heräämössä hoitaja kertoi että näin oli tehty ja että hänelle on käynyt samalla tavalla ja tuli heti uudestaan raskaaksi. On siis toivoa etä lapsen saa piankin kohdunulkoisen jälkeen.

Onnea Dadalle plussasta.
 
Ensimmäinen raskaus oli kohdunulkoinen, mutta meni ohi seurannalla, kävin muistaakseni 10 - 11 kertaa verikokeissa kahdeksan viikon aikana. Arvon laskeminen meni kuulemma ihan normaalissa tahdissa. Ensimmäisten päivien aikana toteamisesta sain lähteä maalle (oli juhannus), kun mökki oli 70 km Naistenklinikalta (ja matkan varrella oli toinenkin sairaala) ja pääasiassa moottoritietä, mutta esim. saareen en olisi saanut lähteä, koska tarvittaessa hoitoon pitää päästä nopeasti.

Mitään oireita ei kyllä ollut koko 10 viikon aikana, kohdunulkoinenkin todettiin kun alkionsiirron jälkeen oli vain outoja päivän kestäviä vuotoja ja kävin niiden takia tarkistuskäynnillä lääkärillä. Muuten en olisi vointini puolesta tiennyt minkään olevan hullusti. Kolmen viikon päästä kohdunulkoisen toteamisesta lähdin ulkomaan reissulle, kun arvo laski hyvin. Eivät kyllä olleet sairaalassa ihan ihastuksissaan reissusta, vaikka sanoin olevani suurkaupungissa, jossa pääsee nopeasti hoitoon.

Seuraavasta alkionsiirrosta alkoi raskaus, mutta meni kesken rv 6 + 4. Lääkäri kyllä vakuutteli, että kohdunulkoisella ja keskenmenolla ei ole mitään yhteyttä keskenään, syyt ovat ihan erilaiset.
 
Ensimmäinen raskaus -00 oli kohdun ulkoinen mutta spontaani keskenmeno joten toimenpiteitä ei tarvittu, muuta kuin seurattiin arvon laskeminen ja sillon sairaalassa ultrattiin, sen jälkeen kolme normaalia raskautta, nyt neljäs, mutta aivan alussa vasta..
 

Yhteistyössä