ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Anna, tsemppiä! Toivottavasti pian alkaa supistuksia tulemaan :)
Mulla toka synnytys käynnistettiin, aamulla sain kans tabletin klo 10 ja samana iltana jo oli poika syntynyt. Nopeasti ja helposti kaikki sitten lopuksi tapahtui.
Onko sulla muuten läppäri mukana sairaalassa, vai onko sairaaloissakin nykyään jotain nettipisteitä käytettävissä?

Omppuli, Muakin on monesti mietityttänyt Lilliputtien kaksosten kuulumiset, toivottavasti heillä on kaikki mennyt hyvin.

RangaTanga 38+4
 
Treelo ja Tokka onnittelut! :heart:

Annalla on jännät paikat tsemppiä!

Missäs permis on?

Tikruko se kyseli miten saa ajan kulumaan. Mun päivät menee aika saman kaavan mukaan. Aamulla äkkiä tänne lukemaan yön tapahtumat ja kahvia naamaan. Sit käyn noin tunnin verran lenkillä. Sit laitan yleensä ruokaa kun mun mies käy kotona syömässä. Sit lueskelen ja siivoilen. Välillä käyn koneella. Autoa mulla ei ole joten kotona menee aika paljon aikaa tai sit kävellen tulee käytyä jossain. Mä olen oikein ihmetellyt kun olen aikani saanut niin hyvin kulumaan.

Onko muille Vauva-lehden tilaajille tullut jo uusi numero?

Päksäkkä 39+2 :heart:
 
Onnea Treelo ja Tokka :flower: :heart:

Annalle kans tsempitykset =)

Kävin just neuvolassa. Oli sijainen, mut olikin kiva ja pätevän tuntuinen =) Kaikki muuten OK, pää ihan "jumissa" ja tooosi alhaalla. Veikkas et voi syntyä koska tahansa :D tai sit ei... sanoin mä :whistle: Mullahan oli ti. illasta asti tähän aamuun sitä päänsärkyä. Niin nyt mun RR oli 148/92 :eek: Missään vaiheessa ollut näin paljon.... pissa kumminkin puhdas. Antoi mulle varm. vuolsi niitä tikkuja kotiin, millä voin tsekata proteiinit. Et jos tulee niin heti soitto neuvolaan ja käynti. Toivotaan et ei ny pahempaan suuntaan enää mene.
Sf-mitta oli kasvanut 33> 35 . Kun 2 viimestä kertaa ollu 33. No, voi johtua eri mittaajasta....
Niin ja painoa tullut TAAS 1000g, kun viimeksi laski 700g...

Eipä sit muuta, kun taas ootellaan :headwall: Jos vaikka syntyis sit su. kun olen sen tilannu sille pvä. :D

hellu ja walma 38+1
 
Onnea Treelo ja Tokka :heart: :heart:

Annalle tsempitykset täältäkin :)

Ei oo tännekään ilmestyny vielä uutta vauva-lehteä..

Tänne ei mitään uutta tai ihmeellistä. Huomenna on aamulla se äippäpolikäynti, katotaan, että onko vauva pysyny rt:ssä. Toivotaan, että on pysyny. Vauvalle on edelleen vielä se sänky hakematta, ei suinkaan olla mattimyöhäisiä. No, josko sitä viikonloppuna ehtis käydä hakemassa sen. Saatiin me kuitenkin jotakin jo vauvalle ostettua, tutteja, tuttipullon ja jotain hygienia juttuja, hyvä me :)

Tänään tai huomenna aattelin suunnata ostamaan vielä kotiintulovaatteet ja sitten itelle vielä yhet imetysliivit. Niin ja esikolle jonkun juhlapaidan, kun mun pikkuveljellä on sunnuntaina rippijuhlat. Itelle ei kylläkään oo mitään juhlavaatteita, mutta en jaksa enää tässä vaiheessa alkaa mitään ostamaan. Alkukesästä ostin jo yhet juhlavaatteet, mutta se juhlapaita on jo hieman lyhyt.

Mulla ois vielä siivousurakkaa, ikkunat sais pestä toiseen kertaan, kun on jo sen verran likaiset.

