Ekat raskaus oireet??

Kiitos! Jotenkin vaikea vaan uskoa. Mutta näköjään kolmas kerta toden sanoo. Aivan ihana tunne, vihdoin raskaana! :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin. Hankaluutta lisää myös se, että toisaalta haluaisi kertoa kaikille, mutta toisaalta haluaa odottaa sinne viikkoon 13 asti. Tänään ollut kyllä pahoinvointiakin jo sen verran, että ei taida pysyä salaisuutena.

Lisäksi pohdin sitä, että jos neuvolaan kerran pitäisi kertoa jo ennen tuota viikkoa 12 kaikki molempien sukujen sairaudet, niin millä ihmeellä kerrotaan ne ilman, että on puhuttu vanhemmillemme ja kysytty ne. Vai voikohan ne ilmoittaa vasta myöhemmin, onko ne oleellista tietää jo varhaisessa vaiheessa?

Ajattelin, että olisi hieno odottaa viikkoon 15 asti, jolloin on joulu ja antaa kaikille mukit: mummo, pappa, täti, eno, setä, jolla siis kertoisi kaikille. Mutta taitaa jäädä haaveeksi niin pitkään salailu.
 
En oikein tienny että mihin asiastani kirjoitella mutta päätin sitten teitä tässä ketjussa hieman vaivata. Toivottavasti on ihan okei :)

Lopetin minipillerit tuotta viikko sitten perjantaina että otin viimoisen pillerin. Niitä ehdin syödä kokonaiset 19 pv ennen kuin paloi pinna totaallisesti. Pillereiden aikaan ei käytetty muuta ehkäsyä ja nyt on ehkäisy jätetty kokonaan pois :). Ilman mitään ollaan ehditty touhuta kahdesti.

Tänään alkoi menkat, siis 5 päivää pillereiden lopettamisen jälkeen. Haluisin kuitenkin kysyä että miten nuo menkat pillereiden jälkeen alkaa? (oonpas tyhmä) mutta että siis kuin ne näin pian alkoivat niin olenko ovuloinut pillereiden aikana vai?

Tämä kysymys heräsi mieleen sillä oon tässä yöt varsinkin saanut juossa vessassa harvasen aikaa. Lisäksi olen tajuttoman väsynyt koko ajan. Rintoja aristaa sillon tällöin. Tänään tuli totaallinen mielialan romahdus ja voi mies parkaa kun joutui kohteeksi. Kun kotiin pääsin ja ovi pamahti kiinni niin ei kyyneleistä tullut loppua. Lisäksi iltaisin varsinkin sänkyyn mennessä tutisen ja tärisen kun paleltaa. Eilenkin tutisin kahden peiton alla ja mies pärjäsi paremmin ilman. Kuitenkin mietittyttää kuin nää kuukautiset alkoi ja tämä kaikki on tässä pillerisotkun kanssa samaan aikaan.

No mutta toivottavasti joku osaa tässä tyhmää auttaa :)
 
Viimeksi muokattu:
En oikein tienny että mihin asiastani kirjoitella mutta päätin sitten teitä tässä ketjussa hieman vaivata. Toivottavasti on ihan okei :)

Lopetin minipillerit tuotta viikko sitten perjantaina että otin viimoisen pillerin. Niitä ehdin syödä kokonaiset 19 pv ennen kuin paloi pinna totaallisesti. Pillereiden aikaan ei käytetty muuta ehkäsyä ja nyt on ehkäisy jätetty kokonaan pois :). Ilman mitään ollaan ehditty touhuta kahdesti.

Tänään alkoi menkat, siis 5 päivää pillereiden lopettamisen jälkeen. Haluisin kuitenkin kysyä että miten nuo menkat pillereiden jälkeen alkaa? (oonpas tyhmä) mutta että siis kuin ne näin pian alkoivat niin olenko ovuloinut pillereiden aikana vai?

