Elokuiset 2010 tammikuussa !

Kävin tänään ostamassa Suomalaisesta kirjakaupasta Äidiksi -Minun odotukseni kirjan sitä on tosi kiva täyttää ja lueskelle nyt kun vielä ollaan niin alussa että viime viikoista jotain muistaakin. Pirun kallis se oli 40,40e!! Mutta onpahan mukava muisto mitä voi tulevissa raskauksissa lueskella :D

n11na ja pikkume 11+6
 
Marlin Voi olla että laitoksella tosiaan törmäillään, neuvolakorttissa on kuitenkin la merkitty 3.8. :)

Tuo sokerirasitus kyllä hirvittää, kävin syksyllä huvin vuoksi töiden ohessa fysiologian kurssin, jossa itselle se tehtiin. Sen mukaan mulla olisi paastoarvo koholla ihan normaalistikin (sukurasite vaikka normipainossa mennään). Oon yrittänyt syödä vähän kurinalaisemmin nyt, toivotaan että se riittää :D
 
Dino80, tervetuloa =)

Pöh, kävin terkalla ja sain parasetamolia (no enhän muuta vois ottaakaan) ja kylmähoitoa mikä kyllä tohon niskaan auttoi. En ottanu saikkua, kun eipä tämä olo tämän viisaampi kai kotonakaan olis, ja selkään tuntus kävely auttavan (eli lienee joku lihasvamma vain?).

No, eiköhän tämä tästä ala paranemaan jossain vaiheessa, varmaan huomenna on vielä jumimpi kuin eilen... tai sitten ei, mistäpä sen tietää. Jotenkin ihan veto poissa, ei jaksais tehdä oikein mitään. :(

 
Tervetuloa Dino :flower: Mistäpäin Oulun seutua olet kun Oys on synnärinä? Minä täältä pohjoispuolelta, naapurikunnasta.

No selvishän se miksei ne mun vauvalta niskapoimua tiistaina oysissa mitanneetkaan, soitin tänään neuvolaan ku piti varata lääkärineuvola-aika ja ihmettelin samalla tuota, niin neukkatäti sano että jos ei mene seulaverikokeseen niin eivät sitten mittaa niskaturvotustakaan! Ihan uus juttu, aikasemmissa raskauksissa on otettu tuo poimun mitta vaikkei verikokeessa käynytkään..semmosta. Ja tämä on ihan justsilleen tullu käytäntöön oysissa. ¨

Lääkärineuvola on 15.2., täällä ei turhan usein tartte neuvolassa käydä, seuraava on varmaan kesällä :LOL: Mulla on jumalaton päänsärky ollu koko päivän..onkohan verenpaineet koholla tai sit tuosta niskajumista :| Ei auta, leipomisurakka jatkuu, jatkuu, jatkuu...plaahhh..

Ens tiistaina on mulla sokerirasitus, oon joka raskaudesta käyny kun ylipainoo on reippaasti, mutta koskaan en ole narahtanut. Saas nähdä nyt. TÄällä on ennen verinäytteet otettu sormesta mutta nyt tulee sit suoninäytteet kertaa kolme, jeah! Onneks ei oo piikkikammoo, oikeestaan tykkään olla neulatyynynä :xmas: Tympeintä siinä on se istuminen,kaks tuntia..Tiiä sitten miten järjestää sen aamun kun nuo koulukkaat ei osaa vielä keskenään lähtee..voip olla että mies saa pitää aamun vapaata, jos onnistuu.

Lähiaikoina taidan paljastaa tuleville sisaruksille uutisen, luulen että ovat enemmän ku hyvillään. Ovat jo kauan toivoneet vielä yhtä vauvaa, tykkäävät hirveesti vauvoista ja eivät oo koskaan olleet mustasukkaisia millään tavalla kun on vauva tullut taloon. Ihanaa!! :heart: Kuopus kolme vee ei varmaan pysy nahkoissaan ku se on jo kerhotädille puhunut ennenku edes vauvaa alettiin yrittään että meidän äitin pitäs tehdä meille vielä pikkuveli tai -sisko kun tykkään niin vauvoja hoitaa :saint:

jonnuli jauhopeukalona ja hipsu 12+4
 
Taidan liittyä mukaan.. Laskettuaika on 1.8.2010, toista odotellaan (ekaa yhteistä), SatKS olis synnärinä, ja mulla ikää on 28.
Oma esikoinen täyttää kohta 7 vuotta ja miehen esikoinen täyttää kohta 2 vuotta.

