Elokuiset 2024

Onko vielä muita elokuulle plussanneita? Varovaisesti voisin ketjua aloitella, kun ei vielä ollut. Täällä menkoista laskettuna antaisi lasketuiksi ajaksi 4-5.8, riippuen vähän mitä laskuria käyttää. 😅

Oireita ei kyllä juuri vielä ole, mikä tietenkin huolettaa, että onko siellä edes ketään. ❤

Muoks. Aloitin tuohon alle listan, johon voi itse täyttää omat tiedot jos haluaa 😊
 
Viimeksi muokattu:
🌻 ELOKUISET 2024 🌻

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki • ikä • monesko lapsi • sairaala

1.8.


2.8.


3.8.


4.8.


5.8.

@pikkuhaave • 26 • 2.


6.8.


7.8.


8.8.


9.8.


10.8.


11.8.


12.8.


13.8.


14.8.


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.


21.8.


22 8.


23.8.


24.8.


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.


29.8.


30.8.


31.8.
 
Moikka! En ole vielä plussannut, hetki pitää vielä odottaa että kannattaa tehdä testi. Mutta malttamattomana meinaan täällä olla, olo on ihan samanlainen kuin esikoisen kanssa ennen kuin negatiivinen testi muuttui positiiviseksi. 😅 Hyppään sit pois keskustelusta jos on väärä hälytys 🤭
 
  • Rakkaus
Reactions: pikkuhaave
Moikka! En ole vielä plussannut, hetki pitää vielä odottaa että kannattaa tehdä testi. Mutta malttamattomana meinaan täällä olla, olo on ihan samanlainen kuin esikoisen kanssa ennen kuin negatiivinen testi muuttui positiiviseksi. Hyppään sit pois keskustelusta jos on väärä hälytys
Toivottavasti olot osuu oikeaan 😍😍

Itsekin aika ajoissa liikkeellä, menkat vasta päivän myöhässä. Varhaisultraan varasin ajan 3 viikon päähän, että varmasti näkyy jos on näkyäkseen. (Ja jos ei näy, saa joulupöydässä juoda punaviiniä ja nauttia juustoista myös huoletta 😅) Toki toivon maailman eniten, että niitä saisi pöydästä vältellä. ❤ Oireita ei ole edelleenkään oikein, leposyke on noussut ja alavatsaa ajoittain nipistelee. Neuvolaan en ole vielä soitellut, loppuviikosta oli ajatus soittaa. 😊
 
Toivottavasti olot osuu oikeaan

Itsekin aika ajoissa liikkeellä, menkat vasta päivän myöhässä. Varhaisultraan varasin ajan 3 viikon päähän, että varmasti näkyy jos on näkyäkseen. (Ja jos ei näy, saa joulupöydässä juoda punaviiniä ja nauttia juustoista myös huoletta ) Toki toivon maailman eniten, että niitä saisi pöydästä vältellä. Oireita ei ole edelleenkään oikein, leposyke on noussut ja alavatsaa ajoittain nipistelee. Neuvolaan en ole vielä soitellut, loppuviikosta oli ajatus soittaa.
Esikoisesta mulla oli myös oireena lähinnä tuo alavatsan nipistely ja tuntui, että syke oli kauhean korkealla. Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: pikkuhaave
vierailija
Täälä yks todennäkösesti elokuinen. Viime menkat on ollu kyllä jo 18.10 mutta mulla tosi pitkä kierto, noin 45 päivää, joten uskon että elokuulle menee tää. Lapsia ennestään viis, joten aika tuttua kauraa😃 mut innolla taas odotukseen🥰

Oireiden takia testasin aamulla ja selkeä viivahan sinne tuli. Oireina ollu yhtäkkistä kuvotusta, hajut etoo ja väsyttää. Rinnat on myös tuntunu aroilta ja raskailta ja alamahaa nipistelly. Mut eipä mitään pahempaa. Ensviikosta ootan et alkas iltapahoinvoinnit. Mulla ei koskaan oo aamut ollu pahoja vaan äklötys on iskeny illalla🤢 joten mies saa hoidella iltarumban seuraavat kuukaudet👍 Harmittaa vaan vähän et joulu taitaa mennä näissä oloissa😖

Mut tervetuloa kaikki ja toivotaan et kaikilla pysyy vauveli mukana❤
 
Heippa,

Hyppään tänne kans jo vähän kurkkiin. Kiva ku @pikkuhaave on tehny tän elokuisten ryhmän😊

Tein herkän testin sunnuntaina ja menkatkaan ei eilen alkanut. Rinnat kipeet ja mahaa nippailee. Ei muita oireita vielä. Edit:unohdin kyl tän jäätävän palvelun tästä oirelistasta😁