Tämä kysymys heräsi mieleen sillä oon tässä yöt varsinkin saanut juossa vessassa harvasen aikaa. Lisäksi olen tajuttoman väsynyt koko ajan. Rintoja aristaa sillon tällöin. Tänään tuli totaallinen mielialan romahdus ja voi mies parkaa kun joutui kohteeksi. Kun kotiin pääsin ja ovi pamahti kiinni niin ei kyyneleistä tullut loppua. Lisäksi iltaisin varsinkin sänkyyn mennessä tutisen ja tärisen kun paleltaa. Eilenkin tutisin kahden peiton alla ja mies pärjäsi paremmin ilman. Kuitenkin mietittyttää kuin nää kuukautiset alkoi ja tämä kaikki on tässä pillerisotkun kanssa samaan aikaan.

No mutta toivottavasti joku osaa tässä tyhmää auttaa :)
sinulla on tyhjennysvuoto meneillään pillereiden lopetuksen jälkeen, eli ns. taukoviikko joka olisi normaalisti 3 viikon välein, eli pillereitähän syödään normaalisti 21 päivää ja pidetään se 7 päivän tauko jolloin tyhjennysvuoto tulee.. ja istten siis kuuluisi 7 päivän aikana aloittaa uusi liuska! eli tuskin olet ovuloinut, paitsi ei ole mikään mahdottomuus sekään, mutta uskoisin että kyse on nyt siis tyhjennysvuodosta joka tulee noin 1-5 päivää viimeisen pillerin otosta :)
 
Hei, kirjoittelen tänne nyt ekaa kertaa, mutta olen kyllä etsiskellyt täältä kovasti raskausoireita parin kk ajan. Aloitettiin esikoisen teko kesän lopussa ja nyt näyttää tärpänneen: eilen hailakampi haamu, kp 28/28 ja tänään illalla tummempi viiva 29/28 :) Todella onnellisia ollaan, koska ikää molemmilla jo päälle kolmekymmentä ja itse stressasin kovasti etukäteen, että mitenhän vaikeaa raskaaksitulo on tällä iällä... Vaikka niin kovasti stressistä puhutaan raskautta ehkäisevänä tekijänä, niin meillä se ei ainakaan vaikuttanut - olen siis todella kova stressaamaan ja raskaaksi tulo pyöri mielessä 24/7.

Mahdollisia raskausoireita:

- EI rintojen kipua. Normaalisti rinnat arkoina viikko ennen kuukautisia ja rintakipu hävinnyt päivää ennen menkkoja, mutta nyt rinnat kipeytyivät vasta ensimmäisen haamun jälkeen --> nyt jo todella kipeinä.
- ei turvotusta, mutta alavatsassa ajoittain samanlaisia kipuja kuin ennen menkkoja
- nipistelyä alavatsassa, mutta todella vaikea erottaa normaaleista alavatsakivuista
- kamalaa palelua. Olen vilukissa muutenkin, mutta nyt ei enää villasukatkaan auttaneet.

Kaiken kaikkiaan oireet on helpompi eritellä näin jälkikäteen. Oikeasti minulla ei ollut minkäänlaista "kokonaisvaltaista" fiilistä, että olen raskaana, ennen kuin haamu tuli tikkuun. Mutta koska tiedän, että itse etsiskelin kaiken maailman raskausoireita itsestäni, niin halusin jakaa tämän tiedon teidän kanssa ja toivon, että siitä on jollekin teistä apua :) Onnea kaikille yrityksiin :)
 
Mahdollisia raskausoireita?

-Hieman koholla oleva lämpö
-Pään jomotus
-Oksentelu/pahoinvointi (iltaisin ja aamuisin)
-Palelu

Itsellä olisi alkamassa vasta rv2, joten onko edes mahdollista, että oireita olisi jo nyt?
 