Ultrassa olin 18.1. ja kaikki näytti olevan hyvin. Täällä kyllä mitattiin niskaturvotus vaikka en veriseulaan mennytkään.

Sokerirasituksessakin jo olen käynyt ja lääkäri oli sitä mieltä että jotku arvot oli koholla, joten huomenna käynti diabeteshoitajalla. Toivotaan että saadaan ruokavaliolla arvot pysymään kohdillaan.

Maijamehi ja toukka 12+4

niin juu, äippäpakkauksen oon aatellut ottaa.
ja edellisestä odotuksesta kauan aikaa (enkä tiedä missä neuvolakortti) ni en muista mitenkä ne liikkeet mahto tuntua, oliskohan joskus 17-18 viikolla silloin tuntunut...
 
uudet äippylifarkut tilattu!!!...että vois kulkee muissakin kuin olohousuissa...
ens ke np-ultra, JEE! ja sit seur. päivänä lääkärineuvola!
mäkin havahduin nyt tähän mistä täälläkin on jo puhuttu...herran jestas KESÄLOMA+ÄIPPÄLOMA! sitähän saa jäädä jo ajoissa pois töistä, jiihaa!

äitiyspakkaus: en tarvi kun jo yksi on.

sikapistos: meinasin kyllä ottaa.

ikäero: 2 ½ vuotta.

kääk, koneesta loppuu akku...

W 11+6
 
Ultrassa käyty ja lasketuksi ajaksi tuli 15.8 viikkoja nyt kasassa 10+4. Vähä laski neuvolan/mun arvio. Lujaa pahassa mentiin. :heart: Seljällään makas niin jalat ja kädet vispas kaikki eri suuntiin. Ja yks vaan mukana. UUdestaan meen np-ultraan sitten 5.6, kun viikkoja enemmän, että saa mitattua sen turvotuksen.

Tervetuloa uudet mukaan! Ihanan iso kasameitä. :)

Mä kans jäin kiinni sokerirasituksessa. Nyt joudun mittaileen verensokereita. Mun mielestä se litku on pahaa. :x Ja jos ei heti syö, kun saa niin on koko päivän huono olo.

Elli Ja Viipeltäjä 10+4
 
Tervetuloa uudet , päivittelen listaa tän jälkeen !

np-ultra oli tänään , turvotusta ei ollut kun 1,2 , sekin kahteen kertaan mitattuna , oli niin paljon meidän vaavelilla tilaa , että meinasi tehdä mahdottomaksi mittaamisen ! Eli liikkuvainen ainakin oli ! :) Lääkäri siinä kans kysyi , niin että meinaan mennä sitten tämän jälkeen siihen verikokeeseen ??? Sanoin , et en ajatellu mennä johon lääkäri sitten et ei oo mitään mieltä ottaa np-mittaa jos ei meinaa mennä verikokeeseen , kun tuo mitta yksinään ei kerro mitään !!! Ja kirjoitti lähetteen verikokeelle ja sanoi vielä , et nyt et voi enään miettiä , on viikot siinä vaiheessa et olis pakko sit samantien mennä .... :( niin ja ultrasi vasta tämän puheen jälkeen ... no miehen kanssa sitten sovittiin et kai mä meen sit siihen veriseulaan ,pitäisi kuulemma olla nyt tarkempi yms. kun on ollut , että juuri kehitetty sitä ... No nyt on sitten viikko piinaa :ashamed: Sanoi että viikon sisään sitten soitetaan jos on positiivinen ja jos on negatiivinen niin ei kuulu mitään !!! Siis täällä ei sitten edes ilmoiteta mitään jos on negat ! Kysyin vielä labrassa että onko se sit viikon sisällä milloin soittavat jos on jotain ??? No koneelta katsoi että viikko-pari .. olin vaan että just joo , eli nyt saan sitten miettiä pari viikkoa että soitetaanko ?! Sanoi että ens viikon lopussa voi soittaa äippäpolille jos ei oo soittoa kuulunut , että tarkistaa onko tulos jo tullut vai ei ja saa samalla sitten varmuuden !!! Mies ei oikein ymmärtänyt tuota seulaa ja mitä sillä tarkoitettiin ja koitin asiaa hänelle selittää , ja että muista oon kieltäytyny ja jos olisin ollut yksin niin en olis menny ...
Huoh ... No mut ei ollut ainakaan turvotusta ! Ai niin ja kysyin vielä ton riskiluku rajan ja sanoi että se on 1/250 , mutta heille se on joko positiivinen tai negatiivinen , ei muita lukuja ....

