***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
meneeköhän vielä 5 lapsen kanssa sama puku ??? :LOL:

neitim
Menee =) Jos on hyväksi todettu =)
Mulla on säästössä vaatteita joita meinaan tälle kasille käyttää ja ne on käyneet läpi kaikki 7 tai jopa mun omia vanhoja,ja ovat tosi hyvässä kunnossa!Aitoa retroa :D

 
Sf-mitta meni mulla viimeksi koko ajan melko alhaalla, mutta silti tuli iso vauva.
Nytkin näyttä menevän siis saman kaavan mukaan. Tai vauvan lopullisesta koostahan ei voi vielä sanoa, mutta mutta nuo mitat...että ei aina tarkoita automaattisesti.
Viimeksi mulla oli vaan maha niin täynnä sitä vauvaa, kova pallo vaan viimeset kuukaudet, eikä yhtään tilaa liikkua, eikä paljon vettäkään.
Kätilötkin tosin olivat yllättyneitä, että tuli iso vauva, vaikka pieni maha :LOL:

Liitoskipuihin apuaaaaaaaaaaaaa???Onko mitään hyväksi havaittuja keinoja?
Ei siis mitään kärsi tehä, ilman että kärsii lopun päivää hirveitä kipuja. Eilen kävin illalla viimeisillä voimillani pojan kanssa uimassa, ja näköjään nyt menee tämä päivä kärsiessä.. Ois ollu tuhottomasti tekemistä, ja ois niin kivaa touhuta ulkona j tehä kaikkee kun hyvä ilma jne, mutta ei...oikein hiihtämällä (laahautumalla) saa kulkea varovasti :'( Kyllä ottaa päähän.

Jos menis kuitenki ruoan jo tekemään valmiiksi tälle päivälle :wave:

Tsemppiä ultriin ja neuvoloihin :hug:
 
Täällä mies ja pojat sairastaa taas, niin ei oo koneellekaan ehtinyt. Puhelimen kautta välillä aina on jutut tullut lueskeltua kyllä. :)
Tänään ollaan lääkäriin menossa käväsemään, että joskos jotain syytä löytyis, kun pojat on aivan veto pois ja makoilevat vaan. Yleensä kipeenäkin jaksavat kyllä leikkiä, mutta nyt ei. :/

Me9jabonus onneks selvisit säikähdyksellä vaan :hug:

sf-mitta menee mullakin siellä jossain ylhäällä, mutta on usein sitte loppuvaiheessa tasaantunut. Nyt en edes muista yhtään mitä se oli, mutta jossain paljon siellä viivan yläpuolella se oli. :xmas:

Nyt pittää vaipan vaihtoon rientää. :wave:

Katjuska ja sintti 24+4 :heart:
 
Sf-mitta oli mulla viime neuvolakäynnillä 19 (rv 20+4).
En saanut viime yönä nukuttua. Vauva potkutti masusssa ja taisi olla täysikuukin (?)
Huoh, nyt on ihan kumma olo kun ei ole nukkunut kunnolla :/

Sannuli ja tytti 23+4
 
Saipas Alma paljon suosiota! Teille ei siis tullut mieleen siitä labradorinnoutaja :D Minä olen kipuillut lähinnä sen mielikuvan kanssa. :)

Vaihtareita:
Mä voin myös vaihtaa 2010 pakkauksesta (jahka sen saan) pois pussilakanan ja ruokalapun eli siis jos saan tilalle käyttämättömät 2009 pakkauksesta. Myös kaikista harmaimmat bodyt ja potkupuvut kyllä joutaisi jollekin, jos tilalle sais jotain kivempaa 2009 pakkauksesta.

Ja jos joku haluaa luopua 2009 makuupussista muuten vaan niin... :) Ei haittaa vaikka käytetty. Tai voin se noihin em. vaihtaa. Kestovaippakin (se isompi) varmaan liikenee. :)
 
Voipi olla että luovun niistä kestovaipoista, en oo ihan varma vielä. Toivonpa vaan kovasti että saan tuon 2010 pakkauksen, vielä en oo laittanu papereita eteenpäin. Kuinkahan viime tippaan ne uskaltaa oikeen jättää?