Juuri plussaneena (tänään kp 28/28) voin listata seuraavat oireet, meni raskauden piikkiin tai ei. ;)

- Lämmöt koholla 37-37,3 (viimeisen viikon ainakin)
- Repäisykivut kp 27 alkaen
- Rinnat hieman turvoksissa
- Närästys
- Naama kukkii
- Lievä etominen

Oireet aika lailla samat kuin esikoista odottaessa, tosin alkaneet hieman aiemmin tällä kertaa. Esikoisesta etominen alkoi muistaakseni vatsa rv6-7 tienoilla.

Onnittelut plussanneille! :)
 
Viivan vahvistumista odotellessa voin kertoa omat oireeni. Eli kp:t on 51/49 eli dpo 16.

-Ovulaation jälkeen ei mitään oireita (yleensä niitä "raskausoireita" on ollut roppakaupalla, nyt ei löytynyt hakemallakaan)
- hiivatulehdus (liekö sit oire, en tiedä...)
- dpo 14 hieman etovaa oloa
- dpo 15 alkoi rinnat tuntua aroilta/painavilta
- palelu / kuume- lämmöt iltaisin tuolla 37,8 kun normilämpö 36,4...
- väsymys
 
odot3 tiedäthän, että raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten ensimmäisestä päivästä. Ja ovulaatiohan on noin kahden viikon kuluttua kuukautisten alusta. Eli jos ovulaatio oli pari viikkoa sitten, niin olet nyt raskausviikolla 4, jolloin oireita jo esiintyy monilla. Testihän näyttää positiivista käsittääkseni useimmiten vasta samana päivänä kun kuukautisten pitäisi alkaa.

Tulehan sitten kertomaan, mitä testi näytti! Ja kannattaa testata jotakin raskauslaskuria: Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi tai Raskauslaskuri. Niiden avulla saat selville millä raskausviikolla olet menossa.

Itse tein tänään vielä uudelleen raskaustestin ja viiva oli voimistunut, eli on se vaan uskottava, että olen raskaana!:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Voisinpa tänne hieman tuntemuksiani listata muiden iloksi ;) :

- palelu (tosin palelen aina)
- lämmöt koholla (normi 36,5 nyt 37 - 37,3)
- pikku tippa verta kp 28 (ilmeisesti kiinnitymistä)
- rinnat painoarat (muuttunut välillä jopa vihlovaksi)
- itkuherkkyys kasvanut sfääreihin (tuntuu, että itkee ihan mistä vain, esim. keskustelupalstalla toivotettiin 'Onnea matkaan', niin se riitti itkukohtaukseen)
- lieviä pahoinvointikohtauksia
- tunne, että raskaana

Nyt siis mennään 4+3 eli aika alussa.
 
Laitanpa nyt tänne uusiksi kun on meneillään jo rv 17+2 :heart:

- Rinnat TODELLA arat
- Pissatus
- Mielialanvaihtelut ihan kamalia (kiukuttaa, itkettää, naurattaa jnejnejnejne)
- Turvotus
- Alaselän jomotus
- Pahoinvointi
- Vilu
- Joitakin himoja
- Väsymys (ihan kamala!)
- Alkanut muutama viikko sitten huimaus

Joitakin varmasti unohdin, mutta onhan tossa jo ihan tarpeeksi =)
 
Täällä menossa 6+5. Kamalasti ei oireita oo ilmaantunu, mutta joitakin..

Etova olo alkoi jo 4 viikon alussa. Tiedä sitten johtuko plussatestistä ja siitä että tiedosti olevansa raskaana :D Oikea pahoinvointi sitten alkoi 5+4, että viikon verran tässä on ollut aamutreffit posliinin kanssa :( Ja kerran oksensin tällä viikolla jo ulkonakin kun tuli vaan niin spontaanisti. Eilen menin töihin aikaseen aamusta, herätys oli jo 5.30 ja en pistänyt MITÄÄN suuhuni aamulla niin ei tullut mitään uloskaan.

Hajut käy nenään hiukan paremmin kun ennen. Tänään hais rappukäytävässä niin voimakkaalle, että joku varmaan paistoi kilon sipulia pannulla!

