Ekat raskaus oireet??

Jännitystä ilmassa.

Oli ihan pakko tulla purkamaan pahinta jännitystä tänne sielunkumppaneiden joukkoon :)
Huomenna odottelen tätiä kylään, ja ajattelin tehdä testin joko huomenna tai ylihuomenna (jos menkkoja ei näy), lopettaakseni tämän piinaavan odotuksen :D
Edellisessä kierrossa olin "aivan varma" raskaudesta, kun oli niin vahvoja oireita, rinnat etenkin oli tosi arat, mutta kuukautisethan sieltä tuli. Nyt ei ole rinnoissa muuta muutosta kuin valkoiset näppylät nännipihoissa. Muita oireita (aitoja tai kuviteltuja) on huimaus etenkin töitä tehdessä, lämpö noin 37 hujakoilla, aivan sairas väsymys koko ajan, vaikka nukkuisi 12h + päikkärit, tunnekuohuja, kuten pari päivää sitten läikytin kahvia keittiön lattialle ja tuli itku, yhtäkkiset finnit kasvoihin, ja minulla ei ole finnejä ollut vuosiin :whistle:

Olen ollut kahdesti aijemmin raskaana, aikaisempi (-08) keskeytettiin pillerein rv6, toinen raskaus (joka oli viime keväänä), meni kesken rv 11. Kesästä asti yritetty "tulee sitten kun tulee"-fiiliksellä, en ole käyttänyt ikinä ovistikkuja, harkinnut kyllä olen :)

Joka kuukausi ollut niin varma että on raskaana, mutta nyt kun ei edes rinnat ole kipeät, ja on ehkä hieman konkreettisempia oireita,(ei siis muistuta menkkaoireita) on toivo päässyt nousemaan tosi korkealle :'(
Mutta piinaavasti odotan testiin asti..
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
alamahan juilimiset,paineen tunne,pää kipee monta pvää,flunssanen olo,palelee,voimakkaat unet,väsy mut vaikee nukahtaa...
Menkat viimeks 23.12,kierroista ja oviksista ei mitään hajua..:)koska naiset voisin testata...kärsimätön :D
 
Heip! Täällä yksi jolla juuri edellisenä kuuna raskaus keskeytynyt, ja nyt kierto 25/30, oireina omituisina seuraavaa:

alavatsassa ihmeellinen paineen tunne
Huimailu pitkin päivää
Pissalla ravaaminen ja vatsavaivoja :D
rinnoissa tunne kuin maito olisi nousemassa
valkovuoto kummallista, parina päivänä ihan kirkasta, välillä ihan paksua, mutta jotenkin
oudon tahmeaa.
Kohdun kaula suht ylhäällä(takana) ja kovan tuntuinen(ja tiedän ettei tarvis ronklia mutta... :D)
Kylmiä väreitä ja kylmä muutenkin
Illalla tulee valvottua pitkään ja aamulla ei pääse ylös ei millään, ja väsyttää pitkin päivää.


Menkat pitäisi siis alkaa sunnuntaina, ja jotenkin vaan on taas sellainen tunne että on raskaana..
Yksi lapsi on, kaksi keskenmenoa ja yksi abortti aikanaan, eli ''kokemusta'' löytyy, mutta silti jotenkin aina niin uskomaton ja epätodellinen olo, johtunee ehkä siitä että odottaa niin kovasti että se taas nappaisi! :) Kiitos muillekin kokemuksista, nim varmistelija :D
 
lähdinpä sit kyselemään että onko ilmavaivat raskausoire???
tätä on ny jatkunu kohta viikon verran ja maha näyttää siltä ku olisin syöny rantapallon
noin viikko takaperin oli liikenteessä limaista kirkasta vuotoa ja ajattelin että ehkäpä se olikin ovis?ja siit olis sitten tärpänny koska päivä pari sen jälkeen alko nää ilmavaivat
eile malttamattomana tein testin ja nega näytti muta eipä se vielä testissä voi näkyä jos viikko sitten olis tärpänny?
kierron pituudesta en edes tällä hetkellä tiedä kun se normaalisti on ollu 38pv mut viime kirto heilu jo 60pv kunnes lääkäristä sitten kirjoittivat terot.ja nekin "menkat" oli nii niukat että pelkkä pikkuhousun suoja riitti.
muutenkin jotenkin kovasti varma olo siitä että nyt on vaavi masussa mut tuo nega tiputti maanpinnalle (juu ja tiedän että testasin ihan liian aikaisin) miks tää odottaminen on näin piinaa
 
