El Naturalista-kengät

[QUOTE="vieras";27341091]tietääkö kukaan missä liikkeessä olisi laajin valikoima noita kenkiä? :) netistä en uskalla tilata, koska koko on usein väärä (minulla on aika leveä jalka). ovatko nuo reilua kokoa?[/QUOTE]

Mä sovittelin kaupassa ja tilasin verkosta. Mistä päin olet? Tampereella on esim Kenkä-Repo jossa on muutamia malleja El Naturalistoja.

Vasemma käen rukkanen, mulla on nyt pikaisesti laskettuna kolmet Naturalistan talvisaappaat. YHDET niistä ovat liukkaat.
 
Itse en ostaisi netistä El Naturalistan kenkiä ollenkaan. Älkää ymmärtäkö väärin, heiltä löytyy minua miellyttäviä kenikä ja firman idea on hieno. Mutta mutta, minulle on tullut vastaan todella laidasta laitaan olevia kenkiä. Osa (täsmälleen samanlaisista) kengistä on materiaaliltaan loistavia, kun taas toiset ovat todella heikkolaatuisia. Lisäksi vastaani on tullut varreltaan todella kapeita kenkiä, kun taas toiset (täsmälleen samanlaiset ja samaa kokoa olevat) ovat olleet "hehtaariluokkaa".
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja kylmä nakki;27341539:
Mä sovittelin kaupassa ja tilasin verkosta. Mistä päin olet? Tampereella on esim Kenkä-Repo jossa on muutamia malleja El Naturalistoja.

Vasemma käen rukkanen, mulla on nyt pikaisesti laskettuna kolmet Naturalistan talvisaappaat. YHDET niistä ovat liukkaat.
Hei! Olen siis vieras, jolle vastasit tähän ketjuun. Olen pk-seudulta. muistatko mitkä saappat olivat liukkaat talvella? itse haluaisin nämä:
El Naturalista Solar keng
 
"Niina"
Nostan vanhaa keskustelua koska omat kenkäni menivät tänä talvena pilalle. Olin niillä kävellyt alle puoli vuotta. Ilmeisesti ekologisuuden vuoksi kenkien saumoja ei ole liimattu vain tikattu, joten jos ne pääsevät kastumaan niin alkavat vuotaa saumoista. Jokaisella kastumiskerralla sitten vuotaa pahemmin. Nahkakengän iloisia ominaisuuksia.

Kysyin myyjäliikkestä onko tämä normaalia, vai onko parini maanantaimalli mutta vastaus oli että olen hoitanut kenkiä huonosti koska en ole käyttänyt Wet block suihketta lankin/mehiläisvahan lisäksi. Ja että asialle ei voi enää tehdä mitään sillä kenkiä ei voi jälkikäteen enää liimata. Toisin sanoen kenkiä voi käyttää mikäli on kuiva keli, mutta mikäli on vähänkään loskaa tai nuoskaa niin tämä kenkäpari ei enää ikinä pidä vettä. Ei edes vaikka kuinka laittaisi (epäekologista) wet block suihketta.

Olin tosi pettynyt, koska 60 € huonolaatuisemmatkaan kengät eivät ole 3 vuoden käytön jälkeen alkaneet vuotaa. Tosin ne onkin liimattu.

Pitäkää siis talvikengistä hyvää huolta, ei kannata päästää kastumaan.
 

Yhteistyössä