ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Lallaalaa :D kiloja tullut 26 kg. Vedän pohjia varmaan tässäkin. Ärsyttää niin sikana, että ihan itseäni kiusataksenikin kirjoitan sen tähän. Edelleenkin, kiitos hyvät geenit ja ihana turvotus näin kesällä, sekä tietyt ruoka-aineet :D

Tuli muuten mieleen, onko jotkut jo synnyttäneet valinneet tai olleet perhehuoneessa vai semmoisessa yleisessä? :) Kun nyt taas aloin harkitsemaan, että kummin parempi :) ja mitä muut ovat ajatelleet?

Neuvola oli tänään, ja siinä täti suht kovakouraisesti kokeili tuolta, että onko vauva jo kiinnittynyt. Sanoi, että voi lähteä käyntiin sillä tavalla. Mies tietysti innostutti tädin tekemään uusiksi "Mitä vain, josko se lähtisi tulemaan" :D no eipä se mua haitannut, vaikka tuntu vähän epämiellyttävältä. Mutta veikkaan silti että käynnistykseen mennään. Ensi maanantaina neuvola, ja myös soitto äippäpolille...

Zinnie 40+6
 
unikuu108
ekasta olin perhehuoneessa ja se oli hyvä.saatiin koko jengi nukkua rauhassa kaksi vuorokautta. hoitajat kävivät välillä ihmettelemässä että kun ne vaan nukkuu. imetin poikaa 4 tunnin välein(herätyskello soimassa) ja jatkoin unia.usein myös nukahdin samantien kun tissin pistin suuhun.

nyt olen yrittänyt miehelle että ihan sama. ei tarvii olla perhehuone. mä en haluu olla kauaa siellä.
 
Kiitokset kaikille parisuhde-tsempeistä!
Kyllä tää tästä, en oo äijälle oikeastaan enää puhunutkaan mistään mitään, vaikka on yrittänyt kysellä. Multa ei riitä enää aika sille, vaan oon keskittyny omaan napaan ja vauvaan. Ja shoppailuun yms. :) Avauduin "anopille" joskus pari viikkoa sitten, tai laitoin tekstiviestiä, kun hän kysyi kuinka voitte. Kerroin niinkuin asia silloin oli (supisteli törkeästi, miestä ei näkynyt, korkea verenpaine jne.). Hän vain sanoi, ettei sekaannu meidän välisiin ongelmiin.. :eek: Sanoin miehelle, että pärjään onneksi paremmin ilman häntä ja hänen vanhempiaan, heillä ei ole asiaa edes vieriosastolle. Ovat varmastikin sen jälkeen keskustelleet keskenään meistä.. Anoppi nyt ei muutenkaan tykkää musta, valittaa siskolleen ja kuulen sen sitten miehen serkun aviovaimolta tai miehen siskolta (olemme hyvissä väleissä. :) ) Ärsyttävää tuollainen käsien pesu asioista, kyllä se tulee kotikasvatuksesta, että onko alkoholi-riippuvainen vai ei. Ihme sinänsä, koska anoppi tai appivaari ottavat harvoin. Mutta poikaansa eivät ole ikinä kieltäneet. Muutenkin oon joutunut olla "äiti" tuolle miehelle, ensimmäinen ihminen varmasti, joka on sanonut miehelle Ei. :)

Maud pinnasängyn reunoihin on saatavissa niitä purureunoja. Muistaakseni Ikeassakin oli, ja oon joskus nähnyt jossain Prismassa yms. Ne peittävät kivasti jäljet.. Ja voi käyttää suojaamaan tietenkin "uuttakin" reunaa, jos vaikuttaa siltä että lapsi pureksii sängyn reunoja.

Vilmav2 ihana nyytti teillä!!