Täällä nyt kp 31/27-30 ja "muutama" haamutesti tehtynä, seuraavanlaisia oireita löytyy:

- järjetön palelu iltaisin tai vaihtoehtona välillä tuskahiki
- lämpö 36,8-37,3 jatkuvasti ( normaali 35,8-36,2 suunnilleen)
- alavatsalla hassu tunne ( tuo muidenkin mainitsema perhosia vatsassa-olo)
- kohdun tietämillä välillä nippaisee oudosti
- valkovuotoa riittää
- tissit omituisen pinkeät, samaten alavatsa
- jatkuva nälkä, jos ei syö säännöllisesti niin paha olo
- alaselkää juilii välillä, tosin oon muutenkin vähän selkävammainen

Oikeata selkeää plussaa odotellessa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Matte07 Todellakin voi olla ilmavaivat raskausoire!! :) Itse tein vahvan positiivisen testi perjantaina, dpo noin 11, ja sitä ennen mulla oli oireena ihan JÄRJETTÖMÄT ilmavaivat :D

Lisäksi oireina olivat:
- Ihan hirveä palelu, ihan tärisin!
- Arat tissit, jotka tulivat kipeiksi aikaisemmin kuin normaalikierrossa
- Pahoinvointi heti jos oli liian kauan edellisestä syömisestä
- Turvotus!!
- Dpo 9 ja 10 heräsin yöllä siihen, että vatsassa oli perhosia ja oli paha olo
- Kaksi kertaa näin todella toden tuntuisia ja outoja unia
- Himo tabascoon, jota ennen olen inhonnut :D :D
 
Viimeksi muokattu:
Toivon niin olevani raskaana, että varmaan taas kuvittelen oireet.

Nyt on kovat kuukautiskivut ja rinnat arat, toinen suorastaan kipeä.

Olen kuitenkin ollut "varma" raskaudestani jo monta kuukautta. On ollut pahoinvointia, hajuaistin herkistymistä, lämpöä, nenän tukkoisuutta, repäisykipuja, kova ruokahalu jne. ja en siis ole kuitenkaan ollut raskaana :(

Niin toivon, että kuukautiset ei alkaisi! Ekassa raskaudessa oireet paljon ennen plussaa oli rintojen arkuus ja palelu.

Nyt varmaan tunnen noi oireet juuri siksi. Miksi mieli voi tehdä tällaista kiusaa! Saan odotella vielä n.10 päivää. Voi kun ei tarvitsisi (taas) pettyä.

Onnea kaikille plussaa odottaville!
 
Mä nyt oon koittanut tätä koluta läpi ja etsiä sopivaa topiccia mun kysymyksiin, laitan nyt tänne, jos ei haittaa ja joku jaksaisi vastailla :)
Voiko sellanen mahan _koko_aikainen_ murina olla raskausoire? Mä röyhtäilen aivan jatkuvast ja tuntuu pala kurkussa aina iltaisin. Sellanen äklötyspala, tuntuu että oksettaa mut sit tuleekin röyhtäsy. Tiedä sitten mitä on...
Ja kun moni puhuu noista alavatsan/nivusten nippailusta, niin mulla ne tuntuu lähinnä jos oon mahalleen...?
Onko kellään ollut/onko samanlaisia kokemuksia? Voiko johtua raskaudesta? Kiitos jo etukäteen=)

Edit. mainitsisin vielä omat mielialanvaihtelut. Muutama päivä sitten purskahdin itkuun ilman kunnollista syytä ja nyt parin pvn ajan ollut jo niin kiukkunen kaikesta mahdollisesta ettei mitään rajaa:whistle:
Koitan tosin keksiä kaikelle mahdollisia muita syitä. Niin haluaisin vaavia, mutta pakko yrittää keksiä muita selityksiä ns. "oireille", tiedän jälleen vain pettyväni pahasti. Vaikeampaa tästä tekee se, että asumme täysin eri maissa toistaiseksi. :kieh:

Niin ja vielä:
Kun monet puhuu lämmön noususta, mulla se on ollu hieman normaalia alempi ?:O
 