*muoks* tänään 11+5 ja np-ultran mukaan 12+1 , mutta ei muuteltu

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja heinis-:
Tää on vielä ihan hirveen aikasta, mutta tiedättekö te joilla jo lapsia miten noi äitiyspakkaukset pitää hakea, että saa vuoden 2010 pakkauksen?
Yleensä pakkaus kait on julkistettu Lapsimessuilla (tänä vuonna 23.-25.4.) ja sit uutta on alettu jakaa, kun vanha pakkaus on varastosta loppunu..

Sikapiikkiä mietin kovasti. En ole vielä saanut päätettyä, meenkö ottamaan vai en. Toisaalta meillä on pojat rokotettu, joten loogista olis hakea itellekin. Isäntä ei kait aio vaivautua, mut se on sit sen ongelma..

Ikäeroa meillä tulee noin 2v2kk ja 5v7kk. Vaipparumbaa siis tiedossa, tosin kuopus antaa toiveita päiväkuivuudesta (vaippoja kastuu kotipäivinä ehkä 1, pk päivinä 2-3)! Esikolla on yövaippa käytössä (oli täyskuiva 2v -> vaippa otettiin kastelujen alkaessa n 3v uudestaan käyttöön) mut 5v neuvolassa aion kysellä minirin-lääkityksestä. Ollaan koko perhe enempi vähempi kypsiä märkiin vaippoihin ja poika iloitsee itse jokaisesta kuivasta vaipasta tosi paljon. Kovasti toivon hänen vuokseen, että kastelu jäisi pois, jottei kokisi alemmuutta, jos pikkuveli oppii yökuivaksi kevään aikana..

Onpas ihme käytäntöjä noi turvotuksen mittaukset ja veriseulat. Mä kävin siis molemmissa, niin ei tullu ilmi, etteivät mittais turvotusta ilman seulaa. Miten on ollu sit järkevää mittailla turvotuksia aiemmin, ei mulle ainakaan oo tarjottu mitään veriseuloja aiemmin?

Väsymys on helpottanu ja nyt tuleeki sit kukuttua ihan turhaanki telkun/koneen ääressä, eli ei auta ku jos ei nuku riittävästi, väsyttää joka tapauksessa aamulla. Musta tuntuu, etten opi ikinä ajoissa nukkumaan menemistä! Sit aamulla ottaa päähän..

Sori, pakko purkaa.. Meillä on töissä ihan kökkö tilanne osittain johtuen esimiehestä osittain monesta muusta jutusta (en viitti netissä tilittää tarkemmin). Sit on kiva vatvoa asioita omassa päässä tai työtiimin kesken kun hormonit herkistää tjtn ja kaikki tuntuu miljoona kertaa ikävämmältä ku tavallisesti. Kaiken lisäks otan kaikki kommentit tosi herkästi itteeni ja itsetuntokaan ei tällä hetkellä oo sieltä vahvimmasta päästä ni alkaa epäillä jo omaa ammattitaitoaan ja ihmissuhdetaitojaan ja kaikkee :(

Nyt koisimaan, huomenna pitkä päivä tiedossa.
Kepsukka ja masukki 14+6 (jee, huomenna poksuu taas!)
 
Tuosta veriseulasta on ollut paljon puhetta.
Me haluaisimme ehdottomasti päästä veriseulaan np-ultran ohella mutta neuvolan mukaan koska vaavi on saanut alkunsa IVF hoidosta seulaa ei koskaan tehdä. Me myös odotamme kaksosia joten silloinkaan ei seulaa tehdä koska ei ole tietenkään luotettava kun samassa ovat molempien arvot ja rajaarvot heittäisi. Myöskään ei tietäisi kummassa vai molemmissa vikaa jos luvuissa jotain häikkää jne....

Meille jää siis ainoaksi vaihtoehdoksi pelkkä np-ultra. Harmittaa, olisin niin halunnut kaikki testit onko kaikki vauvoilla kunnossa. Jos siis olisi näin ettei np-ultrattaisi ilman veriseulaa niin meille ei tehtäisi mitään tutkimuksia :$ :$

Kyllä se asia kuitenkin oikeasti on niin että np-ultra tehdään monillekin ilman veriseulaa, jotkut palstalaisista vaan on saanut väärää tietoa. Tietysti jos veriseulaa ei vaan potilaan mielihalun takia haluta tehdä niin eivät ultraajat ehkä ymmärrä miksi toisen tutkimuksen haluavat mutta toista ei koska molemmat kuitenkin vauvan parhaaksi.