Liikkeistä.. esikoiselta en mitenkään ressanu liikkeistä, en muista teinkö ees mitään liikelaskentoja, kunhan aina sillon tällön istahdin ja tunnustelin liikkeitä. Muistaakseni esikko oli tosi rauhallinen masukki, toisin kuin masun ulkopuolella :)
Mutta jostain kumman syystä nyt ressaan vauvan liikkeistä, vaikka liikkuukin tosi hyvin. Yleensä liikkuu iltasella ja aamuyöllä. Eilen päivällä alkoi ihan itkettään, kun en tuntenu liikkeitä, vaikka ei tää koskaan juuri päivällä liiku. No, ressikohtaus meni ohi. Tänään tämä masukki onkin sitten liikkunu ihan hullun lailla, aattelee varmaan äitiään, etten niin ressais :)

Nyt laittaan pyykit kuivumaan ja keittämään päiväkaffet.

Helmiir ja Kerttu 38+1

 
Tässä on kuva meidän pienestä prinsessasta:



synnytyskertomus:
lapsivesi meni perjantai ja lauantai välisenä yönä klo 1.30 jolloin raskausviikkoja oli 39+4 ja vertakin alkoi vähän tulemaan ja herätin miehen ja sanoin että lapsivesi meni...en ole ikinä saanut miestäni noin äkkiä ylös kuin tuolloin eli oli sekunnissa ylhäällä :LOL: Soitin synnärille ja kerroin tilanteen ja pyysivät tulemaan heti mutta meillä meni vähän aikaa kun piti koira käyttää ulkona ja antaa ruoka ja tietenkin piti koiranvahti hälyttää paikalle ja niin kävimme vielä matkan varrella ostamassa miehelleni tupakkaa =)

synnärillä olimme joskus klo 2.15 ja eikä vielä supistellut yhtään mutta kätilö tarkisti että oliko se nyt varmasti lapsivettä mikä lorahti ja alkoi inttämään että eihän tämä mitään lapsivettä ole ja että minut passitetaan kotia mutta onneksi lääkäri halusi katsoa vielä että mitä tehdään. Siinä lääkärille pääsyä odotellessa alkoivat supistelut mutta eivät vielä säännöllisinä. Pääsin lääkäriin vasta kolmen jälkeen ja lääkäri tarkisti myöskin että oliko se lapsivettä ja olihan se. Supistelut senkun voimistuivat ja lääkäri laittoi minut vielä osastolle koska vielä ei tullut säännöllisiä supisteluja. Mieheni lähti sitten kotiin odottamaan ja minä menin osastolle.

klo 5.30 alkoivat säännölliset supistelut ja kohdunsuu oli jo 3cm auki. Kutsuin mieheni paikalle ja minut vietiin synnytyssaliin. Ilokaasun voimalla mentiin ensin ja lääkäri kävi puhkaisemassa kalvot jonka jälkeen pyysin epiduraalin koska en sietänyt enää sitä kipua. Kätilö sanoi että anestesialääkäri tulee 10min päästä ja ajattelin että hyvä että tulee niinkin pian mutta siinä menikin sitten puolituntia ja minä raivostuin koska kivut olivat helvetilliset ja huusin että saatana minä kohta soitan äidilleni ja pyydän häntä tulemaan tänne ja laittamaan mulle sen epiduraalin perkele :LOL: (Äitini on anestisiahoitaja joka osaa laittaa epiduraalin). Vihdoin ja viimein sitten sain epiduraalin ja sen jälkeen kivut olivat pois ja pystyin levähtämään ja mieskin nukahti vähäksi aikaa ja sain syödäkin siinä välissä.

klo 15.30 aloin ponnistamisen ja klo 16.03 meidän pieni tyttö syntyi. Pelkäsin etukäteen ponnistusvaihetta mutta se oli helpoin vaihe koko synnytksen aikana enkä tuntenut kipuakaan. En osannut mieheni kanssa muuta kuin itkeä onnesta kun näimme pienen tyttömme. Se oli aivan uskomaton tunne ja olen todella onnellinen kun vihdoin ja viimein lukuisten lapsettomuushoitojen ja 10vuoden lapsettomuuden jälkeen saimme oman pienen nyytin syliimme.

Vauvamme ei turhasta itke ja on todella helppo lapsi. Toivottavasti tämä helppous jatkuu.

