ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Heips!

Kiitos Illusia uudesta pinosta ja Mandylle myös ISO kiitos tähänastisesta päivittelystä!!! =)

Ajattarelle megalomaaniset onnittelut! :flower:

Se on jännä muuten kun aamuisin on jotenkin pettynyt olo kun yöllä ei olekaan mitään tapahtunut...Iltaisin sitä aina toivoo että josko ensi yönä jo alkais tapahtua mutta ei sit niin mitään :/ Vauvahan tulee sit kun tulee mutta tässä alkaa vaan olla ihan mielettömän kärsimätön jo!

Jaksuja Mertsu, harmi kun miehesi saa tuollalailla pahan mielen sulle aikaiseksi...:hug:

Anna333 tsemppiä sullekin, toivottavasti ei enää kauaa tarvis vartoilla! :hug:

Jeppis & Pikku-papu 39+0
 
unikuu108
mä sain eilen sellasen ihmeellisen sekavuuskohtauksen että yhtääkiä en ymmärtänyt elokuvan teksteistä mitään,sitten puhe leffassa(siis normi englanti) alkoi mennä sellaseksi ettei senkään kanssa ymmärtänyt elokuvasta ja lopuksi en osannut itse puhua ja muistanut sanoja.
en muistanut/tiennyt mieheni nimeä, osannut sanoa mikä on kun kaikki sanat mitä suusta päästin oli outoja ja epäilin että puhunko edes ääneen.
päätä vähän särki ja mahaa velloi. otin pari panadolia ja menin nukkumaan. tänään vieläkin koski aamulla päähän joten otin vielä kaksi panadolia. nyt on jo ihan normiolo. no normi ja normi. joku sähköhäiriö päässä.
mulle tulee migreenin kans noita mutta ei ilman migreeniä koskaan. varmaan myös väsymys ja pieni stressi aiheutti tuon.

lähden kohta ostaa valtterilta vielä noita 50 koon vauvan vaatteita jonkun kasan. siis lähinnä noita bodeja ja puolipotkareita. muita meillä onkin. pienimät vaan puuttuu. sitä ennen ajattelin imuroida asunnon ja mies menee pojan kanssa puistoon. pojan käsi on nyt kunnossa ja energia sitä luokkaa. hypii ja pomppii ja pölöttää kuin viimeistä päivää..
huoh.
ja joku tästä meidän läheltä ostaa sen mun madonnan lipun. ehkä on kuitenkin ihan hyvä. voin ostaa siitä vapautuneilla rahoilla vauvalle vaatetta ja mulle sitten pinkin lipun marraskuuksi.. :D
et sellasta.
 
Jeppis84 Samaa täällä, aamulla aina syvä huokaus että "Ei vieläkään" :D

Mua närästää ihan tajuttomasti... Tää on ihan kamalaa! mikään ei auta! Mä kyllä varmaan alan vollottaa jos ens yö on yhtä tuskainen kuin viime yö, kiitos närästyksen. :'(

Enpä jaksa muuta nyt kirjoitella...

Citilda & PikkuTyyppi 37+6
 
Onnea taas vauvan saaneille ja kiitos Illusialle uudesta pinosta =)

Eiliset neuvolakuulumiset
paino +1.6kg ( ai mitä turvotusta :kieh: ) Itse vielä ajattelin että nyt ei varmasti ole paino noussut paljon kun oon liikkununt koko viikon niin paljon ja syönyt terveellisesti, korkeimmillaankin ennen painon nousu ollut jotain puolta kiloa.. Ketutti :D
Pissa ok
RR: 128/65
SF 34
RT ja liikkkeet ++ ja syke+, kuulema noin 150 luokkaa
Sitten tarkasti sen painoarvion mikä saatiin viime viikolla, kun lääkäri meinas että alle 2 kiloinen olisi ollut sillä hetkellä ja minä sitä viikon mietin että ei voi olla, kun edellinen paino arvio oli 2kk sitten 1.2kg... No terkka katso koneelta ja se lääkäri olikin kirjannut sinne että paino nyt n. 2.8-2.9kg (laskin myöhemmin) Meinas naurattaa että illanko se on siellä niitä lukuja laskenut :LOL:
Seuraava käynti meni vasta elokuun 10. päivälle joten sain kotiin mukaan noita liuskoja että saa välillä pissaa tarkistaa että on puhdas.
Tänään taas porukoille yöksi, en halua yksin olla täällä kun mies on keikalla. Sanoikin illalla että tämä on nyt viimeinen vähään aikaan, kun ei voi tietää milloin vauva sitten syntyy :)
Hyvää viikonloppua kaikille
Muratti ja maha-asukki 37+2
 