Kikka amstaffi on ainaki sisukas ja kova lenkkikaveri, vaikka onkin ns.pieni. Lapsiystävällinen, mutta aika puupää sekin taitaa olla. :) Saa kyllä kouluttaa. Meinasin ostaa amstaffin reilu vuosi sitten, tutulla olisi ollut pentuja, mutta päädyin sitten saksanpaimenkoiraan. Onneksi, tämä on niin helppo tapaus, kiltti kuin mikä. Vielä ainakin. :)

Täällä Seinäjoella ei tosiaan pääse enää perhehuoneeseen remontin takia. Sinänsä se ei mua harmita, jos yksin synnytän, mutta kyllä se voisi olla mukava ensisynnyttäjällekin. Toissynnyttäjät osaa jo asiansa, joten haluaisikokaan moni perhehuoneeseen?

Kiloja tullut noin 10-11 (aamupaino ilman vaatteita, pissan jälkeen, ennenkö on mitään syöny :) ) Nyt on turvotus laskenut, joten nämä kilot ei ole enää turvotusta.. Pitäisi yrittää pitää tässä, ettei enää nousisi, koska joskus laihdutin 15kg, ja se oli niin kiven takana. Ei oikein huvittaisi se sama ruljanssi enää. :) Mutta lähtöpainoakin mulla oli jonkun verran (70kg), joten sitä ei niin paljon tarttisi tullakaan. Rasvavarastot on jo omasta takaa. :D

Jotain muutakin piti kommentoida, mutta kai sitä pitää tästä ensin vaikka syödä jotain makeaa jos aivot heräisi tähän päivään.. Oon kyllä heränny aamulla puol 8 maissa. Koskakohan tää vauva täältä päättää ulostautua? Hyvin näyttää viihtyvän..

Vaavitar + tintta, 38+6, huomenna poksuu..
 
Neuvolassa käyty taas..
Ihanaa kun oma täti oli palannut lomalta, ja vaikka olen sitäkin täällä moneen otteseen kironnut, niin on se vaan paljon mukavampi kun se sijainen jolla kävin pari kertaa.

Antoi mulle kyllä vielä ensi keskiviikoksi ajan, mutta sanoi että voi hyvin olla ettei tarvitse enää silloin tulla, ei siis tullut tuota pelkäämääni "luulenpa että tulet vielä ensiviikolla-kommenttia "

Kysyin kuitenkin vielä että miten täällä Tampereella menee nuo käynnistys hommat, siis että koska käynnistellään jos ei itse tajua syntyä.
Th sitten sanoi että kyllä hän siinä 41 viikon paikkeilla heti laittaa lähetteen TAYSiin ja siellä sitten päätetään että käynnistetäänkö.
Eli max. 2 kertaa enää tuolla neuvolassa ja sitten lähete.
Sanoi kyllä että mielummin tietysti luonnollinen synnytys ilman käynnistystä kun monesti on helpompi niin, mutta jos nyt on niin itsepäinen vauva ettei halua tulla ulos niin kyllä sitten on pakko käynnistää.

Lisäksi sain vähän koko arviota vauvasta, eli ihan normaali kokoinen olisi tulossa ( mitä se sitten ikinä tarkoittaakin )
Täti vaan sanoi että ihan normaalikokoiselta tuntuu, ei siis pitäisi olla mikään jättiläinen, eikä yöskään mikään ihan pari kiloinen.
Ongelmahan vaan on se, että monesti sanotaan että mun kokoiselle "normaalikokoinen " on jo iso, eli siis mun pitäuiset tekee yleensä noin 3 kiloisia lapsia, ja "normaali" voi olla mitä vaan 3-4 kilon väliltä..
Että saa nyt nähdä mitä sieltä tulee...

Mutta noita merkintöjä ( oli muuten viimeinen rivi neuvolakortista mikä tänään tuli täyteen, eli jatkossa sitten täytyy miettiä että mihin sinne kirjoitetaan jos vielä täytyy käydä )
Viikkoja: 39+2
Pissa: puhdas
Paineet: 135/78
Paino: 67,4 Yhteensä tullut 19,4 kiloa
Painon uutos/vko: -100
Sf-mitta: 34

Ja siis vauva kuulemma oli alhaalla, ei puhunut mitään oliko pää jo kiinnittynyt, mutta oletan että oli koska ei sitä erityisemmin yrittänyt liikutella.
Ja sanoi vaan että alhaallahan tämä tuntuisi olevan.
 