Onnittelut kaikille vauvaantuneille ja kiitos onnitteluista :heart:

nasu ja pikku prinsessa
 
Onnea vauvantuneille ja nasulle kiitokset kertomuksesta! :heart: Ihanaa kuulla, että olette vihdoin saaneet vauvan syliin pitkän odotuksen jälkeen. Oma odotus ei ole mitään tuohon verrattuna!

Minervalle osanotot. Meillä on kolme ihanaa kissaneitiä...tiedän surun. Koti tuntuu tyhjältä :(

Tänään kävin neuvolassa. Siellä oli sijainen joka on ollut ennenkin ja on ihan mukava. Mutta kävi vaan vituttaa kun se koko ajan puhui siihen tyyliin, että ei tää vielä täältä ikinä synny. Että voi mennä vielä kolme viikkoakin (ei kai nyt kolmea viikkoa?! Silloin olisin jo viikoilla 42+3!!) Kun viimeksi "oikea" neuvolatätsy sanoi, että voi syntyä milloin vaan. Kävi nyt ärsyttää ihan sikana. Kui vitun pitkää tässä sitten pitää muka ootella...hohhoi. Jos muka kolme viikkoa niin sama kun hyppäisin kuiluun nyt.

Täälläkin siis alkaa ärsytys nousta. Mieskin sanoi illalla että oon tosi ärsyttävä. Niin varmaan oonkin. Mutta kun on tylsää. Mies on iltavuoroissa töissä ja miä yksin kotona oottelen vaan. Oottelen ja oottelen. Paskat.

OnSiisKevät ja beibe 39+3
 
Onnea tokka! :flower:

Ja nasulle kiitos kertomuksesta!

Marizzza Mulla tuli mieleen, että olisko tavallista korkeemmat verenpainelukemat voinu johtua ihan siitäkin kun oli eri mittaaja? Joskus sekin voi vaikuttaa... Ja varsinkin jos ei sijainen muutenkaan taidoillaan vakuuttanut.

Annalle tsemppiä käynnistykseen!! Toivottavasti alkaa pian tapahtua...
 
Treelo ja tokka :heart: tytöistä!Tulkaa sit kertoilemaan tarkemmin ku rako siihen löytyyAnna,sulla pirun jännääKäypä kertoilemassa,jos sulla mahkuja siihen...
Päksäkkä,luin tossa aamupäivällä jo Vauva-lehden parhaat palatja meinasin täältä jo kysyäkin et koska teille tullut lehti,ku musta se tuli jotenkin niin myöhään täsä elokuus..

Kikka89Mikä koira teillä on?Mäkin koiraihmisiä.Mulla olikin joskus entisessä elämässä labbiksen urospenikka,mut tuli yllättävä avoero ja jouduin tekemään raskaan päätöksen koiran antamisesta ex-poikaystävälle ku mulla alkoi opiskelut ja olin illat vielä töissä,poikaystävä muutti kotiinsa omakotitaloon yms.Siellä aina joku kotona koiran kans jne.Itkin kauan koiran perään..Mä vaan repesin tolle sun jutulle et te istutte koiran kans kadunkulmas itsepäisinä kumpikin :LOL:

RangatangaHyvä,jos sulla turvotukset laskenu.Mullakin täällä toi vasen kinttu jo parempi nyt.Ainoa huono puoli tässä vetisessä ravinnossa on toi sunkin mainitsema kusella ravaaminen.Mut mä oon jo jotenkin niin tottunut siihen muutenkin tän raskauden aikana,ku toi vauva painaa kans sitä rakkoa ja tosa aiemmilla viikoilla se aina potki tonne alas niin et pöksyt kastu...RANGATANGA vielä kysyisin sulta kokemusta siitä tabletista,ku sul oli käynnistetty sillä(??)et tuliko siitä ihan järkyt supistukset ja tauotta?Jostain luin vaan semmosta.Jollain oli käynyt niin et oli kohdunsuu auennu 8 cm:stä 10:een jossain muutamassa minuutissa mielettömien supistuksien säestyksellä...
Sori nyt tästä ku toi Anna333 on tuolla just nyt kärvistelemässsä sen cytotecin kans.Kysyn nyt vaan ku mulla tämä varmaan edessä sit ens torstaina ku meen TYKS:n.