Kiitos kauheesti vauvaonnitteluista. Eka vuorokausi kotona on lähtenyt hyvin käyntiin. Ehkäpä jossain vaiheessa kirjoittelen synnytyskertomustakin, mikäli innostun. Kaikki kuitenkin meni aivan loistavasti synnytyksessä, että sinänsä ei mitään kovin ihmeellistä kerrottavaa edes ole. :flower: =)
 
Citilda en tiedä oletko jo kokeillut närästykseen piimää. Mua ei ehkä varsinaisesti närästä mutta yöllä meinaa ruuat nousta ylöspäin. Juon illalla lasillisen ennenkuin menen nukkumaan ja se kyllä on tainnut mua auttaa. Gefilus piimää olen juonut kun on tota ihanaa ummetustakin. Mun on kyllä huono sanoa kun ei mua ole tainnut ikinä varsinaisesti närästää! Toivottavasti jonkun helpotuksen löydät. :hug:
 
:heart: Tsemppiä Unikuu,ja kiva että pojan käsi jo ok :D Mua nauratti toi sun aikasempi lausahdus täällä et "toi kaksimetrinen on samanlainen pelle ku metrinenkin..." :D :D Ihana perhe sulla!!Ja mies tosiaan ku riittää virtaa pikkumiehelle tolla tavalla.Toivottavasti meilläkin sit tolla 5-kymppisellä (jolla tänään synttärit) vielä piisaa kuntoa remuamiseen :heart: :D

Tyttönen90Mä en tajua mitä mä teen väärin ton aijaan kans!Olin aamulla kuuden aikaan taas siellä lataamassa kuvia,mut mä en vaan pääse siihen kohtaan et saisin klikattua sitä Bcode-kohtaa ja kopsattua sitä kuvalinkkiä tänne 2+ sivulle.En tajuu mitä teen väärin!Joko mä oon h####vetin tyhmä,tai sit mulla menee pieleen jossain kohtaa klikkaukset.Sulla oli niin selkeäntuntuiset ohjeet.Mutta ku mä saan haettua sen kuvan sinne aijaalle ja ladattuakin sen siihen näkymään.Mut siitä eteenpäin menee vikaan.No onneks toi "isompi könsikäs" tulee huomenna tänne miehen kanssa kokoamaan vaatekaappia,ni mä voin häneltä saada neuvoja.

Mä luulin jo tänä aamuna et päästäis miehen kanssa tositoimiin,mut sit ku nousin ylös tuolta pedistä (karmea yö takana!!)puol viis ni kaikki jomotukset ja kovotukset katos ku napist painamal.Kusellakin ravasin viime yönä varmaan 4-5 kertaa!On tää niin tätä!Muilla ihana yö takana?Seksiäkin tekis mieli kun näin viel kaiken lisäks semmosia uniakin viime yönä.. :snotty: :snotty: Kaipa mulla sit tästä pää-täynnä-vauvahössötystä-fiiliksestä huolimatta sokerikin vielä suussa sulaa :LOL: Miestä en saanut tossa enää innostumaan.. :kieh: Siivousta ei tarvi tänään koittaa,ku eilen pantiin taas huusholli kuntoon!

Me lähdetään kohta miehen kans retkelle tonne seikkailupuiston kulmille katteleen ku taaperot ajelee liikennekaupungissa niillä polkuautoilla ja pitävät muutenkin hauskaa tuolla kupittaan puistossa.Se on tässä meidän lähellä.Siellä on tän kesän aikana ollut porukkaa paljon piknikillä ja muutenkin paljon ihmisiä.Ihan hyviä istumapaikkoja siellä tämmöselle norsulle,mut vessat vaan puuttuu :| Paprua täytyy aina taskuissa olla et pääsee johki pusikkoon sit.. :eek:

Nyt tyhjentään toi tiskikone,et saa aamuset puurolautaset sinne tilalle ja hammas-,ja naamapesulle!

Kivoja ulkoilukelejä kaikille teille,jotka jaksatte vielä "vaappua"siellä!

