***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Hooh. Kylläpä tässä on taas päivä menny kuin harakoille, jotenkin. Nyt pitkin iltaa kiristelee selkää vähän ylempääkin kuin tuolta lantiosta ja on muutenkin p**ka olo, mutta ei mitään mitä ei vois kestää ja esim. istuskella tässä koneen äärellä. Ottaa päähän kaikki, ärsytti kun piti miehen puhelinkin soida just kun tyttö meni nukkumaan, ja kauhee riemastuminen ja mekastus alko siitä.. ääh. No, vauvalla ilmeisesti kaikki kunnossa kun jaksaa möyriä kuin mikäkin myyrä tuolla masussa, joten sen puoleen ei tarvii hätäillä.
Tänään vilkasin pitkästä aikaa peilistä tuota mun vatsaa ja huh huh. On kuin hämähäkin seittiä olis koko vatsan seutu... ihan semmosia verenpurkaumiakin tullu, niin kovasti on revenny nahka. Tytöltä tuli vain alavatsaan semmonen vyö n. 5 cm korkeana viivastona, nyt on koko vatsa revenny. On varmasti aika lerpukka synnytyksen jälkeen sitten..

Mutta juu, öitä ja vauvikselle tsempit edelleen jos huomenissa menet käynnistykseen ja jonnalle kans, jos olet jo sairaalassa tositoimissa.
 
Oih kun täällä on monella jännät paikat!! Vauvoja kohta satelee :)

Isot tsempit käynnistykseen menijöille, toivotaan nopeita käynnistymisiä ja helppoja synnytyksiä!

Tulipahan neuvolassa aamulla käytyä.. 9.9 ois vika neuvola ja siitä varataan aika seuraavalle viikolle käynnistykseen et pitkään tämä mahakas vielä joutuu kärvistellä!

Oli ekaa kertaa pissassa sokeria :O Ei ole ikinä ollut vaikka painoa on tullu joka kerta ihan kiitettävästi! Hertta oli vielä todella korkeella et eipä sen puoleen itsekseenkään taida lähtee.

Ihana, saatiin tänään vihdoin aloitettua tallin pesu. Yllättävän hyvin jaksoin, onneks olin jo valmiiksi hommannu pitkä vartisen pesimen ettei ihan lattian rajassa tarte kyykkiä. Ja voi ihana nyt tuota tuoksua :) vielä kun saadaa homma loppuun niin avot!

Eipä tässä muuta kuin töllön äären.
 
tin
Kiitos kaikille onnitteluista!:heart:
Onnea kaikille vauvan saaneille tässä välissä!:heart:

Meidän pikkuneiti tänään jo viikon, voisin ihan yhtyä AnQ:n sanoihin että kohta miettii että mihin ne kuukaudet on menny, nyt jo piti sitäki pillittää että ku vauva on jo kohta iso :D
Meilläkin tuo kohta kolmevuotias esikoinen pitää kiireisenä, ollaan yritetty touhata ja leikkiä sen kans kaikki väliajat. Jäätiin vaan heti kolmisteen ku mies joutu töihin, onneksi kohta on viikonloppu.
Elli Etikka: Oltiin siis yhtäaikaa hetki :) Oli kyllä ruuhkaa osastolla ja keskolas!