Eipä täällä muuta tällä' kertaa.Olen kiukkuinen vaan vieläkin ku ampiainen.Mut onneks saan tänään lempiruokaa:pastaa ja pestokastiketta (ite tehtyä),nam,nam

T:maria-s ja "pönkäävä"beibi 38+6
 
Nasulla aivan ihana vauva. ONNEA!!! :flower:

Ihanaa kuulla tuollaisia "onnellisia loppuja" niiltä jotka joutuvat kärsimään lapsettomuudesta.. itse sekoaisin varmasti täysin! Ja minua alkaa aina itkettää kun näen tuollaisia suloisia vauvan kuvia :snotty: lie mistä tämäkin johtuu... (öööh, ettei vaan raskaudesta?!?!?) :LOL:

Tuosta tekemisestä (tai tekemisen puutteesta) vielä, että täälläkin ois kyllä vaikka mitä tekemistä. Jotenkin on vaan kaikenkaikkiaan niin passivoitunut mielentila ettei huvita mikään.. no synnyttäminen huvittas kovasti.. :kieh: Lukemisestakaan ei sit tullut mitään kun nukahdin samantien ja nukuinkin sit melki 2h. Mistä tätä unta riittää taas!?!

Marizzza rv 38+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
RangatangaHyvä,jos sulla turvotukset laskenu.Mullakin täällä toi vasen kinttu jo parempi nyt.Ainoa huono puoli tässä vetisessä ravinnossa on toi sunkin mainitsema kusella ravaaminen.Mut mä oon jo jotenkin niin tottunut siihen muutenkin tän raskauden aikana,ku toi vauva painaa kans sitä rakkoa ja tosa aiemmilla viikoilla se aina potki tonne alas niin et pöksyt kastu...RANGATANGA vielä kysyisin sulta kokemusta siitä tabletista,ku sul oli käynnistetty sillä(??)et tuliko siitä ihan järkyt supistukset ja tauotta?Jostain luin vaan semmosta.Jollain oli käynyt niin et oli kohdunsuu auennu 8 cm:stä 10:een jossain muutamassa minuutissa mielettömien supistuksien säestyksellä...
Sori nyt tästä ku toi Anna333 on tuolla just nyt kärvistelemässsä sen cytotecin kans.Kysyn nyt vaan ku mulla tämä varmaan edessä sit ens torstaina ku meen TYKS:n.


T:maria-s ja "pönkäävä"beibi 38+6
Mulla käynnistettiin viimeksi cytoteceilla. Perjantaiaamuna alotettiin ja vauva synty sunnuntai-iltana. Ei siis ollu noilla tableteilla mulle mitään vaikutusta. Tai suppareita tuli kyllä tasasin väliajoin noina kolmena päivänä, mutta niistä puuttu "se jokin". Oli ne kuitenki saanu sunnuntaihin mennessä paikkoja auki sen verran että saliin pääsin. Siellä sitte jossain vaiheessa puhkaistiin kalvot ja hop hei alko tapahtua. Ei menny montaa minuuttia ku alko ponnistusvaihe....

Ihana tytteli Nasulla :heart:
 
Niin ja Maud, voi tosiaan johtua tuo verenpaine myös mittaajasta.. lisäks en kerennyt kauheen kauaa vaan istuskella ja levätä ennen sitä mittausta, minä kun aina kävelen neuvolaan. Eli toivotaan että jostain tällasesta johtuis..
.. ja eikö sitä muuten sanota että ennen synnytystä voi paineet vähän nousta ;) Joten toiveikkaana ollaan..
 
vauva lehdestä eipä ole tännekkään ilmaantunut uusinta.. Kaks Plussan lehti tuli toissapäivänä (?) ja yleensä tulevat peräkkäisinä päivinä. Mutta nyt ei.. hmm.. missä kestää. :D

Neuvolassa käyty:

38+6
Pissa: puhdas
Paino: +-0g /viikko ! :)
Verenpaine: 118/64
Sykkeet: +
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt
Sf-mitta: 35