T:Maria-s ja sitkeä vuokralainen 38+1
 
Onnea taas vauvaantuneille, ihanaa, ihanaa :heart: :heart:

Kikka, ite ostin ne kaupasta, mutta käsittääkseni noo lehdet kun poimii ni kuivataan ja sit vasta haudutetaan ja paras aika keräykselle on kuulemma kevät...no jaa, mutta siis koska kukaan niitä nyt ei jemmaan keräile, niin laittavat uuniin kuivumaan ja sit haudutat sellasen 5min ja eikun juomaan. Mulla ainakin tulee niin pirun kipeitä suppareita, mutta tiiä sit johtuvatko tosta teestä :LOL:

Joo siis tänäänkin aamulla 6.15 oli semmonen pari min kestävä supistus, että jo oli lanteita heiluteltava, sattu siis pirusti, enää terävin kärki puuttu ihan varsinaisilta synnytyssupistuksislta. Mulla ei ollut mitään tällasta ennen esikoista, lieviäö jomotuksia vaan. Kun kipeet alko, niin jo lähettiinkin sairaalaan, koska tuli niin usein ja sattu kunnolla. No nyt siis tämä jäi taas ainoaksi näin kipeeksi ja muuta mitä yöllä ja aamulla on tullut on vaan kovotuksia ja jomotusta. Mitä kummaa tää oikein on. Ollaankohan lähellä vai ei???

No joo, ehkä vois taas pari päivää odotuttaakkin itseensä, kun ton nelivuotiaan kanssa menee hermo :| Josses minkä raivarin sai tänäänkin puistossa, mies sai kantaa sen kotiin omaan huoneeseen rauhottuun ja sen jälkeen käytiinkin kunnon kasvatuskeskustelu, huhuh. Onneksi vanhassa vauvalehessä oli just juttu nelivuotiasta ja sai todeta että tällasta se on...Välillä vaan tuntuu, että tekeeköhän tässä kaiken ihan oikein ja mitä sit kun vauva syntyy. Poika normaalisti oikea herrasmies ja äitin ja isin apuri ja jo niin iso että, mut sit hetkessä siitä voi tulla hiekkalaatikoiden monsteri! Ja pelkään tietty, että saa ton monsterikohtauksen vauvan seurassa :(

Outikosta ei oo tänään kuulunut, oiskohan käärö jo sylkyssä :heart:

Permis ja Veikko 37+5
 
Heippa!

Onnittelut vauvan saaneille :) :heart:

Noista kiloista, mä vedän tässäkin varmaan pohjia, kun on tullut 26 kg. Mutta tosissaan ei neuvolasta siitä ole kauheasti huomautettu. Viimeksi neuvolatäti sanoi, että jos laskee että puoli kiloa tulee viikossa useimmilla ja on 40vk raskaana, niin se on se 20kg joka tulee helposti monelle, eikä se ole paha. Edelleenkin hassusti eri paikoissa selitetään. Itselläni on ollut hyvä tuuri, kun kerrotaan kaikki hyvin perusteellisesti ja kannustavasti. On se totta että itselläni tullut vähän liikaa, mutta osa on turvotusta.. mutta kaikista ihaninta on, ettei sitä kuule tuolla että liikaa kiloja yms.

Isovanhemmat ovat kaikki aika innoissaan. Ensimmäinen kummallekin puolelle. Oma isä jo malttamattomana soittelee ja kyselee "jokos". Innoissaan kummatkin hommanut jo jotain tavaroita. Miehen äiti ommellut ja tehnyt peittoja ja nuttuja. Samoin myös oma mummini eli lapsen isomummi on tehnyt jo kaikenlaisia nuttuja. (ensimmäinen lapsenlapsenlapsi hänelle). Lisäksi minulla on elossa vielä isomummini, eli lapsen isoisomummi joka on 95v. Hänkin jo odottaa kovasti tulokasta. Tarkoitus tosissaan olisi heti mennä ottamaan kuva koko konkkaronkasta, kun ei tuosta tiedä enää kauan hän porskuttaa, vaikka hyvissä voimissa on ja yksin asuu. Ja kuitenkin aika harvinen tilanne, että näin on! :)

Ei jaksaisi enää odottaa, vaikka vähän jännittää tuo synnytys.. kun kuitenkin ei viitsi mitään ihmeellisiä suunnitelmia tehdä, mutta oleminenkin pidemmän päälle on niin tylsää.. :D kun kaikki tosissaan jo tehtynä ja puunattuna yms.

