Elokuiset 2010 tammikuussa !

Pitkästä aikaa tänne kirjoittelen ja pahoittelen heti alkuun että viimeisin vistini useita viikkoja sitten taisi olla vähän kärkäs ja tyly (aiheena rask.pahoinvointi). :( Pinna vaan on ollut niin kireellä tän huonon olon vuoksi. Olen ollut pari kertaa tiputuksessa ja se on vähän auttanut kun on saanut nesteitä. Kolmatta viikkoa muutenkin saikulla nyt.

Mutta tänään oli eka neuvolalääkäri, joka antoikin ajattelemisen aihetta. Tunnusteli kohtua ja sanoi että tuntuu viikkoihin nähden isolta. Raskaus ei kuitenkaan voi olla pidemmällä koska tiedän hedelmöitysajankohdan. Sitten lääkäri kuunteli sydänäänet, laittoi anturin oik sivulle kohtua, kuului heti voimakas syke (n.170). Sitten sanoi että mielenkiinnosta kokeilee "toiseltakin" puolelta (kohtuhan nyt ei vielä tietysti ole kovin iso) mutta kuunteli siis vas puolelta n. 15-20 cm päästä, niin sai sieltäkin sykkeen selvästi kuuluviin, sama n.170. Sanoi ETTEI VOi poissulkea että kyseessä olisi eri sydänäänet. No, aika hiljaiseksi veti!!! =)
Sitten tuumasi vaan ettei nyt päätä vadille siitä laita ja pidetään minua nyt vielä viikko jännityksessä, kun np ultra on ensi viikolla.

Tätä on nyt täällä sitten mietitty koko ilta. Ja epätietoisuus on kyllä kamalaa!!!!
Onkos teillä ajatuksia tai kokemuksia lääkärin kommenteista?

Tirliina rv 11+3
 
poksista rv 11 :D

ja pahoittelut erkalle :'( :heart:
Tirliina, etkös sä ole käynyt jo ultrissa, olis kai se siellä jo selvinnyt ???
mutta aika vihjaavasti sanottu lääkäriltä, eikös se olisi voinut ultrata muka samalla ?
hassua ....

kaikkea hyvää kaikille :heart:
 
Huisi

Kävin alkuraskauden ultrassa jolloin löytyi yhdet sykkeet, mutta ultraaja sanoi silloin että voi olla että tuossa näkyy toinenkin ruskuaispussi mutta siellä ei näy sykettä. Sen jälkeen en asiaa ajatellut. Se toinen ruskuaispussi oli paljon pienempikin. Neuvolalääkärillä ei ollu laitetta ultraamiseen, olis varmaan muuten sen tehny :( ..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirliina33v:
Sitten lääkäri kuunteli sydänäänet, laittoi anturin oik sivulle kohtua, kuului heti voimakas syke (n.170). Sitten sanoi että mielenkiinnosta kokeilee "toiseltakin" puolelta (kohtuhan nyt ei vielä tietysti ole kovin iso) mutta kuunteli siis vas puolelta n. 15-20 cm päästä, niin sai sieltäkin sykkeen selvästi kuuluviin, sama n.170. Sanoi ETTEI VOi poissulkea että kyseessä olisi eri sydänäänet. No, aika hiljaiseksi veti!!! =)
Sitten tuumasi vaan ettei nyt päätä vadille siitä laita ja pidetään minua nyt vielä viikko jännityksessä, kun np ultra on ensi viikolla.

Tätä on nyt täällä sitten mietitty koko ilta. Ja epätietoisuus on kyllä kamalaa!!!!
Onkos teillä ajatuksia tai kokemuksia lääkärin kommenteista?

Tirliina rv 11+3
no, höh. eikö ollut ultraa??!
no, kyllä se sit tietysti selviää.
mulla nuo kaks mukeloa kuuluu just 10-15cm päästä toisistaan alavatsalta; toinen ehkä hiukan ylempää.
en tiedä miten yhdet äänet sitten kuuluu; kai se pitäs olla melkein sentilleen se sama paikka eikä vaihdella 10-15 senttiä?!

voisin jopa ajatella, että sulla olis siellä kaksi pikkuista tai sitten se yksi vaan poukkii ympäriinsä. :whistle:
 
Moi!!!! Tänne ei ihmeempiä.. Väsymys edelleen riesana :| Oon kuitenkin töissä ollu ihan normaalisti, ei oo tarvinnu jäädä saikulle. Esikoisen aikana olin pari viikkoa pahoinvoinnin takia.