Harmittaa kun haluaisin kaikki tutkimukset mutta niitä ei vaan voida tehdä, noh näillä mennään mitä tehdään ja toivotaan että kaikki on kavereilla kunnossa :)

Katriina + kaksoset rv 10+4
 
Huomenta kanssasisaret! |O

Käsittämätöntä kuinka väsynyt sitä voikaan olla. Lisäksi työpäiviä piristää iltapäivisin alkava päänsärky :/ Pahoinvointia ei ole pahemmin onneksi ollut, kun olen muistanut napostella riittävästi :D Jouduin jo pari viikkoa sitten vaihtamaan huosut äitiysmallisiin, alkoi niin vyötäröä ahdistaa, kun pitkät pätkät työpäivistä tulee istuttua koneen ääressä :)

jonnuli ihan Oulussa asutaan. Tänään itse asiassa käydään tekemässä kaupat isommasta talosta. Sen mukana neuvola vaihtuu, mutta kaupungissa pysytään edelleen.

Dino + Hobi 11+5

 
Heipparallaa.. täällä poksuu 13+0
paljon tullut tekstiä taas ja huonojakin uutisia, voimia km:n saaneille :hug:
Täällä ei ihmeempiä, koko raskaus mennyt ilman oireita ja sillo viikko sitte np-ultrassa kaikki ok. Nyt ens viikon lääkärineuvolaa odotellen!
Äitiysvaatteet mä en pysty enää käyttää muuta ku niitä.. ei mahdu muut päälle :ashamed:
Kertomisesta Me ollaan kerrottu nyt meidän vanhemmille ja sisaruksille ja muutamille ystäville.. muutamat oli jo mun masusta huomanneetki. Tosi iloisia kaikki ovat olleet meidän puolesta! Nyt pitäis vielä tytölle kertoo mut ehkä hieman vielä odotellaan.
Äitiyspakkaus voi mäki haluaisin kyl niin kovasti sen 2010 pakkauksen. Se 2009 ei kovin nätti oo.. Loppuispa ne pian varastosta. Kuka muistaakaan et kuinka paljon ennen la:ta äitiyspakkauksen saa? Tuo rahasumma on niin pieni et ilman muuta meille paketti!
Ikäerosta Meille lasten ikäeroksi tulee 3 ½ vuotta.
Sikapiikki Meillä on tytöllä ja minulla. Mä otiin jo syksyllä ennen ku tulin raskaaks, sain alani vuoksi ensimmäisten joukossa. Mies ei ole vielä saanut.


Meillä puhaltaa elämässä uudet tuulet siinäki mielessä et mieskin aloitti opiskelut eli nyt meidän perheessä on kaks opiskelijaa ja pian kaks lasta :) ihana ku nykyään mies ei enää oo töiden takia iltoja ja viikonloppuja pois ku teki ennen opiskelujen alottamista niitä niin paljon.

Äitiyspäiväraha Kuka tietää paljon on se miniäitiyspäiväraha kuussa joka jää käteen, suunnilleen ainaki.. mä saan sen minimin ku oon opiskelija.

-Jonetta & Peukku 13+0-

Sokerirasitukseen joudun silloin noin rv26-28.
Liikkeet tuntui esikoiselta rv 20+, toivottavasti nyt vähän aikasemmin. Yleensähän uudelleensynnyttäjä aikasemmin tunteeki... saa nähdä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina77:
Kyllä se asia kuitenkin oikeasti on niin että np-ultra tehdään monillekin ilman veriseulaa, jotkut palstalaisista vaan on saanut väärää tietoa. Tietysti jos veriseulaa ei vaan potilaan mielihalun takia haluta tehdä niin eivät ultraajat ehkä ymmärrä miksi toisen tutkimuksen haluavat mutta toista ei koska molemmat kuitenkin vauvan parhaaksi