Neuvolan täti sanoi että se yksi liike alas päin niin sitten se sieltä alkaa tullakkin.. Että hyvin tuntuu pää olevan jo alhaalla, en tiä sitten tarkoittiko että on ihan kunnolla kiinnittynyt jo. :)
Ens keskiviikkona vielä neuvola ennen laskettuaaikaa.. Saa nähdä miten pitkälle vielä mennään, mutta max 3 viikkoa niin oma nyytti on maailmassa :heart:

Tekemisestä täällä ollaan yksin 24/7 kun mies on armeijassa.. huoh. tj 155 -lomat! :D
Aamuisin koneelle lukemaan muiden kuulumiset ja uutiset.. sitten suihkuun ja yleensä kehittelen jotain meen joko kirjastoon tai kauppoihin kiertelemään :D
Muutama päivä sitten kiillotin kämpän katosta lattiaan.. :)

Niin ja sitten yks päivä ostin tiimarista tarvikkeita ja tein ristiäisiin kutsut, ihan ajan kuluksi. Ja niihin sai helposti uppoamaan muutaman illan. Tosin se mitä sinne kirjoitetaan sisälle niin tulee sitten lähempänä ajankohtaa :D Kun vielä on paha mennä kirjoittelemaan mitään painoja ja pituuksia :D :D Mutta muillekkin että jos haluaa tehdä oikeat kutsut niin eikun tekemään! :)
Voin laittaa kuvaa joku päivä, millasia sain aikaseksi..


 
maria-s meillä on mopsi.
Ollaan varmaan tosi huvittava näky kun minä taaperran tän mahani kanssa ja sitten toi koirakaan ei kävele mitenkään kovin normaalisti vaan lähinnä vaappuu eteenpäin.
Tarkoituksena olisi ottaa tässä parin vuoden sisällä ottaa toinen koira kun toi alkaa jo olemaan aika vanha ( 7 eli vanha mopsiksi ) ja aina mulla on ollut koira enkä tiedä osaisinko edes olla ilman koiraa.
Mies on ihan ihastunut tohon ja haluaisi oman mopsin, mutta saa nyt nähdä...

Paineista mulle ainakin neuvolassa sanottiin että usein paineet nousee kun synnytys lähestyy ( en kyllä tiedä miksi ) kun th vaan ihmetteli mun alhaisia paineita.
Mulla siis on aina ollut tosi alhaalla paineet ja monesti on tajukin lähtenyt kun on liian nopeasti noussut.
Mutta raskauden aikana on kyllä koko ajan ollut normaalia korkeammat, vaikka neuvolassa aina sanotaankin että hyvät on.
Ne vaan eivät siellä tiedä kuinka alhaiset ne oli ennen kun tulin raskaaksi.
 
Nasu aivan ihanan kuvan olit laittanut. :heart: Kiitos synnytyskertomuksesta.

Kaipa se vauva-lehti sieltä sitten joskus tulee.. Mä ajattelin että olenko mä ainut joka ei vaan jostain syystä ole saanut mutta eihän se näin ollut.

Mä sain tänään ekat äippälomarahat. Alunperin piti olla maksupäivän ens viikon maanantaina mutta sairaskassa olikin sitten maksanut tänään.

Mulla oli huomattava ero verenpaineissa kun kävelin heinäkuun reilu kaksi kilsaa neuvolaan. Nyt kun kävin taas tossa 300m päässä niin lukemat oli tosi alhaalla.

On Siis Kevät jaksamisia! :hug:

Päksäkkä 39+2 :heart:
 
Nasulla söpö tyttö :heart: Kiva oli lukea synnytyskertomustakin :)