Ittelle 3.lapsi olis sitten tulossa jos kaikki menee hyvin😊
LA ois siin 8.8 ainakin laskurin mukaan.😊
 
Viimeksi muokattu:
Sain sittenkin lähetteen julkiselle varhaisultraan vaikka hoidot tehty yksityisellä. ❤ ensikäynti meni vasta ensivuodelle ja hoitaja laski puhelimessa viikot erilailla kun naistentalon raskauslaskuri, mutta en alkanut puhelimessa vänkäämään. Eiköhän siellä ultrassa sitten selvinne, missä mennään vai mennäänkö missään. 😍
 
Sain sittenkin lähetteen julkiselle varhaisultraan vaikka hoidot tehty yksityisellä. ❤ ensikäynti meni vasta ensivuodelle ja hoitaja laski puhelimessa viikot erilailla kun naistentalon raskauslaskuri, mutta en alkanut puhelimessa vänkäämään. Eiköhän siellä ultrassa sitten selvinne, missä mennään vai mennäänkö missään. 😍
Ompa ihana kuulla. Meillä menee sinne normi 12vkon paikkeille varmaan.

Sain tänään uuden työvuoro listan. Ressaa jo valmiiksi ku ei tullu sellaisia vuoroja loppuvuodelle mitkä sallis neuvolassa käynnin ilman et alan vuoroja vaihtelee🫣😔 ei nyt näin aikaisessa vaihees haluu kertoo kellekään.
 
Viimeksi muokattu:
Ompa ihana kuulla. Meillä menee sinne normi 12vkon paikkeille varmaan.

Sain tänään uuden työvuoro listan. Ressaa jo valmiiksi ku ei tullu sellaisia vuoroja loppuvuodelle mitkä sallis neuvolassa käynnin ilman et alan vuoroja vaihtelee🫣 ei nyt näin aikaisessa vaihees haluu kertoo kellekään.
Mä kans toivoin suoraan ensivuodelle sitä neuvola-aikaa, et ehdin vielä toivoa työvuoroa neuvolapäivälle. 🙈
 
Tääl eilen koettiin sit eka kunnon pahaolo-päivä... 😖 Ei oksentaa tarvinnu, mut oli kyllä niin äklöttävä olo lähes koko päivä ettei ois jaksanu mitään. Vielä taitaa olla opettelua tää et ois vaan pakko syyä kahen tunnin välein jotain ettei olo pääse kovin pahaksi.

Mie kans aattelin ootella sinne 12 viikon ultraan. Neuvolaan en oo vielä soitellu mut pitäs varmaan täs lähiviikkoina. Kuudes lapsi tulossa niin ei jaksa ite hirveenä ressata. Menee miten on mennäkseen ja eipä siihen ite pysty vaikuttaan. Kielletyt ruuat tsekkasin ja en sit eilen syöny pihviä joka vähän punasta sisältä oli, sai mies ja lapset syä munki pihvit. Piparit ja glögi on kyllä herkkua näin joulun alla, mut pitää niitä vähän kohtuudella syödä vaan. Siemennäkkäreiden syönti on pitäny kans lopettaa, mut eipä muuta onneks. Leikkeleet on kyl hauska juttu. Ko mulla aina raskaana alkaa ne tosi paljon ällöttään ja pakko lopettaa niiden syöminen, oisko joku kehon reaktio et älä syö😅

Mut tsemppiä kaikille oloihin🤗
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
Tääl eilen koettiin sit eka kunnon pahaolo-päivä... 😖 Ei oksentaa tarvinnu, mut oli kyllä niin äklöttävä olo lähes koko päivä ettei ois jaksanu mitään. Vielä taitaa olla opettelua tää et ois vaan pakko syyä kahen tunnin välein jotain ettei olo pääse kovin pahaksi.

Mie kans aattelin ootella sinne 12 viikon ultraan. Neuvolaan en oo vielä soitellu mut pitäs varmaan täs lähiviikkoina. Kuudes lapsi tulossa niin ei jaksa ite hirveenä ressata. Menee miten on mennäkseen ja eipä siihen ite pysty vaikuttaan. Kielletyt ruuat tsekkasin ja en sit eilen syöny pihviä joka vähän punasta sisältä oli, sai mies ja lapset syä munki pihvit. Piparit ja glögi on kyllä herkkua näin joulun alla, mut pitää niitä vähän kohtuudella syödä vaan. Siemennäkkäreiden syönti on pitäny kans lopettaa, mut eipä muuta onneks. Leikkeleet on kyl hauska juttu. Ko mulla aina raskaana alkaa ne tosi paljon ällöttään ja pakko lopettaa niiden syöminen, oisko joku kehon reaktio et älä syö😅