Neuvola taas takana.
eli 38+0
paino vkossa -1900g (oon mä sentään jotain oikein tehny :D )
turvotus plussaa
RR 104/83 alapaine hiukan noussu
pissa puhdas
Hb 141
sf 37 (nousee vaan)
mulla on kyl niin kivat tätit neuvolassa et sinne on kiva mennä. Tänään hän ennusti että menee yli lasketun ajan. Mut saas nähdä. :)

Oksensin sitte viime yönä. Eka maha alko kramppaileen ja sit tuli kuvotus ja sitä rataa. Kai tääkin kuuluu asiaan?

Perhehuone olis ihana, mut niitähän ei tyksissä oo montaakaan, joten en usko että sellaseen pääsis.

Tuttu tunne toi Unikuun fiilis ettei halua synnyttää. Ku toisaalta haluan hirveesti vauvan maailmaan, mut toisaalta pelottaa et miten sitä sit jaksaa.. ja vaikka en oo ite synnyttäny niin oon ammatin puolesta aikanaan ollu mukana muutamassa synnytyksessä. Ei houkuta. Mut kun se on kuitenki ainut mahdollisuus onneen ja autuuteen. :D

aniit 38+0 :)
 
Perse neuvolareissu, ei siitä sen enempää... :'( :headwall:

Kumpi tulee?

[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SnvpP8vzrvI/AAAAAAAAALU/IxPfpQWpuWM/s400/P8070021.JPG][/img]

[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SnvpQV55TvI/AAAAAAAAALk/c9JLqOIQ--E/s400/P8070023.JPG][/img]

[img=http://4.bp.blogspot.com/_FJkKGeS1OVw/SnvpQOweUaI/AAAAAAAAALc/Q5gH2q__DkQ/s400/P8070022.JPG][/img]


-iinaZ & Jättiläinen 39+0 *huoh*
 
Vilma aivan ihana kuva! :heart:

Iinaz kuvien perusteella ei mun mielestä sun masu kyllä isolle näytä. :hug:

Kiloja on täällä tullut reippahasti, eli 19,6. Ja tää oli ekasta neuvolakäynnistä laskettu. No tiputellaan sit myöhemmin.

Me ei ajateltu pyytää perhehuonetta. Mä en tiedä miksi mutta se ei ole oikein mua missään vaiheessa innostanut. Miehelle kyllä sanoin että se saa sit olla sairaalassa aamusta iltaan.

Päksäkkä 39+3 :heart:
 
Heipat

Miehet lähti reissuun ja mie jäin yksin päivää kuluttaan. Pienempi jääkin sitten mummilaan ja palailee joskus ensi viikolla, jos vaavia ei aikasemmin kuulu. Sit on pari päivää kotona ja lähtee uudemman kerran hoitoon. helpompi näin, kun meillä mummilaan on toi reilu 100km.

Ajattelin kävästä pienen lenkin, en ihan eilistä vastaavalle lähe ja sit syventyä lehtien pariin, jotka tulee ihanasti kaikki kerralla. Ollaan tän raskauden aikana molemmat miehen kanssa tilattu 3 uutta lehteä...Tarvii jo alkaa peruuttaan niitä, ihan kun ehittäs lukeen :LOL:

Ja toi kotiin lähtö synnytyksessä, kuulun kanssa niihin, joita piti pitää aloillaan. Huusin vaan, että nyt loppu, mä en haluukkaan ja aloin repiin johtoja irti ja kammeta ylös. Asia tuli pelkopolilla esille ja kätilö sanoi, että on todella yleistä ja siitä kätilöt tietää, että vauva on ihan valmis syntyyn. On siis yleensä aina se kipein vaihe :heart: Eihän tuo synnytys kaunista katsottavaa oo, mieheni toipuu edelleen järkytyksestä, kun imukupit ei pysynyt vauvan päässä ja lääkäri lensi jakkaralla taaksepäin, kun irtos ja veri ruisku ja sit tuotiinkin esiin pihdit ja mies päätti, että parempi katsella vaan mun kasvoja :LOL: Mutta sinne ollaan taas menossa ja oikeestaan hyvillä mielin tosiaan tuon pelkopolin jäljiltä, mulle oli siitä tosi paljon apua :) Ja ihania synnytyskertomuksia ollaan täälläkin kuultu, etenkin edelleen mandyn kokemuksesta saan jotenkin itekkin tsemppiä :heart:

Mullakin neukku tänään, eikä ihmeempiä, sijainen oli. Paineet vähän laskenut, mut seurataan, eli oli 110/87, turvotus lisääntynyt, pissa puhas, hemppa noussu 125, massu 37, mutta kaveri jo syvällä. Pitkää poikaa taas ootellaan, kun pää roikkuu haaroissa ja peppu tulee silti kurkusta ja jalat potkii pitkällä kyljissä ;) Massu on yhtä vauvaa. Painoo 19,3.
Kerran ny ainakin vielä mennään ja sit onkin aika laskettuna tayssiin kokoarvioon ja sille tielle meinaan jäädä, tiedän että meidän pieni on iso ja pelkoni nousee päivä päivältä synnytystä kohtaan jos babyn annetaan kasvaa. Sit mennään sektioon jos eivät suostu käynnistään, näin ainakin pelkopolilla luvattiin, eli et sektion saan halutessani millon vaan siihen asti, kunnes vauvan pää jo näkyy, sit ei enää voi tehä :p No katotaan, sit siellä on tietty joku toinen lääkäri ken ei otakkaan miuu tosissaan.

Täällä muuten supparit tuntuu tänään reisillä, huoh ja siis viime yökin niiden kanssa valvottu, mutta mitään ei silti tapahdu.

Se on iinaz ihan kaikki tossa suippona eessä, että niinku poikaa, mutta kummiskin on jotenkin sulosen tyttömäinen, eli intutiolla veikkaan tyttöä :) Kaunis massu!

No nyt sinne lenksulle...

Permis ja Veikko 38+4
 
MOI!

Tänään ekaa kertaa koneella. Yö huonosti nukuttu, vauva mylläsi etten tiennyt että itkenkö vai nauranko. Sitten oli KUUMA ja mies kuorsasi. Eikä siinä vielä kaikki, ne ihanat kärpäset viihtyi mun ympärillä. 4 samaan aikaan kimpussa :kieh:

No, joku 4 tuntia tuli nukuttua, ehkä vähä enempi. Tänään oli äitipolilla käynti ja synn. tapa-arvio, tai jotain... Ultrassa tyttölupaus vahvistui, neiti meille tulossa. Painoarvio 3,6kg, eli syntymäpaino siinä 4 kilon hujakoilla. Joten tulee olemaan samaa luokkaa kun sisarukset. Ja veikkaan että syntyy tässä viikon kahden sisällä. Vaikka ei kummemmin supistuksia ole ollutkaan. Vauvan pää jo tosi matalalla, kohdunsuu sentin auki ja kaulaa enää sentin jäljellä. Sanoi, että tulee varmasti aika vikkelään ulos kun se aika koittaa. Verenpaineet hieman nousseet 126/80. Käyrää otettiin 10 min ja oli oikein hyvä kuulemma.

Joku kyseli suunnitellusta sektiosta ja peräruiskeesta. Minulle sitä ei annettu, enkä kyllä edes muista tarjottiinko sitä. :S Kun keskimmäinen syntyi, satuin onneks ottamaan sellaisen kotona edeltävänä iltana. Perätilan takia se sektio tehtiinkin. Lonkat olivat ok, vaikka vauva oli aika hupaisan näköinen synnyttyään. Jalat ihan miten sattui :)

En ehtinyt lukea uusia viestejä, täytyy paremmalla ajalla. Jalat eilisestä vielä ihan kipeenä ja huomaa että syönyt kaikkea suolaista ja muuta herkkua kun turvotusta niin paljon. Eilen vietin siis 30 synttäreitä. Mukavasti vieraita, ei liikaa. Kivoja lahjoja sain :) Kerrankin minä sain niitä avata, eikä lapset. Kun ei sitä enää tule vietettyä synttäreitä kun silloin pienenä. Seuraavan kerran sitten 40set.