Viimeksi muokattu:
Meillä yritystä takana 1 vuosi ja 5 kk ja nyt vihdoin plussattu! Ihan mieletön tunne! :heart: Viikkoja 4+2.
Tässä oireita:

- palelu/hiki
- pissalla ravaaminen!
- massun vihlonta/nippailu/kuplinta
- huimaus
- helposti hengästyminen, treenit tuntuu tosi raskailta
- univaikeudet mistä en ole ikinä kärsiny, ei tuu uni vaikka on väsyny ja yöllä heräilen ainaki pari kertaa
- hieman kuvotusta/pahaa oloa/ruoka ei maistu ja välillä hirveä nälkä

rinnat olleet vain hieman arat ja lämpökään ei erityisen koholla, 36,7.

Onnea kaikille raskautuneille ja raskautta yrittäville!
:)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Heips!


Täällä plussattiin eilen ja!! :) Olemme yrittäneet 1/2 vuotta ja nyt toivottavasti onnistui!

Mulla oireina:

- menkkojen poisjääminen, tänään 41/33
- alaselkä kivut ja vihlonnat
- vilu ja palelu iltaisin
- alavatsakivut ja turvotus (hyvin lähellä menkkakipuja)
- iltaisin kun pitäisi mennä nukkumaan, ei väsytä yhtään.

Aattelin vielä viikon pääst varmuuden vuoksi tehdä testin kun eilen sanoi "Raskaana 1-2 vkoa" et varmasti sit pitää ja ;)
 
Oireita löytyy vaikka millä mitalla, mutta en uskalla toivoa liikoja... Niin monta kertaa on tässä kahden vuoden aikana petytty : / Mutta oireisiin: Mahaa nipistelee, kuvotusta, pahoinvointia, päänsärkyä, kaikkea on ollut viime viikon aikana :O Niiiiin toivoisin noiden kertovan raskaudesta... Nytkin pahoinvointia :x Tulisipa se plussa jo!
 
Heippa!

haluaisin kysellä vähän mitä mieltä olette. syön tällä hetkellä pillereitä ja olin tuossa vähän aikaa sitten penisiliini kuurilla. Varmistin vielä farmaseutilta että olihan niin että penisiliini heikentää e-pillereiden tehoa. ja farmaseutti vastasi kyllä ja ehdotti lisäehkäisyä myös. Mieheni kanssa emme sitten käyttäneet lisäehkäisyä ja keskustelimme että jos tärppää niin sitten tärppää. Ja nyt itselläni on ruvennut ilmaantumaan oireita: mahan mieletön turvotus, ilmavaivat, alamahan hauska tunne (ei vihlontaa tai mts. sellaista "muljahtelua") kahvia en voi ollenkaan juoda ja jopa kahvin haju on saanut minut kyökkimään (vaikka ennen join töissä kahvia ainakin 4 kupillista ilman mitään ongelmaa), lisäksi olen aivan hirveän väsyksissä. :) Rinnat ei ainakaan vielä ole arat... :whistle: raskaustestin meinaan mennä hakemaan kunhan töistä pääsen, sillä ainoa huoleni on se että syön vieläkin pillereitä ja haluan lopettaa ne heti jos testi on poisitiivinen. :wave:
 
Rekkauduinpa nyt minäkin viimein... Muutama kuukausi on tullut täällä taustailtua mutta nyt ensimmäistä kertaa on sellainen olo että mahtaakohan minullakin olla jotain kerrottavaa :confused:

Eli siis "iltatähteä" tässä yritellään, yk3, tosin projekti on ollut paljon pidempi, takana on (toivottavasti; ainakin lääkärin mukaan) onnistunut sterilisaation purku jota sitäkin ehdittiin suunnitella ja järjestellä melkein vuosi. Aikaa on siis kulunut ja mieli alkaa olla aikas malttamaton, nyt ainakin ensimmäistä kertaa on ilmestynyt kunnolla oireita.

-palelee
-tänä aamuna tuli yrjö kylään
-aamulla ja päivällä ei ruoka maistu yhtään, illalla sitten voisi syödä vaikka hevosen...
-rinnat ja nännit ovat aivan sairaan kipeät, pakko valjastaa ne rintaliiveihin joita en muuten käytä, vapaana pito on vaan aivan liian tuskaista touhua
-alamahassa on valtavan painava pallo
-koko ajan pissattaa
-naama kukoistaa, tuntuu että finnit ilmestyvät vartissa
-edes se päivän yksi tupakka (muut olen jo jättänyt pois) ei maistu, tähän asti se on maistunut valtavan hyvältä
-kahvi kuvottaa
-väsyttää tolkuttomasti
-repäisykipuja ja menkkakipuja alamahalla
...