maria-s Mä en tiiä kyl minkäniminen lääke, se oli jolla mun synnytys käynnistettiin. Ehkä sekin oli tota Cytoteciä, kohdunsuulle joka tapauksessa laitettiin se tabletti vaikuttamaan aamulla klo 10. Aluksi se ei oikein vaikuttanut mitenkään, mutta kuitenkin sellaisia lieviä supistuksia tuli jatkuvasti. Lääkäri antoi mulle iltapäivällä klo 17 jälkeen unilääkkeen, että saisin hetken huilata ja hän meinasi että rentoutuminen auttaa synnytyksen käynnistymiseen. No, just meinasin uneen vajota, kun alkoi 3 min välein tulemaan säännöllisiä suppareita. Alkuun ne oli ihan helppo kestää, vähän poltteli vain alaselkää. Viimeinen puoli tuntia niitä tuli sitten ihan yhteen putkeen ja kipu oli jotain sanoin kuvaamatonta. Tosiaan kätiökin säikähti miten raju se loppu oli, just sai mut talutettua synnytyssaliin ja kun ei sydänääniä löytynyt enää, hän lähti käytävälle huuteleen lääkäriä. Musta sit tuntui että jotain tulee ja huusin kätilöä paikalle, niin vedet huljahti hänen päälleen ja samalla sain alkaa ponnistaan. Pari pientä ponnistusta ja poika syntyi :heart: Tarkka kellonaika jäi saamatta, kiireestä johtuen, mutta suunnilleen 20.45 oli nyytti kainalossa :D
Synnytyksen kestoks merkattiin 3h15min, mutta tosiaan sitä kovaa kipua oli vain n. puoli tuntia. Mulle jäi tosta tosi hyvä kokemus verrattuna esikoisen pitkään ja vaikeaan synnytykseen. Tämä toinen tuli kokonaan ilman kivunlievityksiäkin, esikoisesta sain "kaikki mahdolliset".

Tyttönen90, kivat neuvolakuulumiset sulla :)

OnSiisKevät, Tää loppuajan odotus on kyllä ihan tuskaa, yritä jaksaa :hug:
Mulla esikoisen aikaan oli jatkuvasti supistuksia jne... Sit neuvolassa ja lääkärissä monta viikkoa puhuttiin että vauva voi tulla koska vaan. No lopuksi meidän tyttö syntyi vasta rv 41+6, ja arvaa oliko pitkä odotus, kun odotti joka päivä synnytyksen käynnistyvän.
Mä olen suosiolla tokan ja tän kolmannen aikaan yrittänyt ajatella niin, että oon lisännyt laskettuun aikaan pari viikkoa mielessäni ja ajatellut että viimeistään silloin syntyy. On helpompi sitten ottaa vauva vastaan iloisena yllätyksenä ennen odotettua, kun se että päivästä toiseen odotat ja odotat ja yli menee ja petyt joka päivä, kun ei se tulekaan.
Mua lähinnä ärsytti nyt, kun neuvolalääkäri sanoi rv 36+4, että parissa viikossa syntyy. Mä jo silloin sanoin, että en usko kun edellisetkin on yli menneet. No, nyt on rv 38+4, ja niin on vauva edelleen masussa :LOL: Onneksi en ottanut kovin vakavasti sitä lääkärin ennustusta :D Vaikeaa tämä loppu on, mutta sitä lopputulosta täytyy vain yrittää jaksaa odottaa :heart:

Tulipa taas tekstiä, toivottavasti ei oo virheitä paljoa :LOL:

RangaTanga 38+4
 
Merkkailen :)

Vauvalehdestä, meille ainakin tulee se kuun ensimmäisen viikon perjantaina. Eli huomenna. En tiedä kuinka yleinen se sitten on, mutta luultavasti se tulee teille muillekin huomenna :)

Zinnie 40+6 (ei jaksa edes sanoa mitään :D)
 
"Piänenpiäni" (56cm-74cm) vaatetilaukseni pyörii koneessa, toinen neljästä odottamisen kohteesta siis selätetty. Jäljellä enää kestojen pesuaineet ja Kolmonen, joista ainakin toinen tulee huomenissa.

Kummallinen olo supistuksineen jatkuu ja laktuloosi on mun paras kaveri, taas vaihteeks.. Maha on kestopinkeenä ja olo kaikinpuolin pölkky. Huomisessa 39+0 neukkulassa valitan lisää ja toivon TODELLA omaa nlatätiä palanneeksi lomiltaan. Mulle alkaa ihan oikeesti riittää nää lomittajat.. Yks syy vois olla esimerkiksi Kakkosenkin kohdalla ollut veden määrä, sitä tuntuu olevan taas paljon, ainakin se on lisääntynyt sitten 36 viikon, vaikka pitäis olla just toisin päin. Synnytystapa-arviossa 36+0 viikolla vettä oli normaalisti, vaikkakin normaalin ylärajoilla.