Synnytystarinaa yritän vähä raapustaa:
18.8 Päivällä touhailtiin kotona kaikenlaista normaalia: siivottiin yläkertaa, poimittiin mustikoita, saunottiin, uitiin jne. Olin jo sängyssä klo 23 kun supistukset alkoivat samantien säännöllisiä, 10min välein tulevina, suht kipeinä. Näitä kesti 00.30 asti suurinpiirtein saman tasoisina. Sen jälkeen välit tiheni niin että klo 00.55 soitettiin lapsenvahti paikalle ja lähdettiin kohti sairaalaa. Kauratyyny ja panadol helpottivat vielä tässä vaiheessa oloa. Sairaalassa oli 01.20, vähä ennen sairaalaa supistukset muuttuivat todella kipeiksi. Ihana kätilö otti meidät vastaan, teki sisätutkimuksen: 5cm auki ja synnytys täydessä käynnissä. Siirryimme saliin ja hän alkoi heti puuhailla toivomani puudutuksen eteen. Hän soitti anestesialääkärille onneksi jo tässä vaiheessa. Sain ilokaasumaskin käteeni, kätilö puhkaisi kalvot, laittoi pinnin vauvan päähän, laittoi oksitosiinitipan(koska supistukset vain noin 20sek, eivät tarpeeksi pitkiä siis), pesi selän ja keräsi välineet puudutusta varten. Supistusten aikana otin ilokaasua, mutta siitä ei ollut kovin suurta apua. Kätilö hieroi jalkapohjia ja mies piti kädestä kiinni ja laittoi kylmiä kääreitä otsalleni :D
Vihdoin anestesialääkäri tuli ja laittoi puudutuksen(olin 7-8cm auki), taivas aukeni :D paitsi vauvan sydänäänet alkoi samantien laskea. Kätilö käski kääntyä selälleen, tehdä muutaman harjoitusponnistuksen ja sen jälkeen saikin alkaa ponnistaa. Anestesialääkäri jäi saliin ja synnytyslääkäri soitettiin paikalle, mutta hän ehti käydä vain ovella kun kätilö huusi että syntyy omin avuin. Imukuppia meinasivat, että saadaan vauva nopeasti ulos. 2min ponnistamisen jälkeen syntyi pienen pieni tyttö klo 2.58 :heart: 2867g, 48cm
Meidän poikaolo siis meni pieleen ja siinä ihmetellessä menikin aikaa! Tyttö joutui syömisen ja punnitusten jälkeen keskolaan, koska saturaatiot eivät meinanneet nousta. Keskolasta päästiin kuitenkin osastolle kolmen tunnin jälkeen, mutta illalla tulehdusarvot olivat nousseet niin että piti aloittaa antibiootti. Meidän onneksi keskola oli täynnä niin "jouduttiin" jäämään vierihoitoon, mutta hakemaan antibiootti keskolasta 2x pvä. Lauantaina osastokin täyttyi niin että en voinu enää jäädä sinne vauvan kans vaan mut laitettiin kotiin ja vauva joutui jäädä(voi sitä porua) pariksi yöksi keskolaan. Sielä vietettiin sitte su ja ma päivät ihaillen pientä ihmettä. Maanantai- illalla päästiin kotiin ja nyt opetellaan uutta arkea :heart:
Maito ehti onneksi nousta hyvin ennen keskolareissua, joten tissillä mennään ja tänään neuvolan kotikäynnillä paino oli 2870g eli syntymäpaino ohitettu :) Kaikki muutenki hyvin ja ihanaa. Synnytyksen kokonaiskesto 3h 58min, tosi hyvä kuva jäi! Pari nirhaumaa vain ja istumaanki pystyy.
Pieni ihanuus syö ja nukkuu, mutta jaksaa myös olla hereillä muutaman kerran päivässä lähes tunnin pätkän!

Tiinuz:hug:
Jaksamista kaikille odottelijoille!:hug:
 
sande Mulla alko iteksee synnytys rv 41+2, mutta tyttö synty vasta rv 41+3...pitkän kaavan mukaan mentii---vuorokausi:rolleyes:

En usko, että tää tälle yölle lähtis itekseen tulemaan...
Et jos mua ei näy päivällä täällä kertoilemassa kuulumisia, nii sille tielle oon jääny:eek:...Viude, että jänskättää!!
 
Oinas ja vauvis, tsemppiä!

