ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Onnea vauvaantuneille!! :)

Mä oon kävelly tänään tollaset kuustuntia täällä rompetorilla. Nyt oon kyl aika loppu. Tukisukat oli pakko laittaa ja tukivyö myös. Pientä kaikenlaista löysin vauvalle. :)

Vointi on siis sinänsä oikein hyvä, ei valittamista. Kädet on vaan lisää turvonnu, mut en jaksa välittää siitä enää.

Vai oli Outikolle sektio tehty. Mielenkiinnolla jään odotteleen lisätietoja. :)

ja tosiaan Illusialle suurkiitos ku otit listan vastuulles. :heart: ja mandylle suurensuuri kiitos ku oot jaksanu niin pitkään päivitellä. :)

Nyt meen maate ja nostan jalat ylös. :)

aniit 37+1
 
tää tyhmä ei löydä mitään leijonpentujen ryhmää.. haku ilmoittaa ettei löydy.. :(
en siis voi laittaa jäsenanomusta kun en osaa muutenkaan kovin tota facebookia käyttää.


muoks* no, nyt löytyi ja jäsenanomus laitettu.. en tiedä kyllä miten mä sen sinne sain tungettua ja vahingossa koko ryhmän löysin.. *nörtti omppuli*
 
Kuinka saisin rikki vesikalvot vain? Ei moukari (!), ei taltta (!) auta lain. Katso kohdunseiniä, on niissä reikiä, mut vesikalvot vain, on aivan ehjät vain. Kuinka saisin rikki vesikalvot vain? Päätin, "dynamiitilla ne särjetään!" Täysin oikein kaiken latasin (Levolac 50ml), kumisi (ala)pääni, kun kamala ääni, kiiri käytäviin. Nyt äijä naapurin, ei kuulu ystäviin, mut vesikalvot vain on aivan ehjät vain.. *huokaus*


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 38+1


p.s. keikkakalenteri näyttää vielä tällä hetkellä tyhjälle. Varaa omasi ajoissa! :LOL:
 
Iinaz :LOL: :LOL: Tuli oikein kyyneleitä, kun piti nauraa. :) Kyllä se sieltä sitte jossain vaiheessa. :)

Ahdistaa täälläkin, jotenkin kivut ovat viikon aikana pahentuneet, ei enää tästä saisi pahentua. Haaroväliä kivistää, vihloo, reidet lyö "lukkoon" välillä ku kävelee, tulee ihan törkeän kipeää..

Vaavitar + tintta rv39
 
Viime yönä taas nukuttu oikein makoisasti,ei tullut käytyä kuin kerran pissalla yön aikana!! Aamulla heräiltiin sitten miehen kanssa yhdeksän aikoihin ja lähettiin kylille kahville...
Aamulla sanoin sitten miehelle,että mä olen nyt sitten tainnut vihdoin ja viimein asennoituu siihen,että pari viikkoo tässä vielä yhdessä osassa ollaan :headwall:
Noh,toivotaan nyt vielä kuitenkin,että tulisi ihan itekseen,ettei tarvitsisi pistää käyntiin..
Tänään monesti tuntunut,että jotain ylimääräistä valuu housuihin ja kiireellä täytynyt sitten käydä pöksyjä vessassa tarkistamassa.Mutta,eipä tuolta ole tullut kuin jotain epätavallisen paksumpaa (valko)vuotoa.. :(
Liitoskivut olleet tänään myös yllättävän v-mäisiä,on sattunut niin perkuleesti että!!

Eilen sain miehen lähtemään kanssani kattomaan kanttarelli paikkoja ja saatiinkin sieltä kerättyä sen verran,että sain tänään tehtyä yhden muhennoksen pakkaseen odottamaan talvea!!NAM!! :p

Oi voi,hieman tylsähkö olo tällä hetkellä..mies lähti kavereitten kanssa kalaan ja itse kyllä jäin suosiolla sitten viettämään koti-iltaa..täytyy vissiin tuossa ruveta kattelemaan oliskos jäänyt jotain omia leffoja kattomatta ja suoristautua sitten soffalle mutustamaan sipsejä..