Me ei aiota ottaa ä-pakkausta. Edellisestäkin käytössä oli vain makuupussi ja kevyttoppis pari kertaa. Oon jo melkein kaikki sen pakkauksen vaatteet myyny kirpparilla, paitsi just makuupussia ja toppapukuja =) Käytetään raha vaunujen hankintaan.

Meillä esikko 2v5kk oppi nyt yhtäkkiä kokonaan kuivaksi, ei tarvi yölläkään vaippaa, joten saan muutaman kuukauden olla ilman vaipparuljanssia ennenkuin se elokuussa alkaa taas ihan alusta :D Ne ihan vastasyntyneiden vaipat on kyllä ihania, kun ovat niiiin pieniä =)
Meillä lasten ikäeroksi tulee 3v. Tyttö syntynyt 21.8 ja pikkuvelin LA 16.8, että hyvällä säkällä tulee just tasan 3v
:D

jonna ja pikkuveli 10+2
 
pur
IKÄEROSTA Meillä olis sit jos tää mun laskelma pitää paikkaansa melkosen tarkalleen 1.5v ikäeroo näillä lapsilla. Äitini (joka osaa olla sitten niin kannustava aina) osuvasti tokaisi vain, että niillähän onkin sitten uhmat aina samaan aikaan :/ :LOL: . No joo tytöllä nyt tuntuu tuota omaa tahtoa riittävän ihan kivasti jo nytkin, että lienee sitten ihan sama onko siinä kaks vai yks uhmakasta, menee sit toivottavasti samaan laskuun.

ja PAKKAUSTA ei varmasti oteta. Kaikkee on ihan tarpeeks ja jos ei oo sitä saa kyllä puoli-ilmasekskin kun jaksaa ettii. Meillä pienikin raha on iso ja jos jotain ekstraa jää se laitetaan tilanteesta riippuen taloon (ikuisuusremontti elämäntapana) tai tytön tilille, niin jos jotai tarvetta tulee ni on sit mistä vähän irrottaa.
 
neitim, oletkos tämän kotimaisen sivuston sitten jo katsastanut? tuossa on nuita erilaisia angelssounds ultralaitteita.... onhan siinä nuita kalliimpia missä on "irtonainen" kuunteluosa ja diginäyttö. http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10

dreamer78 ymmärsinkö mä oikein, sulla on yhdet kolmoset ennestään ja nyt tulee taas kolmoset?
triplaonnittelut =) :flower:

äitiyspakkauksest meinaan tottakai ottaa. harmi jos sitä kevyttoppapukua ei nyt ole, tai vanupuku, mikä ihmeen välikausihaalari se olikaan :D se oli viimeks ainoa vaate mitä en tarvinnut. nyt ajattelin et sitä voi kokeilla kun muksu syntyy jo syksyllä. edellisestä pakkauksesta on aikaa kuutisen vuotta. silloin oli liila pakkaus. innolla odotan millainen nyt tulee. toivottavasti ei kuitenkaan mitään oranssiruskeaa tai muuta liian värikästä retroa. tykkään joistain retrokuteista, mutta minusta on mukava et äippäpakkauksen vaatteet on sellaisia söpöjä vaaleita vaatteita. olen saanut kaverilta paljon vaatteita, kun se tuumi et lapsiluku on täynnä, joten vaatteista ei varmaan pulaa tule. mutta on se niin ihana saada se paketti ja hiplailla niitä nuttuja :heart:

ultrakutsu tuli tänään postissa, olen sitä odotellut neuvolakäynnin jälkeen :D
2.2. on np-ultra ja muistaakseni rv:t on silloin 11+4... harmi et aika on 8.30 joten pitää kysyä et saako esikon viedä jo seiskalta eskariin et kerkee sinne ajoissa, kun kaupunkiin on matkaa.
rakenneultra oli maaliskuun ihan lopussa...

neuvolassa ne sanoi et la on 20.8. ja tänne listalle ilmoitin et 21.8.....no päivä sinne tänne :D odotellaan np-ultraa sit et mitä siellä selviää =)

:wave: Sinimarja + Meidän Ipana 9+5

 
Äitiyspakkaus jätetään tällä kertaa väliin ja raha käytetään kerrossänkyyn. Ultra ja veriseula piti täällä käydä samalla kertaa eikä labrassa saanut käydä ennen ultrausta. Sikapiikki tuli otettua ihan raskauden alussa. Ei tullut oikein mitään oireita. Ikäero esikoisen ja tulevan kanssa tulee olemaan hiukan alle 1v 5kk. Meille olisi sopinut pienempikin ikäero, mutta 8 kk meni yrittäessä heti synnytyksen jälkeen.