Edellisistä raskauksista on kulunut jo niin monta vuotta etten ollenkaan muista millaisia oireita oli lukuunottamatta esikoisesta ilmoittanutta kokovuorokautista oksentelua.

Olisikohan tämä nyt jo sitten sitä... Tilasin netistä tänään testit, kunhan ne tulevat niin on taas viisaampi.
 
Viimeksi muokattu:
Taidanpa miekin nyt kirjoittaa tänne.
Nyt on kp 20 menossa,kierto yleensä 24-28 pv
Miulla on kestänyt n 9pv selkäkipu ja välillä nippailee vatsasta,välillä lantiosta,ensin ajattelin selkäkivun johtuvan selän kulumista,mutta mutta kun vielläkin jomottelee,niinpä toivo heräsi.:)
Lisäksi tissit / nännit on ollu arat jo viikon ja välillä om mieli herkkänä,kyyneleet tulee välillä silmiin ihan turhista.Toisaalta kun menkkaoireina on samantyyppisiä oireita.: /
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Pitkästä aikaa palstalla...:)

Täälläkin on hieman epäilykset (ja myös haave), että raskaana oltaisiin.
Esikoista odottaessa ensimmäinen raskausoire oli järkyt tissikivut ja nythän ne taas löytyy.. Kihelmöi, polttelee ja jomottaa. : /
Kierto ollut sekaisin ja viime menkkojen alkua en mihinkään ylös laittanut. 2.4 bongasin kuitenkin oviksen. Tissit kipeytyi toissapäivänä 12.4.

Lisäksi on saanut ravata pissalla ja väsyttääkin normaalia enemmän. Maanantaina oli kauheita kramppeja alavatsalla, jotka heijastui ihan ylämahaan asti, seuraavana päivänä niistä ei ollut tietoakaan.

Lämpö koholla >37.

Tänään tein jo vähän varaslähdöllä raskaustestin, se oli tyylipuhdas nega. Nyt vaan odottelen joko menkkoja tai sitten sitä plussaa.:heart:
 
Täällä viikko plussasta :) Epävarma olo marraskuisen kkm:n takia, mutta plussa toistaiseksi vielä löytyy eli tässä oireita:

- ihan tolkuton väsymys
- levottomat yöt. herään joka aamu ennen kelloa enkä saa enää unta. usein myös herään u´yöllä vessaan tai muuteb vain ja unta saa odottaa
- etova olo
- krapulainen olo
- huimaava, hutikkaolo
- alaselkää jomottaa erityisesti oikealta puolelta
- vatsaa juilii tai jomottaa molemmilta puolilta, erityisesti oikealta (tämä vähän jännittää)
- ennemminkin kuumia-aaltoja ja hiki ei kylmä
- hengästyttää
- aavistuksen arat nännit
- aamulämmöt koholla 36,8, mutta en tiedä puhuisinko varsinaisesta lämmön noususta?

huh. peukut pystyyn :)
 
Viena,paljon onnea =) toivottavasti vauva pysyy matkassa.
Hieman on selkäkipu laantunut tänään,vain hieman ristiselän pakotusta,välillä nippailee viellä vatsasta tai lantiosta tai nivusista,mutta vähemmän.Välillä nännit tuntuu viellä aroilta,muttei niin paljoo.Mie oon hajamielinen,tiistaina unohin ostaa kahvia,ostoslistan ykkösen,eilen unohdin pikkusiskoni ja veljeni synttärit täysin,enkä oo koskaan unohtanut ( ei taija kuitenkaan olla raskausoire) :D nukuin tänään sitten 2 1/ 2 tunnin päiväunet.En tiijä,kai tässä ootellaan menkkoja alkavan,nyt kp 21 / 24-28
Mieli on viellä herkkä,kyyneleet tulee silmiin ilman syytä.
 