Maijamehi ja Toukka rv 26+3
 
Heissan!

Onpas tänne tullut hurjana tekstiä ja tapahtumarikkaita päiviä ollut! Onneksi kuitenkin kaikilla menny asiat hyvin ja pieniä kissanpojujakin on saatu maailmaan :heart: Meidän vanha kollinmörri (leikattu) on puoliksi norjalainen ja on kyllä ihan norskin näköinen - ja kokoinen. Tosin nyt vanhuuttaan alkanu menettää jo vähän uhkeuttaa, mutta melkonen karvakerä se vieläkin on.

Mulla on ihan järkyt närästykset nyt öisin ja sit tää mun lonkka/pakara vaivaa. Kunnolla ei pysty kävelemään ees ja kumartelu tekee tiukkaa ja aamulla oikeasta jalasta hävis tuntokin täysin, siis puutui tunnottomaksi aamupalalla :eek: Ens tiistaina on lääkärineuvola, niin pitää kysyä onko tämä miten vaarallista (=tarviiko jäädä pois töistä), kun ei tää töitä sinällään haittaa, mitään vaan ei oikein kovasti pysty kunnolla tekemään. Arvatkaa onko meillä siivottu kun on tämmönen kipuilu? Olenko käynyt lenkillä? Tehny pihahommia? EN. Grrh, muuten vointi olis hyvä mutta tän lonkka-peräpään kivun takia pitää iltasin mennä nukkumaankin ennen aikojaan, koska selällään löytyy aina yleensä hyvä asento - ennenkuin alkaa närästämän ja pitää kavuta taas ylempään asentoon.. buuh, on tääki.

Jees, mun dippatyö olis nyt valmis. =) Varmaan vielä vähän viilailen sitä ennenkuin proffalle palautan, mutta siis vois laittaa jo menemään sen, mut pitänee vielä vähän oikolukea sitä.

Nyt mä rupeen varaamaan itelleni kampaajaa ja katon niitä vauvavakuutuksia, pitäis sekin hoitaa pois ja sit ehkä kuitenkin... vois sitä 4D-ultraa harkita :LOL: Meikä on kuin tuuliviiri, en tiedä miten päin tässä tekis :D

Mutta nyt töiden pariin, eka pitänee kuitenkin se kampaaja-aika varata =)

runttis ja sytkylä 24+5
:heart:
 
Mulla sf oli viikolla 23+1 peräti 26cm. Esikosta ei ihan niin iso, mutta käyrien yläpuolella kuitenki meni jonku tovin. Sitten tasottu, ja ihan lopussa oli keski- ja yläkäyrän välissä. Neuvolassa kuitenki sano että uudelleensynnyttäjillä yleensä on vähän isompi tuo mitta.

Tänään käytiin siellä ultrassa, ja kaikki oli edelleen niinku piti. Ja tyttönä on pysyny tuo meidän pieni ;) Neiti painaa 968g ja vastaa viikkoja täysin :heart: Ja jos nyt näillä käyrillä kasvaa, niin syntyessään on noin 3,5kg. Eli aijon todellakin tarkkailla tuota syömistä. Lääkäri kysy haluaisinko vielä käydä viikolla 35-36 painoa tarkistuttaan ku esikoinen oli niin iso, ja 1.7 ois sitten vielä yks ultra.

Marlin ja Justiina 26+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Tulin kurkkaamaan. Ite olin viime vuonna elokuisten ryhmässä. :) Poika on nyt 9 kk. Nyt liityin joulukuisten 2010 ryhmään. :)

Tsemppiä kaikille! Elokuu tulee tosi äkkiä! Ja mun poika syntyi jo heinäkuun puolella.
Kiitos tsempeistä ja onnittelut uudesta raskaudesta :flower: :heart:
Itsellä edellinen syntyi joulukuussa 08 ja nyt tämä sitten elokuussa 10 =) :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Tulin kurkkaamaan. Ite olin viime vuonna elokuisten ryhmässä. :) Poika on nyt 9 kk. Nyt liityin joulukuisten 2010 ryhmään. :)