Mitäs muuta olette höpötelleet? Ei muista. Oma olo on kuitenkin jo oikeestaan oireeton. Pienenpieni ällö olo taustalla ja repäiseviä kipuja vatsassa. Nyt on aika hyvä olla. Paino vielä +-0. Edellisestä raskaudesta on jäljellä 13 kiloa, joten toivon ettei vähään aikaan tulekaan kiloja.

Melita ja nöyhtä 12+1
 
Ikäeroa esikoisen ja vauvan välillä tulee meillä olemaan 1v5kk suunnilleen. Aattelin, että eroa olis tulis enemmänkin, mut mäpä tulinkin raskaaksi heti kun jätin ehkäisyn pois. Mut eipä sillä muutamalla kuukaudella nyt oikeestaan oo väliä.

Äippäpakkausta en meinaa tällä kertaa ottaa, kun edellisestä on tosiaan aikaa noin vähän. Ja muutenkin noita edellisen pakkauksen vaatteita on tullu käytettyä suhteellisen vähän. Ja itse asiassa siellä on oli paljon vaatteita, joita ei tullu käytettyä ollenkaan. Mun mielestä esim. potkuhousut on ihan jees parin kuukauden ikäisellä, mut ei enää 60-70 senttisellä. Ne on jotenkin sit jo niin vauvamaiset.
Eniten nyt on pakkauksesta käytössä ollu toppapuku, joka on ollu tosi hyvä nyt kovillakin pakkasilla. Ja beige värikin on käyny pojallekin ihan mainiosti.

Sikapiikin otosta en oo vielä päättäny. Esikoiselle otin sen kyllä heti, kun niitä täällä ruvettiin antamaan. Kukaan mun raskaana olevista tutuista ei sitä oo ottanu, sen pelossa et siitä on jotain haittaa vauvalle myöhemmin. Mä ite nyt varmaan seuraan tilannetta , et onko se uus aalto nyt millon tulossa. Ja varmaan kyselen neuvolantädiltäkin mielipidettä asiaan, se kun ei ekalla käynnillä puhunu siitä halaistua sanaa, enkä mäkään tajunnu mitään kysyä.

Tänään kävin labrassa otattamassa verinäytteitä. Vähän hirvitti kun labratäti kaivoi esille 4 putkea näytteitä varten. Mä kun en ikinä oo tykänny verinäytteistä, kun mulle yleensä tulee tosi heikko olo sen jälkeen.
Joskin viime raskaudessa mulla todettiin raskausdiabetes ja sen vuoksi jouduin loppuraskaudesta käymään useamminkin näytteitä antamassa. Sillon niihin aika hyvin kyllä tottui. Tänään taas vähän jänskätti, kun edellisestä kerrasta oli mekein vuosi aikaa. Varottelin labratätiä asiasta ja se sitten koko näytteenoton ajan höpötteli kaikkea ja kyseli esikoisesta ja tulevasta vauvasta. Niinpä koko näytteenotto menikin ohi tosi nopeasti, eikä tulku yhtään huono olo, kun keskityin muuhun kuin jännittämiseen. =)

Muuten ton edellisen raskausdiabeteksen takia mä joudun tällä kertaa käymään sokerirasitustestissä kaks kertaa. Tosi ihanaa, se litku kun on niiiiin hyvää ja tosiaan niitä verkokeita saa kestää sit kolme samana aamuna. :/ Ekaan testiin pitäiskin jo ruveta varaamaan aikaa, se vissiin olis rv 12-14.
Millasia kokemuksia teillä muilla on sokerirasitustestistä? Onko muilla todettu raskausdiabetestä?