Täällä taas puolet yöstä katottu töllöä ja juostu vessassa. Kipee olen kuin mikä, vähän joka puolelta ja äsken syljin vertakin suusta,vissiin nuo ikenet vähän vuotaa... selkä ja vatsa on tosi kipeänä, mutta siis ei mitään supistuksia, vaan ihan kuin joku olis pesäpallomailalla hakannu, liike ja liikkeellelähtö koskee. Paikallaan sit rauhottuu hiukan.

Mies lähti treeneihin ja mun pitäis tyttö viedä hoitoon, on nyt sit virallisesti vikaa päivää. Mutta juuh, koitan saada tässä kahvikupillisen juotua ja vähän haukkaan jotain, ennenkuin lähden tyttöä viemään.

Sit varmaan alan leipomaan...

runttis ja sytkylä 41+3
 
Poksis 40+0! Tulihan se tämäkin päivä vihdoin. :)

Kovasti tsemppiä vauvikselle ja kaikille muillekin sitä tarvitseville! Tuntuu, että nyt täällä alkaa taas tapahtua oikein kunnolla, kun on käynnistyksiä ja lupaavia supistuksia yms. vaikka kuinka.

Mä suuntaan tieni aamupalalle, sitten viemään toisen tytön kummitädille hoitoon ja toisen kouluun. Sen jälkeen suuntana äitipoli. Palailen illalla kertomaan kuulumiset.
 
kopsaan tän laiskana tuolta elokuun ipanoista :whistle:
Synnytyskertomus:
18.8. kävi meillä aamusta´klo 8 akupunktio hoitaja tökkimässä neuloja joiden piti käynnistää synnytys. koko päivänä en tuntenut mitään erikoista..
illalla 21.10 tunsin ensimmäisen supistuksen joka oli heti "oikea" -tuntui kohdunsuulla ja levisi selkään 1-2min ja heti alusta 5-7min välein.
laitettiin pojat nukkumaan ja yritin itsekin sitä 22 aikaan mutta en voinut menin katsomaan töllöä ja kävin kuumassa suihkussa.
23.30 herätin miehen tekemään itselleen eväitä synnärille... (meidän synnytykset ovat olleet pitkiä)
puoliltaöin soitin lapsen vahdille että alkaisi tulemaan.
hän saapui 00.30
me lähdettiin synnärille 01.00 siellä 1.40
käyrille puoleksi tunniksi ja tässä vaiheessa olin auki 3cm
02.15 olimme salissa. kiikkutuolissa supistukset harventui, menin pallolle jossa niitä alkoi pian tulla 2-3min välein.. kestäen aina sen lähes 2min.
3.00 pyysin peräruiskeen ja kävin vessassa ja sen jälkeen supparit oikein yltyi pyysin epiduraalin ja kätilö tarkasti tilanteen olin auki 5cm
hän laittoi kanyylit ja ilokaasun valmiuteen ja puhkaisi kalvot, lapsi vesi oli kirkasta.. luoja että pelkäsin että se taas olisi puuroa
tässä vaiheessa ilokaasu oli kyllä POP ja myös ne vyöhykekipu kohdat joita mies paineli supistuksissa. kätilö oli vyöhyketerapeutti. olin iloinen että juuri hän hoiti synnytyksemme. hän ymmärsi myös ne homeopaattiset helmet joita käytin koko avautumisvaiheen..
minusta niistä oli apua sillä tämä synnytys OLI HELPPO!
oiskohan se epiduraalin laittaja saapunut jo het 3.30
ja tuo aine vaikutti tosi hyvin, ja pääsin rentoutumaan.
reilu puolituntia myöhemmin kätilö laittoi oksitosiinin myös tippumaan.
tässä vaiheessa naapuri huoneessa oli tosi tuskaista ja sinne tarvittiin toista kätilöä avuksi niin kätiömme oli hyvin vähän huoneessa mutta miehen kanssa pärjättiin hienosti.
hiukan ennen 5 pyysin kätilön huoneeseen tarkastamaan tilannetta kun supistukset taas tuli kovana kipuna. ei kuulema enää 8 sentissä anneta lisää epiduraalia.. ehdotti jotain häpy.. puudutetta?
ja meni taas naapuri huoneeseen.
kestin ehkä 10 minsaa ja pyysin taas luokseni ja sanoin että nyt jotain ja heti. alakerrassa oli kaulaa jäljellä vielä niin että sanoi että voisi laittaa sittenkin lisää tämä tapahtui 05.15
ja taas hän meni naapuriin siellä oli imukuppiveto käynnissä..
pari tooosi voimakasta supistusta tuli ja sanoin miehelle että anna tyyny jalkojen väliin, ku tuntuisi paremmalta pitää jalat erilleen.. antoi tyynyjä katsoi alakertaan ja soitti kelloa ja pian meni käytävälle vastaan kätilöä.. olin hiukan ihmeissäni..
kätilö katsoi alakerran ja sanoi että huh tulipa nopeesti saat ruveta ponnistamaan kohan saan kaverin pitämään jalkoja se kaveri tuli vauvalan puolelta kun muut oli kiinni naapurissa..
5.30 alettiin ponnistamaan 5 ponnistus sarjaa jossa ponnistin jokaisessa 3krt ja vauva oli ulkona.
OIKEESTI MYÖ OLTIIN MIEHEN KANSSA IHAN IHMEISSÄÄN ETTÄ NÄINKÖ HELPPO TÄMÄ OLI ..
sain tytön rinnalle kun olivat puhdistaneet ja leikanneet miehen kanssa napanuoran.
aivan ihanaa oli köllötellä siinä ja katsoa ihanaa tytärtä.
kumpaakaan poikaa en ole saanut rinnalla pitää syntymän jälkeen, ne kumpikin kiidätettiin teholle kun olivat niin täynnä keuhkoistaa lapsivettä.
Sitten mies meni ehkä puolen tunnin päästä pesemään vauvaa sen vauvalan hoitajan kanssa ja tällä välin kätilö puristeli istukan ulos ja aloitti parsimaan minua, minulle tehtiin taas kolmannen kerran erppari .. alakerta alkaa olla aika parsittu...
vauva oli sopivasti pesty ja puettu kun minä olin parsittu. rinnalle päästessään hän kyllä tiesi mitä pitää tehdä ihana.

