Elokuiset 2024

Eilen oli NT-ultra, sai oikeen kahteen kertaa käydä, kun pikkusen asento mahdottoman huono mittauksille :D Onneksi kaikki vaikutti olevan normaalin rajoissa ja tuleva isäkin rauhoittunut eilisestä :D
LA muuttui, onhan se muutenkin suuntaa antava :)

Toivottavasti ryhmän jäsenillä alkaa norot ja flunssat helpottaa ja katseet kohti kevät aurinkoa!

Mulla on ajatukset alkaneet pyörimään kotisynnytyksessä. Aika paljon ottanut aiheesta selvää ja tuntuu itsestä luontevammalta vaihtoehdolta kuin täys paniikki sairaala synnytyksestä kiireessä ja ahdistavassa ympäristössä.

Paljon aikaa kulunut myös vauvan tavaroiden hankintaa ostaako uutena vai käytettynä. Onneksi päätöksiä ei tarvitse ihan tällä viikolla tehdä ;)
 
Voih,:cry: Hirveesti voimia teille joilla keskenmeno tullu, se on kyllä ihan kauheaa vaikka aikasessa vaiheessa tuliski.

Täälä suht oireetonta aikaa vietetään . Pikkuhiljaa valon lisääntyessä tuntuu et energiaakin alkaa tulemaan. Rautaa oon nyt syöny 2tabl/pv kuukauden verran ja ehkä sekin alkaa jo vaikuttamaan.

Löysin kirppikseltä joitain vauvan vaatteita ja kopan kaksostenrattaisiin, joten hankinnoissa päästy eteenpäin.

Tuo auton hommaaminen on kyl melkonen investointi. Meillä pitäs oikeasti jo hommata 9 hengen bussi, mutta aateltiin mennä kahden auton kombolla nyt vielä. Nuo isot autot on niin kalliita ja niiden verot ja vakuutukset on ihan poskettoman hintasia. Mulla siis käytössä seiskapaikkanen johon mahun lasten kans, vaikkakin joka paikalla on vauvan jälkeen joku istuin😅 mies tulee perästä työautolla jos yhessä liikutaan. Mut aika vähän tulee nykyään mitään reissuja tehtyä niin arkena tämä menee, ja joskus ollaan sit vuokrattu isompaa autoa

Labroissa kävin eilen kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Saa nähä pitääkö annostusta nostaa. Kävin myös samalla kuunteleen sydänääniä ko ollu taas oireettomuuden takia niin epävarma olo. Mut onneks sydänäänet kuulu. Ootan kyllä nii et potkut alkas kunnolla tuntumaan niin ei tarvis panikoida. Nyt vk 17 ja jotain pientä oon tuntenu, muttei mitään varmaa kumminkaan.

Mut tsempit kaikille ja ihanaa kevättä ja valoa❤
 
Eilen oli NT-ultra, sai oikeen kahteen kertaa käydä, kun pikkusen asento mahdottoman huono mittauksille Onneksi kaikki vaikutti olevan normaalin rajoissa ja tuleva isäkin rauhoittunut eilisestä
LA muuttui, onhan se muutenkin suuntaa antava

Toivottavasti ryhmän jäsenillä alkaa norot ja flunssat helpottaa ja katseet kohti kevät aurinkoa!

Mulla on ajatukset alkaneet pyörimään kotisynnytyksessä. Aika paljon ottanut aiheesta selvää ja tuntuu itsestä luontevammalta vaihtoehdolta kuin täys paniikki sairaala synnytyksestä kiireessä ja ahdistavassa ympäristössä.

Paljon aikaa kulunut myös vauvan tavaroiden hankintaa ostaako uutena vai käytettynä. Onneksi päätöksiä ei tarvitse ihan tällä viikolla tehdä
Mua on kans alkanut kiinnostaa kotisynnytys, vielä en oo paljon lukenu ja ottanu selvää mutta jotenkin ahdistaa kaikki sairaalaan liittyvä. Se sellainen ylhäältä tuleva määräily ja ruriinitoimenpiteenä tehtävät jutut. Varsinkin jotenkin jälkeisvaiheen kiirehtiminen ihan turhaan ja ainakin edellisissä synnytyksessä on oikee runnottu mahasta että saa istukan pihalle nii ei kiitos. Lisäks ekassa synnytyksessä oli aika nyrpee kätilö ja nyt vaihtuu synnytyssairaala mutta kuullut yhdestä erittäin epäasiallisesta käytöksestä kätilöllä Tayssissa niin sellasen turhan ressaaminen että sattuis just sama tyyppi vastaan.
Tietäisi etukäteen kenen kanssa olis tekemisissä kun tilais kotikätilön.