Hendu ja toukka 10+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hendu79:
Millasia kokemuksia teillä muilla on sokerirasitustestistä?
piti juoda jotain tosi ätläkkää litkua ja paljon..
Nukahdin labran käytävän sairaalasängylle, sanoivat että voi käydä niinkin.. :whistle:

iig mitä unta näin
siinä oli monta vaihetta ja paikkaa ja tyyppiä, mutta hurjin/kurjin/oudoin oli se, kun synnytin verettömästi kolmekuisen Kinder-munan kokoisen vauvan.. Se oli ihana ja ilmeikäs ja pysty juomaan tissiä. Sit mä en tiedä miks mä olin jättänyt sen pöytälaatikkoon yks päivä, mutta takas tullessa se oli muovia ja sen pää oli litistynyt niinku joillakin nukeilla joskus käy :eek: :LOL:
Mä löydän tosta monia eileisen päivän yhtymäkohtajuttuja, mutta silti......

M&M 9+5
 
Huomenia!

Nytkö tää väsymys alkaa...? |O Tähän asti oon suht pirtee ollut, mutta tällä viikolla ei oo jaksanu mitään ylimääräistä...Nytkin 10 h yöunet takana ja hirveen vaikeeta oli nousta...

Äitiyspakkaus: Oon aina kuvitellu ottavani kyseisen pakkauksen, mutta nyt oon ruennu miettimään, että en ehkä ottaiskaan. Se toppapuku on ainakin 2009 pakkauksessa kaikkea muuta kuin kiva (sori)..Ja muutenkin haluisin siitä lähinnä vaan sen makuupussin, joita saa kyllä ostettuakin. Vaatteita katsellessani huomasin että nekin on siinä ja siinä että mitä tarttee. Oon varmaan vähä nirso, mutta voihan se olla että päädynkin ottamaan lopulta.

Täällä on kuulemma saanu edellisen vuoden pakkausta vielä toukokuussakin parhaimmillaan, joten aika todennäköisesti se tulis meille. Ja en tykkää just tosta erityisemmin. Jos se 2010 ois mieluisampi niin pitäs venyttää sitä tuen hakemista... :D

Minä olen saanut sikarokotteen viikoilla 0+1 suurinpiirtein eli pari viikkoa ennen ovulaatiotakin..Millainenhan tuon vaikutus on ollut munasolun kasvamiseen... :ashamed: :D
 
huomenia!


Juu se veriseula pitää tuolla naistenklinikallakin ottaa just heti ultran jälkeen - ei ennen. Ja samana päivänä, sitäkin tähdennettiin neuvolassa.

Sikarokote mietiyttää, tytölle sen otin ja ottasin itekin varmasti jos en olisi raskaana... mutta katsellaan nyt.

Meillä kävi eilen pieni onnettomuus, oltiin kauppaan menossa ja meidän perään ajoi auto risteyksessä. Sain kunnon tällin selkääni, tyttö onneks (niinkuin aina) oli tukevasti turvaistuimessa ja ei käyny kuinkaan. Mun selkä ja niska vaan on sikamaisen kipeet nyt, pitää kävästä työterveyslääkärillä näytillä, ettei ole mitään. Mies oli hädissään tilaamassa jo ambulanssia kun mä niin kovin valitin selkää - ja pakotti soittamaan äpolille että mitä tehdään (vaikka tiesin että ei mitään sieltä apuja tule). No, sieltä päivystäjä rauhotteli vaan että sikiö ei ole tuossa vaiheessa tärskyistä moksiskaan. Auton takapuskuri meni ihan päreiksi ja mä toivon, ettei selkään jää nyt mitään vaivaa - kun olen saanut olla terve-selkäinen tähän saakka. Mutta säikäytti kyllä, mitä vaan voi tapahtua millon vaan... onneks tytölle ei käyny kuinkaan, tälli tuli enemmän mun puolelle.

Jep, täällä on tosi huono olokin ollut tänä aamuna ja nyt, voi ojhtua tosin viime yöstäkin kun en säryltä oikein saanut nukuttua. Ja tietysti sitä huolehtii että miten sytkylä jakselee, en uskaltanu eilen alkaa kuulostelemaan edes niitä sykkeitä.. no, tänään illemmalla sitten.

Nyt töihin, ja sitten lekuriin =)

runttis ja sytkylä 10+1
 
Moikkelis vaa kaikille :hug:
No olipa ikävä kokemus runttiksella, toivottavasti ei jää mitään pysyvää...
Me ajateltiin ottaa äitiyspakkaus, kun ei ole mitään vaatteita eikä saada keneltäkään vanhoja vaatteita. Toivottavasti uusi pakkaus on parempi kuin 2009 vuoden. Siellä oli kyl aikas rumia vaatteita. Saahan noita kyllä kirpputoreiltakin kivan näköisiä hyväkuntoisia vaatteita, kun jaksaa kiertää. =)

Eilen tuli veriseulasta vataukset ja sen mukaan kaikki hyvin :heart:

Milloin teillä on tuntunut edellisten kanssa vauvan liikkeet eka kertaa?
 