pisteitä hän sai 9/9. lämmöistä lähti piste.

Sunnuntaina tultiin kotiin, imetys sujuu hienosti kotona ja maitoa tulee niin että lypsän päivällä sen 100 ml minkä se sitten ennen unta ryystää vielä tissien päälle..
nukkuu tosin sitten 4-5h putkeen ja syö rinnat ja siitä sitten taas 3-4h.. vielä aika luksusta.. voi muuttua vielä tuntuu vähän liian helpolta.. poikiimme verrrattuna kun ne söi 1-2h väleiin 24/7.

Pojat on ihan innoisssaan pikku siskostaan.
alakerran tikit on aika kipeet.

eilinen ilta oli ensimmäinen jolloin ei tarvittu enää lisämaitona antaa sitä päivällä talteen pumpattua, HIPHEI.. meinaan joskus voi käydä niin ettei sitä ehi pumppailemaan päivällä.
nännit on kipeemmät kuin poikien aikana koskaan mutta muuten imetys sujuu hienosti ja olen siitä iloinen..
tänään olisi srkn kerho... en uskalla lähteä vielä tuon neitikesäheinän kanssa sinne.. tautipelkoa on mulla..

Suppis ja neiti kesäheinä 8pv
[/URL][/IMG]
kuvassa 6pv
 
Viimeksi muokattu:
hei .. kivistävistä rinnoista ja jos maito pakkaantuu..
mulla oli sellaista siis maito jäi jumiin tisseihin, olivat kovat pallot ja punoittavia kohtia iholla.
mun homeopaatti hoitaja neuvoi ottamaan bryoniaa d12 3x5helmeä päivässä.. en tiiä mutta jo kahden oton jälkeen mulla on helpottanut nuo vaivat.
jos haluja on niin suosittelen kokeilemaan jos mieli antaa myöten vaihtoehtoisille hoidoille..
itselläni antaa kun ajattelen että ne on parempia kuin antibiootit ja jumalaton kuume..
 