Zinnie 40+1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
:heart: Tsemppiä Unikuu,ja kiva että pojan käsi jo ok :D Mua nauratti toi sun aikasempi lausahdus täällä et "toi kaksimetrinen on samanlainen pelle ku metrinenkin..." :D :D Ihana perhe sulla!!Ja mies tosiaan ku riittää virtaa pikkumiehelle tolla tavalla.Toivottavasti meilläkin sit tolla 5-kymppisellä (jolla tänään synttärit) vielä piisaa kuntoa remuamiseen :heart: :D


T:Maria-s ja sitkeä vuokralainen 38+1
kiitos.mua on lykästänyt miehen suhteen. vaikka välillä vähän sen hassuus onkin liikaa, kun saa olla joskus kahden äiti..(kohta kolmen)
mutta erittäin rakas on mies ja perhekeskeinen.

ja pah.se peruikin sen lipunoston..kääk..en mä jaksais lähteä sinne keikalle..
 
maria-s eli kun oot saanu ladattua sen kuvan siihen ja siihen tulee ne linkit.. ja edessä lukee just se bbcode ja se pitäis näyttää tältä:


Tuossa on punaisella se linkki mikä sun pitää kopioida ja liittää sitten tänne kirjotukseen niin pitäis näkyä :)
 
Outikolle ja kaikille muillekkin vauvaantuneille ONNITTELUT! :heart: :flower:

täällä ei mitään erikoista, vain väsymystä ja satunnaista vitutusta...

ei jaksa kirjoittaakaan mitään.

omppuli ja öttiäinen 36+3
 
Oikein paljon onnea outikolle pikku prinssistä tätäkin kautta! :heart: Poika ehti vielä Jyväskylän rallihumuun. =) Mua niin huvittaa, kun vauvan painoarviohan huiteli jo jossain neljän kilon paikkeilla... =) Ei menny ihan nappiin.

Me nukuttiin tänään puoli kahteentoista asti. :D

Tsemppiä kaikille odottajille!
Teidänkin h-hetki lähenee joka sekunti. :)

Mandy ja Aksu 9 vrk
 
Jokaikinen tunti ajattelen että syntys jo... Kateellinen olen niille, jotka jo päässeet eroon tukalasta olosta ja saavat pikkuisen tuhisijan kanssa viettää aikaa. Olen lukenut palstaa, mutta laiskasti kommentoinut mitään. Nyt olen jo selvinnyt iskias-kivuista, jotka oli riesana kuukauden, niin etten kunnolla kävelemään päässyt. Kuukauden aikana särkylääkkeiden sekä itkun voimalla siirryin sängystä vessaan. Nyt enää liitoskivut, jotka tuntuvat pieniltä aikaisempaan verrattuna.

Supistuksia on ollut tällä viikolla neljänä yönä peräkkäin niin ettei nukutuksi ole saanut. Varmaksi en uskalla sanoa, mutta luulen että limatulppaa on jo irtoillut parina päivänä kun sitkeää kirkasta liisteriä tulee pyyhkiessä. (Esikoiselta limatulppaa irtosi pari vkoa ennen ja sitten lopullisen löntin irrottua lapsivedet meni.) Illalla menee toiveikkaana nukkumaan, mutta aamulla herää omassa sängyssä tympääntyneenä. Joka päivä oon itseäni fyysisesti rasittanut lenkeillä, siivouksella ym.

Viimeksi kävin neuvolassa maanantaina. HB 125. SF 33. RR 114/71. Painoa tullut 450g, yhteensä 8,5kg. Isompi (esikoinen 3,5kg) on kuulemma tulossa kuin edellinen. Th lupasikin, että saan lähetteen viimeistään la:lle painoarvioon ja lantion mittaukseen, jotta käynnistetään jos ei aikaisemmin tule. Olen siis 150cm kaveri.

Esikoinen syntyi 41+2, eikä ennakoivia oireita ollut kuin limatulpan osittainen irtoaminen. Nyt hieman toiveikkaampana, kun kipeitä supistuksia on ollut ja jo rv:lla 36+1 kohdun suu oli pehmeä ja auki sormelle sekä mielestäni tosiaan limatulppaa on tullut, ei se ainakaan valkovuotoa ole. Tiistaina tuoreempia uutisia, kun neuvola silloin. Toivon, että baby olisi silloin jo maailmassa...

Nyt tuli vain omaa napaa... Iloa viimeisiin viikkoihin!!
Rv:lla 38+5
 

Yhteistyössä