-nuunuu 39+3-
 
Alkuiltaa =)

Olipas se päivä... aloin aamusta siivoamaan ja sen päätteeksi vielä riideltiin miehen kans :(
Jopa niinki pitkälle mentiin että mies oli jo pakkailemassa kamppeitaan :(
En vaan tiiä mitä tässä tekisi. Ei me haluta erota vaikka sekin näyttäs kohta olevan ainut vaihtoehto... Minä vaan haluan yrittää niinku mieskin mutta silti se ei yritä... vaikeeta. Monesti kerenny jo hermot mennä tälle päivää ku se ei ees yritä ymmärtää. Huoh :headwall: No jospa se tästä :)

outiko Onnea pikku pojasta :flower: :heart:

vaavitar Mä luulenki et nää hormonitki saa mut raivon partaalle välillä tai ainaki vielä enempi mitä normaalisti. Pitäs kyl yksin lähtee kävelyllä tuulettaa päätään joku päivä... Vois seki ehkä PIKKASEN auttaa ;) Ja sillon ukon ois vähän pakko harjotella olee lasten kans et pärjää sit ku mä oon sairaalas.

Jos alkas kohta hiilautuu suihkuun päin... on kyllä niin hiki senki siivouksen jälkeen et suihku tekis nyt terää.

mertsu 37+0 :heart:
 
Outikolle isot onnittelut poitsusta. Hassua kun ei ikinä tiedä mitä päivä tuo tullessaan.

Illusialle kiitokset uuden pinon perustamisesta, hassua ajatella että tähän pinoon sais vihdoin itekin kirjottaa vauvauutisensa. :) Mandylle myös kiitokset ansiokkaasta päivitysurakasta.. :)

Mandylle ja muille vauvaantuneille muuten tyhmä kysymys, mutta ootko ihan luonnostaan osannut hoitaa vauvaa? Kun se aina välillä itteään mietityttää että mitä sitä sitten osaa tehdä..

Ympärillä kyllä poksuu ja tänään musta tuli kolmannen kerran täti, kun mun pikkuveljestä tuli isä. :D Sitä vauvaa on jo odotettukin, kun vihdoin leikattiin 18päivää yli :eek: .. Oiski hauskaa päästä samaan aikaan osastolle, mutta näillä näkymin ei toivoa..

Aurora 38-5
 
Siis nyt mä olen ihan valmis... Tule jo vauva... Pliiis?!?

Nyt olen tämän päivän aikana siivonnut (oikeesti) koko asunnon, ihan yksin. Vessakin on pesty. Ja pyykit KAIKKI pyöritetty, samalla pyörähti pikku kestotkin taas...
Lakanat on vaihdettu sänkyyn, on imuroitu ja pesty lattiat.
Kaappeihinkin kajosin ja järjestelin.
Keitin jopa ne neljä tuttipulloa jotka olen varmuuden vuoksi hankkinut ja sen yhden tutin.
Nyt ei ole enää MITÄÄN tekemistä. Ei niin mitään.
Mies ei jaksa katsoa kun touhuan ja karkasi istumaan kavereidensa kanssa lauantaita.. nonalcoholic merkeissä kuitenkin ;)
Voisinkohan olla vielä enemmän turhautunut?
Limatkin rauhoittunut. Vähän elää tulee sillon tällön jotain sitkeempää tavaraa... Mutta oliko se limatulppa sitten siinä? Eikö enää mitään? Pöh...

Ei sillä, vauva tulee kun on tullakseen, mutta mulla alkaa ideat loppuu mitä ihmettä tekisin? Kun levätä ja nukkuakaan ei viitsi enää 11 tunnin yö unien päälle...
Kahviakaan ei uskalla juoda ettei vaan ala närästys kiusaamaan enempää!
 