Mukavaa helteistä perjantaita!!!

amaria 37+4
 
Täällä vihdoin ja viimein supistelee!!! Aamu viidestä saakka supistellu ja soitin jo synnärillekin...voin olla kotona niin kauan kun vaan kärsin mut tuntuu siltä että kohta on pakko lähtee...
Matkaakin meillä on yli 100 km joten aikaa menee reilu tunti, kiva varmaan autossa olla sekin aika...
Mut katellaan miten tää edistyy =)

mertsis 38+2
 
No nyt pääsin vihdoin taas kirjottelemaan. Mulle on tullu varmaan joku lukihäiriö tän raskauden myötä, tuntuu et menee päivä et luen teidän kuulumiset ja ei sit jaksa enää kommentoida. :LOL:

Isot Onnittelut kaikille jo vauvansa saaneille :flower:

Painosta oli puhetta. Mulle sitä kertyny jo jotain 25 kg ja hirveet raskausarvet navasta pohkeisiin asti. Osalta mulla tohon painonnousuun vaikuttaa tupakan polton lopettaminen minkä vuoksi oonki syöny armotta sitä mitä mieli tekee. Suklaata ja karkkia onki menny ihan kiitettävästi :snotty: Ja osaltaan liikunnan puute ku ei oo oikein voinut liikkuakaan hirveesti noiden iskias kipujen vuoksi

mustaki ihan tyhmää ku ne neuvolassa ennustaa sitä millon syntyy. Mulleekki on jo reilu kolme viikkoa neuvolasta sanoneet et tuskin tuut enää ensviikolla ja et syntyy hetkenä minä hyvänsä. Ite oottelisin ennemmin et menee yli. Tietenkihän sitä kuulosteleekin itteään ja supistuksia ihan erilai ku tolleen sanovat. Eikä oikein osaa lähtäkään minnekään tai tehä mitään ku koko ajan oottelee nittä supistuksia, joita kyllä ollu ihan kiitettävästi, mut ei oo säännöllisiä tai sit säännöllisiä kestää vaan sen pari tuntia. Nii on kyllä tosissaan odottelua tämä elämä.

Nyt oon vasta alkanu miettimään sitä perhehuonetta. Mieluummin ottasin semmosen jos vaan saa, oon niin onneton nukkumaan jos mies ei oo vieressä =)

Miten teillä kestovaippojen käyttäjät. ootteko tehny vaipat ite vai tilanneet jostaki? Mää oon tehny ite ottobren ja suuren käsityölehden kaavoilla, mut musta ne näyttää hirmu isoilta vastasyntyneelle ja niissä ei oo niitä `"siivekkeitä" et onko kellään ideoita mistä sais hyviä kaavoja vaippoihin?

Black-currant 39+0
 
Tänään tuli vauva lehti :) kävin katsomassa postin ja kaaduin saman tien sänkyyn takaisin lukemaan :D

Kiloja

Punnitukset menneet näin:
72.2 kg - rv 7+5
70.5 kg - rv 12+4
69.9 kg - rv 17+5
72.2 kg - rv 22+5
79.0 kg - rv 27+3
80.0 kg - rv 30+6
83.0 kg - rv 33+3
83.1 kg - rv 35+3
82.9 kg - rv 36+6
83.6 kg - rv 37+6
83.6 kg - rv 38+6

Että aika lailla se n. 14 kg on tullut.. Alkupainoksi kun arvelin 69 ensimmäisellä kerralla :D Tuli siis vähän syötyä jouluna muutakin kuin porkkanaa :whistle: :whistle:
Sen jälkeen tulikin yhtäkkiä huima painon nousu ja sain tehtäväksi tarkkailla sokeria, no normaalit arvot olivat.. Nyt paino on tasaantunut, tosin olen pyöräillyt paljon 35 viikolta lähtien.. :)
 