Sokerirasitus, no eihän se herkkua ollut mutta ei mua oksettanu tai tullut huonoa oloa. Vauva vaan innostui kauheasti melskaamaan masussa silloin litkun juotuani, silloin oli rv 26+ ja se mahan heiluminen näkyi varmasti ulkopuolisillekin :D
Tässä raskaudessa eka rasitus on rv12.
Täällä muuten otetaan sormenpäästä se veri niin säästyy niiltä oikeilta verikokeilta.

Ikäeroa tulee 1v6kk. Saattaahan se olla vilskettä mutta eiköhän me pärjätä, pärjää moni muukin :)

Äitiyspakkauksesta vielä ettei minuakaan miellytä toi 2009 pakkaus, toivottavasti sais sen tämän vuoden. Näkeeköhän tuota pakkausta vielä mistään?
Esikoisesta saatiin 08 pakkaus kun syntyi viime vuoden alussa.

Sikapiikistä oli juuri tämän päivän paikallisessa lehdessä, että toinen aalto on tulossa ja kuulemma kannattaisi käydä ottamassa. Erityisesti raskaanaolevia ja pieniä vauvoja "houkuteltiin" rokotettaviksi. Mut meidän terkka ei vaan oo suostunu sitä antamaan...? :whistle:

MiljaK ja salaisuus 10+4

*muoks* Liikkeet esikoisesta tuntui joskus rv 17->
 
Heips, sokerirasitukseen joudun minäkin vaikka edellinen raskaus sujui ongelmitta, mutta kun bmi on yli 25 niin automaattisesti sinne pitää mennä. Se litku oli aika pahaa mutta joihan sen, kun hyvän asian puolesta siellä ollaan. Aikaa vaan menee puoli päivää sen kanssa, en tiedä miten sais taas töistä oltua poissa että vois siellä käydä... pöh.

Liikkeet kuului joskui 18-19 vkoilla, saa nähdä millon tästä tokasta sitten alkaa tuntumaan. Sain ajan terkkarille ja nyt ei enää pääkään käänny kunnolla...

mruh, lisämurheita vielä ton kolarin takia, kun nyt mietityttää että miten se pieni tuolla mahassa oikein pärjää.... :(
 
Moi kaikille!
Uusi elokuista odottava uskaltautuu vihdoin joukkoon :)
Esikoinen on tulossa, ultran perusteella laskettu aika olisi 8.8. ja OYS on sairaala. Itsellä on ikää 29.

NT-ultra oli perjantaina ja vauhdikas kaveri siellä kovasti huiskutteli , turvotusta oli 0,9 mm ja riskilukukin huiteli 1:40000 päällä, eli nyt ehkä uskaltaa jo vähän huokaista. Tänään oli lääkäri joka ihan välttämättä halusi ottaa papan, vaikka itse olisin mieluiten odottanut synnytyksen jälkitarkastukseen asti. Pikkuisen sykettäkin kuunneltiin taas, pompotteli siellä 160 pinnassa :heart:

Sikapiikistä ja äitiyspakkauksesta aion ottaa molemmat, piikillä käyn kuitenkin joskus muutaman viikon päästä kun ollaan turvallisesti toisen kolmanneksen puolella. Sitä toista aaltoahan odotetaan saapuvaksi ilmeisesti joskus loppukevään aikana, mutta eihän siitäkään varmuutta ole. Ainakaan täällä Oulun seudulla ei ole yhtään tapausta diagnosoitu viime viikkoina.

Dino + Hobi 11+4
 
Mulla oli viime raskaudessa tuo diabetes, ja ens viikolla ois sitten ensimmäinen rasitus. Saas nähä miten käy. Eilen taas tarttu kaupasta karkkia mukaan :ashamed: Mun mielestä se litku on hyvää. Liekkö suu sitten niin sokerista :LOL:

Dino80 Tervetuloa joukkoon. Sitähän ei tiiä vaikka oltas yhtäaikaa laitoksella :)

Marlin ja pikkuötökkä 12+2
 

Yhteistyössä