Tsemppiä kaikille! Elokuu tulee tosi äkkiä! Ja mun poika syntyi jo heinäkuun puolella.
Kiitos tsempeistä, ja onnea myös sinne...täälläkin oltiin Joulukuisissa 2008, mutta tyttö päätti syntyä 2009 puolella :D
 
Mulla oli sf-mitta nyt tässä raskaudessa rv 25+1 23cm. Esikoisesta meni aina yläkäyrän yläpuolella tuo sf ja poitsu syntyi 39+2 ja painoi 3,5kg eli ei mulla isoa vauvaa meinannut tuo sf mitta :)
Tuo uusi äitiyspakkaus on mun mielestä ihan kiva, aion sen ottaa, vaikka tyttöä onkin veikattu. Itse en näe sitä poikamaisena, mitä nyt tuo makuupussi vaaleansininen. Esikoisen 07-pakkauksesta, on kuitenkin neutraalin värinen makuupussi tallella :) Toivottavasti vaan saisin tuo uuden paketin, mun pitää viimeistään 28.5 laittaa hakemukset, enkä ihan tuohon asti uskalla jättää.. Jospa toukokuun puolessa välissä laittais hakemukset menemään :)

miinuliinu ja nyyti 27+0. Tänään tasan 3kk laskettuun aikaan :heart:
 
Kelan papereista ! Itse vein tänään paperit kelaan , kun tuli tuo eka liiton rahalappu niin saavat siitä sitten laskea :)
Kelaan täytyy Laittaa paperit sisään viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa !!!
Pakkauksen saa aika nopsaan tai ainakin siitä päätöksen , mutta tosiaan toi äippärahan lasku vie aikaa enemmän ....

neitim
 
Äippäpakkauksesta eikös ne lupaillut, että uusi pakkaus tulee jakoon toukokuun puolen välin jälkeen. Itellä onneksi on vielä aikaa odotella paprujen laittamista. Ehkä sitten kesäkuun alussa niin pitäisi ainakin saada uusi pakkaus. Kun ei kuitenkaan malta ihan viime tippaan jättää =).

Liitoskipuja näyttää ikävä kyllä olevan monella täällä. Itselläni ei ole onneksi vielä alkanut. Kakkosen kanssa kyllä teki kipeää. No kakkonen olikin tyttö ja paisuin ja levisin ihan viimeistä päivää. Jospa nyt taasen pojan kanssa pysyisi tuo painokin kurissa. Neitiä odottaessa se nousi ihan kiitettävästi. Esikon kanssa (poika) ei niinkään pahasti.

Veikkaan, että ensimäisenä miulla alkaa taas ottamaan kylkiin. Kun oon sen verta lyhyt niin kylkiluut tuntuu ottavan oman osuutensa.

Sf mitta näytti olevan 21+5 21 cm. Eipä oo kuulema huolen aihetta. Vaikka maha tuntuukin isolta. Ajatellen, että vastahan poju alkaa nyt kasvamaan. Kun olen kuulema sen verta kapia ja lyhyt niin maha näyttää isolta sen takia :LOL:

Moona ja ukko 22+3
 
ainiin vakuutuksista on ollut puhetta niin minä hain kuun alussa sitä vakuutusta syntymättömälle lapselle .. siis niin että se on voimassa het kun syntyy niin maanantaina tuli paperit että olen saanut sen.
mukava vaikka luulin etten saa sitä kun siinä oli kaikkia paino ehtoja yms..

aikaisemmista lapsista en oo ees hakenu kun oon luullu etten sitä saa ja oisinkin vissiin saanut.
 
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!