Mertsis onnea synnytykseen!
Ihana kuva vauvasta.. :heart: (sori en muista nikkiä)
Kiitos synnytyskertomuksista, niille jotka niitä laittoivat. Ja onnea vaaviutuneet :flower:
painosta mulle on tullut 23kg. mut alkupaino oli kyl merkattu 64kg eli olin kerenny laihtua siitä oksentamisesta melkeen 10kg. mut nyt siis painoa 86,8kg :ashamed: Karmee laihduttaminen tiedossa siis............. :kieh:
Jes ens torstaina on sit uus äpoli käynti. Viimeks ku sanottiin et jos ei siihe mennessä synny niin leikataan, et saany sit nähä..
JES TÄNNEKIN TULI VAUVA LEHTI!!!! mies toi just postin :D
Nyt täytyy lähtee pojan kans ulos, vaik kaupas käymää.
PojanÄiti ja mahavauva 38+1 :)
 
Jestas sentään! Täällä bongattu kaksi uutta oiretta... Illalla kolotti alaselkää vietävästi ja kun nukkuun piti alkaa niin iskiaskivut oikealla puolella oli jotain aivan kamalaa.. vähän aikaa pyörin mutta oli sit pakko nousta venyttelemään.. sen verran sit helpotti että sain nukuttua.

Äsken sit siivosin taas ihan hulluna.. paljon saakin aikaan lyhyessä ajassa kun vaan jaksaa aloittaa (JEE JEE).. imuroin ja pesin lattiat, pyykännyt oon koko aamun, tiskannut ym. Mitään kipuja edes kyykkiessä ja kurotellessa ei tullut.. ei pienen pienintäkään supistusta edes.. vauvelikaan ei ole liikkunut pahemmin aamunaikana ja rupesin jo vähän huolestumaankin. No kun sain siivousurakan tehtyä, käytyä suihkussa ja meikkailin seisaaltaan tuossa peilin edessä, niin yhtäkkiä tuolla vasemman jalan nivusessa sellanen polttava viiltävä nopea kipu, niin että meinas mennä jalka alta (ois mennytkin jos kaikki paino ois ollut sen päällä).. HUH! Ihan kun salama kirkkaalta taivaalta! Pyörittelin siinä silmiä kummissani vähän aikaa.. hetken päästä toinen samanlainen ja vauvakin rupesi heti liikkumaan.. pakkohan se oli sit tulla heti kertomaan tänne :LOL: Ihanaa saada uusia oireita siinä toivossa että jotain tapahtuskin joskus! Ja muistaakseni muillakin ollut samanlaisia.. mulla on kyl aikasemmin nivuskipuja ollut ja sellasia pieniä vihlontoja, mutta ei ollenkaan sellasta mikä nyt! Tämä oli sellanen "pehmeämpi ja polttavampi" mutta lamaannuttavampi :D Hienosti kuvailtu.

Paino galluppiin, mulla on painoa raskauden aikana lähtöpainosta tullut n. 12kg.. jos sit lasketaan siitä ekasta neuvolapunnituksesta niin sellaset 10kg.

Ja anteeksi nyt tämä omanapaisuus.. piti vaan nopeasti tulla kertomaan :D Tsemppiä silti mertsikselle synnytykseen.. ja IinaZ aivan ihanan täydellinen arveton raskausmaha! Eikä edes napa pullota. Minulla napa vissiin 5cm pihalla jo vaikka normaalisti hyvinkin "syvä" ja arpia iiiiihan koko mahan pituudelta jo :/

Marizzza ja selvästi rauhoittunut pienokainen 39+0 POKS POKS
 
Kiitos vinkistä vaavitar! Pitääpä kattella semmoinen suoja jos nuo sängyn reunat saadaan jonkinmoiseen kuosiin...