Mut tsemppiä kaikille oloihin🤗
Mikä tää leikkele juttu on?En muista et ois rajoitettu sillon kun viimeksi oon ollu raskaana. Toki siit on jo jonku aikaa😅 mistä toi lista löytyy?🫣
 
vierailija
Mikä tää leikkele juttu on?En muista et ois rajoitettu sillon kun viimeksi oon ollu raskaana. Toki siit on jo jonku aikaa mistä toi lista löytyy?🫣

Sivulla skrollaa vähän alemmas niin tulee taulukko, siihen hakuun kirjoittaa raskaana olevat niin tulee kaikki sille ryhnälle kuuluvat ohjeet näkyviin. Leikkeleistä lukee:

"Kypsät lihavalmisteet, leikkeleet
Kuumennetaan ennen syömistä tai syödään mielellään hyvissä ajoin ennen viimeistä käyttöpäivää.

Listeria monocytogenes -bakteeririski. Raskaana olevilla listerioosi voi olla tavanomaista flunssaa muistuttava kuumetauti (kuume, päänsärky, lihaskivut), joka voi johtaa keskenmenoon tai ennenaikaiseen synnytykseen tai vastasyntyneen infektoitumiseen."
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Kai sitä uskaltaa itsekin tänne tulla. Toivotaan että menisi kaikki hyvin. Ja jos kaikki menee hyvin, meille olisi myös tulossa Elokuinen 🤍🥰 Laskureiden mukaan laskettu aika olisi jossakin 14.8 paikkeilla.
Ovulaatiotestin tein tässä kierrossa, joten jos siihen uskoo niin nyt olisi 4+0. ❤ Oireina ajoittaisia etomiskohtauksia, vatsa sekaisin, rinnat kipeät ja tunteet pinnassa. Ja väsyttää. Mä varasin jo neuvola-ajan 4.1, ja sitä ennen varhaisultran kätilön vastaanotolle 21.12🥰 Tämä pieni olisi mulle neljäs lapsi, mutta mun ja mieheni toinen yhteinen. ❤ Vielä on vähän pää pyörällä tästä, kävi niin nopeasti raskautuminen.
Voikaa hyvin!
 
  • Rakkaus
Reactions: mamarski
vierailija
Moi! Liityn myös keskusteluun varovaisesti. Eilen illalla dpo 11 haalea plussa (ei tarvinnut tiirailla onko viivaa vai ei), joka ei kuitenkaan vielä tähän aamuun ollut sen enempää vahvistunut. Oireet on kyllä kovin selkeät ja alkaneet ihan poikkeuksellisen aikasin. Tämä olisi meille toinen lapsi ja kovin toivottu kyllä😊🫶🏼 katsotaan jos saan vanhan käyttäjätunnuksen vielä aktivoitua. Laskettu aika osuisi elokuun puolivälille.
 
🌻 ELOKUISET 2024 🌻

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki • ikä • monesko lapsi • sairaala

1.8.


2.8.


3.8.


4.8.


5.8.

@pikkuhaave • 26 • 2.


6.8.


7.8.


8.8.


9.8.


10.8.


11.8.


12.8.


13.8.


14.8.
@Jonna_83 / 40v. / 4.lapsi/ Lohja


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.


21.8.


22 8.


23.8.


24.8.


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.


29.8.


30.8.


31.8.
 
  • Tykkää
Reactions: pikkuhaave
vierailija
Moi! Liityn myös keskusteluun varovaisesti. Eilen illalla dpo 11 haalea plussa (ei tarvinnut tiirailla onko viivaa vai ei), joka ei kuitenkaan vielä tähän aamuun ollut sen enempää vahvistunut. Oireet on kyllä kovin selkeät ja alkaneet ihan poikkeuksellisen aikasin. Tämä olisi meille toinen lapsi ja kovin toivottu kyllä🫶 katsotaan jos saan vanhan käyttäjätunnuksen vielä aktivoitua. Laskettu aika osuisi elokuun puolivälille.
Eipä se vanha käyttäjätunnus sieltä enää auennut. Täällä viiva pysynyt samalla tummuusasteella dpo 12 ja 13 myös eli voi olla ettei tästä sitä toivottua lopputulosta saadakaan 🙁 Itsenäisyyspäivän jälkeen pitäisi mennä verikokeisiin ellei testit tummu tai kuukautiset ala.
 
  • Surullinen
Reactions: Jonna_83
vierailija
Minäkin liityn varovasti tänne mukaan, kun näköjään nuo testit vahvistuvat, eikä vuotoa ole kuulunut. En ole ihan varma ovulaation ajankohdasta (mulla tosi epäsäännöllinen kierto), mutta todennäköisesti osui ma-to akselille viikolla 46, eli tällä viikolla tulee jossain kohti siitä kolme viikkoa ja laskettu aika on joskus elokuun alussa.