***********************************************************

Joo , olisikin varmaan ollut eriasia jos tuo ultraaja olisi ollut vain kätilö ! Sanoin kysyttäessä että en halua mennä veriseulaan ja siihen todellakin liki pakotettiin !!! Mulla oli ultraamassa siis lääkäri , erikois-lääkäri .... Ja ei edes alkanut ultraamaan ennen kun oli oikein painostanut minulle (ja miehelle) että niskaturvotusta on turha ottaa jos ei meinaa veriseulaan mennä , siitä ei selviä yksinään mitään , joten sitä on turha edes silloin mitata jos jättää menemättä veriseulaan ja että viikot on nyt sen verran että sinne veriseulaan menet heti tämän jälkeen (ja kirjoitti lähetteen) kun myöhemmin ei enään onnistu , vaan se täytyy tehdä nyt !!!
Teki ultran ja selitti mitä viivaa seuraat kun meet sinne seulaan ja antoi lähetteen käteen !!! :kieh: Selitä siinä nyt sitten kaikki miehelle kun lääkäri tuollalailla puhuu , niin mieskin oli jo sitä mieltä et ei siinä mitään , verikokeeseen vaan !!!
Toivottavasti ei tuu huonoja uutisia , ku en oo varma haluanko mihinkään lapsivesipunktioon ...


neitim
 
Sinimarja en löytänyt suomalaisilta sivuilta muita kun noi angelsounds yleisimmän (ja halvimman) ja tuon toisen sydämen mallisen, mutta en tuollaista missä olisi ollut erillinen suippopäinen kuuntelu pää .... en kyllä päässyt noin halvalla ... :ashamed:

Ja kyllähän mä sitten löysin suomestakin samanlaisen laitteen minkä tilasin kun olin jo tilannut ....

tilaamani oli muistaakseni tuollainen -> http://www.quirumed.com/fi/Catalogo/articulo/14051/dofetrax-sydaanaaaanidoppleri-yksityiseen-ja-ammattikaayttaoaon-kuuntele-tulevan-lapsesi-sydaanlyaontejaa-kotoa-kaasin-

neitim
 
Huomenta!

Eilen saapui veriseulan vastaus: ei suurenunutta riskiä. Vähän sekin jännitti kuitenkin, mutta nyt taas hetken voi huokaista. =)

Jännä juttu, mutta en vaan voi millään käsittää että olen raskaana vieläkään, jotenkin en ole asiaa sisäistänyt, onko muilla samaa?

Yö heräilyt jatkuu, nukun tosi huonosti, vaikka olen ihan järkyttävän väsynyt, ihan kamalaa.

punakaneli ja masunen 13+2
 
Juu, kyllä minäkin ihmettelin tuota Oysin nykykäytäntöä kun aikasemmissa raskauksissa olen veriseulan jättänyt välistä ja niskapoimu on kaikilta mitattu ja ollut kunnossa ja nyt se yhtäkkiä kerrokkaan mitään koko np-mittaus..Aika sekoa toimintaa, mutta Oysista näin kerrottiin ja neuvolasta eilen sen kuulin, että jos ei osallistu veriseulaan niin np-mittaakaan on turha mitata ultrassa. Eipä siinä mtn, ei haittaa yhtään koko seulahommat kun en ois välttis uskaltanu mennä mihinkään lapsivesipunkteeraukseen tms. :x jos olis ollu jotain häikkää. Odotellaan rauhassa rakenneultraa nyt sitten kun kaikki näytti muutoin olevan kunnossa.

Ok, dino, mukavaa kun oulun suunnalta on meitä useampi!

jonnuli ja hipsu 12+5
 
Tänään pitäs mennä töihin, eikä nappaa yhtään. Viimeks ollu viime lauantaina, niin päässy taas lomailun makuun. No, onneks mulla ei oo ku pari päivää viikossa, ja kohtahan tuota voi jo jäädä kesälomallekkin :)

Tuosta äitiyspakkauksesta Veljenpoika synty heinäkuun puolessa välissä '07 ja saivat sen vuoden '06 pakkauksen. Mutta sitten taas heidän tutuilleen synty elokuun alussa vauva, ja he sai sen vuoden '07 pakkauksen. Eli hyvällä tuurilla vois saaha sen tämän vuoden pakkauksen. Ja viime vuonnahan synty ennätysmäärä vauvoja, niin jospa sekin vaikuttas asiaan :)
 
Huomenta vaan täältäkin :)

Tuohon np-ultra asiaan Meillä täällä kysyttiin jo neuvolassa, että meneekö seulontaan mukaan. Jos menee, niin ultra tehdään viikoilla 10+0-12+6 ja jos taas ei osallistu tuohon, niin ultraus olikin vasta viikoilla 14-16 muistaakseni.
On tullut tuollainen muutos vissiin ihan lähiaikoina.
Ja meillä kans pitää mennä samana päivänä verikokeeseen ultran jälkeen.
Miten näissäkin oikeesti voi olla niin paljon eroa käytännössä??? :eek: Luulis, että pitäis sitte kaikille toteuttaa samalla tavalla.