Perhehuoneesta tosiaan turha haaveillakaan täällä Seinäjoella remontin keskellä... Tosin perhehuonetta en varmaan muutenkaan olisi toivonut kun on kumminkin tuo esikoinen ja sinne ei varmaan isompia lapsia olisi muutenkaan voinut ottaa... Yhden hengen huone olis voinu olla toiveissa mutta turha ajatellakaan semmoista tässä tilanteessa saavansa...

Joku kyseli siitä peräruiskeesta ja sektiosta, en enää muista kuka, anteeksi. Joka tapauksessa mulle ei ainakaan sellaista tarjottu esikoisen aikana... En kyllä tiedä miksi se välttämättä tarpeellinen olisikaan... Kun syömättä pitää kuitenkin olla tietty aika, asioillaan ehtii käydä juuri ennen leikkausta ja tosi pian kuitenkin patistetaan ylös sängystä. Mulla ei ainakaan mitään ongelmia siitä tullu vaikkei ruisketta annettukaan. Ja mun mielestä ehdottomasti inhottavin juttu sektioon valmistelussa oli se virtsakatetrin laitto. Olin etukäteen pelännyt sitä spinaalipuudutuksen laittoa ihan hirveesti mutta se olikin ongelmista pienin!

Kestovaippoja löytyy sekä itse tehtynä että valmiina ostettuja. Ne vaipat mitä nyt oon tehny, oon tehny mummut-kaavalla. Se kaava löytyy kestovaippainfon sivuilta muistaakseni sieltä tietokannat-kohdasta. Oon tehnyt nyt valmiiksi NB ja S-kokoisia vaippoja.

Galluppiin -> nyt kiloja tullut noin kahdeksan...



Maud 40+5 (edelleen)
 
Painogalluppiin: mulle on nyt sit tullu noin 9kg ku otetaan huomioon tän päivänen painonlasku :D

iinaZ: en kyl osaa sanoa noihin sukupuoliveikkauksiin mitään tieteellistä arvioo, mut sanoisin että TYTTÖ.

Mertsikselle tsemppiä koitokseen!
 
persjantaita naiset:)
galluppiin: painoa nyt +4.5kg

Amarialle synttäri Onnittelut, vaikkakin myöhässä onnittelen.. :flower:

Mertsis tsemppiä synnärille.. tuskin kuiteskaan enää oot lukemassa :)

VILMALLA SYÖTÄVÄN IHANA VAUVA!! :heart:

Iinaz poikaa veikkaan, sulla niiiin kaunis masu *kade*

tänne ei erikoisempia kuulu.. siivonnu olen kaks päivää tätä kämppää, nyt ihanan siistiä. pyykit pesty ja lapset lähti isälleen vkl viettoon.. mulla siis omaa aikaa kyllästymiseen asti..

omppuli74 ja öttiäinen 37+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja iitu--:
Tuli muuten mieleen, että te, joille on joskus tehty suunniteltu sektio, niin oletteko saaneet sairaalasta peräruiskeen käytettäväksi ennen leikkausta? Yäk, inhottavinta ehkä koko operaatiossa.. :ashamed: Ja vielä semmoinenkin kysymys, joilla on ollut vauva perätilassa, niin onko vauvan lonkissa ollut vikaa? Lonkkaluksaatiota? Th nimittäin eilen viimeisessä neuvolassa sanoi juuri ennen lähtöäni, että ei muuten kannata sitten säikähtää, jos vauvan jalat ovat aluksi mutkalla tai jos vauvalla on lonkissa jotain vikaa..! Perhana, miksi se nyt tuommoista meni sanomaan?? Minä kun ajattelin nauttia viimeisistä päivistä, niin arvatkaa pyöriikö nuo nyt mielessä koko ajan..

iitu 38+5
Mulle sanottiin kun kävin keskustelemassa sektiosta, että annetaan peräruiske, mutta ei kyllä annettu! Vauvan lonkat oli ihan ok enkä muutenkaan mitään vikaa jaloissa huomannut :eek:
Tsemppiä maanantaille!

misu75 ja tyttö 10vrk
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja black-currant:
Miten teillä kestovaippojen käyttäjät. ootteko tehny vaipat ite vai tilanneet jostaki? Mää oon tehny ite ottobren ja suuren käsityölehden kaavoilla, mut musta ne näyttää hirmu isoilta vastasyntyneelle ja niissä ei oo niitä `"siivekkeitä" et onko kellään ideoita mistä sais hyviä kaavoja vaippoihin?