Viimeksi muokattu:
jälleen kerran pakko saada purkaa näitä epäilyjä, kun mies ei enää kestä kuunnella -joopas/eipäs monologiani :)

Elikkä JOS on pulla uunissa, niin olisin nyt arvioiden 4+0 tänään. Kierto heittelee joka kuukausi, mutta laskin tuon 28pv kierron mukaan.

Oireina viikon ollut paha olo ja kuvotus, ja aivan hullu väsymys. Kuumeinen olo, mutta lämmöt silti normaalit? (mahtaako olla huono asia? :/ ) Nuhainen olo, vaikka juuri hetki sitten sairastin flunssan. Ja sitten jokapäiväiset repimiskivut on saanut toiveet jälleen nousemaan, myöskin viimeviikolla yks aamu supisteli kohtua kovasti. Ikinä menkkojen takia ei oo supistellut, enkä edes tietäisi miltä ne tuntuu, jossen olisi saanut keskenmenoa vuosi sitten. Muutenkin on tosi vetämätön olo koko ajan, mitään ei jaksaisi tehdä. Vaikka juuri ennen oireilua olen urheillut paljon, kun tuli kiire päästä kesäkuntoon :LOL:

Ensin ajattelin että kuvittelen oireet, kun alkoi jo niin aikaisin, mutta selailtuani nettiä, huomasin että joillakin plussanneilla on alkanut oireet jo rv 3.
Epäsään. kierron takia en testaa ihan vielä, ettei joudu ainakaan turhaan pettymään. Jos vaikka perjantaina jo sitten näkyis se todellinen tulos. :)
 
Pakko päästä tänne ruikuttamaan, josko joku viitsisi vastailla.

En taas yhtään tiedä mitä ajatella, testasin aamulla kotitestin tosiherkällä haalean haamun, tädin olisi pitänyt tulla kylään jo viime sunnuntaina. Nyt sitten pyyhkiessä huomasin vähän ruskehtavaa vuotoa paperissa :'(

Tuossa pitkin viikkoa oli ihan reilua aamupahoinvointia, oksensin joka aamu mutta pahoinvointi loppui kuin seinään toissapäivänä. Nyt on enään tissit kipeät ja mieli tosi herkkä, muuten ihan normi olo, ei edes pms-oireita löydy noita kahta lukuunottamatta.

Mielestäni tuon testin olisi pitänyt kaiken järjen mukaan näyttää selvästi jo plussaa aamupissasta jos raskaana olisin, nyt siis lähinnä mietityttää että onko joku yrittänyt päästä kyytiin mutta tipahtanut kelkasta jo heti alkumetreillä. Harmittaa ihan vietävästi etten testannut aikasemmin, kun kerran reilut oireet oli. Tieto siitä onko joku yritys ollut kyseessä olisi ollut tosi tärkeä minulle, tietäisin ovatko putket auki vai ei. Edes tuollainen pettymykseen johtava onnistuminen olisi nyt ollut lottovoitto.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen plussattu kp23/28 :heart:

Oireita ennen plussaa:

-vatsa meni sekaisin/ummetus
- palelu...jatkuva sellainen
- se päänsärky..ja ei lähde panadolilla pois
- outo mielentila
- verinen pieni vuoto kp 20/28
- menkkatunteet mahassa
- kova turvotus
- lämmöt koholla

Sekä kolme läheistä nähneet unta, että olen raskaana :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tepias
Plussasin toissapäivänä, tuli ainakin vietettyä vappu rauhallisesti kotona ;) menkkakivut vaivasi pariviikkoa, välillä ihan tosi kovasti. Tissit, varsinki nännit ovat aivan älyttömän kipeet. Ällöttää ja väsyttää lähes kokoajan. Neuvola olisi viikonpäästä. Nyt olisi rv 6+1 ;)<3 Onnea kaikille plussanneille.
 
Onnea kaikille plussanneille ja kovasti plussatuulia vauvaa yrittäville :heart:
Itse olen tehnyt aikaisemmin vain negatiivisia testejä ja yhden roskishaamun..

Nyt tällaisia oireita:
-palelee, lämmöt koholla+hikoiluttaa
-nälkä
-alavatsaa nippailee
-tissit kipeät ja toisesta vuotaa nestettä (voisko olla raskausoire?, imetyksestä aikaa 3,5v)
-etova olo, oksensinkin aamulla
-itkuherkkyys
Testaan uudestaan viikonloppuna, saas nähdä miten käy :>
 

Yhteistyössä