Hankintoja ei varsinaisesti olla viel tehty mutta ollaan saamassa tutuilta vauvalle petivaatteita ja patjaa yms kun on tullu hävitettyä nää edellisen jälkeen. Vaatetta oli muutamia housuja ja parit bodyt niis ihan pienissä koissa vielä sullottuna vanhaan äp pakkauksen sisään. Ja se äp pakkauksen makuupussi,villa haalari, lämpömittari ja kynsisakset on jääny . Taidetaan siis ottaa äitiysavustus rahana kun ei tarvii enää ku sisävaatetta ja talveksi varmaa toppahaalari . Ja saa sillä rahalla kaukalon ostettua.😁
 
vierailija
ELOKUISET 2024

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

1.8.
@Misimi / 33v. / 5.
@SuurPerheenMama / 37v. / 6. / OYS


2.8.
@tesssa__ / 34v. / 3./TAYS

3.8.
@Memata / 38v. / 3.
@Pikkumyy04 / 19v. / 1.


4.8.


5.8.
@pikkuhaave / 26v. / 2.


6.8.


7.8.


8.8.



9.8.


10.8.
@Jonna_83 / 40v. / 4. / Lohja


11.8.
@-Lounatuuli- / 29v. / 2. / TYKS


12.8.
@eniramainen / 33v. / 2. / HUS
@wheelis / 33v. / 1. / HUS


13.8.


14.8.


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.
@Annukka00 / 36v. / 4.
@Cipressi / 33v / 3. / HUS


19.8.
@Ninni / 29v. / 1. / OYS


20.8.
@Tiitiäinen87 / 36v. / 2. / OYS


21.8.
@aivastus / 29v. / 4. / Nova


22.8.
@Kerttttu / 33v. / 2. / HUS


23.8.
@keskustelija-24 / 35v. / 2. / HUS
@hepzu / 37v. / 4. / EKKS

24.8.


25.8.
@Juuli84 / 39v. / 2. / Lohja


26.8.


27.8.


28.8.
@nobelius / 33v. / 4. / KYS


29.8.
@Nelly31 / 31v. / 2.
@Sepe7 / 34v. / 3.


30.8.
@mimi1986 / 37v. / 1. / HUS


31.8.
 
Tainnu porukkaa hävitä Faceen, mit mie jään ainaki tänne ko fecebookkla en enää omista😅

Tuo kotisynnytys ois kyllä hurja jos vaan uskaltas. Mut itellä ollu monet vauvat vähän väärässä tarjonnassa ym et en taija uskaltaa. Mutta niin hurja aattelin kuitenki olla että menisin ilman spinaalia. Edellisessä synnytyksessä meni puudutukset päin prinkkalaa ja lopulta synnytin pelkän ilokaasun voimalla. Se ei ollukkaan niin paha mitä olin pelänny ja palautu jotenki nopeampaa.

Ainut mikä pelottaa nimenomaan Oys:ssa on se kiire. Jos sattuu ruuhkaseen aikaan synnyttään niin pelottaa se et jätetään saliin yksin ja osastolla ei saa mitään apuja. Mut sieltäki kuulee niin monenlaisia tarinoita et sempä näkee sit miten menee.

Parina iltana oon tuntenu jo liikkeitä ja alkaa vaavi tuntuun todelliselta. ❤
 
Itsekään en oo mikään facen käyttäjä, vaikka siellä tili onkin esim. kirppiksiä varten...

Itsellä ois toiveissa synnyttää pelkällä ilokaasulla, kuten edelliset kaks lasta menny. Synnytyksen jälkeen ollu täysin selkee olo ja palautuminen ollu kans tosi nopeeta.