Black-currant 39+0

multa saat nöttöset-kaavan sähköpostiin kuvallisten ompeluohjeiden kera ja mummujen kaava löytyy kestovaippainfon tee-se-itse osiosta. ne on hyvät kaavat ja toimivat.

materiaalina mulla aika pitkälle joustofrotee nuissa pikkuvaipoissa.imuina sekalaisesti hampusta-flanelliin ja kaikkia siitä väliltä.

niitäpä on lähinnä vauvalle.isommalle oli vaikka mitä mut pisin käyttöikä oli swaddlebeesin L koon (ja XL) vanhan mallin nepillisillä taskuila. olivat kuivaksi asti. en muista tosin mistä asti mut päiväkotivaippoinakin olivat.
harsoilla ja nöttösillä ja mummuilla meillä mennään. ja imsen kuorilla. niissä on must hyvät vuotosuojat ja kivoja kuoseja..
 
Toivo elää..maha ollu tänään löysällä JO kaks kertaa! voiskohan olla voiskohan... (toivoo niin maan perkuleesti ) Ei kai siinä muuten mitään ihmeellistä, mutta tätä ennen ollu niin karsee ummetus koko raskauden ajan, et tää on jotain uutta .

Paskajuttuja tällää kertaa. :LOL:
 
tääl on metsästetty kärpäsiä talon täydeltä. mistä näitä oikein riittää??!! menee hermo!

niinkun moneen muuhunkin asiaan taas tänään. kissa on ihan hermoja raastavalla tuulella kun neiteilee ruokansa kanssa ja huutaa että pitäs saada parempaa...ei oo tulos, prkl. ja ukko lähti moottoripyöräileen sillä verukkeella että näitä ilmoja ei kuulemma enää kauaa riitä...ja huomenna meinaa tehdä saman, suuntana lappeenranta. mikäs siinä, jos uskaltais mukaan, mut ei taitas tämä mamma kauaa kyydissä pysyä...

galluppiin, 19 kg on tullut tähän mennes ja taitaa tulla viel lisää jos tää turvotus jatkuu oletetunlaisena...huoh...

kärpäsen metsästys jatkukoon

sissi ja papana POKS POKS 38+0!!!
 
Kiitti kaikille jotka jaksaa sympata ärsytykseen! Ihanaa kun täältä saa tukea =)

Painoa on tullut 16 kg :whistle: 56 -> 72. Ei kyllä olla huomauteltu neuvolassa, sitä vaan sanovat että siulla on hyvä kun et ole ylipainoinen.
Pakko sanoa, että en ois mitenkään uskonut että miulle tulee raskauden aikana näin paljon painoa. Kun olen aina ollut hoikka ja sellaisena pysynyt vaikka mitä olen syönyt. Samalla linjalla olen jatkanut nytkin ja ihan kivastihan noita kiloja on kertynyt! En kyllä välitä, ei miua haittais olla vähän pyöreämpi.

Rimpsessa, miäkin oottelen mahan löystymistä :LOL: Kun on jo jonkin aikaa ollut enemmän ummetuksen puoleista ja tuntuu ettei se ainakaan synny niin kauan kun on sitä :D Että tsemiä vaan sinne, toivottavasti lupailee hyvää!

Muuten yksi huomio toissa päiväiseltä neuvolakeikalta: miun sf-mitta ei ole kasvanut kuukauteen. Olenkin huomannut, että maha ei oikeastaan ole enää kasvanut. En kyllä ole huolissani, luulen että vauvalla alkaa olla vaan ahtaampaa kun kohtu ei enää tule mukana, ja onhan tuo mennyt tuonne ihan alas hengailemaan joten kai sekin vaikuttaa :)

OnSiisKevät ja beibe 39+4
 

Yhteistyössä