Rinnat on ollu arat ja nännipiha "pulleampi". Mutta ei kuitenkaan niin arat, että esim. suihkussa käydessä koskisi. Kyljellään nukkuessa kyllä tuntuu aroilta.

Turvotusta on jo entuudestaan, että siitä en osaa sanoa johtuuko raskaudesta vai onko samaa vanhaa turvoilua! Mahaa alkaa varmaan näkymään vasta tosi myöhään kun sitä on jo entuudestaan.

JA, en tiedä johtuuko raskaudesta? Hiukset on tosi rasvaset.. eilen illalla kävin suihkussa ja aamulla oli jo ihan ällöttävät :eek: Onneksi ostin kuivashampoota niin sillä paranee.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kp 30/31-36
Rinnat todella kipeät pieninkin hipaisu sattuu ja ei oikein pysty nukkumaan mahallaan tai niin että rinnat osuu patjaan, ne on myös turvoksissa ja välillä ihan kuumatkin.
Mahaa vihloo/nipistelee kovasti.
Palelen herkästi mutta jos tekee töitä tulee todella kuuma ja hengästynyt olo
Lämpöä on ollut viikon verran. Väsyttää kovasti. ja nenä on ihan tukossa.

Jotenkin todella vahva tunne että nyt on tärpännyt. Sitten taas tiputaan korkealta jos mitään ei olekkaan.
 
Heissun vei, tänne liittyi uus jännittäjä! Auttakaa mua :D

Mun yhdynnästä, missä tapahtui vahinko, on nyt 14 päivää. Oireina ollut muutama pv:

Rinnat todella kipeät. Turvonneet tosi paljon. Nänneihin ilmestynyt vaaleita näppyjä. Nännit erityisesti tosi kipeet, mutta ku makaan vatsallani tai kyljelteen niin sattuu kun ne koskee sänkyä yms. (IKINÄ ei ole ollut menkkojen aikana rinnat kipeet.) Ja muutenkin tuntuu erilaisilta ja kosketusarat joka puolelta.

Vilunväristyksiä.

VÄSYMYS.

Tänään alkoi pieni ällötys olo. Oksetti aamulla.

Pissahätä vähän useammin.

Nälkä kokoajan.

Nyt tullut 1,5pvää välillä paperiin pyyhkiessä vaaleenpunasta vuotoa, ja kerran tullut paperiin kirkasta vertakin, mut ei mitään hyytymiä tai normaalia menkkavuotoa. Eikä ees pikkuhousunsuojaan asti tullu vuotoa kertaakaan.

Menkkakipuja on kyllä, ja tuntunut et ne alkaa mut ei ala. Rintakipu voimistuu ja niitä ihan särkee välillä.

Maha vähän löysällä. Ja vihlaisu kipuja alavatsassa vasemmalla.

Tein äsken testin (En aamupissasta) ja se näytti negatiivista.

Pitääkö mun luopua toivosta, vai näkyisikö edes vielä testissä? Niin paljon kuitenkin oireita, mitä ei ole ennen ollut vai oiskohan vaan mun pään tuotosta.

Ajattelin tehdä seuraavan testin joskus 4pvän päästä vasta ,ellei ne menkat nyt sit ala ennen sitä. Äh, tiiän että joudun pettymään... Harmittaa jo valmiiksi.
 
Niinhän siinä kävi että menkat tais tupsahtaa kylään tänään. :( Hieman enemmän tullut veristä vuotoa. Kuitenkin aika outoa vuotoa, ei ole semmoista ennen ollut. Ihan kirkasta verta, ei hyytymiä tai mitään limaa. (Ihanat yksityiskohdat, anteeksi. :D) Kovasti koetan välillä elätellä viel toivoa että olis jotain valekuukautisia tai jotain.. Mutta aika selvä pelihän tää on. Ei tärpännyt. :(
 

Yhteistyössä