Meidän sairaalassa muutenkin synnytyssalissa ollaan aika yksin (tai kahdestaan siis miehen kanssa oltu) enimmäkseen. Kätilö käy vaan välillä katselemassa tilannetta ja saattaa tarkistaa kohdun suun aukiolo tilanteen. Sit lähtiessä sanoo, että soittakaa kelloa jos jotain tulee/tarvii/tapahtuu. Siinäpä sitä sitten ollaan keskenään. Itseä ei oo haitannut itsenäinen oleminen, mies on tärkein tuki ❤ Kätilön on saanu sitten heti kyllä paikalle kun oon pyytänyt.

Saatiin down ym seulonta tulokset vähän myöhässä, ite sössin verikokeissa käynnin ja pikkusen viivästy se meno sinne sitten. No nyt käyty ja ei ollu mitään hälyttävää. Huomenna ois neuvolalääkäri, en edes muista mitä siellä katotaan, vaikka jo neljäs kerta tätä 😅
 
Tervehdys!
Ooh, ollut niin jännään tuntee liikkeitä iltaisin, kun rauhoittuu nukkumaan. Nyt RV 17. Seuloista Nipt testiin ja kaikki kunnossa! Vielä pitäs ryhdistäytyä sen sokerirasitus testin kanssa.

Neuvolassa ei oltu huolissaan hemoglobiini arvoista, itse huomaa muutoksen et rauta poskeen vaan :D

Otin tänään ensi yhteyden kätilöön kotisynnytykseen liittyen. Kyllä kauhistutti se Lohjan synnytys osaston sulkeminen kesällä 12vkon ajaksi, tietää ruuhkaa varmasti PKS. Varsinkin, kun lomat pyörii ja kesällä näemmä syntyy enemmän vauvoja..

Kyllä vauvan tavarat ostetaan käytettynä pl vaunut. Torissa ainakin kysyntä kovaa. Jos ensi viikolla kirppari kierrosta :)
 
Ite oon edelliset synnyttäny kemissä, missä ollu aivan ihanan rauhallista. Salissa lähes kokoajan kätilö mukana tsemppaamassa ym. Ja osastolla saanu oman huoneen ja tosi hyvää palvelua muutenki. Mut kait se vaan pitää asennoitua nyt vähän erillälailla ko menee tuonne Oys:in "vauvatehtaaseen*

Käytettynä hommataan kaikkk mitä pitää. Huomena haen torista bongatun kaukalon ja vaatteita oon kirppikseltä ostanu joitain. Parin viikon päästä ois rakenneultra jossa aattelin kysyä sukupuolen että ois sit helpompi ostaa vaatteita.
 
Miepä tänne yksikseen kirjottelen ko kaikki vissiin menny facebookiin. 😄

Täälä maha alkaa olla jo melkonen ja oon alkanu kärsiä huonosta hemoklobiinista... 😖 Hb olo 116 ja ferritiini 3, mutta koska hb oli kuitenki yli 100 niin ei kuulema tehä mitään miuta ko käsketään syödä rautaa. Noh, oon syöny eikä näytä auttavan. Olo on sit tään takia tosi vetämätön eikä oikein jaksa mitään, hengästyttää pienikin tekeminen ja sydän alkaa hakata tuhatta ja sataa heti. Mut jospa sitä sais seuraavalla neuvola kerralla ruinattua lääkäriaikaa ja infuusiota.

Työt mulla kans loppuu täs tään kuun loppuun ja ihan mukava pitää joku kk vapaata ennen äippäloman alkua. Työkkäristäkin oltiin onneksi ymmärtäväisiä tilanteeseen ja sanottiin ettei tarvi hakea niin montaa työpaikkaa kk.

Vähän vaan pelottaa yksinäisyys mikä varmasti iskee ko jään vaan kotiin. Lähtee kuitenki työpaikan ihmiskontaktit pois ja uuteen paikkakuntaan ollaan muutettu vuosi sitten. Hirveesti ei oo ehtiny tutustua kehenkään, mut eipä se auta ko käydä esim perhekerhoissa ym.

Mut ois kyl kiva kuulla miten muilla kevät sujuu. Onko kellään vielä ollu rakenneultraa? Ja aiotteko sukupuolta kysyä? Meillä on ultra nyt ens ma ja aattelin kysästä kumpi ois tulossa et osaisin patemmin vaatteita ostaa.
 

Yhteistyössä