Simat muovipulloissa onnistu hyvin! Ainakin se ensimmäinen pullo, joka korkattiin tänään..
mmiiliakyselit vappuruoista: olin ajatellut itse grillata ja lisäksi laitan lämmintä peruna-porkkana salaattia. Tässä resepti, jos jotain kiinnostaa:
500g (uusia) perunoita
500g (baby)porkkanoita
2 punasipulia
1/2 sitruuna
50 g rucolaa
Kastike:
3 valkosipulinkynttä
3 rkl öljyä
2 rkl hunajaa
1 tl suolaa
1/4 tl mustapippuria
Päälle
100 g kevytfatejuustoa (itse oon käyttänyt raejuustoa, kun tytöt ei tykkää fetasta)

Kuumenna uuni 200 asteeseen. Pilko kasvikset ja sitruuna suuriksi paloiksi uunipellille leivinpaperin päälle. Sekoita kastikeainekset keskenään ja kaada perunoiden, porkkanoiden, sipulien ja sitruunan päälle ja kääntele huolella joukkoon. Anna olla uunissa noin 45 minuuttia. Anna jäähtyä muutama minuutti. Levitä rucola tarjoiluvadille ja kaada kasvisseos päälle. Murustele feta päälle.
Ja samallahan uunissa kypsyy vaikka lohi tai broilerifileet..
Jälkkäriks munkkeja ja simaa!

Mä ajattelin ottaa ton äitiyspakkauksen, vaikka olin ensin ajatellut ottaa rahana. Siinä on oma tunnelmansa, kun pakkausta availee ja saapahan pikkunen jotain ihan uutta ja omaa, kun muuten ei oltu ajateltu mitään hankkia.

Onko kenelläkään sellasta tarpeettomaksi jäänyttä seisomalautaa, joka käy Emmaljungien vanhan jarrun kanssa? Ostin käytettynä Emmaljungan tuplat (twin city cross) vm. 2005 enkä ole löytänyt mistään seisomalautaa niihin..

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 23+5
 
Neuvolassa käyty. Verenpaine oli 134/79, pissa puhdas... Nyt mitattiin ekaa kertaa toi sf mitta ja 19cm oli.

Sydänääniä ei meinattu millää saada kuulumaan kunnolla ku vekara möyri ja potki niin kovaa. :D Neuvolatäti vaan meinas et on siel ainaki kaikki kunnossa kun niin eloisa kaveri on. :D Mut lopuks saatiin pien pätkä niitä sydänääniäkin kuunneltua. :)

Kelan paperitki sain ja tosiaa se 2kk ennen pitää olla toimitettu.

Täällä menny päivät pentuja hoitaessa. Sulosia pikku veijareita. Painoja seuraillaan että kaikki saavat maitoa. Pienintä varsinki joutuu tarkkailee kun sisarukset tökkäsee hänet niin helpolla pois tissiltä. Mutta oikein minä itse pentu hän tuntuu olevan kun auttaa ei sais yhtää tissin löytymisessä. :D

rv 22+2
 
Tiqustiina
Neuvolalääkärillä käyty.Jouduin 2vko sairaslomalle jota todennäköisesti jatketaan siihen asti kunnes alkaa loma. Mulla alkaa kesäloma tosissaan 28.5 joten eiköhän tää loppu mene saikulla. Mulla oli pissa +(en kyllä tarkemmin tiiä mitä se meinaa) , lääkäri kuunteli sydäntä ja totesi että siellä kuuluu että on rytmi jotenkin sekaisin, en saanut sen enempää tolkkua mitä höpötti.Huomenna otetaan sydänfilmi ja labroja.
Jollain tavalla pirun huono omatunto vaihteeksi, mutta ei se taida olla vauvalle kyllä hyvä jos mun sydän vetelee miten sattuu ja henki ei kulje oikein. Toisaalta tuo vauva voisi myös painaa jo niin että hengitys vaikeutuu senkin takia.
Onneksi duunissa on jo mun tilalle äippäsijainen haussa,toivotaan että löytyy pian joku pätevä.
Sellaista tänään.
 
Moikka!!

Tänne ei mitään kummempia, vappua odotellessa ja hyvää ilmaa toivoessa.
Minäki oon ihmetelly et minne Matilda on kadonnu...? :eek:
Huomen aamuna pitää mennä sokerirasitukseen, hyi yök.. joten seitsemän jälkeen ei saa tänää enää syödä mitään.. :( saako siitä sokerirasituksesta ne tulokset niinku heti vai miten?

Jonetta ja poika-vauveli 26+3
 

Yhteistyössä