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 38+6
 
Lilliputtien tilannetta oon myöskin miettiny. Toivottavasti kaikki on hyvin. :)

En tosiaan ymmärrä tota raivoomistani, ihan ventovieraille jotka ei oo tehny mulle mitään. :D mut kai ne HORMOONIT!

Oon tätäki viestiä kirjottanu jotain 2h. En saa aikaseks ku yritän kokoajan touhuta niin paljo. Lopunajan paniikki.

On muuten pitäny täällä kysyä että meneekö sairaalassaolosta vauvasta ja äidistä omat hoitopäivämaksunsa?
Ikuinen rahapulaku on niin mietin nyt jo tuotakin...

Onnea taas vauvauutiset julkistaneille!!

Huomenna taas neuvola ja turvotusta on törkeesti. Eli paino varmaan taas noussu. :ashamed:

Aniit 37+6 (tänään rauhallisempi :D )

niin ja VAUVA-lehti tuli tänään.
 
Ihan ensin.. Treelolle hirmuisesti onskuja!

Kuten myös Tokalle :flower:

Annan puolesta jänskätään täällä :)

Omasta navasta: Täällä on vihlontoja alhaalla, ihan kuin olis häpyluissa, mutta tuskin luut kuitenkaan on ne kipeät ;), on paineentunnetta ja "kestosupistusta" (eli maha koko ajan kovana..), vauvan pää työntyy samalla alaspäin ja peppu ylöspäin (mai gaad, mä en kestä jos se on joku viiskilonen mukelo!). Ihme ääniä on myös bongattu -> tosi kovaa ruksumista ja pulputtelua kuuluu mahasta ja mä aina toivon että "nyt ne vedet menee", mut ei..... Alaselkä jomottaa koko ajan ja seassa tulee silloin tällöin kivuliaita supistuksia (edelleen) jotka saattaa olla säännöllisiä parinkin tunnin ajan mutta eivät kovene :mad: Nivuskivut on nyt alkaneet ja vetävät multa melkein jalat alta jos edes seison turhan pitkään :/

Tänä aamuna oli harvinaisen hyvä olo kun nousin ylös niin päätin sitten imuroida , hyvin se sujuikin siihen asti kun alkoi heikottamaan ihan jumalattomasti, kädet tärisi ja tuntu että taju lähtee.. Jatkoin silti ja imuroin loppuun asti tän asunnon, otin vaan vähän vesihuikkaa... Imuroinnin jälkeen iso kasa marjapuuroa, sokeria ja maitoa sekaan ja lappasin suuhuni, jotta sais vähän verensokerit nousuun. Piti sitten kuitenkin lähteä pojan kanssa ulos ja jo puolen tunnin jälkeen tuolla paahteessa olin ihan varma että taju lähtee, oli niin huono olo. Onneksi oli mun mummi mukana siinä apuna koko ajan (mekin ollaan mainio pari, mummi sydänvikainen, jolla polvet ja lonkat renaa.. minä taas tällanen jumbojetti jota sattuu joka paikkaan ja heikottaa :D ). Siinä mä sitten huojuskelin ja stressasin ettei poika nyt satuta itteään kun juoksenteli taaperokärryn kanssa pitkin lekaria (juoksentelin siis perässä) ja sitten huolissani mummista joka koko ajan turhan takiakin on nostelemassa poikaa ja juoksemassa sen perässä :/
Nyt heikotus on helpottanut mutta kaikki muut vaivat ovat taas turvallisesti tallella ;)

Kimalle rv37+2 ja pikkumies kohta 1 vee
 
Heipsis! Voe helevata että voi kestää päästä kirjottaa tänne! Kaikkee touhua oli tuossa parin tunnin ajan, jonka ajan myös kekkuloin tällä palstalla yrittäen saada lopussaki luetuksi kaikki jutut eilisestä tähän asti. Niin nyt vasta sain luettua. Kauan se voikin kestää...

