Elättäisikö miehesi sinut jos et työttömänä saisi mistään rahaa?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
jooh
itsenäinen nainen, sinäkin voit joskus vaikkapa sairastua tai joutua esim. tänä aikana irtisanotuksi. Niitä rahoja ei saa heti. Joillaki voi olla lainoja ja muita, ovat esim ostaneet juuri jotain (tärkeää), joten kaikilla ei ole säästöjäkään. Eli ei se aina oo ihan siitä halusta kiinni. Tuskin kukaan on kenenkään elätettävänä sekuntiakaan omasta halusta?
 
******
Totta kai elättäisi, mutta kyllä se söisi naista olla toisen "armoilla". Vaikka olisi ihanakin mies eikä rahaa tarvitsisi kinuta. Kyllä mun itsetunnolle silti kävisi olla toisesta riippuvainen. Väliaikaisena tilanteena olisi ok, mutta jos jatkuisi eikä itsellä olisi mitään mahista muuttaa tilannetta. Jostain kyllä kaivaisin tahdonvoiman esiin, kouluttautuisin, hakisin ahkerasti töitä, mitä vain.
 
******
..samoin kuin mä elätin miestäni kun se oli työttömänä ja opiskeli uutta ammattia.. samoin kun se taas elätti enemmän mua vanhempainvapaalla.. meillä on moneen kertaan puolin ja toisin vaihdettu "ykköselättäjän" paikkaa. Mutta paras näin kun molemmat ovat töissä. Sekä henkisesti että taloudellisesti. Tekee terveelle aikuiselle ihmiselle hyvää tehdä töitä :)
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen:
muuta mä en kuuna päivänä suostuisi siihen ! Ja mieheni kyllä tietää sen !
Mulla ei kyllä ollu paljon vaihtoehtoja :eek:
Koulun sain käytyä ja pari kuukautta ennen kuin äitiysloma alkoi. Eipä pahemmin noita työpaikkoja mulle tarjottu vaikka kuinka haki.
 
itsenäinen nainen
Alkuperäinen kirjoittaja jooh:
itsenäinen nainen, sinäkin voit joskus vaikkapa sairastua tai joutua esim. tänä aikana irtisanotuksi. Niitä rahoja ei saa heti. Joillaki voi olla lainoja ja muita, ovat esim ostaneet juuri jotain (tärkeää), joten kaikilla ei ole säästöjäkään. Eli ei se aina oo ihan siitä halusta kiinni. Tuskin kukaan on kenenkään elätettävänä sekuntiakaan omasta halusta?
Haloo ? Mä vastasinkin OMASTA puolestani. Mulla on sen verran rahaa kyllä pankissa ja sijoituksissa, etten ole kenestäkään riippuvainen taloudellisesti.

En mä mistään haluista puhunutkaan.

Kyse on periaatteesta.

En tuomitse niitä ihmisiä, jotka ovat toisten elätettävinä.
Tässä nyt kysyttiin mitä kysyttiin ja mä vaan vastasin. Piste.
 
itsenä...........
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen:
muuta mä en kuuna päivänä suostuisi siihen ! Ja mieheni kyllä tietää sen !
Mulla ei kyllä ollu paljon vaihtoehtoja :eek:
Koulun sain käytyä ja pari kuukautta ennen kuin äitiysloma alkoi. Eipä pahemmin noita työpaikkoja mulle tarjottu vaikka kuinka haki.
USKOKAA JO. MÄ VASTASIN VAIN OMASTA PUOLESTANI. Tehkää te muut miten tykkäätte, ei liikuta mua.
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja neljä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Heittäisin pihalle jos ei elättäis, maksais sitten elarit viidestä ja ...elättäis :whistle:
:D
Ei muuten vältsiin maksas, jos ei varat riittäs. Yhteiskunnalta tulis minimielarit, miehen ei kannattas mennä elarivelkojen takia töihin ja kaikilla viidellä lapsella ois tosi kivaa.. Näitä elarivelkoja on muiden ulosottojen kanssa nelikymppisten äijien perukirjat täynnä.
 
Elättää, tosin en oo työtön, ku oon äitiyslomalla, mut elättäs varmaan vaikka oisin työtönkin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mua ainakin hävettää kun mies elättää mut ja kännissä siittä ilkeilee.Eikö teitä hävetä?
Ei hävetä, miks pitäs? Eikä se koskaan mulle siitä sano, ku vaikka on erilliset tilit, niin käytännössä yhteiset rahat
 
O
Kyllä elättäis, sillä minähän nämä kotihommat tekisin kun hän kävis töissä. :)
Ja yhteinenhän tämä meidän talous on...
Mut varmaan hakisin töitä ja koulupaikkaa ahkerasti, sillä yhden tuloilla eläminen ei kovin raposta ois.
 
Zoe-F
Alkuperäinen kirjoittaja itsenä...........:
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen:
muuta mä en kuuna päivänä suostuisi siihen ! Ja mieheni kyllä tietää sen !
Mulla ei kyllä ollu paljon vaihtoehtoja :eek:
Koulun sain käytyä ja pari kuukautta ennen kuin äitiysloma alkoi. Eipä pahemmin noita työpaikkoja mulle tarjottu vaikka kuinka haki.
USKOKAA JO. MÄ VASTASIN VAIN OMASTA PUOLESTANI. Tehkää te muut miten tykkäätte, ei liikuta mua.
en mä sitä sulle puolustelekkaan, eikä mun tarvitse sitä puollustella kenellekkään muullekkaan.
lainasin vain esimerkisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja neljä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:
Heittäisin pihalle jos ei elättäis, maksais sitten elarit viidestä ja ...elättäis :whistle:
:D
Ei muuten vältsiin maksas, jos ei varat riittäs. Yhteiskunnalta tulis minimielarit, miehen ei kannattas mennä elarivelkojen takia töihin ja kaikilla viidellä lapsella ois tosi kivaa.. Näitä elarivelkoja on muiden ulosottojen kanssa nelikymppisten äijien perukirjat täynnä.
No vitsi se lähinnä oli, kyllä se elättäis ilman uhkausta kodin menettämisestäkin :D
 
myös itsenäinen, mutta ei typerä
Alkuperäinen kirjoittaja itsenäinen nainen:
muuta mä en kuuna päivänä suostuisi siihen ! Ja mieheni kyllä tietää sen !
Eli jos sinun rahasi loppuisivat etkä saisi töitä, niin eroaisit mieluummin (ja pääsisit sossun asiakkaksi) kuin ottaisit mieheltäsi vastaan elatuksen?

Okei, kuulostaa todella fiksulta valinnalta!

Meillä kumpikin puolisoista on valmis tarpeen tullen elättämään toisensa (koska rakastamme toisiamme ja haluamme jakaa yhteisen elämän ja arjen), vaikka pyrkimys on toki siihen, että kumpikin kantaa oman kortensa kekoon.

 

Yhteistyössä