Vauvikselle ja Oinaalle tsempit täältä :hug: tulkaahan sitten vauvauutisten kanssa :wave:

Suppikselle onnittelut kauniista prinsessasta, jos en ole jo onnitellut :flower:

runttis se jaksaa olla reippaana vaikka huonosti nukuttu yö takana, mä en jaksais edes kuvitella leipovani :ashamed:
 
meinasi olla koko ketju hukassa kun tää koko 2+ on niin muuttunu.

Onnea kaikille joita en ole vielä onnitellut, oon pudonnu ihan täysin kärryiltä...

Itsellä täällä on hirveä ärsytys tuon nimen kanssa kun mikään ei tunnu kolahtavan. Ristiäiset on 19.9 että vähän on onneksi vielä aikaa, toivotaan että joku alkaa tuntuun oikealta.
 
oikeesti... tää kämppä on kylmä, ihana kurkkukipu ja nenä tukossa... mä tuun heti kipeeks kun lämpötila laskee yhtäkkiä... tänään huonosti nukutun yön jälkeen (kiitos vessassa käyntien ja tuon tiktaktiktaktiktak-äänen takia) keittiötä siivottu, takassa valkee, pyykit viety kaappiin, uudet pesuun, astianpesukone täytetty... nyt vähän taukoo..
 
Marsa, mä sain nukuttua tuossa aamupäivällä pari tuntia. Ja jotain tarvii tehdä, en mä osaa makoilla paikoillaan koko päivää...

Mistähän johtuu, että vuoroin palelee ja vuoroin on ihan helkutin kylmä? Ja tosi kuumeinen olo muutenkin, mut ei kuumetta... olen tietysti saamassa jonkun flunssan, nythän niitä on liikkeellä vaikka kuinka....
 
Heij
Kotiuduttiin pikkumiehen kanssa eilen.
Vedet pumpsahti tähän asti tiukimman supparin jälkeen tiistai-iltana ja siitä ne supparit sit alko.. (Niinku viimekskin) Tiheni ja voimistu ja käyrillä sairaalalla olin jo ihan kuollu.. Vaatteet vaihdettiin vasta salissa ja auki olin jo 5cm. Kuvitellut menetelmät jäi kiireen ja heikon/huterankin voinnin jalkoihin.. Salamasynnytys, kivun ja vauhdin puolesta,
mutta olin toivonut 1. vesien menoa, 2. nopeeta synnytystä ja 3. kivaa kätilöä ja sain ne kaikki :D
2 h, poika 10/10 49cm ja 3560g
3 tikkiä, mutta hyvin istutaan.
Voi ihanuutta ja ihmettä.Tsemppiä vielä loppumatkailijoille. Päivänä minä hyvänsä....

Månsku ja Iivari 3 vrk(vaikkei tunteina ihan niin paljoo tulekaan)
 
Terveiset Päksistä! :) Meille syntyi eilen illalla klo. 20.07 hätäsektiolla ihana pikkumies 3385g ja 51cm. Kirjoitinkin eilen, että vedet meni edellisyönä ja lähdettiin sairaalaan ja supparit loppu kuin seinään tultiin kotiin. Parin tunnin päästä kotona alkoi taas supistella kipeästi ja lähdettiin uudelleen sairaalaan. Olin edelleen auki sen 3-4cm mitä aamulla ja kanavaa jäljellä 1,5cm. Olin tosi kipeä ja päästiin synnytyssaliin ja sain ilokaasun käyttöön. Tilanne vain pysyi samana ja vauvan sydänäänet romahtivat 70 tietämille. Sitten lähdettiinkin kiitämään kohti leikkaussalia ja poika syntyi hätäsektiolla. Oli kerinnyt kakkaamaan lapsiveteen ja vietiin keskolaan tarkkailtavaksi. Sokerit olleet muutamassa mittauksessa hieman matalat joten poika edelleen keskolassa. Voi olla että huomenna pääsee osastolle, kun muuten on hänellä kaikki hyvin. :heart:

jonna ja pikkuveli vajaa 1vrk
 
Onnea månsku ja jonna =) Jonnallakin ollut koettelemus, mutta hyvä että molemmat olette toipumaan päin :hug:

Täällä vaan nämä kummalliset olotilat jatkuu, mä vissiin olen raskaana koko rahan edestä nyt. Tyttö oli jo 2,5 vkon ikäinen tässä vaiheessa viikkoja.... jep, piiras laittamaan uuniin. Tein jo mokkapaloja aiemmin, jos kohta söis itekin jotain ja sit vähän lepuuttas tätä särkevää ruotoansa.
 
nokikana: Oikein paljon Onnea! <3

Tiinuz: Voimia sinulle! :hug: Meillä on käynyt myös noin kuin teilläkin, että
kun sukuun on uusi tullut, niin joku sukulaisista on lähtenyt.
Toka, kun syntyi, miehen ukki kuoli ja nyt sitten minun mummolle on neljä
kk:tta sitten todettu haimasyöpä, joten ei ole hirveän pitkää elinaikaa
annettu. Tosin mummo täyttää tänään jo 87 vuotta <3.

Suppis: Ihana kuva. Hyvä, että on imetys lähtenyt hyvin käyntiin. Kunpa
itselläkin olisi synnytys noin kivuttoman kuuloinen :D

månsdottir: Oikein Paljon onnea! :flower:

Jonna: Onnea! :heart: :flower:

--

Minulla oli tänään nla. Ja siellä ei mitään uutta. Kaikki oli todella hyvin
ja jos ei vkolopun aikana synny ittekseen, niin maanantaina pitää olla
klo 9.00 aikoihin kys:issä. Jospa ei syntyisi vkoloppuna, ni tuo ois paljon
parempi vaihtoehto. Ei kyl ole yhtään sen suuntaisia tuntemuksia, että
syntyisi vielä.

Ihmeellinen raskaus, ku näin loppuun menee. Nla-täti sanoi, että saattaavat
kotiokin lähettää, jos kaikki on hyvin, mutta mie en rupea enää tätä väliä
ajelemaan, joten saavat ottaa minut kyllä sitten osastolle.

Nla rv 41+2 (40+5)
Paino: -700g (painoa tullut koko raskauden aikana 5 kg. mutta ylipainoa
löytyy silti).
Verenpaine: 121/76 (115/74)
Hemoglobiini: 132 (127)
Pissa: Puhdas (puhdas)
Kohdunpohjan korkeus: 32 (33)
Sykkeet: 140-160 (115-135)
Tarjonta: RT (RT)

Nyt oli sitten jo lähes tulkoon kiinnittynyt maanantaista. Enää pää liikkui
n. sentin, jos sitäkään.

--

Tänään hain matkahuollosta vaunut. vielä odottaa paketissaan avaamista.
Yrittänyt opetella käyttämään uutta puhelinta.. On sen verran hieno, että
on todellakin opetteleminen, mutta saanpahan tehdä omanlaisen puhelimen.

Mutta nyt jatkamaan.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille!!!:heart:

Ihan oudon näköiset sivut ja nikkikin vaihtui taas kun vanhoilla en päässyt sisään...

Tsemppiä vauvikselle kovasti!!!
Ja voimia kaikille muillekin vielä yhdessä koossa oleville:hug:

Elysee ja jäbä kohta jo 1kk
(me10)
 

Yhteistyössä