Mertsu joku päivä? :) Eikö kannattaisi vaikka heti. :) Jää vielä tekemättä..

Citilda tsemppiä! Eikös sullaki ollu aika puolen kuun paikkeilla? Täällä kans on tylsää. Tai tekemistä olis, tietenki kaikki lakanoiden vaihdot jne vois tehdä, mutta ei oikein mitään kivaa enää. Onneksi oon vähän saanu käydä töissä (tänäänkin SAIN olla hetken töissä), joten mieli on vähän parempi, kun edes istuu tietokoneen ääressä ja on jotakin järkevää tehtävää edessä. :D

Täällä on muuten hiljaista täällä palstalla.. Eli olisko taas moni tuplautumassa?

Vaavitar + tintta ja 38+0
 
Citilda ja Vaavitar Liityn kerhoon.. :) Täällä on kanssa tylsää.. Vois kait sitä lattiat pestä tms, mutta ei oikein innosta. Eikä jaksais levätäkkään enää.. Tänään käytiin ulkona syömässä ja jätskillä, mutta illaks ei oo mitään ohjelmaa ku flunssakin jatkuu. Miehellä loppuu lisäks kesäloma, mitä mä teen ens viikolla yksin päivät pitkät??
 
:hug: :hug: kaikille, joilla on tylsää. :) Mä tapan täällä kärpäsiä (anteeksi, jos se on jonkun mielestä väärin). Naapurissa on hevosia, ja ne tuo hirveän määrän kärpäsiä meille sisälle.

Ja hiki. Suihkuun täytyisi mennä ja vaihtaa taas alusvaatteet. Jo useamman kerran tänään.. Ja turvotusta on, nilkoista ei näy edes ne "luut"..
 
Alotetaanko listaamaan vauvaa varten hommattuja hankintoja (feissarin puolella uutena keskusteluna, niin ei sotkeennu vertailun vuoksi seinän muihin höpinöihin) ja tsekataan samalla paljonko "vauva tulee maksamaan"?

Mulla on NIIN tylsää että oon valmis vaikka tähän!


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 38+1
 
Outikolle onnittelut poikavauvasta!! :heart: :heart: :heart: :flower: Kaikkihan melkkein sulle tais sitä poikaa veikata sun mahas mallin perusteella..Nyt me sit odotellaan sitä kertomusta kieli pitkänä!Jos sulla jaksuja siihen riittää!Pikaisia haavan paranemisia sulle!
UnikuuMulla kans lykästi ukon löytymisen suhteen vast tällä iällä!Melkeinpä sen vuoksi tää lapsenteko jäi näin myöhäiseen....Sitoutuneempaa saa kyllä hakea =)

Tyttönen90Kerran viel...kiitti!!Koitetaan.

Mertsu85 :hug: Jaksamista ja voimia!

Kiitos Illusialle muuten tästä pinosta!Ihan hienosti oot onnistunut tässä hommassa.Mändyltä kans kiitokset tähänastisesta!Kiva ku on sellaisia,jotka jaksavat näitä pitää pystyssä.

Mulla on ollut joku ihme nukkumispäivä tänään.Ei me oltukaan missään ulkona,ku mä en jaksanut!?Mä nukuin aamupäivällä 3 tuntia.Sitten tunnin ennen ruokaa ja vielä päikkärit ruoan jälkeen.Mies lähti äsken yksin lenkille!Mä oon jotenkin ihan vetämätön ja surkea!Täytyy pyytää ens viikol neuvolasta se hemoglobiini,jos se ois taas laskenut!Sit mul on toi vasen jalkaterä ihan turvoksissa nilkasta alaspäin.Se on ku elefantin jalka.Koko jalkapöytä ihan paksu.Aamusta asti samanlainen vaik juon vettä semmoset 4 litraa päiväs (noin),suolaa en käytä ollenkaan ruoanlaitossa,jne.Jalkaan ei mahdu muut ku sandaalit.