Viikko sitten sunnuntaina tein ensimmäisen testin, kun olin jo useamman päivän ollut asiasta ihan varma ja silloin iltapäivällä päälle iskenyt huono olo sinetöi testauspäätöksen. Silloin herkällä testillä piirtyi jo selkeä viiva ja sen jälkeen olen tehnyt (liian) monta testi, joista viime viikolla viivat vielä haaleita, mutta selkeitä ja tänään oli sitten jo selkeästi tummempi viiva testissä. Huomenna arvelin tehdä digitestin, joka näyttää viikkoja, että näkee, onhan nekin lisääntyneet kuten pitää. Yksi keskenmeno ennen esikoisen syntymää on koettu, joten ei ole oikein uskaltanut liikoja vielä innostua. Esikoinen on nyt 14kk ja vähän tämä pieni ikäero hirvittää, mutta toisaalta tietysti ihanaa, jos näin helposti pikkusisarus meille tulisi. Ei siis juuri ehditty yrittää, kun vasta esikoisen täytettyä 12kk sai aloittaakaan, sektion takia.

Parin viikon päähän oletetulle rv 7 varattu varhaisultra, niin nähdään sit, että onko siellä joku matkassa.

Varovaista onnea kaikille muillekin alkuraskauteen <3
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Minäkin liityn varovasti tänne mukaan, kun näköjään nuo testit vahvistuvat, eikä vuotoa ole kuulunut. En ole ihan varma ovulaation ajankohdasta (mulla tosi epäsäännöllinen kierto), mutta todennäköisesti osui ma-to akselille viikolla 46, eli tällä viikolla tulee jossain kohti siitä kolme viikkoa ja laskettu aika on joskus elokuun alussa.

Viikko sitten sunnuntaina tein ensimmäisen testin, kun olin jo useamman päivän ollut asiasta ihan varma ja silloin iltapäivällä päälle iskenyt huono olo sinetöi testauspäätöksen. Silloin herkällä testillä piirtyi jo selkeä viiva ja sen jälkeen olen tehnyt (liian) monta testi, joista viime viikolla viivat vielä haaleita, mutta selkeitä ja tänään oli sitten jo selkeästi tummempi viiva testissä. Huomenna arvelin tehdä digitestin, joka näyttää viikkoja, että näkee, onhan nekin lisääntyneet kuten pitää. Yksi keskenmeno ennen esikoisen syntymää on koettu, joten ei ole oikein uskaltanut liikoja vielä innostua. Esikoinen on nyt 14kk ja vähän tämä pieni ikäero hirvittää, mutta toisaalta tietysti ihanaa, jos näin helposti pikkusisarus meille tulisi. Ei siis juuri ehditty yrittää, kun vasta esikoisen täytettyä 12kk sai aloittaakaan, sektion takia.

Parin viikon päähän oletetulle rv 7 varattu varhaisultra, niin nähdään sit, että onko siellä joku matkassa.

Varovaista onnea kaikille muillekin alkuraskauteen <3
Ja tämä olin minä, en näköjään ollut kirjautuneena.
 
Eipä se vanha käyttäjätunnus sieltä enää auennut. Täällä viiva pysynyt samalla tummuusasteella dpo 12 ja 13 myös eli voi olla ettei tästä sitä toivottua lopputulosta saadakaan Itsenäisyyspäivän jälkeen pitäisi mennä verikokeisiin ellei testit tummu tai kuukautiset ala.
En ehkä tuosta ihan liikaa huolestuisi, vaikka ymmärrän kyllä fiilikset ja itsekin olen noita viivoja tässä kytännyt. Mutta eikös hormoni tuplaannu aina 1,5-2vrk välein, joten ei tuohon väliin ole välttämättä edes ehtinyt sellaista hormonin määrän kasvua, joka vielä testissä näkyisi. Ja muutenkin ennen kuukautisten oletettua alkua hormonimäärät voi olla vielä niin pieniä, ettei viivat siitä kovasti tummemmiksi muutukaan. Mulla ainakin oli viime viikolla viivat vielä aika tasaisen haaleita (mutta selkeitä kyllä silti), eikä sellaista selkeää tummumista voinut havaita - toki tein kätevästi myös erilaisia testejä eri aikaan päivästä, että niiden tulkitseminen ja vertaaminen on aika mahdotonta :D Tänään olikin sit viikonlopun testaustauon jälkeen selkeästi tummempi viiva vastassa.

Toivotaan, että siellä kaikki menee hyvin!
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83

Yhteistyössä