Hurjan paljon onnea Treelo ja tokka tytöistä :flower: :heart:

Annalle tsemppiä kovasti! Kohta on sinullakin nyytti sylissä, ellei jo ole ;)

Kiitos, nasu, synnytyskertomuksestasi! Ihana kuva vauvasta :heart:

Viiltomaiset kivut alapäässä En ole varma missäkohtaa alapäässä teillä muilla vihloo, mutta mulla vihloo enimmäkseen nivusissa, tuntuu et jalat lähtee ihan justiinsa alta. Jos vain seisonkin, niin saattaa vihlasta ihan pirun kovaa ja sillon ite meinaan kyykistyä. Se on ihan järkyttävää, aiemmissa raskauksissa ei ollut moisia vihlomisia :eek: Mut onneks ollaan näin loppu suoralla jo ;)

Mua supisteli eilisillasta alkaen aika kivasti. Joskus 23 aikaan alko supistella aika napakasti muttei kovin kivuliaasti. Ja sit niitä tuli ekan tunnin ajan 20min välein, sit toisen tunnin aikana alko tulla vartin välein, kolmannen tunnin aikana vartin-10min välein. Mut sit ne alko hyytyä. Eivätkä siis voimistuneet missään vaiheessa. Tulivat vaan tolleen aika epäsäännöllisesti. Mut toivotaan et hävittävät sitä kohdunkaulaa ellei ole jo hävinny :D Mistä sitäkään tietää. Sit selkää on jomotellu. Aamusta sit alko taas suppailla muttei kivuliaasti, aika paljon vatsankovetuksia vaan, kävin sit veskissä ku mahakin löysällä. Mulla oli edellisenki aikaan näillä viikoilla maha löysällä ja ei montaa päivää menny ku synty :)
Nyt sit on pitkin päivää satunnaisesti supistellu, ei kaikki oo olleet niin kipeitä, semmosia napakoita vain. Mutta samalla juilii selkää.
Onneks ens ti on se ä-polikäynti. Ollaan miehen kans varauduttu siihen et saattavat puhkasta kalvot niin mies ei sinä aamuna mee sit ollenkaan töihin koska se aika on aamusta ja jos ne puhkasee kalvot, niin mieshän jää heti sinä päivänä isyyslomalle.
Mut jospa tää tulis jo tällä viikolla ;) Saapi nähä, mut jos viimeistään tiistaina :)

Nyt pitää häippästä koneelta ku selkä menee...

Palailen :wave:
Ai juu, ihanaa, sataa vettä =)

mertsu & prinsessa 37+5 :heart:
 
Plääh. Ei jaksais enää ei :kieh: Mitään tekemistä ei oo ja aika tuntuu matelevan niin pirun hitaasti.
Vaivoja on, mutta mitään ei tapahdu. Alakertaa vihloo ja maha on kovana koko ajan. Öisin en saa unta, vaikka väsyttää kamalasti. Mistähän tuokin johtuu..

Eilen oli neuvola ja taas eri täti. Mulla on ollu varmaan yhteensä 6 eri tätiä, mut kaikki ollu kyllä asiansa osaavia, eli ei valittamista.
Kaikki ok. Sf-mitta oli laskenu sentin viime kerrasta (32cm), paineet, pissa, sykkeet, liikkeet ok. Ensviikolle uus aika. Sanoin kyllä, etten tuu, mut taidanpa häntä koipien välissä sinne taas mennä :)

Onnea kaikille vauvautuneille. Ihan vauva nasu29 :heart:

Rimprenssa ja Leppis 39+1
 
Annan tilannetta täälläkin jännäillään.. jokohan on alkanu tapahtua..

Aniit kiva et tänään helpompi päivä sullakin...

Nasulla oli niiiin syötävän ihana vauva... :flower: :heart:

nyt pojan fudistreeneihin taas illaks...työstä käy tääkin...


omppuli alias lyllerö 37+1
 
Meille syntyi poika 2.8 klo. 11.45! Painoa herralla oli jopa 4360g ja pituutta 53 cm! =)
Synnytys alkoi 5 aikaan aamulla vesien menolla ja melkein heti alkoivat kivuliaat supistuksetkin.
Kaikki meni hyvin ponnistusvaiheeseen asti, 50 min. ponnistuksen jälkeen lääkäri totesi että vauva on kasvotarjonnassa eikä mahdu tulemaan alakautta joten tehtiin kiireellinen sektio. Tänään päästiin sairaalasta kotiin ja pikkuhiljaa alkaa olo olla normaali. Vauva on ollut tosi tyytyväinen, syö ja nukkuu hyvin. =)

 

Yhteistyössä