No tulipa nyt sit valitettua jollekin muullekin ku äijälle (saa jatkuvasti kuunnella tätä..) :LOL:

 
Voihan kissan viikset...

Mä olen kammottava äiti ja vaimo, mutta minkäs teet...kipee ja nuutunut olo. Nivuset huuta apua, kipeitä supistuksia tulee, hermot on riekaleina ja mä oon vielä kiittämätön pikku otus.Mies leiponut esikon kanssa tänään sämpit, leivät ja mokkapalat pakkaseen ja meikä vaan valittaa ja voivottelee. No sain sentis vessat pestyä ja pienen lenkin heitettyä, mutta siinä se. Oon koko ajan joko murisemassa tai itkemässä ja noo tapaukset vaan halii mua. Mä en ansaitse tätä! No jospa huomenna ois parempi päivä...kaikkien kannalta ois kyllä parei kun käärö syntys. Tai sit vien esikon jo nyt mummilaan...mut sit mun taas tulee ikävä ja poraan sitä. On tää helppoo olla äiti! Koitanpa tästä nyt ryhdistäytyä ja saada nää hormonit kuriin. Ja kohta on taas vadelmanlehti teen aika...itellenihän näitä kipuja aiheutan :LOL:

Mertsu haleja :hug:, entistä enemmän hävettää tää mun käytös :ashamed:

Permis ja Veikko 37+5
 
kiitos haleista ja muusta virtuaali tukemisesta.. täällä jo paremmin mielin.. Kävin lueskelemassa netistä noista sydämmen lisälyönneistä ja suurimmassa osissa tapauksissa ne on ihan tavallisia kun ei oo sydän vielä kunnolla kehittyny niin ku lääkäriki sanoi.. mutta vähän kyllä pelottaa maanantaina mennä mutta eiköhän kaikki pääty kuitenkin hyvin pakko päättyä.. :)

Outikolle kauheesti onnea pienestä prinsistä.. Hmm ei tainnu vissiin ihan ne koko arviot pitää paikkaansa mitä sulle veikattiin.. tai ainakin muistelisin että isompaa vaavia ne sulle "sanoivat".
Mäkin sain sillon torstaina painoarvion meijän pikkasesta, 3020g.. alakäyrän ja keskikäyrän välille sijottui.. hmm ja vähän mietitytti kun kohdunkaula aikasemmin ollu 2cm ja nyt oli 2,5cm. edelleen kiinteä mutta sormelle auki. jotain siis tapahtunu.. mä en kyllä millään tajua että miten ne ton mittaa..
Mertsu85 voimia sulle.. ja oon ehottomasti kannssa sitä mieltä että tänään vaan jo lähdet yssikseen kävelemään tai jtn. ja annat miehen hoitaa lapset sillä aikaa..
Tylsyyttä täällä kanssa ilmassa.. ois kylllä kaiken näköstä mitä pitäs tehä mutta ei saa aikaseks..

piritta ja moggulaa 38+0 (38+1)

ps. ja sitte fb kyyläämää oisko siellä mitään uutta
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Alotetaanko listaamaan vauvaa varten hommattuja hankintoja (feissarin puolella uutena keskusteluna, niin ei sotkeennu vertailun vuoksi seinän muihin höpinöihin) ja tsekataan samalla paljonko "vauva tulee maksamaan"?

Mulla on NIIN tylsää että oon valmis vaikka tähän!


-iinaZ & The PötZi Kolmonen 38+1
Tylsyyden puolesta mäkin oisin valmis, mutta en oo varma uskallanko/haluanko nähä sitä summaa.. :kieh: Mä ku aattelin viel hankkii matkikset, lelumaton yms. vähän turhaa ..
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurora81:
[
Mandylle ja muille vauvaantuneille muuten tyhmä kysymys, mutta ootko ihan luonnostaan osannut hoitaa vauvaa? Kun se aina välillä itteään mietityttää että mitä sitä sitten osaa tehdä..
Kyllä mun mielestä vauvan hoitaminen on lähtenyt aika luonnostaan sujumaan. Synnärillä oli hyvä, kun pystyi kysymään apua esim. ekassa pyllyn pesussa ja imettämisessä. Nyt kotona ollessa netti ja google on kyllä ollut arvokas apu. Mutta kyllä sitä pääpiirteissään osaa vauvaa hoitaa, imettää ja vaihtaa vaipat ja vaatteet.
 
