Eli mä en voi siis viedä mun 7-vuotiasta uimaaan?

  • Viestiketjun aloittaja luettua
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Ja hei! Sitä "väärällä puolella" olevaa poikaa voi myös ujostuttaa! Nimittäin itse olin uimassa vuosi sitten ja kuulin pukukopin toiselta puolelta, kun poika nyyhki äidilleen, että "en kehtaa olla täällä, olen jo 8v. enkö voisi mennä miesten puolelle?!" Äiti kommentoi: "Hiljaa nyt, et mene, sinä et siellä pärjää!!" Toisaalta en voi tietää, oliko kyseessä erityislapsi, joka ei tosiaan olisi pärjännyt siellä toisella puolella.
 
häh itselles
[QUOTE="MintunKukka";25810733]Sanokaa nyt ihmeessä mikä siinä on kamalaa jos 7vuotias poika on naisten puolella?[/QUOTE]

No vaikka se, jos siellä sattuu olemaan 7-vuotiaita tyttöjä paikalla. Vai olisistko itse tuon ikäisenä halunnut, että esim. joku luokan pojista näkee sinut alasti?
 
[QUOTE="Mona";25811058]Siis sun poikaa ei häiritse/kiinnosta millään lailla jos viereisessä suihkussa olisikin saman luokan tyttö. Mä en itse ois tosiaankaan riisuutunut alasti 9vuotiaana tutun pojan edessä.

Ei se aikuisia häiritsekään.[/QUOTE]

No ei oo ikinä sattunu saman luokan tyttöjä samaan aikaan sinne niin enpä tiedä mitä olisi tuumannut, mutta hyvin on reissut aina mennyt vaikka samaa ikäluokkaa olevia tyttöjä onkin ollut samassa pesuhuoneessa/saunassa.
Miksi niinkin normaalista asiasta kuin alastomuudesta pitää nostaa sellanen haloo?
 
"vieras"
No ei oo ikinä sattunu saman luokan tyttöjä samaan aikaan sinne niin enpä tiedä mitä olisi tuumannut, mutta hyvin on reissut aina mennyt vaikka samaa ikäluokkaa olevia tyttöjä onkin ollut samassa pesuhuoneessa/saunassa.
Miksi niinkin normaalista asiasta kuin alastomuudesta pitää nostaa sellanen haloo?
Minulla on kolme tyttöä, joille alastomuus ei ole millään lailla tabu. 7-, 8- ja 10-vuotiaat. Luokkatoverinsa edessä ei kukaan haluais olla alasti tai samanikäisen pojan kanssa. Tuo 7-v kävi vielä viime vuonna isänsä kanssa uimassa, mutta tänä vuonna ei enää käy, ei halua. Alastomuus on heille ihan normaali asia, jokainen käy uimaseurassa uimassa ja suihkuttelut "porukassa" onnistuu ja luontuu. Ongelmana on nuo pojat.

Jos sinun poika ei välitä, ajattele sinä tyttöjä, jotka välittää ja joita asia häiritsee todella. Tytöt kasvaa nopeammin henkisestikin. Ainakin meidän kokemuksella. Meillä on myös poikia. 6-v ja 11-v.
 
Huh!
Miksi niinkin normaalista asiasta kuin alastomuudesta pitää nostaa sellanen haloo?
Toisaalta olisi yhtä lailla paikallaan kysyä, miksipitää tehdä ongelma niinkin normaalista asiasta kuin poikien opettamisesta selviytymään itse uimahallissa. Nämä kaikki ketjut olisivat turhia, jos niiden poikien kanssa viitsittäisiin opetella perusasiat jo aikaisemmin.

Ja jos kerran alastomuus on niin normaalia, niin miksi sitten oletettavasti melkein kenenkään mielestä ei olisi ok, että sinne naisten puolelle tulisi joku aikuinen mies? Tai teinipoika?

En siis sano, etteikä alastomuus olisi normaalia - tietenkin on. Mutta ihan normaalia on meidän yhteiskunnassa myös sukupuolen mukaan jaotellut pesutilat.
 
AP..
Uimahallissa sanottiin, että 8-vuotiaat omille puolille, joten: luulen, että lapseni ei ole ainut poika, joka on naisten puolella.. ja lisäks on katsottu, että 7-vuotiaat ovat niin pieniä vielä, että SAAVAT olla vielä siellä.

eli, emme tee mitään väärin/riko sääntöjä.
 
minä myös
Uimahallissa sanottiin, että 8-vuotiaat omille puolille, joten: luulen, että lapseni ei ole ainut poika, joka on naisten puolella.. ja lisäks on katsottu, että 7-vuotiaat ovat niin pieniä vielä, että SAAVAT olla vielä siellä.

eli, emme tee mitään väärin/riko sääntöjä.
Näin sen pitääkin mennä. Eli ikärajoja tulee noudattaa puolin tai toisin.

Tosin omasta kokemuksesta voin kertoa, että eka luokkalaisena pikkutyttönä meinasin kuolla häpeästä, kun olin kylvyssä ja äitini sen kummempia ajattelematta päästi pari luokkakaveriani juttelemaan minulle sinne kylpyhuoneeseen, kun heillä oli asiaa. Toinen heistä oli siis poika...
 

Yhteistyössä