Mulla edelleen sellainen olo, ettei raskaana oliskaan. Huonoa oloa kuitenkin edelleen välillä vaikka on nää rannekkeet käytössä, mutta ei sentään sellaista kokopäiväistä enää. =)
Kaipa se on jo sitäkin, kun on neljäs tulossa ja pieniä kotona, niin ei ehdi niin ajatellakaan asiaa samalla tavalla kuin silloin joskus. No eiköhän se sitten ala tuntua jossain, kun maha alkaa kasvaa. :D Tosin mulla se masukaan ei kovin pian tuu erottumaan täältä makkaroiden joukosta. :ashamed:

Niin ja tervetuloa taas kaikki uudet odottajat =)

Kaipa sitä tarvis kohta jotain ruokaa alkaa miettiä :wave:

Katjuska ja sintti 10+6 :heart:
 
Heipsan!

Mulle tuli eilen postissa kutsut sinne ultriin (vaikkei pitäny tulla lainkaan, mutta tuli kuitenkin) ja tietysti se rakenneultra on just meidän talvilomareisun aikaan. Soitin jo äpolille että se pitää vaihtaa, mutta siellä ei ollu ketään paikalla. Soittavatte sitten takaisin jossain välissä. Tuuria tuokin, tyttöä odottaessa oltiin reissusa kans rakenneultran ehdotuksen aikaan, joten silloinkin jouduin sitä siirtämään.

On kyllä tosiaan jännä, miten noi seulat ja muut vaihtelee, kun mulle ainakin tähdennettiin että samana päivänä veriseula ja ultra ja ehdottomasti ensin ultra ja siitä sitten veriseulaan. ja sitten toisissa paikoissa käydään eri päivänäkin ihan? No, ei voi tietää aina mistä nämä käytännöt putkahtelevat.

Kauhee nälkä olis nyt kokoajan, en tiiä pitäiskö lähtee hakemaan jotain syötävää... vai söiskö jugurtin ensi hätään.... tekis mieli kyllä ihan jotain sämpylää tms...


Njäh, selkä jo parempi, niskat ei. Töissä silti kukun. :/

runttis ja sytkylä 10+2
 
"niskaturvotusta on turha ottaa jos ei meinaa veriseulaan mennä , siitä ei selviä yksinään mitään , joten sitä on turha edes silloin mitata jos jättää menemättä veriseulaan."
neitim




Siis mitä!!!! Tää on ihan uskomatonta. Miten erikoislääkäri on voinut puhua tommoista palturia :/
Eihän vielä vuosi sitten tehty kuin riskiryhmille veriseulaa ja kaikki kuitenkin np-ultrattiin. Tarkoittaako siis että aikaisemmin ei np-ultrasta ole ollutkaan mitään hyötyä jos se on kerta turhaa tehdä. Voihan mokomaa lääkäriä :headwall:

Mä ainakin olen vielä vakaassa uskossa menemässä ultraukseen ja todellakin toivon että siitä myös edelleen on jotain hyötyä eikä pelkkää ajan hukkaa meitin kaksosille....
 
Matilda84
Huomenta =)

vauvan vaatteet/pakkaus Mulla ei ole säilössä kuin ihan muutama hassu vauvan vaate ,joten otetaan pakkaus sekä mä eilen hurahdin.Menin ja tilasin vauvan vaatteita.vaikka ei pitänyt ostaa kun vasta myöhemmin :p
[/b]Nälkä Ihan tajuton nälkä koko ajan. Maha murisee yöt ja päivät läpeensä vaikka söis mitä.



Meillä olisi miehen kanssa tiedossa lapsivapaa ilta/yö. Ajatuksena olis mennä syömään ja sitten kattoo stand up komiikkaa tai leffaan, vielä ei tiedetä kumpaa.
Olis kyllä tarkoitus eka käydä duunin jälkee pumpissa, ja sitten palkintona ruokaa ravintelissa :p

Tänään Rv 12 Täynnä :D
 

Yhteistyössä