Citilda
Mulla tuli vielä aamuyöstä tänään verta vaikka sisätutkimus tehtiin torstaina illalla. On kuulemma ihan normaalia. Niin kauan kun ei tule siteeseen ja ei ole kirkkaan väristä niin ei ole mitään hätää.

Outikolle oikein paljon onnea! :heart:

Mandy: Kyllä täällä oltais olla kovasti valmiina, mutta muksu ei halua vielä tulla.
Oon siis sen verran auki että tarttisin vaan kipeitä supistuksia et kaula häviäisi sitä on vielä vähän jäljellä. Senttien puolesta sais kuulemma lähteä jo sairaalaan. Supistaa kyllä, mutta ei vielä tarpeeksi kipeästi.

Elikkäs tänne saa lähettää kipeitä supistuksia. B)

Mansikkatee joka alkaa olemaan jo ihan valmis synnyttämään
 
Paljon onnea pienestä pojasta Outiko! =) Ja tsemppiä itsellesi toipumiseen!

Kävin tänään reilun parin tunnin shoppailureissulla. Vihdoin sain ostettua vauvalle kotiutumisvaatteet. Lisäksi mukaan tarttui kaikenlaista sisustushömppää, taitaa liittyä tähän pesänrakennusviettiin...

Kyllä se vauvan hoito sujui ihan itsestään ja omalla painolla esikoisen aikana ainakin mun mielestä vaikka mulla ei ollut etukäteen minkäänlaista kokemusta vauvojen/lasten hoidosta. Eli ei huolta! =)

Huomenna onkin sitten laskettu aika, mut eipä se mun kohdalla tarkoita mitään. Oon kyllä sen eilisen polikäynnin jälkeen asennoitunut niin, että ainakin pari viikkoa saan vielä odotella ennen kuin on käärö sylissä...

Maud 39+6
 
Heipsan taas =) Meillä lapset taas tappelee, tai esikoinen kiusaa pikkuveljeään :headwall: Ja mä oon saanu taas ton ukon takia vollottaa ku tuntuu lastenki puolesta pahalta ettei isä voi leikkiä lastensa kanssa :'(

Minä ajattelin huomenna mennä sinne kävelylle että ukko ois lasten kanssa. Nyt en enää viiti mennä ku suihkussa kävin :) On kyllä menny ukkoon niin hermo et huhhuh!! Eilisiltana ei siis ollu ees kotona ku lapset meni nukkumaan, ja tänään ei koko päivänä oo viettäny yhtään hetkeä lasten kanssa! Syötti se sentään aamupuuron pojalle. Mä oon miettiny et mahtaako meidän nuorimmainen (1v5kk) pitää isäänsä isänään? Tuntuu ku poika aina juoksee mun luo hakee lohdutusta jos tulee pipi tai sit muuten vaan on mun perääni koko ajan. Meidän esikoinenki jopa sano tässä yks päivä et hän haluaa uuden isin :eek: Kaipaa ihan selvästi tyttökin että isi viettäis aikaa heidän kanssaan vaan ei!! Miksei toi ukko tajua?? Miten sit ku tää syntyy niin saan annettua tarpeeks huomioo lapsille? Tätä kun joutuu sit imettää tiheään ja muutenki ja sit samalla yrittää huomioida muutkin lapset... Sais alkaa ukkoki ajattelemaan vaan eipä se. Auto menee oman perheen edelle ja kaverisa.

Pitää mennä taas kun poitsu kävi levittelee jälleen kerran äitin alusvaatteet lattialle :whistle:

mertsu 37+0
 

Yhteistyössä